Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2001-05-27 do 2011-04-01
Wersja archiwalna od 2001-05-27 do 2011-04-01
archiwalny
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA PRACY I POLITYKI SOCJALNEJ
z dnia 13 października 1997 r.
w sprawie zasad wynagradzania pracowników placówek naukowych, pomocniczych placówek naukowych i innych jednostek organizacyjnych Polskiej Akademii Nauk
(ostatnia zmiana: Dz.U. z 2001 r., Nr 43, poz. 485) Pokaż wszystkie zmiany
Na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 25 kwietnia 1997 r. o Polskiej Akademii Nauk (Dz. U. Nr 75, poz. 469) zarządza się, co następuje:
§ 1.[Zakres regulacji] 1. Przepisy rozporządzenia, z zastrzeżeniem ust. 2, stosuje się do pracowników zatrudnionych w:
1) placówkach naukowych,
2) pomocniczych placówkach naukowych,
3) innych jednostkach organizacyjnych.
2. Przepisów rozporządzenia, z zastrzeżeniem ust. 3, nie stosuje się do:
1) funkcjonariuszy pożarnictwa,
2) pracowników straży przemysłowej,
3) pracowników zagranicznych stacji naukowych,
4) (skreślony).
3. Do pracowników wymienionych w ust. 2 pkt 2 mają zastosowanie przepisy § 12 i 19.
§ 2.[Tabele stawek wynagrodzenia oraz stanowisk, kwalifikacji i zaszeregowania] Ustala się tabele:
1) miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego pracowników naukowych, stanowiącą załącznik nr 1 [1] do rozporządzenia,
2) miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego bibliotekarzy dyplomowanych i dyplomowanych pracowników dokumentacji i informacji naukowej, stanowiącą załącznik nr 2 [2] do rozporządzenia,
3) miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego pracowników, o których mowa w pkt 6 lit. a), d) i e), stanowiącą załącznik nr 3 [3] do rozporządzenia,
4) miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego pracowników działalności podstawowej zatrudnionych w bibliotekach, Archiwum, Muzeum Ziemi, stanowiącą załącznik nr 4 [4] do rozporządzenia,
5) godzinowych stawek wynagrodzenia zasadniczego pracowników zatrudnionych na stanowiskach robotniczych i pracowników zatrudnionych przy pilnowaniu, stanowiącą załącznik nr 5 [5] do rozporządzenia,
6) stanowisk, kwalifikacji i zaszeregowania pracowników:
a) inżynieryjnych i technicznych, organizacyjno-ekonomicznych, administracyjnych i pracowników obsługi,
b) działalności podstawowej zatrudnionych w bibliotekach,
c) działalności podstawowej zatrudnionych w Archiwum i Muzeum Ziemi,
d) działalności opiekuńczo-terapeutycznej i medyczno-rehabilitacyjnej zatrudnionych w Domu Rencisty,
e) zatrudnionych przy sporządzaniu i wydawaniu posiłków,
f) zatrudnionych na stanowiskach robotniczych i pracowników zatrudnionych przy pilnowaniu,
stanowiącą załącznik nr 6 do rozporządzenia,
7) stawek dodatku funkcyjnego pracowników pełniących funkcje kierownicze, stanowią załącznik nr 7 do rozporządzenia,
8) tabelę stanowisk i kategorii dodatku funkcyjnego, stanowiącą załącznik nr 8 do rozporządzenia.
§ 3.[Definicje] Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:
1) „minimalnej stawce”, rozumie się przez to minimalną stawkę miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego w pierwszej kategorii zaszeregowania, określoną w załączniku nr 3 do rozporządzenia,
2) „jednostce”, rozumie się przez to placówki naukowe, pomocnicze placówki naukowe oraz inne jednostki organizacyjne Akademii.
§ 4.[Dodatek funkcyjny] 1. W razie zbiegu uprawnień do dodatków funkcyjnych, przysługuje tylko jeden dodatek funkcyjny, korzystniejszy dla pracownika.
2. Pracownik naukowy, powołany na czas określony na stanowisko kierownicze, w razie wcześniejszego odwołania z tego stanowiska, zachowuje prawo do dodatku do końca okresu, na jaki został powołany, nie dłużej jednak niż przez 3 miesiące. Pracownik powołany na stanowisko kierownicze na czas nie określony, w razie odwołania z tego stanowiska, zachowuje prawo do dodatku funkcyjnego przez okres 3 miesięcy.
