Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2002-07-16 do 2003-02-01
Wersja archiwalna od 2002-07-16 do 2003-02-01
archiwalny
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA PRACY I POLITYKI SOCJALNEJ
z dnia 25 czerwca 1998 r.
w sprawie trybu i szczegółowych zasad postępowania dotyczącego zwrotu ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych kosztów poniesionych przez pracodawców w związku z zatrudnianiem osób niepełnosprawnych
(ostatnia zmiana: Dz.U. z 2002 r., Nr 94, poz. 839) Pokaż wszystkie zmiany
Na podstawie art. 27 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. Nr 123, poz. 776 i Nr 160, poz. 1082) zarządza się, co następuje:
§ 1.[Wniosek] 1. Pracodawca zatrudniający do 24 pracowników w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy, ubiegający się o zwrot kosztów wynagrodzenia zatrudnionych osób niepełnosprawnych, zaliczonych do znacznego albo umiarkowanego stopnia niepełnosprawności, oraz składek należnych od pracodawcy na ubezpieczenia społeczne od tego wynagrodzenia, składa wniosek do starosty.
2. Wniosek powinien określać w szczególności:
1) oznaczenie pracodawcy,
2) nazwę stanowiska pracy i informacje o warunkach pracy,
3) informację o stanie zatrudnienia, w tym osób niepełnosprawnych,
4) liczbę osób niepełnosprawnych z określeniem stopnia niepełnosprawności, przewidzianych do zatrudnienia,
5) wymagane kwalifikacje i umiejętności osób niepełnosprawnych, które mają być zatrudnione,
6) wymagania dotyczące predyspozycji fizycznych i psychicznych osób niepełnosprawnych,
7) przewidywany okres zatrudnienia osób niepełnosprawnych.
3. Starosta powiadamia pracodawcę o sposobie rozpatrzenia wniosku w terminie 30 dni od dnia jego otrzymania.
4. Pozytywne rozpatrzenie wniosku skutkuje zawarciem umowy, w terminie do 14 dni od dnia powiadomienia, o którym mowa w ust. 3.
5. Zatrudnienie osób niepełnosprawnych następuje po zawarciu umowy, o której mowa w ust. 4.
§ 2.[Umowa] Umowa, o której mowa w § 1 ust. 4, przewiduje w szczególności:
1) termin zawarcia umowy o pracę z osobami niepełnosprawnymi skierowanymi przez powiatowy urząd pracy do zatrudnienia,
2) okres, na jaki będą zatrudnione osoby niepełnosprawne,
3) termin przedstawiania wniosków o zwrot kosztów wynagrodzenia oraz składek należnych od pracodawcy na ubezpieczenia społeczne od tego wynagrodzenia,
4) termin zawiadamiania starosty o ustaniu stosunku pracy lub wypowiedzeniu umowy o pracę z osobami niepełnosprawnymi,
5) przypadki, w których umowa może być rozwiązana przez starostę:
a) niezatrudnienie w terminie osób niepełnosprawnych,
b) zawieszenie prowadzonej działalności.
§ 3.[Dokumentacja dotycząca zwrotu kosztów] Dokumentację niezbędną do zwrotu kosztów, o których mowa w § 1 ust. 1, stanowi wniosek pracodawcy, do którego dołączone są:
1) kopie listy płac,
2) zestawienie kwot poniesionych składek, o których mowa w § 1 ust. 1, wraz z podaniem źródeł finansowania tych składek.
§ 4.[Wzór wniosku] 1. Pracodawca, który zatrudni przez okres co najmniej 54 miesięcy osoby niepełnosprawne skierowane do pracy przez powiatowy urząd pracy, ubiegający się o zwrot kosztów:
1) organizacji nowych stanowisk pracy, polegającej na wyposażeniu przestrzeni pracy (bez prac budowlanych i adaptacyjnych) w przedmioty służące bezpośrednio wykonywaniu czynności zgodnych z kwalifikacjami osoby niepełnosprawnej oraz w przedmioty ułatwiające jej sprawne funkcjonowanie w zakładzie pracy,
2) przystosowania istniejących stanowisk pracy, polegającego na ich wyposażeniu stosownie do potrzeb wynikających z rodzaju i stopnia niepełnosprawności, ułatwiającego osobom niepełnosprawnym sprawne funkcjonowanie w zakładzie pracy,
3) wynagrodzenia oraz składek należnych od pracodawcy na ubezpieczenia społeczne od wynagrodzenia osób niepełnosprawnych zatrudnionych na nowych lub przystosowanych stanowiskach pracy,
składa do starosty właściwego ze względu na miejsce tworzenia tych stanowisk, wniosek, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do rozporządzenia, z zastrzeżeniem ust. 1a i 1b. [1]
1a. [2] Starosta będący pracodawcą, o którym mowa w ust. 1, składa wniosek do oddziału Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, zwanego dalej „funduszem”, właściwego ze względu na siedzibę starostwa.
1b. [3] Wzór wniosku, o którym mowa w ust. 1a, stanowi załącznik nr 1a [4] do rozporządzenia.
