Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Ustaw rok 1999 nr 56 poz. 595
Wersja archiwalna od 1999-06-23 do 2011-04-01
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 1999 nr 56 poz. 595
Wersja archiwalna od 1999-06-23 do 2011-04-01
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA PRACY I POLITYKI SOCJALNEJ

z dnia 14 czerwca 1999 r.

zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników placówek naukowych, pomocniczych placówek naukowych i innych jednostek organizacyjnych Polskiej Akademii Nauk.

Na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 25 kwietnia 1997 r. o Polskiej Akademii Nauk (Dz. U. Nr 75, poz. 469 i Nr 141, poz. 943 oraz z 1999 r. Nr 49, poz. 484) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1.[Rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników placówek naukowych, pomocniczych placówek naukowych i innych jednostek organizacyjnych Polskiej Akademii Nauk] W rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 13 października 1997 r. w sprawie zasad wynagradzania pracowników placówek naukowych, pomocniczych placówek naukowych i innych jednostek organizacyjnych Polskiej Akademii Nauk (Dz. U. Nr 128, poz. 838 i z 1998 r. Nr 65, poz. 426) wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 1 w ust. 2 skreśla się pkt 4;

2) w § 2:

a) pkt 3 otrzymuje brzmienie:

„3) miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego pracowników, o których mowa w pkt 6 lit. a), d) i e), stanowiącą załącznik nr 3 do rozporządzenia,”

b) pkt 6 otrzymuje brzmienie:

„6) stanowisk, kwalifikacji i zaszeregowania pracowników:

a) inżynieryjnych i technicznych, organizacyjno-ekonomicznych, administracyjnych i pracowników obsługi,

b) działalności podstawowej zatrudnionych w bibliotekach,

c) działalności podstawowej zatrudnionych w Archiwum i Muzeum Ziemi,

d) działalności opiekuńczo-terapeutycznej i medyczno-rehabilitacyjnej zatrudnionych w Domu Rencisty,

e) zatrudnionych przy sporządzaniu i wydawaniu posiłków,

f) zatrudnionych na stanowiskach robotniczych i pracowników zatrudnionych przy pilnowaniu,

stanowiącą załącznik nr 6 do rozporządzenia,”;

3) w § 12 dodaje się ust. 4 w brzmieniu:

„4. Pielęgniarce, pokojowej oraz pracownikom kuchni zatrudnionym w Domu Rencisty za pracę w niedziele i święta określone odrębnymi przepisami przysługuje dodatek w wysokości 45% stawki godzinowej wynagrodzenia zasadniczego za każdą godzinę pracy wykonywanej w porze dziennej.”;

4) dodaje się § 15a w brzmieniu:

„§ 15a. 1. Za wykonywanie szczególnych zadań, nie mieszczących się w zakresie obowiązków wynikających z umowy o pracę, pracownikowi zatrudnionemu w Domu Rencisty przysługuje odrębne wynagrodzenie w wysokości:

Lp.

Zadanie

Wynagrodzenie
(% minimalnej
stawki)

1

Przygotowanie zwłok do pogrzebu*)

do 40

2

Strzyżenie i golenie**)

do 6

Strzyżenie

do 3

Golenie**)

do 3

*) Obejmuje przeniesienie zwłok do kaplicy, umycie zwłok, ogolenie oraz ubranie i włożenie do trumny.

**) Za golenie osób, które nie są w stanie wykonać tej czynności samodzielnie.

2. Wynagrodzenie określone w ust. 1 przysługuje za jednorazowe wykonanie czynności przez pracownika lub zespół pracowników.”;

5) w § 19 wyrazy „Archiwum i Muzeum Ziemi” zastępuje się wyrazami „Archiwum, Muzeum Ziemi i Domu Rencisty”;

6) skreśla się § 22;

7) załączniki nr 1–5 do rozporządzenia otrzymują brzmienie określone w załącznikach nr 1–5 do niniejszego rozporządzenia;

8) w załączniku nr 6 do rozporządzenia:

a) w tabeli „A”:

– w Ip. 8 w kolumnie 2 po wyrazach „kierownik ośrodka informacji naukowej” dodaje się przecinek oraz wyrazy „zastępca dyrektora jednostki organizacyjnej, o której mowa w § 1 ust. 1 pkt 3, kierownik domu pracy twórczej”,