3. Mianowanemu pracownikowi naukowemu placówki w okresie zawieszenia w pełnieniu obowiązków służbowych nie przysługuje dodatek funkcyjny od pierwszego dnia miesiąca kalendarzowego następującego po miesiącu, w którym pracownik został zawieszony.
§ 5.[Ustalanie wysokości wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego] Wysokość wynagrodzenia zasadniczego i stawki dodatku funkcyjnego dla kierownika jednostki ustala Prezes Akademii, a wysokość wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego dla pracowników jednostki ustala kierownik jednostki.
§ 6.[Fundusz premiowy] 1. W ramach posiadanych przez jednostkę środków na wynagrodzenia osobowe może być tworzony fundusz premiowy z przeznaczeniem na premie dla pracowników.
2. Wysokość funduszu premiowego oraz zasady przyznawania i wypłacania premii określa regulamin zakładowy, ustalany przez kierownika jednostki w uzgodnieniu z zakładowymi organizacjami związkowymi.
§ 7.[Zatrudnienie w niepełnym wymiarze czasu pracy] Pracownikowi zatrudnionemu w niepełnym wymiarze czasu pracy przysługują wszystkie składniki wynagrodzenia w wysokości proporcjonalnej do wymiaru czasu pracy określonego w umowie o pracę.
§ 8.[Ustalanie stawki godzinowej] Godzinową stawkę:
1) wynagrodzenia zasadniczego wynikającego z osobistego zaszeregowania pracownika, określonego stawką miesięczną, oraz
2) wynikającą z minimalnej stawki,
ustala się, dzieląc miesięczną stawkę wynagrodzenia przez liczbę godzin pracy przypadających do przepracowania w danym miesiącu.
§ 9.[Dodatkowe organizowanie i kierowanie pracą brygady składającej się co najmniej z 5 osób] Pracownikowi zatrudnionemu na stanowisku robotniczym, który dodatkowo organizuje i kieruje pracą brygady składającej się co najmniej z 5 osób, łącznie z brygadzistą, przysługuje dodatek w wysokości do 15% wynagrodzenia zasadniczego wynikającego z osobistego zaszeregowania.
§ 10.[Dodatek za prace wykonywane w warunkach szkodliwych lub uciążliwych] 1. Pracownikowi przysługuje dodatek za prace wykonywane w warunkach szkodliwych dla zdrowia lub uciążliwych.
2. Wysokość i zasady przyznawania dodatku za prace wykonywane w warunkach szkodliwych dla zdrowia lub uciążliwych oraz wykaz tych prac określa załącznik nr 9 do rozporządzenia.
§ 11.[Udział w badaniach mórz i oceanów na statkach] Pracownikowi ekipy pomiarowo-badawczej biorącemu udział w badaniach mórz i oceanów na statkach przysługuje:
1) dodatek morski za każdy dzień na statku będącym na morzu, z wyłączeniem dni postoju w polskich portach, w wysokości do 50% wynagrodzenia zasadniczego wynikającego z osobistego zaszeregowania pracownika; wysokość dodatku ustala placówka organizująca badania,
2) bezpłatne wyżywienie i zakwaterowanie na czas zaokrętowania na statku.
§ 12.[Dodatek za pracę na II i III zmianie oraz w porze nocnej] 1. Pracownikowi wykonującemu pracę na II i III zmianie za każdą godzinę pracy przysługuje dodatek w wysokości:
1) 10% – na II zmianie,
2) 20% – na III zmianie,
godzinowej stawki wynagrodzenia zasadniczego wynikającego z osobistego zaszeregowania. Dodatek ten przysługuje również pracownikom zatrudnionym na stanowiskach kierowniczych, dla których praca w systemie zmianowym wynika z harmonogramu.
2. Za pracę wykonywaną w porze nocnej, z zastrzeżeniem ust. 3, pracownikowi przysługuje dodatek w wysokości przewidzianej dla III zmiany. Przy zbiegu uprawnień do dodatku za pracę w porze nocnej i na III zmianie przysługuje jeden dodatek.
3. Dodatek, o którym mowa w ust. 2, nie może być niższy od dodatkowego wynagrodzenia ustalonego na podstawie art. 137 § 2 Kodeksu pracy.
4. Pielęgniarce, pokojowej oraz pracownikom kuchni zatrudnionym w Domu Rencisty za pracę w niedziele i święta określone odrębnymi przepisami przysługuje dodatek w wysokości 45% stawki godzinowej wynagrodzenia zasadniczego za każdą godzinę pracy wykonywanej w porze dziennej.
§ 14.[Wynagrodzenie promotora w przewodzie doktorskim] Promotorowi w przewodzie doktorskim, po zakończeniu przewodu, przysługuje jednorazowe wynagrodzenie w wysokości:
1) 60% maksymalnej miesięcznej stawki wynagrodzenia zasadniczego profesora, jeżeli przewód trwał 4 lata lub krócej albo jeżeli przewód dotyczył obcokrajowca niezależnie od czasu trwania przewodu,
2) 45% maksymalnej miesięcznej stawki wynagrodzenia zasadniczego profesora, jeżeli przewód trwał dłużej niż 4 lata i nie dotyczył obcokrajowca.
§ 15.[Dodatek na stanowisku, na którym jest wymagane stałe posługiwanie się językami obcymi] 1. Pracownikowi jednostki, zatrudnionemu na stanowisku, na którym jest wymagane stałe posługiwanie się językami obcymi, przysługuje dodatek w wysokości:
1) do 10% minimalnej stawki – za znajomość pierwszego języka obcego,
2) do 15% minimalnej stawki – za znajomość każdego następnego języka obcego.
2. Zasady przyznawania dodatku, o którym mowa w ust. 1, określa załącznik nr 10 do rozporządzenia.
3. Przepisu ust. 1 i 2 nie stosuje się do pracowników naukowych.
§ 15a.[Odrębne wynagrodzenie za wykonywanie szczególnych zadań] 1. Za wykonywanie szczególnych zadań, nie mieszczących się w zakresie obowiązków wynikających z umowy o pracę, pracownikowi zatrudnionemu w Domu Rencisty przysługuje odrębne wynagrodzenie w wysokości:
Lp. | Zadanie | Wynagrodzenie (% minimalnej stawki) |
1 | Przygotowanie zwłok do pogrzebu*) | do 40 |
2 | Strzyżenie i golenie**) Strzyżenie Golenie**) | do 6 do 3 do 3 |
*) Obejmuje przeniesienie zwłok do kaplicy, umycie zwłok, ogolenie oraz ubranie i włożenie do trumny. **) Za golenie osób, które nie są w stanie wykonać tej czynności samodzielnie. |
2. Wynagrodzenie określone w ust. 1 przysługuje za jednorazowe wykonanie czynności przez pracownika lub zespół pracowników.
§ 16.[Kierowca] 1. Kierowcy, z wyjątkiem kierowcy samochodu osobowego, za powierzone dodatkowe czynności nie wchodzące w zakres normalnych jego obowiązków może być przyznane dodatkowe wynagrodzenie w wysokości nie przekraczającej 60% minimalnej stawki.
2. Kierowcy samochodu osobowego może być przyznane – za jego zgodą – wynagrodzenie ryczałtowe obejmujące poszczególne składniki wynagrodzenia (a w szczególności wynagrodzenie zasadnicze, dodatek za pracę w godzinach nadliczbowych oraz dodatek za pracę w porze nocnej), uwzględniające liczbę godzin przypadających do przepracowania w okresie jednego miesiąca, jeśli faktyczny czas pracy kierowcy w poszczególnych miesiącach nie ulega znacznym wahaniom i odpowiada w przybliżeniu liczbie godzin przyjętej do obliczenia wynagrodzenia. Kwota wynagrodzenia zryczałtowanego powinna być ustalona w oparciu o stawkę wynikającą z kategorii osobistego zaszeregowania kierowcy.
§ 16a.[Dodatek za wysługę lat w wysokości 5% miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego] Pracownikowi zatrudnionemu w jednostce, o której mowa w § 1 ust. 1 pkt 3, przysługuje dodatek za wysługę lat w wysokości 5% miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego po 5 latach pracy. Dodatek ten wzrasta o 1% za każdy następny rok pracy aż do osiągnięcia 20% miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego po 20 i więcej latach pracy.
§ 17.[Dodatek za wysługę lat] 1. Do okresu pracy uprawniającego do dodatku za wysługę lat wlicza się okresy poprzedniego zatrudnienia.
