Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 1999-01-21 do 2001-01-01
Wersja archiwalna od 1999-01-21 do 2001-01-01
archiwalny
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI
z dnia 15 stycznia 1999 r.
w sprawie określenia wzoru oraz sposobu prowadzenia rejestru kolumn transportu sanitarnego
Na podstawie art. 70h ust. 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. Nr 91, poz. 408, z 1992 r. Nr 63, poz. 315, z 1994 r. Nr 121, poz. 591, z 1995 r. Nr 138, poz. 682, z 1996 r. Nr 24, poz. 110, z 1997 r. Nr 104, poz. 661, Nr 121, poz. 769, i Nr 158, poz. 1041 oraz z 1998 r. Nr 106, poz. 668, Nr 117, poz. 756 i Nr 162, poz. 1115) zarządza się, co następuje:
§ 1.[Rejestr kolumn transportu sanitarnego] Rejestr kolumn transportu sanitarnego, zwany dalej „rejestrem”, prowadzi się w księdze rejestrowej.
§ 2.[Kolumny transportu sanitarnego] Do rejestru wpisuje się kolumny transportu sanitarnego oraz Centralny Zespół Lotnictwa Sanitarnego, zwane dalej „kolumnami”.
§ 3.[Rubryki księgi rejestrowej] 1. Księga rejestrowa składa się z następujących rubryk:
– rubryka pierwsza – numer kolejny wpisu,
– rubryka druga – data wpisu,
– rubryka trzecia – nazwa, siedziba i adres kolumny,
– rubryka czwarta – obszar działania kolumny,
– rubryka piąta – forma organizacyjna kolumny;
– rubryka szósta – oznaczenie podmiotu, który utworzył kolumnę, i organu sprawującego nadzór nad kolumną,
– rubryka siódma – imiona i nazwisko kierownika kolumny,
– rubryka ósma – data aktu o utworzeniu kolumny,
– rubryka dziewiąta – data statutu, wzmianka o jego złożeniu i wprowadzanych zmianach,
– rubryka dziesiąta – data aktu o przekształceniu albo likwidacji kolumny, wzmianka o złożeniu tych dokumentów oraz imię i nazwisko likwidatora,
– rubryka jedenasta – uwagi.
2. W rubryce dwunastej zamieszcza się między innymi informację o przyczynach wykreślenia kolumny z rejestru.
§ 4.[Oddzielne akta rejestrowe] Niezależnie od księgi rejestrowej dla każdej kolumny prowadzi się oddzielne akta rejestrowe, obejmujące dokumenty stanowiące podstawę wpisu oraz dotyczące postępowania rejestrowego.
§ 5.[Wniosek o wpis do rejestru] Wniosek o wpis do rejestru powinien zawierać dokładne dane potrzebne do wypełnienia poszczególnych rubryk rejestru. Do wniosku o dokonanie każdego wpisu dołącza się dokumenty stanowiące podstawę wpisu.
§ 6.[Postanowienie zarządzające wpis do rejestru] W postanowieniu zarządzającym wpis do rejestru sąd określa dosłowną treść wpisu oraz rubrykę księgi rejestrowej, do której wpis ma być dokonany.
§ 7.[Przeglądanie rejestru] 1. Rejestr oraz złożone do akt dokumenty stanowiące podstawę wpisu może przeglądać każdy pod nadzorem sekretarza sądowego.
2. Zaświadczenia, odpisy i wyciągi z rejestru są wydawane osobie, która wykaże interes prawny w ich uzyskaniu.
§ 8.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
Minister Sprawiedliwości: H. Suchocka