ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI
z dnia 19 grudnia 1997 r.
w sprawie określenia wzoru oraz sposobu prowadzenia rejestru publicznych zakładów opieki zdrowotnej.
Na podstawie art. 35b ust. 10 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. Nr 91, poz. 408, z 1992 r. Nr 63, poz. 315, z 1994 r. Nr 121, poz. 591, z 1995 r. Nr 138, poz. 682, z 1996 r. Nr 24, poz. 110 oraz z 1997 r. Nr 104, poz. 661 i Nr 121, poz. 769) zarządza się, co następuje:
§ 1.Rejestr publicznych zakładów opieki zdrowotnej, zwany dalej „rejestrem”, prowadzi się w księdze rejestrowej.
§ 2.Do rejestru wpisuje się samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej, o których mowa w art. 35b ust. 2 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. Nr 91, poz. 408, z 1992 r. Nr 63, poz. 315, z 1994 r. Nr 21, poz. 591, z 1995 r. Nr 138, poz. 682, z 1996 r. Nr 24, poz. 110, z 1997 r. Nr 104, poz. 661 i Nr 121, poz. 769), zwanej dalej „ustawą”.
§ 3.1. Księga rejestrowa składa się z następujących rubryk:
- rubryka pierwsza - numer kolejny wpisu,
- rubryka druga - data wpisu,
- rubryka trzecia - nazwa, siedziba i adres zakładu,
- rubryka czwarta - oznaczenie podmiotu, który utworzył zakład, i organu sprawującego nadzór,
- rubryka piąta - imiona i nazwisko kierownika zakładu i jego kwalifikacje,
- rubryka szósta - podstawowe kierunki działalności zakładu,
- rubryka siódma - data zarządzenia lub uchwały o utworzeniu zakładu i data decyzji o wpisaniu zakładu do rejestru, o którym mowa w art. 12 ustawy, oraz wzmianka o złożeniu tych dokumentów,
- rubryka ósma - data statutu, wzmianka o jego złożeniu i wprowadzanych zmianach,
- rubryka dziewiąta - wzmianka o powołaniu i składzie rady społecznej,
- rubryka dziesiąta - numer identyfikacyjny nadany w rejestrze podmiotów gospodarki narodowej na podstawie przepisów o statystyce publicznej,
- rubryka jedenasta - data zarządzenia lub uchwały o przekształceniu, likwidacji zakładu, wzmianka o złożeniu tych dokumentów oraz imię i nazwisko likwidatora,
- rubryka dwunasta - uwagi.
2. W rubryce „uwagi” zamieszcza się między innymi informację o przyczynach wykreślenia zakładu z rejestru.
§ 4.Niezależnie od księgi rejestrowej dla każdego zakładu prowadzi się oddzielne akta rejestrowe obejmujące dokumenty stanowiące podstawę wpisu oraz dotyczące postępowania rejestrowego.
§ 5.Wniosek o wpis do rejestru, złożony przez kierownika zakładu, powinien zawierać dokładne dane potrzebne do wypełnienia poszczególnych rubryk rejestru. Do wniosku o dokonanie każdego wpisu dołącza się dokumenty stanowiące podstawę wpisu.
§ 6.W postanowieniu zarządzającym wpis do rejestru sąd określa dosłowną treść wpisu oraz rubrykę księgi rejestrowej, do której wpis ma być dokonany.
§ 7.1. Rejestr oraz złożone do akt dokumenty stanowiące podstawę wpisu może przeglądać każdy pod nadzorem sekretarza sądowego.
2. Zaświadczenia, odpisy i wyciągi z rejestru są wydawane osobie, która wykaże interes prawny w ich uzyskaniu.
§ 8.Traci moc rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 5 lutego 1992 r. w sprawie wzoru i sposobu prowadzenia rejestru publicznych zakładów opieki zdrowotnej (Dz. U. Nr 16, poz. 66).
§ 9.Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
Minister Sprawiedliwości: H. Suchocka
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00