Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2011-05-25 do 2011-07-01
Wersja archiwalna od 2011-05-25 do 2011-07-01
archiwalny
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ZDROWIA I OPIEKI SPOŁECZNEJ
z dnia 8 czerwca 1999 r.
w sprawie zasad wynagradzania pracowników publicznych zakładów opieki zdrowotnej
(ostatnia zmiana: Dz.U. z 2011 r., Nr 105, poz. 620) Pokaż wszystkie zmiany
Na podstawie art. 40 ust. 2 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. Nr 91, poz. 408, z 1992 r. Nr 63, poz. 315, z 1994 r. Nr 121, poz. 591, z 1995 r. Nr 138, poz. 682, z 1996 r. Nr 24, poz. 110, z 1997 r. Nr 104, poz. 661, Nr 121, poz. 769 i Nr 158, poz. 1041, z 1998 r. Nr 106, poz. 668, Nr 117, poz. 756 i Nr 162, poz. 1115 oraz z 1999 r. Nr 28, poz. 255 i 256) zarządza się, co następuje:
§ 1.[Zakres regulacji] Przepisy rozporządzenia stosuje się do pracowników zatrudnionych w:
1) publicznych zakładach opieki zdrowotnej prowadzonych w formie jednostki budżetowej lub zakładu budżetowego,
2) zakładach opieki zdrowotnej utworzonych przez organy, o których mowa w art. 8 ust. 4 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. Nr 91, poz. 408, z 1992 r. Nr 63, poz. 315, z 1994 r. Nr 121, poz. 591, z 1995 r. Nr 138, poz. 682, z 1996 r. Nr 24, poz. 110, z 1997 r. Nr 104, poz. 661, Nr 121, poz. 769 i Nr 158, poz. 1041, z 1998 r. Nr 106, poz. 668, Nr 117, poz. 756 i Nr 162, poz. 1115 oraz z 1999 r. Nr 28, poz. 255 i 256).
§ 2.[Pracownik działalności podstawowej] Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o „pracowniku działalności podstawowej”, rozumie się przez to:
1) pracownika medycznego, który ukończył wyższe studia medyczne lub średnią szkołę medyczną, jak również pracownika, który uzyskał wykształcenie wyższe lub średnie inne niż medyczne i posiadane przez niego kwalifikacje zawodowe mają zastosowanie przy udzielaniu świadczeń zdrowotnych,
2) innego pracownika niż wymieniony w pkt 1, którego praca pozostaje w związku z udzielaniem świadczeń zdrowotnych.
§ 3.[Ustalenie tabel] Ustala się:
1) tabelę miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego, stanowiącą załącznik nr 1 do rozporządzenia,
2) tabelę zaszeregowania stanowisk pracy dla pracowników zakładów, o których mowa w § 1, z wyłączeniem pracowników stacji sanitarno-epidemiologicznych, stanowiącą załącznik nr 2 do rozporządzenia,
3) tabelę zaszeregowania stanowisk pracy dla pracowników stacji sanitarno-epidemiologicznych, stanowiącą załącznik nr 3 do rozporządzenia.
§ 4.[Miesięczna stawka wynagrodzenia] 1. Miesięczna stawka wynagrodzenia zasadniczego określona w załączniku nr 1 do rozporządzenia przysługuje za pełny wymiar czasu pracy.
2. Pracownikowi zatrudnionemu w niepełnym wymiarze czasu pracy wszystkie składniki wynagrodzenia przysługują w wysokości proporcjonalnej do wymiaru czasu pracy określonego w umowie o pracę.
3. Godzinową stawkę wynagrodzenia zasadniczego oblicza się dzieląc miesięczną stawkę wynagrodzenia zasadniczego, wynikającą z osobistego zaszeregowania pracownika, przez liczbę godzin pracy przypadających do przepracowania w danym miesiącu.
§ 5.[Wykaz stanowisk] 1. Wykaz stanowisk, na których przysługuje dodatek funkcyjny, i stawek dodatku funkcyjnego, ustalonych w relacji procentowej do wynagrodzenia zasadniczego, określa załącznik nr 4 do rozporządzenia.
