Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 1999-05-08 do 1999-12-31
Wersja archiwalna od 1999-05-08 do 1999-12-31
archiwalny
ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW
z dnia 13 kwietnia 1999 r.
w sprawie ustanowienia kontyngentów taryfowych na niektóre towary przywożone z zagranicy do eksploatacji statków morskich i jednostek żeglugi śródlądowej
Na podstawie art. 14 § 3 pkt 2 i § 4 ustawy z dnia 9 stycznia 1997 r. – Kodeks celny (Dz. U. Nr 23, poz. 117, Nr 64, poz. 407, Nr 121, poz. 770, Nr 157, poz. 1026 i Nr 160, poz. 1084 oraz z 1998 r. Nr 106, poz. 668 i Nr 160, poz. 1063) zarządza się, co następuje:
§ 1.[Termin obowiązywania kontyngentów taryfowych] Do dnia 31 grudnia 1999 r. ustanawia się kontyngenty taryfowe ilościowe na przywóz towarów wymienionych w załączniku do rozporządzenia, dla których ustanawia się obniżone zerowe stawki celne.
§ 2.[Wyłączenie stosowania stawek taryfowych] W zakresie uregulowanym w § 1 nie stosuje się stawek celnych określonych w Taryfie celnej, stanowiącej załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 15 grudnia 1998 r. w sprawie ustanowienia Taryfy celnej (Dz. U. Nr 158, poz. 1036 i z 1999 r. Nr 24, poz. 215).
§ 3.[Rozdysponowanie kontyngentów] Rozdysponowanie kontyngentów, o których mowa w § 1, polega na wydaniu pozwoleń na podstawie kompletnych wniosków rozpatrywanych zgodnie z kolejnością ich złożenia.
§ 4.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Prezes Rady Ministrów: J. Buzek
Załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów
z dnia 13 kwietnia 1999 r. (poz. 338)
WYKAZ TOWARÓW, NA KTÓRYCH PRZYWÓZ USTANAWIA SIĘ KONTYNGENTY TARYFOWE ILOŚCIOWE
Kod PCN | Wyszczególnienie | Ilość |
1 | 2 | 3 |
2710 00 | Oleje ropy naftowej i oleje otrzymywane z minerałów bitumicznych, inne niż surowe; przetwory gdzie indziej nie wymienione ani nie włączone, zawierające w masie nie mniej niż 70% olejów ropy naftowej lub olejów otrzymywanych z minerałów bitumicznych, których te oleje stanowią składniki zasadnicze: | 300 000 ton |
– Oleje ciężkie: |
| |
– – Oleje napędowe: | ||
- – – Do innych celów: | ||
2710 00 66 | – – – – O zawartości siarki w masie nie przekraczającej 0,05%: | |
2710 00 66 1 | – – – – – Oleje napędowe do silników | |
ex 2710 00 66 1 | Paliwo żeglugowe wg klasyfikacji ISO 8217 | |
2710 00 67 | – – – – O zawartości siarki w masie powyżej 0,05%, ale nie przekraczającej 0,2%: | |
2710 00 67 1 | – – – – – Oleje napędowe do silników | |
ex 2710 00 67 1 | Paliwo żeglugowe wg klasyfikacji ISO 8217 | |
2710 00 68 | – – – – O zawartości siarki w masie powyżej 0,2%: | |
2710 00 68 1 | – – – – – Oleje napędowe do silników | |
ex 2710 00 68 1 | Paliwo żeglugowe wg klasyfikacji ISO 8217 | |
– – Oleje opałowe: | ||
– – – Do innych celów: | ||
2710 00 74 0 | – – – – O zawartości siarki w masie nie przekraczającej 1% | |
ex 2710 00 74 0 | Paliwo żeglugowe wg klasyfikacji ISO 8217 | |
2710 00 76 0 | – –- – – O zawartości siarki w masie powyżej 1%, ale nie przekraczającej 2% | |
ex 2710 00 76 0 | Paliwo żeglugowe wg klasyfikacji ISO 8217 | |
2710 00 77 0 | – – – – O zawartości siarki w masie powyżej 2%, ale nie przekraczającej 2,8% | |
ex 2710 00 77 0 | Paliwo żeglugowe wg klasyfikacji ISO 8217 |