– w Ip. 10 w kolumnie 2 po wyrazach „Zastępca głównego księgowego” dodaje się przecinek oraz wyrazy „zastępca kierownika domu pracy twórczej”,

– w Ip. 18 w kolumnie 2 po wyrazie „sekretarka” dodaje się przecinek oraz wyraz „recepcjonista”,

– w Ip. 25 w kolumnie 2 po wyrazach „opiekun ekspozycji” dodaje się przecinek oraz wyrazy „starsza pokojowa”,

– w Ip. 27 w kolumnie 2 po wyrazie „goniec” dodaje się przecinek oraz wyraz „pokojowa”,

b) dodaje się tabele „C1” i „C2” w brzmieniu określonym w załączniku nr 6 do niniejszego rozporządzenia;

9) w załączniku nr 8 do rozporządzenia:

a) w Ip. 4 po wyrazach „Kierownik studium doktoranckiego” dodaje się wyrazy „Kierownik domu pracy twórczej”,

b) w Ip. 5 po wyrazach „Starszy mistrz” dodaje się wyrazy „Przełożona pielęgniarek”,

c) w Ip. 6 po wyrazie „Mistrz” dodaje się wyrazy „Specjalista działalności opiekuńczo-terapeutycznej w Domu Rencisty”,

d) w Ip. 8 po wyrazach „Kierownik centrali telefonicznej” dodaje się wyrazy

„Kierownik: stołówki, bufetu,

Szef kuchni,

Zastępca kierownika stołówki”.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.[Przepis przejściowy] Pracownik, który w dniu wejścia w życie rozporządzenia nie ma wymaganych kwalifikacji w zakresie wykształcenia, może być przeszeregowany tylko w ramach zajmowanego stanowiska.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia z mocą od dnia 1 marca 1999 r.

Minister Pracy i Polityki Socjalnej: L. Komołowski

Załączniki do rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej
z dnia 14 czerwca 1999 r. (poz. 595)

Załącznik nr 1

TABELA MIESIĘCZNYCH STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO PRACOWNIKÓW NAUKOWYCH

Stanowisko

Miesięczna stawka wynagrodzenia
zasadniczego w złotych

minimalna

maksymalna

1. Profesor

2 030

4 030

2. Docent

1 695

3 360

3. Adiunkt

1 355

2 690

4. Asystent

1 085

1 950

Załącznik nr 2

TABELA MIESIĘCZNYCH STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO BIBLIOTEKARZY DYPLOMOWANYCH I DYPLOMOWANYCH PRACOWNIKÓW DOKUMENTACJI I INFORMACJI NAUKOWEJ

Stanowisko

Miesięczna stawka wynagrodzenia
zasadniczego w złotych

minimalna

maksymalna

1. Starszy kustosz dyplomowany, starszy dokumentalista dyplomowany

1 395

2 680

2. Kustosz dyplomowany, dokumentalista dyplomowany

1 260

2 420

3. Adiunkt biblioteczny, adiunkt dokumentacji i informacji naukowej

1 260

1 880

4. Asystent biblioteczny, asystent dokumentacji i informacji naukowej

1 000

1 610

Załącznik nr 3

TABELA MIESIĘCZNYCH STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO
PRACOWNIKÓW, O KTÓRYCH MOWA W § 2 PKT 3 ROZPORZĄDZENIA

Kategoria
zaszeregowania

Miesięczna stawka wynagrodzenia
zasadniczego w złotych

minimalna

maksymalna

I

610

690

II

615

700

III

620

720

IV

630

740

V

640

780

VI

655

830

VII

670

900

VIII

685

970

IX

700

1 060

X

715

1 160

XI

730

1 260

XII

750

1 360

XIII

770

1 470

XIV

790

1 590

XV

815

1 720

XVI

840

1 860

XVII

890

2 010

XVIII

960

2 170

XIX

1 040

2 340

XX

1 150

2 520

Załącznik nr 4

TABELA MIESIĘCZNYCH STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO PRACOWNIKÓW DZIAŁALNOŚCI PODSTAWOWEJ ZATRUDNIONYCH W BIBLIOTEKACH, ARCHIWUM, MUZEUM ZIEMI