2. Przy ustalaniu stawki dodatku funkcyjnego pracodawca powinien kierować się w szczególności wielkością komórki organizacyjnej oraz stopniem trudności i złożoności wykonywanych prac.
§ 6.[Fundusz premiowy] 1. W ramach środków na wynagrodzenia może być tworzony fundusz premiowy.
2. Wysokość funduszu premiowego, zadania oraz zasady premiowania określa zakładowy regulamin premiowania.
§ 7.[Dodatek specjalny] Tryb przyznawania oraz wysokość dodatku specjalnego przyznawanego pracownikom Państwowej Inspekcji Sanitarnej określają przepisy wydane na podstawie art. 14 ust. 2 ustawy z dnia 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz. U. z 1998 r. Nr 90, poz. 575, Nr 106, poz. 668 i Nr 117, poz. 756, z 1999 r. Nr 70, poz. 778, z 2000 r. Nr 12, poz. 136 i Nr 120, poz. 1268, z 2001 r. Nr 11, poz. 84, Nr 29, poz. 320, Nr 42, poz. 473, Nr 63, poz. 634, Nr 125, poz. 1367, Nr 126, poz. 1382 i Nr 128, poz. 1407 i 1408 oraz z 2002 r. Nr 37, poz. 329, Nr 74, poz. 676 i Nr 135, poz. 1145).
§ 8.[Dodatek za wysługę lat] 1. Pracownikowi przysługuje dodatek za wysługę lat w wysokości wynoszącej po 5 latach pracy 5% miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego. Dodatek ten wzrasta o 1% za każdy dalszy rok pracy, aż do osiągnięcia 20% miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego po 20 i więcej latach pracy.
2. Do okresu pracy uprawniającego do dodatku za wysługę lat wlicza się wszystkie poprzednie zakończone okresy zatrudnienia.
3. Do okresu pracy uprawniającego do dodatku za wysługę lat wlicza się także inne okresy, jeżeli z mocy odrębnych przepisów podlegają one wliczeniu do okresu pracy, od którego zależą uprawnienia pracownicze.
4. W przypadku gdy praca w zakładzie, o którym mowa w § 1, stanowi dodatkowe zatrudnienie, do okresu dodatkowego zatrudnienia nie podlegają zaliczeniu okresy zatrudnienia podstawowego.
5. Dodatek za wysługę lat jest wypłacany w terminie wypłaty wynagrodzenia:
1) począwszy od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym pracownik nabył prawo do dodatku lub prawo do wyższej stawki dodatku, jeżeli nabycie prawa nastąpiło w ciągu miesiąca,
2) za dany miesiąc, jeżeli nabycie prawa do dodatku lub prawa do wyższej stawki dodatku nastąpiło pierwszego dnia miesiąca.
6. Dodatek za wysługę lat przysługuje pracownikowi za dni, za które otrzymuje wynagrodzenie. Dodatek ten przysługuje za dni nieobecności w pracy z powodu niezdolności do pracy wskutek choroby bądź konieczności osobistego sprawowania opieki nad dzieckiem lub chorym członkiem rodziny, za które pracownik otrzymuje zasiłek z ubezpieczenia społecznego.
§ 9.[Stopnie naukowe] 1. Pracownikowi działalności podstawowej posiadającemu stopień naukowy doktora, doktora habilitowanego lub tytuł naukowy profesora przysługuje miesięczny dodatek ustalony w relacji procentowej do wynagrodzenia zasadniczego:
Stopień (tytuł) naukowy | Procent wynagrodzenia zasadniczego |
Profesor | do 50%, jednak nie mniej niż 185 zł |
Doktor habilitowany | do 30%, jednak nie mniej niż 125 zł |
Doktor | do 20%, jednak nie mniej niż 65 zł |
2. Pracownikowi posiadającemu jednocześnie określony stopień i tytuł naukowy przysługuje tylko jeden dodatek w wyższej wysokości.