2. Do okresu zatrudnienia uprawniającego do dodatku, o którym mowa w ust. 1, wlicza się także inne okresy, jeśli z mocy odrębnych przepisów podlegają one wliczeniu do okresu pracy, od którego zależą uprawnienia pracownicze.
3. Dodatek za wysługę lat przysługuje pracownikowi za dni, za które otrzymuje wynagrodzenie. Dodatek ten przysługuje również za dni nieobecności w pracy z powodu niezdolności do pracy wskutek choroby bądź konieczności osobistego sprawowania opieki nad dzieckiem lub chorym członkiem rodziny, za które pracownik otrzymuje wynagrodzenie lub zasiłek z ubezpieczenia społecznego.
4. W przypadku dodatkowego zatrudnienia pracownika, prawo do dodatku za wysługę lat ustala się odrębnie dla każdego stosunku pracy. Do okresu zatrudnienia dodatkowego nie podlegają zaliczeniu okresy zatrudnienia podstawowego.
5. Dodatek za wysługę lat wypłacany jest w terminie wypłaty wynagrodzenia i przysługuje:
1) od pierwszego dnia miesiąca kalendarzowego następującego po miesiącu, w którym pracownik nabył prawo do dodatku lub prawo do wyższej stawki dodatku, jeśli nabycie prawa nastąpiło w ciągu miesiąca,
2) za dany miesiąc, jeśli nabycie prawa do dodatku lub wyższej stawki dodatku nastąpiło pierwszego dnia miesiąca.
§ 17a.[Wysokość nagrody jubileuszowej] Pracownikowi zatrudnionemu w jednostce, o której mowa w § 1 ust. 1 pkt 3, przysługuje za wieloletnią pracę nagroda jubileuszowa w wysokości:
1) po 20 latach pracy – 75% wynagrodzenia miesięcznego,
2) po 25 latach pracy – 100% wynagrodzenia miesięcznego,
3) po 30 latach pracy – 150% wynagrodzenia miesięcznego,
4) po 35 latach pracy – 200% wynagrodzenia miesięcznego,
5) po 40 latach pracy – 300% wynagrodzenia miesięcznego,
6) po 45 latach pracy – 400% wynagrodzenia miesięcznego.
§ 18.[Nagroda jubileuszowa] 1. Do okresu pracy uprawniającego do nagrody jubileuszowej wlicza się wszystkie poprzednie zakończone okresy zatrudnienia oraz inne okresy, jeżeli z mocy odrębnych przepisów podlegają one wliczeniu do okresu pracy, od którego zależą uprawnienia pracownicze.
2. W razie równoczesnego pozostawania więcej niż w jednym stosunku pracy, do okresu pracy uprawniającego do nagrody wlicza się jeden z tych okresów.
3. Pracownik nabywa prawo do nagrody jubileuszowej w dniu upływu okresu uprawniającego do nagrody.
4. Pracownik jest obowiązany udokumentować swoje prawo do nagrody, jeżeli w jego aktach osobowych brak jest odpowiedniej dokumentacji.
5. Wypłata nagrody jubileuszowej powinna nastąpić niezwłocznie po nabyciu przez pracownika prawa do tej nagrody.
6. Podstawę obliczenia nagrody jubileuszowej stanowi wynagrodzenie przysługujące pracownikowi w dniu nabycia prawa do nagrody, a jeżeli dla pracownika jest to korzystniejsze – wynagrodzenie przysługujące mu w dniu jej wypłaty.
7. Jeżeli pracownik nabył prawo do nagrody jubileuszowej będąc zatrudniony w innym wymiarze czasu pracy niż w dniu jej wypłaty, podstawę obliczenia nagrody stanowi wynagrodzenie przysługujące pracownikowi w dniu nabycia prawa do nagrody.
8. Nagrodę oblicza się według zasad obowiązujących przy ustalaniu ekwiwalentu pieniężnego za urlop wypoczynkowy.
9. W razie ustania stosunku pracy w związku z przejściem na emeryturę lub rentę z tytułu niezdolności do pracy, pracownikowi, któremu do nabycia prawa do nagrody jubileuszowej brakuje mniej niż 12 miesięcy, licząc od dnia rozwiązania stosunku pracy, nagrodę tę wypłaca się w dniu rozwiązania stosunku pracy.
10. Jeżeli w dniu wejścia w życie rozporządzenia albo w dniu wejścia w życie przepisów wprowadzających zaliczaIność do okresów uprawniających do świadczeń pracowniczych okresów nie podlegających dotychczas wliczeniu pracownikowi upływa okres uprawniający go do dwóch lub więcej nagród, kierownik jednostki wypłaca mu tylko jedną nagrodę, najwyższą.