2. Do wniosku, o którym mowa w ust. 1, [5] załącza się:
1) dokumentację, o której mowa w załączniku nr 1, niezbędną do analizy i oceny wniosku,
2) sprawozdanie finansowe w rozumieniu przepisów o rachunkowości za dwa lata, poprzedzające datę złożenia wniosku, a w przypadku pracodawcy działającego przez okres krótszy niż dwa lata — za okres co najmniej 12 miesięcy.
3. [6] Do wniosku, o którym mowa w ust. 1a, załącza się sprawozdania Rb-27S i Rb-28S z wykonania planu dochodów i wydatków budżetowych jednostki samorządu terytorialnego za dwa lata poprzedzające datę złożenia wniosku.
§ 5.[Rozpatrywanie wniosków] 1. Starosta rozpatruje wnioski, o których mowa w § 4 ust. 1, kierując się:
1) [7] wysokością posiadanych przez powiat środków funduszu przeznaczonych na ten cel, w danym roku,
2) potrzebami lokalnego rynku pracy,
3) liczbą osób niepełnosprawnych, zarejestrowanych w powiatowym urzędzie pracy, o określonych kwalifikacjach,
4) okresem działania oraz doświadczeniem pracodawcy w zakresie zatrudniania osób niepełnosprawnych,
5) kondycją finansową pracodawcy, zapewniającą zatrudnianie osób niepełnosprawnych przez okres co najmniej 54 miesięcy, która oceniana jest na podstawie:
a) posiadanego majątku trwałego i obrotowego,
b) możliwości produkcyjnych,
c) możliwości zbytu,
d) rachunku wyników,
e) płynności finansowej,
6) rentownością produkcji i usług,
7) kosztami organizacji stanowisk pracy,
8) wkładem pracodawcy w organizację tworzonych stanowisk pracy,
9) stanem zatrudnienia u pracodawcy,
10) rodzajem posiadanego tytułu prawnego do nieruchomości, na której prowadzona jest działalność gospodarcza.
1a. [8] Prezes Zarządu funduszu rozpatruje wniosek starosty, o którym mowa w § 4 ust. 1a, z uwzględnieniem ust. 1 pkt 1-4, pkt 5 lit. a) i d) oraz pkt 7-9.
2. Starosta powiadamia pracodawcę w terminie 30 dni od dnia otrzymania wniosku, wraz z kompletem dokumentów, o sposobie jego rozpatrzenia, a następnie, w przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku — w terminie do 30 dni — prowadzi z pracodawcą negocjacje w przedmiocie warunków zwrotu kosztów przewidzianych do uwzględnienia w umowie.
2a. [9] Prezes Zarządu funduszu powiadamia starostę, o którym mowa w § 4 ust. 1a, w terminie 30 dni od dnia otrzymania wniosku wraz z kompletem dokumentów, o sposobie jego rozpatrzenia. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku, w terminie do 30 dni, Prezes Zarządu funduszu prowadzi ze starostą, o którym mowa w § 4 ust. 1a, negocjacje w przedmiocie warunków zwrotu kosztów przewidzianych do uwzględnienia w umowie.
§ 6.[Wymogi formalne umowy] Zwrot kosztów, o których mowa w § 4 ust. 1, następuje na podstawie umowy, która przewiduje w szczególności:
1) liczbę stanowisk pracy i termin, do którego będą one zorganizowane lub przystosowane, z wyszczególnieniem elementów tego wyposażenia i określeniem kosztów jednostkowych,
2) termin zawarcia umowy o pracę z osobami niepełnosprawnymi skierowanymi na te stanowiska pracy przez powiatowy urząd pracy,
3) termin przedstawiania wniosków o zwrot kosztów wynagrodzenia oraz składek należnych od pracodawcy na ubezpieczenia społeczne od wynagrodzenia osób niepełnosprawnych zatrudnionych na nowych lub przystosowanych stanowiskach pracy,
4) termin i wysokość zwrotu kosztów wynagrodzenia oraz składek należnych od pracodawcy na ubezpieczenia społeczne od tego wynagrodzenia,
5) termin zawiadamiania starosty o ustaniu stosunku pracy lub wypowiedzeniu umowy o pracę z osobami niepełnosprawnymi,
6) uzgodnienia w zakresie odbioru zorganizowanych lub przystosowanych stanowisk pracy,
7) przypadki renegocjacji jej warunków,
8) termin i wysokość zwrotu kosztów poniesionych przez pracodawcę na zorganizowanie nowych lub przystosowanie istniejących stanowisk pracy,
9) przypadki, w których umowa może być rozwiązana przez starostę:
a) nieutworzenie w terminie nowych stanowisk pracy,
b) niezatrudnienie osób niepełnosprawnych na utworzonych lub przystosowanych stanowiskach pracy,
c) brak jego zgody na zbycie i odtworzenie wyposażenia nowych lub przystosowanych stanowisk pracy, za które nastąpił zwrot kosztów ze środków funduszu,
d) likwidacja stanowisk pracy dla osób niepełnosprawnych,
e) zawieszenie prowadzonej działalności,
f) negatywna opinia Państwowej Inspekcji Pracy o zorganizowanym nowym lub przystosowanym istniejącym stanowisku pracy dla osoby niepełnosprawnej.