3. Dodatek przysługuje począwszy od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło udokumentowanie uprawnień.
§ 10.[Praca w więziennictwie] Pracownikowi, o którym mowa w § 2, zatrudnionemu w jednostce organizacyjnej więziennictwa, z tytułu pracy z osobami pozbawionymi wolności, przysługuje dodatek w wysokości od 10% do 50% miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego.
§ 11.[Praca w porze nocnej] Pracownikom, innym niż wymienieni w art. 32l ustawy o zakładach opieki zdrowotnej, wykonującym pracę w porze nocnej przysługuje dodatek do wynagrodzenia za każdą godzinę pracy w porze nocnej w wysokości 20 % stawki godzinowej wynagrodzenia zasadniczego, nie niższy jednak od dodatku ustalonego na podstawie art. 1518 § 1 Kodeksu pracy.
§ 12.[Kierowcy samochodu osobowego] 1. Kierowcy samochodu osobowego może być przyznane, za jego zgodą, wynagrodzenie ryczałtowe obejmujące poszczególne składniki wynagrodzenia (w szczególności: wynagrodzenie zasadnicze, dodatek za pracę w godzinach nadliczbowych oraz dodatek za pracę w porze nocnej), uwzględniające liczbę godzin przypadających do przepracowania w okresie jednego miesiąca, w przypadkach gdy faktyczny czas pracy kierowcy w poszczególnych miesiącach nie ulega wahaniom i odpowiada liczbie godzin przyjętych do obliczenia wynagrodzenia.
2. Kierowcy, któremu powierzono dodatkowe czynności wykraczające poza zakres jego normalnych obowiązków, przysługuje dodatek w wysokości do 60% najniższej stawki wynagrodzenia zasadniczego w pierwszej kategorii zaszeregowania określonej w tabeli miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego, stanowiącej załącznik nr 1 do rozporządzenia.
3. Wysokość dodatku, o którym mowa w ust. 2, za wykonywanie poszczególnych czynności ustala pracodawca, uwzględniając rodzaj czynności i ich uciążliwość.
§ 13.[Nagrody jubileuszowe] 1. Za długoletnią pracę pracownikowi przysługują nagrody jubileuszowe w wysokości:
1) 75% miesięcznego wynagrodzenia - po 20 latach pracy,
2) 100% miesięcznego wynagrodzenia - po 25 latach pracy,
3) 150% miesięcznego wynagrodzenia - po 30 latach pracy,
4) 200% miesięcznego wynagrodzenia - po 35 latach pracy,
5) 300% miesięcznego wynagrodzenia - po 40 latach pracy.
2. Do okresu pracy uprawniającego do nagrody jubileuszowej wlicza się wszystkie poprzednie zakończone okresy zatrudnienia oraz inne okresy, jeżeli z mocy odrębnych przepisów podlegają one wliczeniu do okresu pracy, od którego zależą uprawnienia pracownicze.
3. W razie równoczesnego pozostawania w więcej niż jednym stosunku pracy, do okresu pracy uprawniającego do nagrody jubileuszowej wlicza się jeden z tych okresów.
4. Pracownik nabywa prawo do nagrody jubileuszowej w dniu upływu okresu uprawniającego do nagrody.
5. Pracownik jest obowiązany udokumentować swoje prawo do nagrody jubileuszowej, jeżeli w jego aktach osobowych brak jest odpowiedniej dokumentacji.
6. Wypłata nagrody jubileuszowej powinna nastąpić niezwłocznie po nabyciu przez pracownika prawa do tej nagrody.
7. Podstawę obliczenia nagrody jubileuszowej stanowi wynagrodzenie przysługujące pracownikowi w dniu nabycia prawa do nagrody, a jeżeli dla pracownika jest to korzystniejsze - wynagrodzenie przysługujące w dniu jej wypłaty. Jeżeli pracownik nabył prawo do nagrody jubileuszowej będąc zatrudnionym w innym wymiarze czasu pracy niż w dniu jej wypłaty, podstawę obliczenia nagrody stanowi wynagrodzenie przysługujące pracownikowi w dniu nabycia prawa do nagrody. Nagrodę oblicza się według zasad obowiązujących przy ustalaniu ekwiwalentu pieniężnego za urlop wypoczynkowy.
