Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 1997-12-22 do 1997-12-31
Wersja archiwalna od 1997-12-22 do 1997-12-31
archiwalny
ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW
z dnia 19 grudnia 1997 r.
w sprawie ustanowienia dodatkowych kontyngentów celnych na przywóz niektórych pojazdów samochodowych pochodzących z państw członkowskich Unii Europejskiej.
Na podstawie art. 9 pkt 2 oraz art. 4 ust. 5 pkt 1 ustawy z dnia 28 grudnia 1989 r. - Prawo celne (Dz. U. z 1994 r. Nr 71, poz. 312, z 1995 r. Nr 85, poz. 427 i Nr 87, poz. 434, z 1996 r. Nr 106, poz. 496 oraz z 1997 r. Nr 6, poz. 31, Nr 64, poz. 407 i Nr 80, poz. 498) zarządza się, co następuje:
§ 1.1. Do dnia 31 grudnia 1997 r. ustanawia się dodatkowe kontyngenty celne ilościowe na przywóz pojazdów samochodowych wymienionych w załączniku nr 1 do rozporządzenia, w wysokości określonej w tym załączniku, pochodzących z państw członkowskich Unii Europejskiej, dla których ustanawia się preferencyjne zerowe stawki celne.
2. Wykaz państw, o których mowa w ust. 1, zawiera załącznik nr 2 do rozporządzenia.
§ 2.Części kontyngentu, o którym mowa w § 1, w ilościach ustanowionych w załączniku nr 1 do rozporządzenia, nie rozdysponowane lub nie wykorzystane odpowiednio do dnia 31 grudnia 1997 r., przechodzą do dnia 31 marca 1998 r.
§ 3.Preferencyjne zerowe stawki celne, o których mowa w § 1 ust. 1, stosuje się po przedstawieniu świadectwa pochodzenia towaru, określonego odrębnie.
§ 4.W zakresie uregulowanym w § 1 nie stosuje się stawek celnych określonych w Taryfie celnej, stanowiącej załącznik nr 1 do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 grudnia 1996 r. w sprawie ceł na towary przywożone z zagranicy (Dz. U. Nr 145, poz. 670 oraz z 1997 r. Nr 27, poz. 147, Nr 47, poz. 301, Nr 65, poz. 415, Nr 107, poz. 695 i Nr 139, poz. 936).
§ 5.Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
Prezes Rady Ministrów: J. Buzek
Załączniki do rozporządzenia Rady Ministrów
z dnia 19 grudnia 1997 r. (poz. 1021)
Załącznik nr 1
WYKAZ TOWARÓW OBJĘTYCH DODATKOWYMI KONTYNGENTAMI CELNYMI, POCHODZĄCYCH Z PAŃSTW CZŁONKOWSKICH UNII EUROPEJSKIEJ
Lp. | Kod PCN | Wyszczególnienie | Jednostka | Kontyngent |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | 8703 | Pojazdy samochodowe i inne pojazdy mechaniczne przeznaczone zasadniczo do przewozu osób (inne niż z pozycji nr 8702), włącznie z samochodami osobowo-towarowymi (kombi) oraz samochodami wyścigowymi: | szt. | 500 |
|
| - Pozostałe pojazdy wyposażone w silniki tłokowe wewnętrznego spalania o zapłonie iskrowym: |
|
|
| 8703 21 | - - O pojemności skokowej nie przewyższającej 1000 cm3: |
|
|
| 8703 21 10 0 | - - - Nowe |
|
|
| 8703 22 | - - O pojemności skokowej powyżej 1000 cm3, ale nie przewyższającej 1500 cm3: |
|
|
|
| - - - Nowe: |
|
|
| 8703 22 19 0 | - - - - Pozostałe |
|
|
| 8703 23 | - - O pojemności skokowej powyżej 1500 cm3, ale nie przewyższającej 3000 cm3: |
|
|
|
| - - - Nowe: |
|
|
| 8703 23 19 0 | - - - - Pozostałe |
|
|
| 8703 24 | - - O pojemności skokowej powyżej 3000 cm3: |
|
|
| 8703 24 10 0 | - - - Nowe |
|
|
|
| - Pozostałe pojazdy, wyposażone w silniki tłokowe wewnętrznego spalania o zapłonie samoczynnym (wysokoprężne i średnioprężne): |
|
|
| 8703 31 | - - O pojemności skokowej nie przewyższającej 1500 cm3: |
|
|
| 8703 31 10 0 | - - - Nowe |
|
|
| 8703 32 | - - O pojemności skokowej przekraczającej 1500 cm3, lecz nie przekraczającej 2500 cm3: |
|
|
|
| - - - Nowe: |
|
|
| 8703 32 19 0 | - - - - Pozostałe |
|
|
| 8703 33 | - - O pojemności skokowej powyżej 2500 cm3: |
|
|
|
| - - - Nowe: |
|
|
| 8703 33 19 0 | - - - - Pozostałe |
|
|
| 8703 90 | - Pozostałe: |
|
|
| 8703 90 90 | - - Pozostałe: |
|
|
ex | 8703 90 90 1 | - - - Do czterech lat(1) |
|
|
(1) Dotyczy tylko pojazdów nowych.
Załącznik nr 2
WYKAZ PAŃSTW CZŁONKOWSKICH UNII EUROPEJSKIEJ (UE)*
1. Austria | 6. Grecja | 11. Portugalia |
2. Belgia | 7. Hiszpania | 12. Republika Federalna Niemiec |
3. Dania | 8. Holandia | 13. Szwecja |
4. Finlandia | 9. Irlandia | 14. Wielka Brytania |
5. Francja | 10. Luksemburg | 15. Włochy |
* Obszar celny UE obejmuje również obszar celny Księstwa Monako. Oznacza to, że dla towarów pochodzących z Monako, po spełnieniu reguł pochodzenia, sposobu udokumentowania tego pochodzenia oraz warunku bezpośredniego transportu, zgodnie z zasadami Układu Europejskiego, stosowane są preferencyjne zerowe stawki celne.