Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2011-01-01 do 2014-09-18
Wersja archiwalna od 2011-01-01 do 2014-09-18
archiwalny
ROZPORZĄDZENIE PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 6 kwietnia 1999 r.
w sprawie nadania statutu Głównemu Inspektoratowi Ochrony Środowiska
(ostatnia zmiana: Dz.U. z 2010 r., Nr 174, poz. 1181) Pokaż wszystkie zmiany
Na podstawie art. 4 ust. 7 ustawy z dnia 20 lipca 1991 r. o Inspekcji Ochrony Środowiska (Dz. U. Nr 77, poz. 335, z 1996 r. Nr 106, poz. 496, z 1997 r. Nr 121, poz. 770, Nr 133, poz. 885 i Nr 141, poz. 943 oraz z 1998 r. Nr 106, poz. 668) zarządza się, co następuje:
§ 1.[Statut Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska] Głównemu Inspektoratowi Ochrony Środowiska nadaje się statut, stanowiący załącznik [1] do rozporządzenia.
§ 2.[Przepisy utrzymane w mocy] Wydane przed wejściem w życie niniejszego rozporządzenia zarządzenia i decyzje określające organizację i zadania Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska oraz udzielone pełnomocnictwa zachowują moc do czasu wydania nowych, na podstawie statutu, stanowiącego załącznik do rozporządzenia.
§ 3.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
Załącznik do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów
z dnia 6 kwietnia 1999 r. (poz. 274)
STATUT GŁÓWNEGO INSPEKTORATU OCHRONY ŚRODOWISKA
§ 1. Główny Inspektorat Ochrony Środowiska, zwany dalej „Głównym Inspektoratem”, jest urzędem administracji rządowej obsługującym Głównego Inspektora Ochrony Środowiska, zwanego dalej „Głównym Inspektorem”, działającym pod jego bezpośrednim kierownictwem.
§ 2. 1. Główny Inspektor kieruje Głównym Inspektoratem przy pomocy zastępcy Głównego Inspektora, dyrektora generalnego urzędu oraz kierowników komórek organizacyjnych wymienionych w § 4 ust. 1.
2. Zakresy czynności osób wymienionych w ust. 1, z wyłączeniem dyrektora generalnego, ustala Główny Inspektor.
3. Główny Inspektor może upoważniać osoby, o których mowa w ust. 1, a także innych pracowników Głównego Inspektoratu, do podejmowania decyzji w jego imieniu w określonych przez niego sprawach.
§ 3. Główny Inspektor może powoływać komisje, rady i zespoły jako organy pomocnicze lub opiniodawczo-doradcze o charakterze doraźnym, określając nazwę, skład osobowy, cel powołania, zakres zadań i tryb działania tych organów.
§ 4. 1. W skład Głównego Inspektoratu wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska:
1) Departament Inspekcji i Orzecznictwa;
2) Departament Kontroli Rynku;
3) Departament Monitoringu i Informacji o Środowisku;
4) Departament Organizacji i Procedur;
5) Wydział Administracyjny;
6) Wydział Finansowy;
7) Wydział Informatyzacji Inspekcji;
8) Wydział Kadr i Rozwoju Zawodowego;
9) Wydział Współpracy Międzynarodowej i Promocji Inspekcji;
10) Stanowisko do spraw Kontroli i Audytu Wewnętrznego.
2. Organizację wewnętrzną i szczegółowy zakres zadań komórek organizacyjnych, o których mowa w ust. 1, określa regulamin organizacyjny nadany przez Głównego Inspektora na wniosek dyrektora generalnego.
3. Spory kompetencyjne między komórkami organizacyjnymi, o których mowa w ust. 1, rozstrzyga Główny Inspektor.
[1] Załącznik w brzmieniu ustalonym przez § 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 września 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie nadania statutu Głównemu Inspektoratowi Ochrony Środowiska (Dz.U. Nr 174, poz. 1181). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2011 r.