8. W razie ustania stosunku pracy w związku z przejściem pracownika na rentę z tytułu niezdolności do pracy lub emeryturę, pracownikowi, któremu do nabycia prawa do nagrody jubileuszowej brakuje mniej niż 12 miesięcy, licząc od dnia rozwiązania stosunku pracy, nagrodę tę wypłaca się w dniu rozwiązania stosunku pracy.
9. Jeżeli w dniu wejścia w życie rozporządzenia albo w dniu wejścia w życie przepisów wprowadzających zaliczalność do okresów uprawniających do świadczeń pracowniczych okresów nie podlegających dotychczas wliczeniu, pracownikowi upływa okres uprawniający go do dwóch lub więcej nagród, wypłaca mu się tylko jedną nagrodę - najwyższą.
10. Pracownikowi, który w dniu wejścia w życie rozporządzenia albo w dniu wejścia w życie przepisów, o których mowa w ust. 9, ma okres dłuższy niż wymagany do nagrody jubileuszowej danego stopnia, a w ciągu 12 miesięcy od tego dnia upłynie okres uprawniający go do nabycia nagrody wyższego stopnia, nagrodę niższą wypłaca się w pełnej wysokości, a w dniu nabycia prawa do nagrody wyższej - różnicę między kwotą nagrody wyższej a kwotą nagrody niższej.
11. Przepisy ust. 9 i 10 mają odpowiednio zastosowanie, w razie gdy w dniu, w którym pracownik udokumentował swoje prawo do nagrody, był uprawniony do nagrody wyższego stopnia oraz w razie gdy pracownik prawo to nabywa w ciągu 12 miesięcy od tego dnia.
§ 14.[Jednorazowa odprawa pieniężna] 1. Pracownikowi spełniającemu warunki uprawniające do emerytury lub renty z tytułu niezdolności do pracy, którego stosunek pracy ustał w związku z przejściem na emeryturę lub rentę, przysługuje jednorazowa odprawa pieniężna w wysokości:
1) jednomiesięcznego wynagrodzenia, jeśli był zatrudniony krócej niż 15 lat,
2) dwumiesięcznego wynagrodzenia, jeśli był zatrudniony co najmniej 15 lat,
3) trzymiesięcznego wynagrodzenia, jeśli był zatrudniony co najmniej 20 lat.
2. Odprawę pieniężną oblicza się według zasad obowiązujących przy ustalaniu ekwiwalentu pieniężnego za urlop wypoczynkowy.
3. Okresy pracy i inne okresy uprawniające do odprawy ustala się według zasad obowiązujących przy ustalaniu okresów uprawniających do dodatku za wysługę lat.
4. Pracownik, który otrzymał odprawę, nie może ponownie nabyć do niej prawa.
§ 15.[Okresy] Pracownikowi zatrudnionemu w zakładzie, o którym mowa w § 1, w dniu 1 października 1999 r., który przed tym dniem nabył prawo do nagrody jubileuszowej, przy ustalaniu prawa do kolejnych nagród jubileuszowych wlicza się także te okresy, które zostały mu wliczone przy ustalaniu prawa do nagrody jubileuszowej, do której nabył prawo przed dniem 1 października 1999 r.
§ 16.[Przepisy uchylone] Traci moc rozporządzenie Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 2 lipca 1992 r. w sprawie zasad wynagradzania pracowników publicznych zakładów opieki zdrowotnej (Dz. U. Nr 55, poz. 273, z 1993 r. Nr 41, poz. 190, z 1994 r. Nr 21, poz. 75, Nr 69, poz. 303 i Nr 125, poz. 614, z 1995 r. Nr 8, poz. 42, Nr 84, poz. 424 i Nr 122, poz. 594, z 1996 r. Nr 80, poz. 377, z 1997 r. Nr 24, poz. 127 i Nr 34, poz. 214 oraz z 1998 r. Nr 3, poz. 8 i Nr 42, poz. 254).
