Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 1999-01-01 do 1999-09-10
Wersja archiwalna od 1999-01-01 do 1999-09-10
archiwalny
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ
z dnia 15 grudnia 1998 r.
w sprawie określenia ogólnego dopuszczalnego połowu niektórych gatunków ryb w polskich obszarach morskich w 1999 r. oraz sposobu i warunków podziału ogólnego dopuszczalnego połowu na kwoty połowowe.
Na podstawie art. 8 i art. 18 ust. 4 ustawy z dnia 18 stycznia 1996 r. o rybołówstwie morskim (Dz. U. Nr 34, poz. 145) zarządza się, co następuje:
§ 1.Ustala się w 1999 r. ogólny dopuszczalny połów w polskich obszarach morskich dla podanych poniżej gatunków ryb:
1) śledź - 42 700 ton,
2) szprot - 64 200 ton,
3) dorsz - 26 586 ton,
4) łosoś - 25 284 szt.
§ 2.1. Dokonuje się podziału ogólnego dopuszczalnego połowu, o którym mowa w § 1, według następujących zasad:
1) dorsz:
a) 2 700 ton - dla łodzi rybackich, bez dokonywania podziału na poszczególne łodzie,
b) 23 600 ton - dla kutrów rybackich, do podziału na poszczególne kutry rybackie według reguł określonych w załączniku do rozporządzenia,
c) 286 ton - w rezerwie,
2) łosoś - indywidualnie na statki rybackie, wyłącznie dla tych podmiotów, które posiadają bazę połowową, bazę sprzętową oraz dokonywały połowów łososia w ciągu ostatnich pięciu lat,
3) śledź i szprot - indywidualnie na statki rybackie, wyłącznie dla tych podmiotów, które posiadają bazę połowową i bazę sprzętową:
a) dla podmiotów, które dokonywały połowów śledzia lub szprota w latach ubiegłych - w ilości wyliczonej według średniej z ostatnich trzech lat, chyba że w 1998 r. uzyskały kwotę połowową wyższą,
b) dla podmiotów, które rozpoczęły połowy w 1998 r. - w ilości, którą w roku 1998 uzyskały jako kwotę połowową;
pozostałą część ogólnego dopuszczalnego połowu śledzia i szprota dzieli się według kryterium długości statku na indywidualny wniosek armatorów.
2. Dyrektorzy urzędów morskich przydzielają kwoty połowowe według zasad, o których mowa w ust. 1, podmiotom wykonującym rybołówstwo morskie na poszczególne kutry rybackie.
3. Suma indywidualnych kwot połowowych, przyznanych podmiotom, o których mowa w ust. 2, nie może przekroczyć ogólnego dopuszczalnego połowu określonego w § 1.
§ 3.Rezerwa, o której mowa w § 2 ust. 1 pkt 1 lit. c), oraz nadwyżki połowowe pozostają w dyspozycji ministra właściwego do spraw gospodarki morskiej.
§ 4.Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 1999 r.
Minister Transportu i Gospodarki Morskiej: w z. K. J. Tchórzewski
Załącznik do rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej
z dnia 15 grudnia 1998 r. (poz. 1042)
ZASADY PODZIAŁU OGÓLNEGO DOPUSZCZALNEGO POŁOWU DORSZA NA INDYWIDUALNE KWOTY POŁOWOWE DLA KUTRÓW W 1999 R. - WEDŁUG KLAS DŁUGOŚCI TYCH KUTRÓW
Lp. | Klasa | Ilość | B x C | Ton/klasa | Ton/kuter |
(m) | (szt.) | (m) | |||
A | B | C | D | E | F |
1 | 16 | 10 | 160 | 414,9 | 41,5 |
2 | 17 | 176 | 2 992 | 7 755,3 | 44,1 |
3 | 19 | 32 | 608 | 1 575,9 | 49,2 |
4 | 21 | 4 | 84 | 217,7 | 54,4 |
5 | 24 | 128 | 3 072 | 7 962,6 | 62,2 |
6 | 25 | 61 | 1 525 | 3 952,8 | 64,8 |
7 | 26 | 12 | 312 | 808,7 | 67,4 |
8 | 27 | 13 | 351 | 909,8 | 70,0 |
A - liczba porządkowa,
B - klasy kutrów według długości - od 16 m do 27 m, osiem klas długościowych,
C - ilość kutrów w danej klasie długościowej,
D - całkowita długość danej klasy (suma długości poszczególnych kutrów w danej klasie),
E - ilość dorsza w tonach dla danej klasy,
F - ilość (indywidualna kwota połowowa) dorsza w tonach przypadająca na jeden kuter w danej klasie