§ 6a.[Zwrot kosztów] [10] Zwrot kosztów, o których mowa w § 4 ust. 1, następuje na podstawie umowy zawartej przez Prezesa Zarządu funduszu ze starostą, o którym mowa w § 4 ust. 1a, która określa w szczególności:
1) termin złożenia przez starostę do oddziału funduszu wniosku o zwrot kosztów wynagrodzenia i składek należnych od pracodawcy na ubezpieczenia społeczne od wynagrodzenia osób niepełnosprawnych zatrudnionych na nowych lub przystosowanych stanowiskach pracy,
2) wysokość i termin uruchomienia środków funduszu z wyodrębnionego rachunku bankowego, o którym mowa w art. 48 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, na pokrycie kosztów wynagrodzenia oraz składek należnych od pracodawcy na ubezpieczenia społeczne od tego wynagrodzenia,
3) termin zawiadamiania oddziału funduszu o rozwiązaniu stosunku pracy z osobami niepełnosprawnymi,
4) wysokość i termin uruchomienia środków z wyodrębnionego rachunku bankowego, o którym mowa w art. 48 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, na pokrycie poniesionych przez starostę kosztów na zorganizowanie nowych lub przystosowanie istniejących stanowisk pracy,
5) liczbę stanowisk pracy i termin, do którego będą one zorganizowane lub przystosowane, z wyszczególnieniem elementów tego wyposażenia i określeniem kosztów jednostkowych,
6) termin zawarcia umowy o pracę z osobami niepełnosprawnymi skierowanymi na te stanowiska pracy przez powiatowy urząd pracy,
7) uzgodnienia w zakresie odbioru zorganizowanych lub przystosowanych stanowisk pracy,
8) przypadki renegocjacji jej warunków,
9) przypadki, w których umowa może być rozwiązana przez Prezesa Zarządu funduszu:
a) nieutworzenie w terminie nowych stanowisk pracy,
b) niezatrudnienie osób niepełnosprawnych na utworzonych lub przystosowanych stanowiskach pracy,
c) brak jego zgody na zbycie i odtworzenie wyposażenia nowych lub przystosowanych stanowisk pracy, za które nastąpił zwrot kosztów ze środków funduszu,
d) likwidacja stanowisk pracy dla osób niepełnosprawnych,
e) negatywna opinia Państwowej Inspekcji Pracy o zorganizowanym nowym lub przystosowanym istniejącym stanowisku pracy dla osoby niepełnosprawnej.
§ 7.[Wystąpienie o uruchomienie środków z funduszu] Pracodawca składa staroście wystąpienie o uruchomienie środków z funduszu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do rozporządzenia.
§ 7a.[Uruchomienie środków funduszu] [11] 1. Starosta, o którym mowa w § 4 ust. 1 a, występuje o uruchomienie środków funduszu do Prezesa Zarządu funduszu.
2. Wzór wystąpienia, o którym mowa w ust. 1, stanowi załącznik nr 2 [12] do rozporządzenia.
3. Uruchomienie środków funduszu w przypadku, o którym mowa w ust. 1, następuje po uzyskaniu zgody Prezesa Zarządu funduszu.
§ 8.[Opinia PIP] 1. Starosta zwraca się do Państwowej Inspekcji Pracy o wydanie opinii o utworzonym lub przystosowanym stanowisku pracy.
2. Państwowa Inspekcja Pracy wydaje opinię w formie postanowienia o utworzonym lub przystosowanym stanowisku pracy, wynikającą z zakresu jej działania określonego odrębnymi przepisami.
§ 9.[Koszty podlegające zwrotowi] Zwrotowi, o którym mowa w § 4 ust. 1, mogą podlegać koszty poniesione przez pracodawcę na:
1) zakup środków trwałych, stanowiących bezpośrednie wyposażenie nowych lub przystosowanych stanowisk pracy, warunkujących wykonawstwo powierzonych, zgodnie z kwalifikacjami osoby niepełnosprawnej, czynności — po udokumentowaniu ich zakupu w formie rachunku, faktury lub dowodów wpłaty, z wyłączeniem środków transportu, poza wózkami jezdniowymi, [13]
2) zakup linii technologicznej,
3) wytworzenie środka trwałego systemem gospodarczym lub w zakładzie pracy,
4) zakup sprzętu używanego,
5) podatek od towarów i usług w odniesieniu do pracodawców, którzy:
a) nie są jego płatnikami,
b) prowadzą działalność zwolnioną z tego podatku,
c) nie mają prawa do obniżenia lub zwrotu różnicy między podatkiem należnym a naliczonym,
6) wynagrodzenia oraz składki należne od pracodawcy na ubezpieczenia społeczne od tego wynagrodzenia.
