Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 1998-05-14 do 2001-01-01
Wersja archiwalna od 1998-05-14 do 2001-01-01
archiwalny
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI
z dnia 24 kwietnia 1998 r.
w sprawie określenia sposobu prowadzenia wykazu oraz centralnej ewidencji osób, wobec których w postępowaniu upadłościowym orzeczono zakaz prowadzenia określonej działalności.
Na podstawie art. 173 § 5 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 24 października 1934 r. - Prawo upadłościowe (Dz. U. z 1991 r. Nr 118, poz. 512, z 1994 r. Nr 1, poz. 1, z 1995 r. Nr 85, poz. 426, z 1996 r. Nr 6, poz. 43, Nr 43, poz. 189, Nr 106, poz. 496 i Nr 149, poz. 703 oraz z 1997 r. Nr 28, poz. 153, Nr 54, poz. 349, Nr 117, poz. 751, Nr 121, poz. 770 i Nr 140, poz. 940) zarządza się, co następuje:
§ 1.Rozporządzenie określa sposób prowadzenia wykazu osób, wobec których w postępowaniu upadłościowym orzeczono zakaz prowadzenia działalności gospodarczej na własny rachunek oraz pełnienia funkcji reprezentanta lub pełnomocnika przedsiębiorcy, członka rady nadzorczej i komisji rewizyjnej w spółce akcyjnej, z ograniczoną odpowiedzialnością lub spółdzielni, zwanego dalej „wykazem”, sposób prowadzenia przez Ministra Sprawiedliwości centralnej ewidencji wykazów, zwanej dalej „centralną ewidencją”, a także sposób udzielania informacji oraz wysokość opłat za udzielanie informacji z centralnej ewidencji.
§ 2.1. Wykaz prowadzi się w formie kartoteki.
2. Dla każdej osoby wpisywanej do wykazu zakłada się odrębną kartę.
3. Wykaz można prowadzić również w systemie informatycznym; w takim przypadku ust. 2 nie stosuje się.
§ 3.Wpis do wykazu obejmuje:
1) nazwisko i imiona, adres oraz nadany w systemie ewidencji ludności PESEL identyfikator osoby, wobec której został orzeczony zakaz wymieniony w § 1,
2) nazwę lub firmę, siedzibę oraz nadany w rejestrze podmiotów gospodarki narodowej - na podstawie przepisów o statystyce publicznej - numer identyfikacyjny REGON podmiotu, w stosunku do którego osoba umieszczona w wykazie nie zgłosiła w terminie wniosku o ogłoszenie upadłości,
3) sygnaturę akt, datę wydania i uprawomocnienia się postanowienia sądu, na którego podstawie dokonano wpisu,
4) okres, na który orzeczono zakaz wymieniony w § 1.
§ 4.1. Wpis w wykazie wykreśla się z urzędu w razie:
1) zarządzenia sądu o wykreśleniu wpisu,
2) uchylenia prawomocnego postanowienia stanowiącego podstawę wpisu,
3) przywrócenia terminu do zaskarżenia postanowienia stanowiącego podstawę wpisu.
2. W razie wykreślenia wpisu karta zawierająca ten wpis podlega zniszczeniu.
§ 5.Każdy może zapoznać się z wykazem w godzinach urzędowania sądu prowadzącego wykaz.
§ 6.Po dokonaniu wpisu lub jego wykreśleniu sąd niezwłocznie przesyła do centralnej ewidencji dane z wykazu lub zawiadomienie o wykreśleniu wpisu.
§ 7.1. Podstawę zamieszczenia informacji w centralnej ewidencji stanowią przekazane przez sąd dane, o których mowa w § 6.
2. Dla centralnej ewidencji prowadzi się skorowidz alfabetyczny osób wpisanych do ewidencji.
§ 8.Każdemu, kto złoży zapytanie, Ministerstwo Sprawiedliwości udziela informacji z centralnej ewidencji.
§ 9.Zapytanie, o którym mowa w § 8, składa się na piśmie.
§ 10.1. Opłata za udzielenie informacji z ewidencji wynosi 20 zł.
2. Opłaty, o których mowa w ust. 1, wnosi się w znakach opłaty sądowej; w razie niewniesienia opłaty informacji nie udziela się.
§ 11.Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 7 dni od dnia ogłoszenia.
Minister Sprawiedliwości: H. Suchocka