Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 1999-01-15 do 2001-01-01
Wersja archiwalna od 1999-01-15 do 2001-01-01
archiwalny
ROZPORZĄDZENIE PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 23 grudnia 1998 r.
w sprawie nadania statutu Polskiemu Centrum Badań i Certyfikacji.
Na podstawie art. 4 ust. 3 ustawy z dnia 3 kwietnia 1993 r., o badaniach i certyfikacji (Dz. U. Nr 55, poz. 250, z 1994 r. Nr 27, poz. 96 oraz z 1997 r. Nr 104, poz. 661 i Nr 121, poz. 770) zarządza się, co następuje:
§ 1. Polskiemu Centrum Badań i Certyfikacji nadaje się statut stanowiący załącznik do rozporządzenia. Statut podlega zaopiniowaniu przez Radę do Spraw Badań i Certyfikacji.
§ 2. Traci moc rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 1 lutego 1994 r. w sprawie nadania statutu Polskiemu Centrum Badań i Certyfikacji (Dz. U. Nr 17, poz. 57 i z 1995 r. Nr 132, poz. 646).
§ 3. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Prezes Rady Ministrów: J. Buzek
Załącznik do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów
z dnia 23 grudnia 1998 r. (poz. 1166)
STATUT POLSKIEGO CENTRUM BADAŃ I CERTYFIKACJI
§ 1. Polskie Centrum Badań i Certyfikacji, zwane dalej „Centrum”, działa zgodnie z przepisami ustawy z dnia 3 kwietnia 1993 r. o badaniach i certyfikacji (Dz. U. Nr 55, poz. 250, z 1994 r. Nr 27, poz. 96 oraz z 1997 r. Nr 104, poz. 661 i Nr 121, poz. 770), zwanej dalej „ustawą”, wydanymi na jej podstawie aktami wykonawczymi, uchwałami i postanowieniami Rady do Spraw Badań i Certyfikacji oraz niniejszym statutem.
§ 2. Dyrektor Centrum kieruje działalnością Centrum i reprezentuje je na zewnątrz.
§ 3. 1. W celu realizacji zadań przez Centrum Dyrektor Centrum powierza wykonywanie obowiązków:
1) Zastępcy Dyrektora do Spraw Koordynacji - kierującemu Biurem do Spraw Koordynacji i Administracji,
2) Zastępcy Dyrektora do Spraw Akredytacji - kierującemu Biurem do Spraw Akredytacji,
3) Zastępcy Dyrektora do Spraw Badań i Certyfikacji Wyrobów - kierującemu Biurem do Spraw Badań i Certyfikacji Wyrobów,
4) Zastępcy Dyrektora do Spraw Certyfikacji Systemów Jakości - kierującemu Biurem do Spraw Certyfikacji Systemów Jakości,
5) Głównemu Księgowemu - kierującemu Biurem Ekonomiki i Finansów,
6) kierownikom poszczególnych komórek organizacyjnych, a także pracownikom na samodzielnych stanowiskach pracy.
2. Regulamin organizacyjny Centrum, nadany przez Dyrektora Centrum, określa szczegółowy zakres zadań komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy, tryb pracy Centrum, zakres kompetencji zastępców Dyrektora Centrum oraz zasady zastępowania Dyrektora w czasie jego nieobecności.
3. Dyrektor Centrum może upoważnić osoby, o których mowa w ust. 1, do podejmowania, w jego imieniu, decyzji w określonych przez niego sprawach.
§ 4. 1. Przy Polskim Centrum Badań i Certyfikacji działają następujące organy kolegialne:
1) Rada do Spraw Badań i Certyfikacji,
2) Komitet Odwoławczy,
3) komitety techniczne właściwe w sprawach akredytacji i certyfikacji.
2. Oprócz organów wymienionych w ust. 1, za zgodą Dyrektora Centrum, mogą także zostać dopuszczone do działania przy Centrum kluby, których działalność dotyczy wyłącznie problematyki jakości, akredytacji, certyfikacji i badań.
3. Polskie Centrum Badań i Certyfikacji zapewnia podmiotom wymienionym w ust. 1 i 2 obsługę organizacyjną, biurową oraz prawną.
§ 5. W skład Centrum wchodzą następujące komórki organizacyjne oraz samodzielne stanowiska pracy:
1) Biuro do Spraw Koordynacji i Administracji,
2) Biuro do Spraw Akredytacji,
3) Biuro do Spraw Badań i Certyfikacji Wyrobów,
4) Biuro do Spraw Certyfikacji Systemów Jakości,
5) Pełnomocnik Dyrektora do Spraw Systemu Jakości,
6) Biuro Współpracy Zagranicznej i Integracji Europejskiej,
7) Biuro Ekonomiki i Finansów,
8) Biuro Kadr,
9) Kancelaria Tajna,
10) Ośrodek Szkolenia,
11) Biuro Prawne,
12) Zespół Certyfikacji Auditorów,
13) Redakcja „ABC Jakości”,
14) Samodzielne Stanowisko do Spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy.