Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 1998-05-20 do 2004-09-11
Wersja archiwalna od 1998-05-20 do 2004-09-11
archiwalny
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI
z dnia 29 kwietnia 1998 r.
w sprawie szczegółowych zasad i trybu dokonywania wpisów do prowadzonego przez Komendanta Głównego Policji rejestru prawomocnych orzeczeń o ukaraniu karą dodatkową zakazu wstępu na imprezę masową i prawomocnych orzeczeń zobowiązujących do powstrzymania się od przebywania w miejscach przeprowadzania imprez masowych oraz sposobu prowadzenia rejestru.
Na podstawie art. 23 ust. 3 ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz. U. Nr 106, poz. 680) zarządza się, co następuje:
§ 1.Dane o prawomocnych orzeczeniach sądu zobowiązujących do powstrzymania się od przebywania w miejscach przeprowadzania imprez masowych, wydawanych wobec skazanych w związku z warunkowym zawieszeniem wykonania kary pozbawienia wolności albo wobec nieletnich na podstawie art. 6 pkt 2 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o postępowaniu w sprawach nieletnich (Dz. U. Nr 35, poz. 228, z 1992 r. Nr 24, poz. 101 i z 1995 r. Nr 89, poz. 443), zwanej dalej „ustawą", oraz dane dotyczące prawomocnych orzeczeń o ukaraniu za wykroczenia, wymierzających karę dodatkową zakazu wstępu na imprezę masową, zwanych dalej „zakazem wstępu na imprezę masową", gromadzone są w Centralnym Rejestrze Zakazów Wstępu na Imprezy Masowe, zwanym dalej „rejestrem", prowadzonym przez Komendanta Głównego Policji.
§ 2.Rejestracja zakazów wstępu na imprezę masową następuje na podstawie „Zawiadomienia o zakazie wstępu na imprezę masową", sporządzonego przez sąd, który wydał orzeczenie w pierwszej instancji, lub przez kolegium do spraw wykroczeń.
§ 3.1. Zawiadomienie, o którym mowa w § 2, zawiera:
1) nazwisko, imiona, nazwisko przybrane, datę urodzenia, imiona rodziców, nazwisko panieńskie matki, miejsce zamieszkania, numer ewidencyjny (PESEL) i obywatelstwo osoby, której orzeczenie dotyczy,
2) nazwę sądu lub kolegium do spraw wykroczeń, sygnaturę akt, datę uprawomocnienia się orzeczenia oraz informację o terminie, na jaki został orzeczony zakaz wstępu na imprezę masową.
2. Wzór zawiadomienia określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.
§ 4.Zawiadomienie sporządza się niezwłocznie po uprawomocnieniu się orzeczenia sądu lub kolegium do spraw wykroczeń i przesyła do rejestru.
§ 5.1. Zawiadomienie usuwa się z rejestru niezwłocznie:
1) po upływie terminu, na jaki został orzeczony zakaz wstępu na imprezę masową,
2) w razie orzeczenia wydanego wobec nieletniego:
a) po ukończeniu przez niego 18. roku życia, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w lit. b) i c),
b) z chwilą ukończenia przez sprawcę 21 lat, jeżeli środek wychowawczy, o którym mowa w art. 6 pkt 2 ustawy, zastosowano na podstawie art. 9 § 3 Kodeksu karnego,
c) w terminach określonych w art. 11 § 2 i art. 87 § 1 ustawy.
2. Zawiadomienie usuwa się z rejestru również, w razie:
1) zatarcia skazania w drodze łaski lub na podstawie amnestii,
2) przywrócenia terminu do zaskarżenia orzeczenia stanowiącego podstawę rejestracji albo uchylenia takiego orzeczenia w trybie kasacji lub na skutek wznowienia postępowania,
3) uznania za nieważne orzeczenia stanowiącego podstawę rejestracji,
4) śmierci osoby, której orzeczenie dotyczy,
5) uchylenia środka wychowawczego, o którym mowa w art. 6 pkt 2 ustawy, przed upływem terminu określonego w ust. 1 pkt 2.
§ 6.Rejestr udziela podmiotom, o których mowa w § 7 ust. 1 i w § 8 ust. 1, informacji o zakazach wstępu na imprezę masową.
§ 7.1. Zapytanie o zakaz wstępu na imprezę masową jest kierowane do rejestru przez organizatora imprezy masowej za pośrednictwem komendanta wojewódzkiego Policji właściwego ze względu na miejsce przeprowadzania imprezy masowej.
2. Zapytanie, o którym mowa w ust. 1, powinno zawierać oznaczenie i podpis organizatora oraz określenie województwa (województw), których mieszkańców zapytanie dotyczy.
3. Organizator imprezy masowej otrzymuje informacje z rejestru w formie zbiorczego wydruku komputerowego; informacji tych udziela się niezwłocznie.
4. Informacje, o których mowa w ust. 3, powinny zawierać symbol województwa, nazwisko, imiona, numer ewidencyjny (PESEL) oraz imiona rodziców.
§ 8.1. Zapytanie o zakaz wstępu na imprezę masową, kierowane do rejestru przez sąd, kolegium do spraw wykroczeń, prokuraturę lub inny organ powołany do ścigania przestępstw i wykroczeń, powinno zawierać dane, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 1, oraz nazwisko, imię i stanowisko służbowe osoby uprawnionej do podpisania tego zapytania.
2. Zapytanie, o którym mowa w ust. 1, sporządza się co do każdej osoby na oddzielnym formularzu „Zapytanie o zakaz wstępu na imprezę masową", według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do rozporządzenia.
3. Informacji z rejestru udziela się niezwłocznie na formularzu, o którym mowa w ust. 2.
4. Informacja, o której mowa w ust. 3, powinna zawierać nazwisko, imię oraz stanowisko służbowe osoby sprawdzającej tę informację w rejestrze.
§ 9.Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
Minister Sprawiedliwości: H. Suchocka
Załącznik do rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości
z dnia 29 kwietnia 1998 r. (poz. 397)
Załącznik nr 1
WZÓR - Zawiadomienie o zakazie wstępu na imprezę masową
Załącznik nr 2
WZÓR - Zapytanie o zakaz wstępu na imprezę masową