§ 10.[Dokumentacja] 1. Pracodawca, z zastrzeżeniem ust. 3 [14] jest zobowiązany przedstawić przy dokumentowaniu:
1) zakupu, o którym mowa w § 9 pkt 2 — ocenę rzeczoznawcy co do liczby osób koniecznych do jej obsługi bezpośredniej i pośredniej,
2) zakupu, o którym mowa w § 9 pkt 4 — ocenę techniczną wraz z wyceną rzeczoznawcy oraz umowę kupna—sprzedaży poświadczoną przez urząd skarbowy,
3) wytworzenia środka trwałego, o którym mowa w § 9 pkt 3 — ocenę techniczną wraz z wyceną rzeczoznawcy.
2. Koszty oceny i wyceny rzeczoznawcy, o których mowa w ust. 1, finansuje pracodawca.
3. [15] Przepis ust. 1 nie ma zastosowania do starosty, o którym mowa w § 4 ust. 1a.
§ 11.[Niezbędne kopie] Dokumentację niezbędną do zwrotu kosztów wynagrodzenia oraz składek należnych od pracodawcy na ubezpieczenia społeczne od tego wynagrodzenia stanowi wniosek pracodawcy, do którego dołączone są:
1) kopie listy płac,
2) zestawienie kwot poniesionych składek na ubezpieczenia społeczne, w tym składek, o których mowa w § 4 ust. 1 pkt 3, wraz z podaniem źródeł finansowania tych składek.
§ 12.[Zwrot kosztów wynagrodzenia oraz składek] Zwrot kosztów wynagrodzenia oraz składek należnych od pracodawcy na ubezpieczenia społeczne od tego wynagrodzenia przysługuje również pracodawcy za czas niezdolności pracownika do pracy, o której mowa w art. 92 Kodeksu pracy.
§ 13.[Wejście w życie] [16] Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Załączniki do rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki
Socjalnej z dnia 25 czerwca 1998 r. (poz. 548)
Załącznik nr 1
Nr akt ............................ |
Data wpływu ................ |
Starosta
w ....................
WNIOSEK
DLA UBIEGAJĄCEGO SIĘ O ZWROT
ZE ŚRODKÓW PAŃSTWOWEGO FUNDUSZU
REHABILITACJI OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
(PFRON)
kosztów:
· organizacji nowych stanowisk pracy dla osób niepełnosprawnych
· przystosowania istniejących stanowisk pracy stosownie do potrzeb
osób niepełnosprawnych
· wynagrodzenia wypłacanego osobom niepełnosprawnym skierowanym
na nowo utworzone stanowiska pracy lub przystosowane istniejące
stanowiska pracy
Adres korespondencyjny | ||
| Nazwisko .......................................... Imię................................... |
|
| miejscowość ............................... województwo ......................... |
|
| ulica .............................. telefon .................... fax ....................... |
|
| kod ............................ poczta ..................................................... |
|
I. INFORMACJE OGÓLNE
1. Dane o zakładzie pracy:
· nazwa .................................................................................................................................
· adres ..................................................................................................................................
· telefon .............................................. fax ............................................................................
· nr REGON ...........................................................................................................................
· numer konta bankowego ......................................................................................................
· forma prawna .......................................................................................................................
(przedsiębiorstwo państwowe, spółdzielnia, spółka akcyjna, spółka z o.o., spółka cywilna, działalność
indywidualna)
· rodzaj działalności ................................................................................................................
(produkcja, usługi, handel)
...............................................................................................................................................
...............................................................................................................................................
· krótki opis dotychczasowej działalności ................................................................................
...............................................................................................................................................
...............................................................................................................................................
...............................................................................................................................................
...............................................................................................................................................
...............................................................................................................................................
...............................................................................................................................................
· ważniejsze osiągnięcia zakładu pracy ...................................................................................
...............................................................................................................................................
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
................................................................................................................................................
· czy zakład pracy jest płatnikiem VAT? ...................................................................................
jeśli TAK, proszę podać NIP ....................................................................................................
· czy zakład pracy korzystał ze środków PFRON? ...................................................................
jeśli TAK, proszę podać:
- termin ................................................................................................................
- w jakim województwie ........................................................................................
- na jaki cel ..........................................................................................................
- wysokość zwrotu kosztów ..................................................................................
- liczbę nowych stanowisk pracy ..........................................................................
2a. Informacja o właścicielu, małżonku lub udziałowcach zakładu pracy:
(dotyczy działalności indywidualnej oraz spółek bez osobowości prawnej)
· liczba udziałowców .................................................................................................................
Prosimy o przygotowanie informacji o każdym udziałowcu wg następującego schematu:
· nazwisko i imię .......................................................................................................................
· dowód osobisty: seria .......................... nr .............................................................................
wydany przez .................................................................... dnia ...............................................
· miejsce zamieszkania (z kodem) .............................................................................................
.................................................................................................................................................
· telefon .......................................... fax ...................................................................................
· stan cywilny .................................................................
· jeżeli istnieje wspólność (współwłasność) majątkowa, to należy podać poniższe dane:
· nazwisko i imię małżonka .................... ...................................................................................
