Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 1998-10-15 do 2011-07-01
Wersja archiwalna od 1998-10-15 do 2011-07-01
archiwalny
ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW
z dnia 15 września 1998 r.
w sprawie rejestru instytutów Polskiej Akademii Nauk
Na podstawie art. 47 ust. 5 ustawy z dnia 25 kwietnia 1997 r. o Polskiej Akademii Nauk (Dz. U. Nr 75, poz. 469 i Nr 141, poz. 943) zarządza się, co następuje:
§ 1.[Rejestr instytutów Akademii] Polska Akademia Nauk, zwana dalej „Akademią”, prowadzi rejestr instytutów Akademii, zwany dalej „rejestrem”.
§ 2.[Księga rejestrowa zakładana dla instytutu Akademii] Dla każdego instytutu Akademii, zwanego dalej „instytutem”, zakłada się osobną księgę rejestrową.
§ 3.[Elementy księgi rejestrowej] 1. Księga rejestrowa składa się z czterech działów, do których wpisuje się w odrębnych rubrykach dane wymienione w ust. 2–5.
2. Dział pierwszy „Oznaczenie instytutu” zawiera:
1) numer kolejny wpisu,
2) pełną i skróconą nazwę instytutu oraz jego siedzibę i adres,
3) wzmiankę o złożeniu do rejestru statutu oraz dokumentów o utworzeniu instytutu wymaganych na podstawie ustawy z dnia 25 kwietnia 1997 r. o Polskiej Akademii Nauk (Dz. U. Nr 75, poz. 469 i Nr 141, poz. 943),
4) przedmiot działania instytutu,
5) uwagi.
3. Dział drugi „Organizacja instytutu” zawiera:
1) numer kolejny wpisu,
2) imiona i nazwiska: dyrektora instytutu i jego zastępców oraz osób mających pełnomocnictwo ogólne,
3) imiona i nazwiska przewodniczącego rady naukowej instytutu i jego zastępców,
4) uwagi.
4. Dział trzeci „Mienie instytutu” zawiera:
1) numer kolejny wpisu,
2) wzmiankę o prawach instytutu do posiadanego mienia, o obciążeniu środków trwałych instytutu prawami rzeczowymi,
3) wzmiankę o złożeniu do rejestru sprawozdania finansowego za ostatni rok,
4) uwagi.
5. Dział czwarty „Likwidacja lub upadłość instytutu” zawiera:
1) numer kolejny wpisu,
2) wzmiankę dotyczącą likwidacji instytutu lub jego upadłości,
3) imię i nazwisko likwidatora lub syndyka masy upadłości,
4) uwagi.
§ 4.[Wpis do księgi rejestrowej] Każdy wpis do księgi rejestrowej oznacza się numerami wynikającymi z kolejności wpisów oraz zaopatruje się w datę dokonania wpisu i podpis osoby prowadzącej rejestr.
§ 5.[Zakaz wynoszenia ksiąg rejestrowych poza miejsce ich przechowywania] Księgi rejestrowe nie mogą być wynoszone poza miejsce ich przechowywania.
§ 6.[Akta rejestrowe] Niezależnie od księgi rejestrowej prowadzi się akta rejestrowe obejmujące dokumenty stanowiące podstawę wpisu do rejestru oraz dokumenty dotyczące postępowania rejestrowego,
§ 7.[Wniosek o wpis do rejestru] Wniosek o wpis do rejestru powinien zawierać dane potrzebne do wypełnienia poszczególnych rubryk księgi rejestrowej. Do wniosku należy dołączyć dokumenty stanowiące podstawę wpisu.
§ 8.[Rozpatrzenie wniosku o wpis do rejestru] Rozpatrując wniosek o wpis do rejestru, rejestrujący bada treść wniosku oraz zgodność z prawem treści dokumentów mających stanowić podstawę wpisu.
§ 9.[Zmiany podlegające wpisowi do rejestru] Dyrektor instytutu, w przypadku zaistnienia zmian podlegających wpisowi do rejestru, jest obowiązany złożyć wniosek o dokonanie tych zmian w terminie 14 dni od dnia ich zaistnienia.
§ 10.[Termin złożenia wniosku o wpis do rejestru o wykreślenie instytutu] W przypadku likwidacji instytutu wniosek o wpis do rejestru o wykreślenie instytutu składa likwidator w terminie 14 dni od dnia zakończenia likwidacji.
§ 11.[Termin złożenia wniosku o wpis do rejestru o upadłość instytutu] W przypadku upadłości instytutu wniosek o wpis do rejestru zgłasza syndyk w terminie 14 dni od dnia ogłoszenia postanowienia o upadłości.
§ 12.[Decyzja Prezesa Akademii o dokonaniu wpisu do rejestru] Decyzja Prezesa Akademii o dokonaniu wpisu do rejestru określa dosłowną treść wpisu oraz rubrykę rejestru, w której wpis ma być dokonany.
§ 13.[Natychmiastowe wykonanie decyzji Prezesa Akademii o dokonaniu wpisu do rejestru] Decyzja Prezesa Akademii o dokonaniu wpisu do rejestru podlega natychmiastowemu wykonaniu z urzędu. Numer kolejny wpisu w księdze rejestrowej odnotowuje się na wniosku o wpis i na dokumencie stanowiącym podstawę wpisu.
§ 14.[Decyzja o odmowie wpisu do rejestru] Prezes Akademii wydaje decyzję o odmowie wpisu do rejestru w następujących przypadkach:
1) niezgodności z prawem przedstawionych dokumentów mających stanowić podstawę wpisu do rejestru,
2) zgłoszenia wniosku o wpis przez osobę nieuprawnioną,
3) w razie upływu terminu uzupełnienia dokumentów, wyznaczonego przez Prezesa Akademii.
§ 15.[Wzmianka w księdze rejestrowej o wniesieniu skargi na decyzję o wpisie] W księdze rejestrowej czyni się wzmiankę o wniesieniu skargi na decyzję o wpisie oraz o orzeczeniu sądu w tym przedmiocie.
§ 16.[Wykreślenie wpisu z rejestru oraz wprowadzenie zmian w rejestrze] Przepisy dotyczące wpisu do rejestru stosuje się odpowiednio do wykreślenia wpisu z rejestru i do wprowadzenia zmian w rejestrze.
§ 17.[Udostępnienie rejestru do wglądu] Rejestr może być udostępniony do wglądu tylko pod nadzorem osoby prowadzącej rejestr.
§ 18.[Odpisy i wyciągi z rejestru] Odpisy i wyciągi z rejestru są wydawane na żądanie:
1) organów instytutu, którego wpis dotyczy,
2) organów i wydziałów Akademii,
3) innych osób, które wykażą w tym swój interes prawny.
§ 19.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Prezes Rady Ministrów: J. Buzek