Kategoria zaszeregowania

Miesięczna stawka wynagrodzenia
zasadniczego w złotych

minimalna

maksymalna

1

2

3

V

610

920

VI

630

960

VII

655

1 000

VIII

680

1 080

IX

710

1 180

X

740

1 270

XI

790

1 370

XII

850

1 470

XIII

925

1 570

XIV

1 000

1 680

XV

1 080

1 790

XVI

1 160

1 900

XVII

1 245

2 020

XVIII

1 345

2 150

Załącznik nr 5

TABELA GODZINOWYCH STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH NA STANOWISKACH ROBOTNICZYCH I PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH PRZY PILNOWANIU

Kategoria
zaszeregowania

Stawka wynagrodzenia zasadniczego
w złotych/godzinę

minimalna

maksymalna

I

2,90

4,80

II

2,95

5,00

III

3,00

5,20

IV

3,10

5,50

V

3,20

5,80

VI

3,30

6,15

VII

3,40

6,55

VIII

3,50

7,00

IX

3,70

7,50

X

4,00

8,00

XI

4,40

8,60

Załącznik nr 6

C1. Pracownicy działalności opiekuńczo-terapeutycznej i medyczno-rehabilitacyjnej zatrudnieni w Domu Rencisty

Lp.

Stanowisko

Wymagane kwalifikacje

Kategoria zaszere­gowania

wykształcenie

liczba
lat pracy

1

2

3

4

5

Pracownicy działalności opiekuńczo-terapeutycznej

1

Specjalista

wyższe specjalistyczne: pedagog, psycholog, logopeda itp.

XIII–XV

2

Bibliotekarz

według odrębnych przepisów

VII–IX

3

Starsza pokojowa

podstawowe

5

VII–IX

4

Pokojowa

podstawowe

VI–VIII

Pracownicy działalności medyczno-rehabilitacyjnej

1

Starszy asystent

wyższe medyczne lub inne wyższe mające zastosowanie przy udzielaniu świadczeń medycznych i specjalizacja II stopnia

5

XVII–XVIII

2

Przełożona pielęgniarek,
kierownik działu

wyższe pielęgniarskie lub inne wyższe mające zastosowanie przy udzielaniu świadczeń medycznych i średnie medyczne

3

XIV–XVI

średnie medyczne i specjalizacja

6

3

Asystent

wyższe medyczne lub inne wyższe mające zastosowanie przy udzielaniu świadczeń medycznych i specjalizacja I stopnia

3

XV–XVI

4

Starsza pielęgniarka

wyższe pielęgniarskie

XIII–XV

średnie medyczne i specjalizacja

3

średnie medyczne

5

5

Pielęgniarka

średnie medyczne

XII–XIII

6

Starszy dietetyk

średnie medyczne

5

XII–XIII

7

Dietetyk

średnie medyczne

XI–XII

C2. Pracownicy zatrudnieni przy sporządzaniu i wydawaniu posiłków

Lp.

Stanowisko

Wymagane kwalifikacje

Kategoria
zaszere­gowania

wykształcenie

liczba lat pracy

1

2

3

4

5

1

Kierownik stołówki, bufetu

średnie

4

XI–XIV

2

Szef kuchni, zastępca kierownika stołówki

średnie

4

IX–XIII

3

Kuchmistrz, mistrz garmażeryjny, cukierniczy, kelnerski

średnie

4

VIII–XII

4

Technolog

średnie

3

VIII–XI

5

Młodszy technolog, barman

średnie

2

VII–IX

6

Kucharz, garmażer, cukiernik

zasadnicze

2

VI–IX

7

Sprzedawca, dietetyk, intendent, starszy kelner

średnie

3

VI–IX

8

Starszy bufetowy, kelner, młodszy kucharz

zasadnicze

1

V–VIII

9

Bufetowy, wykwalifikowana pomoc kuchenna

zasadnicze

III–VII

10

Młodszy kelner, kawiarka

zasadnicze

II–VI

11

Pomoc kuchenna, pomoc bufetowa

podstawowe

I–V

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00