· dowód osobisty: seria .......................... nr ..............................................................................
wydany przez ................................................................... dnia ................................................
· miejsce zamieszkania (z kodem) ..............................................................................................
· miejsce zatrudnienia ................................................................................................................
..................................................................................................................................................
2b. Informacje o właścicielu lub udziałowcach zakładu pracy:
(dotyczy zakładów pracy posiadających osobowość prawną)
· nazwisko i imię ........................................................................................................................
· stanowisko ..............................................................................................................................
· dowód osobisty: seria ........................ nr ................................................................................
wydany przez .................................................................... dnia ................................................
· miejsce zamieszkania (z kodem)
.......................................................................................
...................................................................................................................................................
· telefon .......................................... fax .....................................................................................
· nazwisko i imię .........................................................................................................................
· stanowisko ...............................................................................................................................
· dowód osobisty: seria ........................ nr ..................................................................................
wydany przez .................................................................... dnia .................................................
· miejsce zamieszkania (z kodem)
.......................................................................................
....................................................................................................................................................
· telefon .......................................... fax ......................................................................................
· nazwisko i imię ..........................................................................................................................
· stanowisko ................................................................................................................................
· dowód osobisty: seria ........................ nr ..................................................................................
wydany przez .................................................................... dnia ..................................................
· miejsce zamieszkania (z kodem)
.......................................................................................
....................................................................................................................................................
· telefon .......................................... fax ......................................................................................
3. Analiza finansowa
· Prosimy o przedstawienie informacji o:
majątku zakładu pracy (według tabeli 1):
- za dwa lata poprzednie, a w przypadku zakładu pracy działającego przez okres krótszy niż dwa lata - za okres 12 miesięcy i rok bieżący,
- planowanej wielkości majątku (przy założeniu otrzymania zwrotu kosztów ze środków PFRON) w okresie bieżącego roku.
Przedsiębiorstwa państwowe, spółdzielnie, spółki z o.o., spółki akcyjne składają dodatkowo bilans na formularzu F-02 za rok poprzedni.
źródłach finansowania majątku zakładu pracy (według tabeli 2):
- za dwa lata poprzednie, a w przypadku zakładu pracy działającego przez okres krótszy niż dwa lata - za okres 12 miesięcy i rok bieżący,
- planowanej wielkości majątku (przy założeniu otrzymania zwrotu kosztów ze środków PFRON) w okresie bieżącego roku.
rachunku wyników (na formularzu F-01) w układzie miesięcznym (średni miesiąc w roku) i rocznym:
- za dwa lata poprzednie, a w przypadku zakładu pracy działającego przez okres krótszy niż dwa lata - za okres 12 miesięcy i rok bieżący,
- przewidywanych (przy założeniu otrzymania zwrotu kosztów ze środków PFRON) w okresie najbliższego roku.
· Przy sporządzaniu zestawienia rocznego prosimy uwzględnić sezonowość oraz przestoje w produkcji i w sprzedaży, jak również okres urlopów i inne wahania przychodów.
· Zaległe zobowiązania (długoterminowe):
budżetowe ........................ zł
inne .................................. zł
· Kredyty bankowe ................................. zł
nazwa banku .................................................................
· Oświadczam, że nie toczy się w stosunku do zakładu pracy postępowanie upadłościowe i nie został zgłoszony wniosek o likwidację.
Świadomy(mi) odpowiedzialności karnej za składanie nieprawdziwych danych (art. 233 k.k.) oświadczam(y), że dane zawarte w niniejszym wniosku są zgodne z prawdą.
................................................. ....................
(miejscowość) (data)
................................................
(podpis kierownika/właściciela)
Tabela 1
Bilans
Majątek | Wartość (w zł) | ||
rok 199... | rok 199... | bieżący rok | |
Ziemia | .................................. | ..................................... | ................................. |
Budynki | .................................. | ..................................... | ................................ |
Pozostały rzeczowy majątek | .................................. | ..................................... | ................................. |
w tym: ................................. | .................................. | ..................................... | ................................. |
............................................ | .................................. | ..................................... | ................................. |
............................................ | .................................. | ..................................... | ................................. |
Zapasy | .................................. | ..................................... | ................................. |
w tym: ................................. | .................................. | ..................................... | ................................. |
............................................ | .................................. | ..................................... | ................................. |
............................................ | .................................. | ..................................... | ................................. |
Środki na rachunku |
|
|
|
bankowym | .................................. | ..................................... | ................................. |
Inne | .................................. | ..................................... | ................................. |
Należności od odbiorców | .................................. | ..................................... | ................................. |
RAZEM | .................................. | ..................................... | ................................. |
Tabela 2
Źródła finansowania majątku zakładu pracy
Wyszczególnienie | Wartość (w zł) | ||
rok 199... | rok 199... | bieżący rok | |
Kapitał własny | ......................... | ......................... | ......................... |
Zewnętrzne źródła finansowania | ......................... | ......................... | ......................... |
· kredyty | .......................... | ......................... | ......................... |
· inne zobowiązania długoterminowe | .......................... | ......................... | ......................... |
Zobowiązania wobec dostawców | .......................... | ......................... | ......................... |
RAZEM | .......................... | ......................... | ......................... |
II. DANE DOTYCZĄCE:
· NOWO TWORZONYCH STANOWISK PRACY
· PRZYSTOSOWANIA ISTNIEJĄCYCH STANOWISK PRACY
· lokalizacja ................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
· dojazd (komunikacja) ................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
· charakterystyka zaplecza socjalno-sanitarnego ........................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
· informacja o nowych stanowiskach pracy
L.p. | Nazwa nowego | Liczba | Termin | Wymiar | Liczba | Zmiano | Wysokość | Wyposażenie nowego | Koszty wyposażenia |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| RAZEM |
|
* Łączne zatrudnienie na stanowisku refundowanym nie może być mniejsze niż jeden etat.
