Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2001-08-12
Wersja aktualna od 2001-08-12
obowiązujący
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI
z dnia 22 maja 1998 r.
w sprawie sposobu prowadzenia rejestru funduszy emerytalnych, wzoru tego rejestru oraz szczegółowego trybu postępowania w sprawach o wpis do rejestru funduszy emerytalnych
(ostatnia zmiana: Dz.U. z 2001 r., Nr 77, poz. 830)
Na podstawie art. 21 ust. 3 ustawy z dnia 28 sierpnia 1997 r. o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych (Dz. U. Nr 139, poz. 934) zarządza się, co następuje:
§ 1.[Rejestr funduszy emerytalnych] Rejestr funduszy emerytalnych, zwany dalej „rejestrem", prowadzi się dla funduszy emerytalnych określonych w przepisach ustawy z dnia 28 sierpnia 1997 r. o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych (Dz. U. Nr 139, poz. 934).
§ 2.[Oddzielna księga rejestrowa] Dla każdego funduszu emerytalnego prowadzi się oddzielną księgę rejestrową.
§ 3.[Rubryki księgi rejestrowej] Księga rejestrowa składa się z następujących rubryk:
1) rubryka pierwsza - numer kolejny wpisu,
2) rubryka druga - nazwa funduszu emerytalnego, a w przypadku funduszu otwartego - także typ funduszu oraz numer identyfikacyjny nadany w rejestrze podmiotów gospodarki narodowej - REGON,
3) rubryka trzecia - firma, siedziba i adres towarzystwa emerytalnego, sposób reprezentowania towarzystwa emerytalnego oraz numer wpisu towarzystwa do rejestru handlowego wraz z oznaczeniem sądu prowadzącego ten rejestr,
4) rubryka czwarta - lista członków zarządu towarzystwa emerytalnego oraz ustanowionych prokurentów,
5) rubryka piąta - firma (nazwa), siedziba i adres depozytariusza,
6) [1] rubryka szósta - wzmianka o statucie oraz jego zmianach, ze wskazaniem tych zmian i daty ich wejścia w życie,
7) rubryka siódma - przejęcie zarządzania funduszem emerytalnym, likwidacja funduszu emerytalnego, dane likwidatorów,
8) rubryka ósma - data dokonania wpisu oraz podpis sekretarza sądu,
9) rubryka dziewiąta - uwagi.
§ 4.[Zakaz wydawania poza miejsce przechowania] Księgi rejestrowe nie mogą być wydawane poza miejsce ich przechowania.
§ 5.[Akta rejestrowe] Niezależnie od księgi rejestrowej dla każdego funduszu emerytalnego prowadzi się akta rejestrowe obejmujące dokumenty stanowiące podstawę dokonania wpisu oraz dokumenty dotyczące postępowania rejestrowego.
§ 6.[Postępowanie w sprawach rejestru] W postępowaniu w sprawach rejestru stosuje się przepisy Kodeksu postępowania cywilnego o postępowaniu nieprocesowym, chyba że przepisy poniższe stanowią inaczej.
§ 7.[Wniosek o wpis do rejestru] Wniosek o wpis do rejestru powinien zawierać dane potrzebne do wypełnienia poszczególnych rubryk rejestru.
§ 8.[Badanie zgłoszonego wniosku i dołączonych dokumentów] 1. Sąd rejestrowy bada, czy zgłoszony wniosek i dołączone do niego dokumenty zgadzają się pod względem formy i treści z bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa.
2. Sąd bada, czy zgłoszone dane są zgodne z rzeczywistym stanem rzeczy, jeżeli ma w tym względzie uzasadnione wątpliwości.
§ 9.[Postanowienie zarządzające wpis] W postanowieniu zarządzającym wpis sąd określa treść wpisu oraz rubrykę odpowiedniej księgi rejestrowej, do której wpis ma być dokonany.
§ 10.[Powołanie na dokument w treści wpisu] Sąd może w treści wpisu powołać się na dokument złożony do akt rejestrowych. Powołane dokumenty uważa się za objęte treścią wpisu.
§ 11.[Uzasadnienie postanowienia zarządzającego wpis] Postanowienie zarządzające wpis uzasadnia się tylko na wniosek.
§ 12.[Wzmianka o wniesieniu apelacji od postanowienia zarządzającego wpis] 1. O wniesieniu apelacji od postanowienia zarządzającego wpis wpisuje się z urzędu wzmiankę w rubryce dziewiątej rejestru.
2. Wzmianka, o której mowa w ust. 1, ulega wykreśleniu po prawomocnym zakończeniu postępowania.
§ 13.[Uchylenie i zmiana postanowienia zarządzającego dokonanie wpisu] 1. W razie uchylenia postanowienia zarządzającego dokonanie wpisu, sąd z urzędu zarządza wykreślenie tego wpisu.
2. W razie zmiany postanowienia zarządzającego dokonanie wpisu, sąd z urzędu zarządza odpowiednią zmianę wpisu.
§ 14.[Przeglądanie rejestru oraz złożonych do akt dokumentów] Każdy może, pod nadzorem sekretarza sądowego, przeglądać rejestr oraz złożone do akt dokumenty stanowiące podstawę wpisu.
§ 15.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 sierpnia 1998 r.
[1] § 3 pkt 6 w brzmieniu ustalonym przez § 1 rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 16 lipca 2001 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie sposobu prowadzenia rejestru funduszy emerytalnych, wzoru tego rejestru oraz szczegółowego trybu postępowania w sprawach o wpis do rejestru funduszy emerytalnych (Dz.U. Nr 77, poz. 830). Zmiana weszła w życie 12 sierpnia 2001 r.