§ 17.[Wejście w życie] [1] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia, z wyjątkiem przepisów § 3 i § 5, które wchodzą w życie z dniem ogłoszenia z mocą od dnia 1 marca 1999 r., oraz przepisów § 13-15, które wchodzą w życie z dniem 1 października 1999 r.
Załączniki do rozporządzenia Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej
z dnia 8 czerwca 1999 r. (poz. 543)
Załącznik nr 1
TABELA MIESIĘCZNYCH STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO [2]
Kategoria zaszeregowania | Kwota w zł |
l | 1 020 – 1 400 |
II | 1 020 – 1 410 |
III | 1 020 – 1 420 |
IV | 1 030 – 1 430 |
V | 1 040 – 1 470 |
VI | 1 060 – 1 570 |
VII | 1 080 – 1 690 |
VIII | 1 100 – 1 810 |
IX | 1 120 – 1 930 |
X | 1 140 – 2 050 |
XI | 1 160 – 2 170 |
XII | 1 180 – 2 290 |
XIII | 1 200 – 2 420 |
XIV | 1 230 – 2 600 |
XV | 1 300 – 2 850 |
XVI | 1 440 – 3 100 |
XVII | 1 580 – 3 350 |
XVIII | 1 720 – 3 650 |
XIX | 1 860 – 3 950 |
XX | 2 000 – 4 250 |
XXI | 2 150 – 4 550 |
XXII | 2 320 – 4 850 |
Załącznik nr 2
TABELA ZASZEREGOWANIA STANOWISK PRACY
DLA PRACOWNIKÓW ZAKŁADÓW, O KTÓRYCH MOWA W § 1 ROZPORZĄDZENIA,
Z WYŁĄCZENIEM PRACOWNIKÓW STACJI SANITARNO-EPIDEMIOLOGICZNYCH
Lp. | Stanowisko | Kategoria zaszeregowania |
|
1 | 2 | 3 |
|
I. Pracownicy działalności podstawowej |
| ||
1 | – Zastępca kierownika zakładu ds. lecznictwa | XXI |
|
– Ordynator (lekarz kierujący oddziałem) |
| ||
– Naczelna pielęgniarka |
| ||
– Kierownik apteki zakładowej |
| ||
2 | – Zastępca ordynatora (lekarza kierującego oddziałem) | XX |
|
– Kierownik komórki organizacyjnej, z zastrzeżeniem lp. 4 i 7 |
| ||
3 | – Zastępca kierownika komórki organizacyjnej, o którym mowa w lp. 2 | XIX |
|
| |||
– Zastępca kierownika apteki zakładowej |
| ||
– Starszy asystent, z zastrzeżeniem lp. 4 |
| ||
– Starszy specjalista |
| ||
4 | – Kierownik komórki organizacyjnej lecznictwa odwykowego | XVIII |
|
– Inspektor ds. gospodarki lekiem |
| ||
– Starszy asystent farmaceutyczny |
| ||
– Asystent, z zastrzeżeniem lp. 5 |
| ||
– Specjalista |
| ||
– Specjalista terapii uzależnień |
| ||
– Inżynier kliniczny |
| ||
– Inspektor ochrony radiologicznej I° |
| ||
5 | – Asystent farmaceutyczny | XVII |
|
– Koordynator pobierania i przeszczepiania komórek, tkanek i narządów |
| ||
– Młodszy asystent |
| ||
6 | – Starszy felczer, felczer | XVI |
|
– Przełożona pielęgniarek |
| ||
– Kierownik techniczny pracowni stomatologicznej |
| ||
– Kierownik zespołu techników medycznych |
| ||
– Inspektor ochrony radiologicznej II° i III° |
| ||
7 | – Kierownik komórki organizacyjnej: opiekuńczo-leczniczej, leczniczo-wychowawczej, żłobka | XV |
|
– Kierownik sekcji statystyki medycznej i dokumentacji chorych |
| ||
– Zastępczyni przełożonej pielęgniarek |
| ||
– Pielęgniarka koordynująca i nadzorująca pracę innych pielęgniarek |
| ||
– Pielęgniarka oddziałowa |
| ||
– Zastępczyni pielęgniarki oddziałowej |
| ||
– Specjalista pielęgniarka |
| ||
– Specjalista technik dentystyczny |
| ||
– Specjalista technik radioterapii |
| ||
– Perfuzjonista |
| ||
– Kapelan szpitalny |
| ||
8 | – Starsza: pielęgniarka, pielęgniarka środowiskowa | XIV |
|
– Starsza higienistka stomatologiczna |
| ||
– Starszy: technik medyczny, instruktor higieny, terapeuta zajęciowy, instruktor terapii uzależnień, dyspozytor, ratownik medyczny |
| ||
– Pielęgniarka epidemiologiczna |
|
1 | 2 | 3 |
9 | – Pielęgniarka | XIII |
– Pielęgniarka środowiskowa | ||
– Higienistka stomatologiczna | ||
– Technik medyczny, instruktor higieny, terapeuta zajęciowy, dyspozytor, ratownik medyczny | ||
– Starszy: ortoptysta, statystyk medyczny, pracownik socjalny, dietetyczka, opiekunka dziecięca | ||
10 | – Instruktor terapii uzależnień, ortoptysta, opiekunka dziecięca, dietetyczka, pracownik socjalny, | XII |
11 | – Starsza: sekretarka medyczna, rejestratorka medyczna | XI |
– Statystyk medyczny | ||
– Asystentka stomatologiczna | ||
– Asystentka pielęgniarska | ||
12 | – Sekretarka medyczna, rejestratorka medyczna | X |
– Sanitariusz szpitalny | ||
13 | – Młodsza pielęgniarka | IX |
– Wykwalifikowana pomóc dentystyczna | ||
– Dezynfektor, laborant | ||
– Operator ciśnieniowych sterylizatorów gazowych i parowych | ||
– Starsza: salowa, pomoc laboratoryjna | ||
14 | – Sanitariusz, salowa, fasowaczka, pomoc laboratoryjna, pomoc apteczna | VIII |
II. Pracownicy administracyjni, techniczni i ekonomiczni | ||
1 | – Kierownik zakładu | XXII |
2 | – Zastępca kierownika zakładu | XXI |
– Główny księgowy | ||
3 | – Zastępca głównego księgowego | XIX |
4 | – Radca prawny | XVIII |
5 | – Kierownik komórki organizacyjnej | XVI |
– Główny specjalista | ||
– Asystent kierownika zakładu | ||
6 | – Starszy: specjalista, informatyk | XV |
7 | – Specjalista, informatyk | XIV |
– Specjalista ds. bezpieczeństwa i higieny pracy | ||
8 | – Inspektor ds. bezpieczeństwa i higieny pracy | XIII |
– Inspektor ds. obronnych i rezerw | ||
– Inspektor ochrony przeciwpożarowej | ||
– Starszy: inspektor, rewident zakładowy, księgowy, technik informatyk | ||
– Kierownik świetlicy | ||
– Starszy bibliotekarz | ||
9 | – Inspektor, księgowy, technik informatyk, starszy kasjer | XII |
10 | – Starszy magazynier | XI |
– Kierownik kancelarii | ||
– Starszy referent | ||
– Bibliotekarz, intendent, kasjer | ||
11 | – Magazynier | X |
12 | – Referent, archiwista, sekretarka | IX |
– Starsza maszynistka | ||
13 | – Maszynistka | VIII |
– Telefonistka | ||
III. Pracownicy gospodarczy i obsługi | ||
1 | – Laborant w kotłowni | XII |
– Konserwator urządzeń technicznych | ||
– Starszy mistrz w zawodzie | ||
2 | – Mistrz w zawodzie | XI |
3 | – Hydraulik, ślusarz, elektromechanik, tokarz, elektryk, spawacz, szef kuchni, operator oczyszczalni ścieków i inne | IX |
– Palacz | ||
4 | – Pomocnik palacza, robotnik naw lania i odżużlowania | VIII |
5 | – Kierowca | VII |
6 | – Robotnik gospodarczy | VI |
– Pracownik przyuczony na stanowisku robotniczym | ||
– Starszy strażnik | ||
7 | – Starszy: dozorca, portier | V |
8 | – Dozorca, portier, strażnik, szatniarz, sprzątaczka, dźwigowy i inne | IV |
9 | – Pracownik w okresie nauki zawodu lub przyuczania do zawodu | III |
Załącznik nr 3
TABELA ZASZEREGOWANIA STANOWISK PRACY