W przypadku większej liczby stanowisk prosimy skopiować niniejszą stronę, wprowadzając kolejną numerację stanowisk pracy.
· informacja o przystosowaniu istniejących stanowisk pracy
L.p. | Nazwa stanowiska pracy | Liczba | Termin | Wymiar | Liczba | Zmiano | Wysokość | Wyposażenie | Koszty przystosowania istniejących stanowisk |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| RAZEM |
|
* Łączne zatrudnienie na stanowisku refundowanym nie może być mniejsze niż jeden etat.
W przypadku większej liczby stanowisk prosimy skopiować niniejszą stronę, wprowadzając kolejną numerację stanowisk pracy.
Wykaz załączników do wniosku:
1) kopia dokumentu poświadczającego prawną formę istnienia zakładu:
· zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej dla osób fizycznych i jednostek nie posiadających osobowości prawnej,
· wyciąg z rejestru handlowego i aktu notarialnego - w przypadku osób prawnych,
· umowa spółki cywilnej potwierdzona w urzędzie skarbowym,
· w szczególnych przypadkach koncesja lub pozwolenie na prowadzenie działalności,
2) kopia dokumentu określającego tytuł prawny do lokalu, w którym mają zostać utworzone nowe (przystosowane istniejące) stanowiska pracy,
3) zaświadczenie z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych o niezaleganiu w opłacaniu składek na ubezpieczenia społeczne za zatrudnionych pracowników,
4) dokumenty z urzędu skarbowego:
· dla osób opłacających zryczałtowany podatek - informacja o wysokości opłaty,
· decyzja o ewentualnym zwolnieniu z podatków,
· osoby fizyczne - zaświadczenie z urzędu skarbowego o niezaleganiu z podatkami i o wysokości dochodów i obrotów,
· osoby prawne - sprawozdanie finansowe za rok poprzedni i bieżący oraz zaświadczenie o niezaleganiu z podatkami,
5) sprawozdanie o przychodach, kosztach i wyniku finansowym (F-01) za okres dwóch ubiegłych lat oraz za rok bieżący,
6) zaświadczenie o zarejestrowaniu w wojewódzkim urzędzie statystycznym i nadaniu numeru identyfikacyjnego REGON,
7) kopia deklaracji wpłat na PFRON z ostatniego miesiąca obowiązku dokonania wpłaty (dotyczy zakładów pracy zobowiązanych do wpłat na PFRON),
8) charakterystyka nowych (przystosowanych istniejących) stanowisk pracy - załącznik nr 1 do wniosku,
9) opinia powiatowego urzędu pracy, dotycząca możliwości skierowania do pracy na każde nowe lub przystosowane istniejące stanowisko pracy zarejestrowanych osób niepełnosprawnych - załącznik nr 1 do wniosku,
10) sprawozdanie ze stanu zatrudnienia za okres sześciu miesięcy przed wystąpieniem o zwrot kosztów - załącznik nr 2 do wniosku,
11) inne dokumenty mogące świadczyć na korzyść wnioskodawcy,
12) inne dokumenty wymagane przez starostę.
Załącznik nr 1 do wniosku dla ubiegającego
się o zwrot kosztów ze środków PFRON
Charakterystyka nowego lub przystosowanego istniejącego stanowiska pracy*
· Nazwa stanowiska pracy
..................................................................................................................................................
· Liczba osób przewidzianych do zatrudnienia na tym stanowisku pracy
.....................................................
· Wymagane kwalifikacje i umiejętności ......................................................................................
...................................................................................................................................................
· Opis operacji i czynności na nowo tworzonym stanowisku pracy ...............................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
· Wymagania dotyczące sprawności ruchowej i predyspozycji psychicznych
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
· Określenie pozycji przy pracy (siedząca, stojąca, siedząco-chodząca, stojąco-chodząca,
stojąco-siedząca) ....................................................................................................................
· Czy występują: hałas, drgania, gazy i opary substancji chemicznych, pył, czynniki uczulające
itp. ...................... Jeśli TAK, to jakie? ..................................................................................
* W przypadku różnorodnych stanowisk pracy, dla każdego z nich należy podać charakterystykę na odrębnym załączniku.