11. Pracownik, który w dniu wejścia w życie rozporządzenia albo w dniu wejścia w życie przepisów, o których mowa w ust. 10, ma okres dłuższy niż wymagany do nagrody danego stopnia, a w ciągu 12 miesięcy od tego dnia upłynie okres uprawniający go do nagrody wyższego stopnia, nagrodę niższą wypłaca się w pełnej wysokości, a w dniu nabycia prawa do nagrody wyższej – różnicę między kwotą nagrody wyższej a kwotą nagrody niższej.
12. Przepisy ust. 10 i 11 mają odpowiednio zastosowanie, w razie gdy w dniu, w którym pracownik udokumentował swoje prawo do nagrody, był uprawniony do nagrody wyższego stopnia oraz w razie gdy pracownik prawo to nabędzie w ciągu 12 miesięcy od tego dnia.
13. Pracownikowi zatrudnionemu w jednostce w dniu 15 października 1997 r., który przed tym dniem nabył prawo do nagrody jubileuszowej w związku z wliczeniem okresów wymienionych w zarządzeniu Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 23 grudnia 1989 r. w sprawie ustalania okresów pracy i innych okresów uprawniających do nagrody jubileuszowej oraz zasad jej obliczania i wypłacania (Monitor Polski Nr 44, poz. 358), okresy te podlegają wliczeniu na dotychczasowych zasadach przy ustalaniu prawa do kolejnych nagród.
14. Pracownik, który podjął zatrudnienie w jednostce po dniu wejścia w życie rozporządzenia, nabywa prawo do nagrody jubileuszowej na zasadach określonych w ust. 1–12, niezależnie od wcześniejszego nabycia prawa do nagrody za dany okres.
§ 18a.[Wysokość jednorazowej odprawy pieniężnej] 1. Pracownikowi zatrudnionemu w jednostce, o której mowa w § 1 ust. 1 pkt 3, spełniającemu warunki uprawniające do renty z tytułu niezdolności do pracy lub emerytury, którego stosunek pracy ustał w związku z przejściem na rentę lub emeryturę, przysługuje jednorazowa odprawa pieniężna w wysokości:
1) jednomiesięcznego wynagrodzenia – jeżeli był zatrudniony krócej niż 15 lat,
2) dwumiesięcznego wynagrodzenia – jeżeli był zatrudniony co najmniej 15 lat,
3) trzymiesięcznego wynagrodzenia – jeżeli był zatrudniony co najmniej 20 lat.
Odprawę oblicza się według zasad obowiązujących przy ustalaniu ekwiwalentu pieniężnego za urlop wypoczynkowy.
2.Okresy pracy i inne okresy uprawniające do odprawy ustala się według zasad obowiązujących przy ustalaniu okresów uprawniających do dodatku za wysługę lat.
3. Pracownik, który otrzymał odprawę, nie może ponownie nabyć do niej prawa.
§ 19.[Fundusz nagród w samodzielnych bibliotekach, Archiwum i Muzeum Ziemi] W ramach posiadanych środków na wynagrodzenia osobowe w samodzielnych bibliotekach, Archiwum, Muzeum Ziemi i Domu Rencisty może być tworzony fundusz nagród w wysokości do 3% tych wynagrodzeń, pozostający w dyspozycji kierownika jednostki, z przeznaczeniem na nagrody dla pracowników wyróżniających się w pracy zawodowej.
§ 20.[Pracownicy naukowi zatrudnieni w medycznych placówkach naukowych] Do pracowników naukowych zatrudnionych w medycznych placówkach naukowych, w zakresie wynagradzania z tytułu dodatkowej pracy w działach klinicznych tych placówek, stosuje się odpowiednio przepisy określone przez Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej.
§ 21.[Osoba niebędąca obywatelem polskim, zatrudniona w charakterze pracownika naukowego w placówce naukowej Akademii] Osobie nie będącej obywatelem polskim, zatrudnionej w charakterze pracownika naukowego w placówce naukowej Akademii, przysługuje wynagrodzenie ustalone na zasadach określonych w rozporządzeniu, z tym że wynagrodzenie zasadnicze może być przez kierownika jednostki podwyższone, nie więcej jednak niż o 50% stawki przewidzianej na danym stanowisku, a za zgodą Prezesa Akademii – nie więcej niż o 100% tej stawki.