DLA PRACOWNIKÓW STACJI SANITARNO-EPIDEMIOLOGICZNYCH
Lp. | Stanowisko | Kategoria zaszeregowania |
1 | 2 | 3 |
l. Pracownicy działalności podstawowej | ||
1 | Państwowy wojewódzki inspektor sanitarny | XXII |
2 | Państwowy powiatowy inspektor sanitarny | XXI |
Państwowy graniczny inspektor sanitarny | ||
Zastępca państwowego wojewódzkiego inspektora sanitarnego | ||
Kierownik oddziału zamiejscowego (delegatury) wojewódzkiej stacji sanitarno-epidemiologicznej1) | ||
3 | Zastępca państwowego powiatowego inspektora sanitarnego | XX |
Zastępca państwowego granicznego inspektora sanitarnego | ||
Główny specjalista do spraw systemu jakości | ||
Kierownik oddziału terenowego powiatowej stacji sanitarno-epidemiologicznej1) | ||
Kierownik: działu, oddziału | ||
4 | Kierownik: sekcji, pracowni | XIX |
Starszy asystent | ||
5 | Asystent | XVIII |
Specjalista do spraw sanitarnych | ||
6 | Młodszy asystent | XVII |
7 | Stażysta | XV |
8 | Starszy: instruktor higieny, instruktor ds. oświaty zdrowotnej | XIV |
Starsza pielęgniarka, starszy technik | ||
9 | Instruktor higieny, instruktor ds. oświaty zdrowotnej | XIII |
Pielęgniarka, technik | ||
Starszy statystyk medyczny | ||
10 | Starsza: rejestratorka medyczna, sekretarka medyczna | XI |
Statystyk medyczny | ||
11 | Rejestratorka medyczna, sekretarka medyczna | X |
Operator ciśnieniowych sterylizatorów gazowych i parowych | ||
12 | Kontroler sanitarny | IX |
Dezynfektor | ||
13 | Pomoc laboratoryjna | VIII |
1 | 2 | 3 |
II. Pracownicy ekonomiczno-administracyjno-techniczni i obsługi | ||
1 | Zastępca dyrektora ds. ekonomiczno-administracyjnych stacji sanitarno-epidemiologicznej | XX |
Główny księgowy | ||
2 | Zastępca głównego księgowego | XIX |
3 | Radca prawny | XVIII |
4 | Kierownik: działu, oddziału, sekcji | XVI |
Specjalista ds. wewnętrznej kontroli finansowej | ||
5 | Starszy: specjalista, informatyk | XV |
6 | Specjalista, informatyk | XIV |
Specjalista ds. bezpieczeństwa i higieny pracy | ||
7 | Pełnomocnik ds. ochrony informacji niejawnych | XIII |
Inspektor ds. bezpieczeństwa i higieny pracy | ||
Inspektor ochrony przeciwpożarowej | ||
Inspektor obrony cywilnej i spraw obronnych | ||
Starszy: inspektor, rewident, księgowy, technik informatyk | ||
Referent ds. zamówień publicznych | ||
8 | Stażysta | XII |
Inspektor, rewident, księgowy, technik informatyk | ||
Starszy kasjer | ||
Starszy mistrz | ||
Konserwator urządzeń technicznych | ||
9 | Starszy magazynier | XI |
Starszy: referent, archiwista, sekretarka | ||
Kasjer | ||
Mistrz | ||
10 | Referent, archiwista, sekretarka | X |
11 | Magazynier | IX |
Hydraulik, malarz, stolarz, elektryk, elektromechanik, spawacz i inne | ||
Palacz kotłów parowych i wodnych | ||
12 | Maszynistka | VIII |
Telefonistka | ||
Pomocnik palacza | ||
13 | Kierowca | VII |
14 | Starszy: dozorca, portier, strażnik | V |
15 | Dozorca, portier, strażnik, sprzątaczka, dźwigowy, goniec, zmywaczka szkła laboratoryjnego, szatniarz, powielaczowy | IV |
16 | Pracownik w okresie nauki zawodu lub przyuczania do zawodu | III |
1) Nie dłużej niż do dnia 31 grudnia 2003 r.
