Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 1999-04-23 do 2002-01-01
Wersja archiwalna od 1999-04-23 do 2002-01-01
archiwalny
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ZDROWIA I OPIEKI SPOŁECZNEJ
z dnia 25 marca 1999 r.
w sprawie zasad i trybu przyznawania pracownikom Inspekcji Sanitarnej wykonującym czynności kontrolne dodatku specjalnego do wynagrodzenia oraz wysokości tego dodatku
Na podstawie art. 14 ust. 2 ustawy z dnia 14 marca 1985 r. o Inspekcji Sanitarnej (Dz. U. z 1998 r. Nr 90, poz. 575, Nr 106, poz. 668 i Nr 117, poz. 756) zarządza się, co następuje:
§ 1.[Zasady przyznawania dodatku specjalnego] 1. Pracownikom Inspekcji Sanitarnej wykonującym czynności kontrolne przysługuje miesięczny dodatek specjalny w wysokości do 25% uposażenia zasadniczego.
2. Dodatek przyznaje się pracownikowi z dniem powierzenia obowiązków wymienionych w ust. 1, jeżeli przepracował on w Inspekcji Sanitarnej co najmniej 6 miesięcy.
3. Dodatek, o którym mowa w ust. 1, nie przysługuje pracownikowi za czas nieprzerwanej nieobecności w pracy trwającej dłużej niż 30 dni, z wyjątkiem urlopów wypoczynkowych.
§ 2.[Podmioty przyznające i otrzymujące dodatek specjalny] Dodatek, o którym mowa w § 1, przyznaje na okres roku:
1) wojewoda – wojewódzkiemu inspektorowi sanitarnemu, zastępcom wojewódzkiego inspektora sanitarnego oraz portowemu i kolejowemu inspektorowi sanitarnemu,
2) wojewódzki inspektor sanitarny – pracownikom wojewódzkiej stacji sanitarno-epidemiologicznej,
3) starosta w porozumieniu z wojewódzkim inspektorem sanitarnym – powiatowemu inspektorowi sanitarnemu,
4) powiatowy, portowy, kolejowy inspektor sanitarny – pracownikom powiatowej, portowej i kolejowej stacji sanitarno-epidemiologicznej.
§ 3.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Minister Zdrowia i Opieki Społecznej: W. Maksymowicz