Opinia Powiatowego Urzędu Pracy
o możliwości skierowania do pracy na opisane wyżej nowe
stanowiska pracy zarejestrowanych osób niepełnosprawnych
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.............................. |
| ............................... |
(data) | pieczęć | (podpis) |
Załącznik nr 2 do wniosku dla ubiegającego
się o zwrot kosztów ze środków PFRON
Sprawozdanie ze stanu zatrudnienia za okres sześciu miesięcy przed wystąpieniem o zwrot kosztów
L.p. | Miesiąc | Liczba osób | Liczba osób w przeliczeniu na pełne etaty | ||
ogółem | w tym niepełno-sprawnych | ogółem | w tym niepełno-sprawnych | ||
1 |
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
Uzasadnienie zmian kadrowych w ciągu ostatnich sześciu miesięcy:
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
Załącznik nr 1a
Załącznik nr 2
Nr akt ............................ |
Data wpływu ................ |
Starosta
w ....................
WYSTĄPIENIE
O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW
Z PAŃSTWOWEGO FUNDUSZU
REHABILITACJI OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
(PFRON)
Zwracam się z prośbą o zwrot kosztów zgodnie z umową
nr ............................................................ z dnia ..........................................................................
w kwocie ..................................................... zł słownie ................................................................
.....................................................................................................................................................
w formie przelewu na konto w .......................................................................................................
nr ..................................................................................................................................................
..............................................
(pieczątka imienna
i podpis pracodawcy)
Do wystąpienia załączam:
1) zestawienie kosztów organizacji nowych stanowisk pracy lub przystosowania istniejących stanowisk pracy - załącznik nr 1,
2) zestawienie do zwrotu kosztów organizacji nowych stanowisk pracy lub przystosowania istniejących stanowisk pracy - załącznik nr 2,
3) listę nowo przyjętych pracowników - załącznik nr 3,
4) rachunki, faktury, umowy w liczbie ...................,
5) skierowania z powiatowego urzędu pracy,
6) umowy o pracę,
7) orzeczenia o stopniu niepełnosprawności,
8) świadectwa zdolności do pracy,
9) oświadczenie, że zatrudnione na nowych stanowiskach pracy osoby niepełnosprawne nie pracowały u pracodawcy w ciągu ostatnich 12 miesięcy poprzedzających datę złożenia wniosku,
10) wypis z ewidencji środków trwałych,
11) wycenę lub ocenę rzeczoznawcy w przypadku:
a) zakupu linii technologicznej,
b) wytworzenia środka trwałego systemem gospodarczym lub w zakładzie pracy,
c) zakupu sprzętu używanego wraz z umową kupna-sprzedaży poświadczoną przez urząd skarbowy,
12) inne dokumenty wymagane przez starostę.
Uwaga!
Dokumenty wymienione w pkt 3-11 pracodawca przedstawia wraz z ich kserokopiami. Starosta poświadcza za zgodność z oryginałem i zatrzymuje kserokopię.
Załącznik nr 1 do wystąpienia
o uruchomienie środków PFRON
ZESTAWIENIE KOSZTÓW ORGANIZACJI NOWYCH STANOWISK PRACY
(PRZYSTOSOWANIA ISTNIEJĄCYCH STANOWISK PRACY)
L.p. | Nazwa stanowiska | Wyszczególnienie | Numer | Numer inwenta-rzowy | Numer rachunku, faktury | Data rachunku, faktury | Cena |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| RAZEM |
|
*) Niepotrzebne skreślić.
Załącznik nr 2 do wystąpienia
o uruchomienie środków PFRON
ZESTAWIENIE DO ZWROTU KOSZTÓW ORGANIZACJI NOWYCH STANOWISK PRACY (PRZYSTOSOWANIA ISTNIEJĄCYCH STANOWISK PRACY)
L.p. | Nazwa stanowiska pracy | Koszty ogółem | Kwota do zwrotu |
1 | 2 | 3 | 4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| RAZEM |
|
|
Załącznik nr 3 do wystąpienia
o uruchomienie środków PFRON
LISTA NOWO PRZYJĘTYCH PRACOWNIKÓW
L.p. | Imię i nazwisko | Stopień niepełnosprawności | Stanowisko | Wymiar czasu pracy | Kwota do zwrotu | |
wynagrodzenie | składki na ubezpieczenia społeczne | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| RAZEM |
|
|
Załącznik nr 2a
[1] § 4 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. a) rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 13 czerwca 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie trybu i szczegółowych zasad postępowania dotyczącego zwrotu ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych kosztów poniesionych przez pracodawców w związku z zatrudnianiem osób niepełnosprawnych (Dz.U. Nr 94, poz. 839). Zmiana weszła w życie 16 lipca 2002 r.
[2] § 4 ust. 1a dodany przez § 1 pkt 1 lit. b) rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 13 czerwca 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie trybu i szczegółowych zasad postępowania dotyczącego zwrotu ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych kosztów poniesionych przez pracodawców w związku z zatrudnianiem osób niepełnosprawnych (Dz.U. Nr 94, poz. 839). Zmiana weszła w życie 16 lipca 2002 r.