§ 23.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia z mocą od dnia 15 października 1997 r.
Załączniki do rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki
Socjalnej z dnia 13 października 1997 r. (poz. 838)
Załącznik nr 1
TABELA MIESIĘCZNYCH STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO PRACOWNIKÓW NAUKOWYCH
Stanowisko | Miesięczna stawka wynagrodzenia zasadniczego w złotych | |
minimalna | maksymalna | |
1. Profesor | 2 325 | 4 590 |
2. Docent | 1 945 | 3 830 |
3. Adiunkt | 1 575 | 3 060 |
4. Asystent | 1 260 | 2 230 |
Załącznik nr 2
TABELA MIESIĘCZNYCH STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO BIBLIOTEKARZY DYPLOMOWANYCH l DYPLOMOWANYCH PRACOWNIKÓW DOKUMENTACJI l INFORMACJI NAUKOWEJ
Stanowisko | Miesięczna stawka wynagrodzenia zasadniczego w złotych | |
minimalna | maksymalna | |
1. Starszy kustosz dyplomowany, starszy dokumentalista dyplomowany | 1 580 | 3 050 |
2. Kustosz dyplomowany, dokumentalista dyplomowany | 1 430 | 2 760 |
3. Adiunkt biblioteczny, adiunkt dokumentacji i informacji naukowej | 1 430 | 2 140 |
4. Asystent biblioteczny, asystent dokumentacji i informacji naukowej | 1 135 | 1 840 |
Załącznik nr 3
TABELA MIESIĘCZNYCH STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO PRACOWNIKÓW, O KTÓRYCH MOWA W § 2 PKT 3 ROZPORZĄDZENIA
Kategoria zaszeregowania | Miesięczna stawka wynagrodzenia zasadniczego w złotych | |
minimalna | maksymalna | |
l | 680 | 790 |
II | 685 | 800 |
III | 690 | 820 |
IV | 705 | 850 |
V | 720 | 890 |
VI | 735 | 950 |
VII | 750 | 1 030 |
VIII | 765 | 1 110 |
IX | 780 | 1 210 |
X | 800 | 1 320 |
XI | 820 | 1 440 |
XII | 840 | 1 560 |
XIII | 860 | 1 680 |
XIV | 885 | 1 820 |
XV | 910 | 1 970 |
XVI | 945 | 2 130 |
XVII | 1 000 | 2 300 |
XVIII | 1 080 | 2 480 |
XIX | 1 160 | 2 680 |
XX | 1 290 | 2 880 |
Załącznik nr 4
TABELA MIESIĘCZNYCH STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO PRACOWNIKÓW DZIAŁALNOŚCI PODSTAWOWEJ ZATRUDNIONYCH W BIBLIOTEKACH, ARCHIWUM l MUZEUM ZIEMI
Kategoria zaszeregowania | Miesięczna stawka wynagrodzenia zasadniczego w złotych | |
minimalna | maksymalna | |
V | 680 | 1 050 |
VI | 705 | 1 090 |
VII | 735 | 1 140 |
VIII | 765 | 1 240 |
IX | 795 | 1 350 |
X | 830 | 1 460 |
XI | 885 | 1 570 |
XII | 950 | 1 680 |
XIII | 1 030 | 1 800 |
XIV | 1 115 | 1 920 |
XV | 1 205 | 2 040 |
XVI | 1 300 | 2 170 |
XVII | 1 395 | 2 310 |
XVIII | 1 500 | 2 460 |
Załącznik nr 5
TABELA GODZINOWYCH STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH NA STANOWISKACH ROBOTNICZYCH l PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH PRZY PILNOWANIU
Kategoria zaszeregowania | Stawka wynagrodzenia zasadniczego w złotych na godzinę | |
minimalna | maksymalna | |
l | 3,20 | 5,50 |
II | 3,30 | 5,70 |
III | 3,40 | 6,00 |
IV | 3,50 | 6,30 |
V | 3,60 | 6,60 |
VI | 3,70 | 7,00 |
VII | 3,80 | 7,50 |
VIII | 3,90 | 8,00 |
IX | 4,20 | 8,60 |
X | 4,50 | 9,20 |
XI | 4,90 | 9,80 |
Załącznik nr 6
TABELE STANOWISK, KWALIFIKACJI I ZASZEREGOWANIA
A. Pracownicy inżynieryjni i techniczni, organizacyjno-ekonomiczni, administracyjni i pracownicy obsługi
Lp. | Stanowisko | Wymagane kwalifikacje | Kategoria zaszere-gowania | |