Załącznik nr 4
WYKAZ STANOWISK, NA KTÓRYCH PRZYSŁUGUJE DODATEK FUNKCYJNY,
I STAWEK DODATKU FUNKCYJNEGO
Lp. | Stanowisko | Procent od wynagrodzenia zasadniczego |
1 | 2 | 3 |
l. Pracownicy działalności podstawowej | ||
1 | Państwowy wojewódzki inspektor sanitarny | do 50% |
2 | Państwowy powiatowy inspektor sanitarny | do 45% |
Państwowy graniczny inspektor sanitarny | ||
Zastępca państwowego wojewódzkiego inspektora sanitarnego | ||
Kierownik oddziału zamiejscowego (delegatury) wojewódzkiej stacji sanitarno-epidemiologicznej1) | ||
Zastępca kierownika zakładu ds. lecznictwa | ||
Ordynator (lekarz kierujący oddziałem) | ||
Naczelna pielęgniarka | ||
Kierownik komórki organizacyjnej, z zastrzeżeniem Ip. 3 i 4 | ||
Kierownik apteki zakładowej | ||
3 | Zastępca państwowego powiatowego inspektora sanitarnego | do 40% |
Zastępca państwowego granicznego inspektora sanitarnego | ||
Kierownik oddziału terenowego powiatowej stacji sanitarno-epidemiologicznej1) | ||
Kierownik: działu, oddziału stacji sanitarno-epidemiologicznej | ||
Główny specjalista ds. systemu jakości w stacji sanitarno-epidemiologicznej | ||
4 | Zastępca ordynatora (lekarza kierującego oddziałem) | do 35% |
Zastępca kierownika komórki organizacyjnej | ||
Kierownik: sekcji, pracowni stacji sanitarno-epidemiologicznej | ||
Zastępca kierownika apteki zakładowej | ||
Przełożona pielęgniarek | ||
5 | Zastępczyni przełożonej pielęgniarek | do 25% |
Pielęgniarka koordynująca i nadzorująca pracę innych pielęgniarek | ||
Pielęgniarka oddziałowa | ||
Kierownik zespołu techników medycznych | ||
Kierownik techniczny pracowni stomatologicznej | ||
6 | Zastępczyni pielęgniarki oddziałowej | do 20% |
II. Pracownicy techniczni, ekonomiczni i administracyjni | ||
1 | Kierownik zakładu | do 50% |
2 | Zastępca kierownika zakładu | do 45% |
Zastępca dyrektora ds. ekonomiczno-administracyjnych stacji sanitarno-epidemiologicznej | ||
Główny księgowy | ||
3 | Radca prawny | do 45% |
4 | Zastępca głównego księgowego | do 30% |
5 | Kierownik komórki organizacyjnej | do 25% |
Kierownik: działu, oddziału, sekcji stacji sanitarno-epidemiologicznej |
1) Nie dłużej niż do dnia 31 grudnia 2003 r.
[1] Rozporządzenie wchodzi w życie 15 czerwca 1999 r. Przepisy § 3 i § 5 wchodzą w życie 15 czerwca 1999 r. z mocą od 1 marca 1999 r. Przepisy § 13-15 wchodzą w życie 1 października 1999 r.
[2] Załącznik nr 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 20 maja 2011 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników publicznych zakładów opieki zdrowotnej (Dz.U. Nr 105, poz. 620). Zmiana weszła w życie 25 maja 2011 r.