[3] § 4 ust. 1b dodany przez § 1 pkt 1 lit. b) rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 13 czerwca 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie trybu i szczegółowych zasad postępowania dotyczącego zwrotu ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych kosztów poniesionych przez pracodawców w związku z zatrudnianiem osób niepełnosprawnych (Dz.U. Nr 94, poz. 839). Zmiana weszła w życie 16 lipca 2002 r.
[4] Załącznik nr 1a dodany przez § 1 pkt 7 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 13 czerwca 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie trybu i szczegółowych zasad postępowania dotyczącego zwrotu ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych kosztów poniesionych przez pracodawców w związku z zatrudnianiem osób niepełnosprawnych (Dz.U. Nr 94, poz. 839). Zmiana weszła w życie 16 lipca 2002 r.
[5] § 4 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. c) rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 13 czerwca 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie trybu i szczegółowych zasad postępowania dotyczącego zwrotu ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych kosztów poniesionych przez pracodawców w związku z zatrudnianiem osób niepełnosprawnych (Dz.U. Nr 94, poz. 839). Zmiana weszła w życie 16 lipca 2002 r.
[6] § 4 ust. 3 dodany przez § 1 pkt 1 lit. d) rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 13 czerwca 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie trybu i szczegółowych zasad postępowania dotyczącego zwrotu ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych kosztów poniesionych przez pracodawców w związku z zatrudnianiem osób niepełnosprawnych (Dz.U. Nr 94, poz. 839). Zmiana weszła w życie 16 lipca 2002 r.
[7] § 5 ust. 1 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 13 czerwca 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie trybu i szczegółowych zasad postępowania dotyczącego zwrotu ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych kosztów poniesionych przez pracodawców w związku z zatrudnianiem osób niepełnosprawnych (Dz.U. Nr 94, poz. 839). Zmiana weszła w życie 16 lipca 2002 r.
[8] § 5 ust. 1a dodany przez § 1 pkt 2 lit. b) rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 13 czerwca 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie trybu i szczegółowych zasad postępowania dotyczącego zwrotu ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych kosztów poniesionych przez pracodawców w związku z zatrudnianiem osób niepełnosprawnych (Dz.U. Nr 94, poz. 839). Zmiana weszła w życie 16 lipca 2002 r.
[9] § 5 ust. 2a dodany przez § 1 pkt 2 lit. c) rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 13 czerwca 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie trybu i szczegółowych zasad postępowania dotyczącego zwrotu ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych kosztów poniesionych przez pracodawców w związku z zatrudnianiem osób niepełnosprawnych (Dz.U. Nr 94, poz. 839). Zmiana weszła w życie 16 lipca 2002 r.
[10] § 6a dodany przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 13 czerwca 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie trybu i szczegółowych zasad postępowania dotyczącego zwrotu ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych kosztów poniesionych przez pracodawców w związku z zatrudnianiem osób niepełnosprawnych (Dz.U. Nr 94, poz. 839). Zmiana weszła w życie 16 lipca 2002 r.
[11] § 7a dodany przez § 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 13 czerwca 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie trybu i szczegółowych zasad postępowania dotyczącego zwrotu ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych kosztów poniesionych przez pracodawców w związku z zatrudnianiem osób niepełnosprawnych (Dz.U. Nr 94, poz. 839). Zmiana weszła w życie 16 lipca 2002 r.
[12] Załącznik nr 2a dodany przez § 1 pkt 7 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 13 czerwca 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie trybu i szczegółowych zasad postępowania dotyczącego zwrotu ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych kosztów poniesionych przez pracodawców w związku z zatrudnianiem osób niepełnosprawnych (Dz.U. Nr 94, poz. 839). Zmiana weszła w życie 16 lipca 2002 r.
[13] § 9 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 13 czerwca 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie trybu i szczegółowych zasad postępowania dotyczącego zwrotu ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych kosztów poniesionych przez pracodawców w związku z zatrudnianiem osób niepełnosprawnych (Dz.U. Nr 94, poz. 839). Zmiana weszła w życie 16 lipca 2002 r.
[14] § 10 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. a) rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 13 czerwca 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie trybu i szczegółowych zasad postępowania dotyczącego zwrotu ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych kosztów poniesionych przez pracodawców w związku z zatrudnianiem osób niepełnosprawnych (Dz.U. Nr 94, poz. 839). Zmiana weszła w życie 16 lipca 2002 r.
[15] § 10 ust. 3 dodany przez § 1 pkt 6 lit. b) rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 13 czerwca 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie trybu i szczegółowych zasad postępowania dotyczącego zwrotu ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych kosztów poniesionych przez pracodawców w związku z zatrudnianiem osób niepełnosprawnych (Dz.U. Nr 94, poz. 839). Zmiana weszła w życie 16 lipca 2002 r.
[16] Rozporządzenie wchodzi w życie 25 lipca 1998 r.