wykształcenie | liczba lat pracy | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Zastępca dyrektora do spraw technicznych, ekonomicznych, administracyjnych w placówkach o których mowa w § 1 ust, 1 pkt 1 i 2, dyrektor jednostki organizacyjnej, o której mowa w § 1 ust. 1 pkt 3, naczelny inżynier, | wyższe odpowiedniej specjalności | 8, w tym 4 na stanowisku kierowniczym lub samodzielnym | XVII-XX |
2 | Główny księgowy | wyższe ekonomiczne, prawnicze, administracyjne | 5 | XVII-XX |
3 | Główny specjalista | wyższe odpowiedniej specjalności | 7, w tym 4 w danej specjalności na stanowisku kierowniczym lub samodzielnym | XV-XIX |
4 | Radca prawny | według odrębnych przepisów | XV-XlX | |
5 | Kierownik komórki /wydziału, zakładu, działu / podległej bezpośrednio dyrektorowi lub zastępcy dyrektora, prowadzącej prace związane bezpośrednio z działalnością badawczo-rozwojową, starszy specjalista, zastępca kierownika oddziału zamiejscowego | wyższe odpowiedniej specjalności | 7, w tym 2 na stanowisku samodzielnym | XV-XVIII |
6 | Rzecznik patentowy kierujący zespołem rzeczników patentowych lub zatrudniony na jednoosobowym stanowisku | według odrębnych przepisów | XV-XIX | |
7 | Pozostali rzecznicy patentowi | XIV-XVIII | ||
8 | Kierownik działu technicznego, ekonomicznego, do spraw pracowniczych lub równorzędnego, kierownik ośrodka informacji naukowej, zastępca dyrektora jednostki organizacyjnej, o której mowa w § 1 ust. 1 pkt 3, kierownik domu pracy twórczej | wyższe | 5 | XIV-XVIII |
9 | Specjalista w komórkach wymienionych pod lp. 5 i 6, starszy dokumentalista | wyższe odpowiedniej specjalności | 5 | XIII-XVII |
10 | Zastępca głównego księgowego, zastępca kierownika domu pracy twórczej | wyższe | 5 | XIV-XVII |
średnie | 10 |
11 | Kierownik robót, starszy mistrz, kierownik zmiany | wyższe odpowiedniej specjalności | 4 | XII-XVI |
średnie techniczne | 6, w tym 2 w komórce produkcyjnej | |||
12 | Stanowiska pracy, takie jak: matematyk, fizyk, chemik, socjolog, historyk, psycholog, ekonomista, referent prawny, mechanik, technolog, konstruktor i inne równorzędne, dokumentalista, analityk i projektant systemów | wyższe odpowiedniej specjalności | 2 | X-XVI |
13 | Stanowiska pracy, takie jak: konstruktor, technolog, mechanik, elektryk, energetyk, chemik, ekonomista, inne równorzędne, starszy technik dokumentalista, starszy programista | średnie | 5 | X-XVI |
14 | Kierownik działu administracyjnego i jego zastępca, kierownik sekcji technicznej, ekonomicznej, do spraw pracowniczych, równorzędnej, samodzielny referent (np. samodzielny księgowy, planista, kosztowiec, rewident, inspektor bezpieczeństwa i higieny pracy, redaktor techniczny), starszy laborant | wyższe | 2 | X-XVI |
średnie | 6 | |||
15 | Mistrz, majster | wyższe odpowiedniej specjalności | 2 | X-XIV |
średnie techniczne lub dyplom mistrza w zawodzie | 4, w tym 2 w komórkach produkcyjnych lub 10, w tym 4 na stanowiskach nadzorujących | |||
16 | Kierownik magazynu | średnie | 5 | VIII-XV |
17 | Starszy referent, starszy księgowy, starszy magazynier kasjer, młodszy dokumentalista, technik dokumentalista, programista, składacz komputerowy | wyższe | - |
|
średnie | 4 | VII-XV | ||
18 | Kierownik kancelarii, kierownik archiwum, kierownik sekcji w dziale administracyjnym, gospodarczym, teletypista, stenotypista, sekretarka, recepcjonista | średnie | 4 | VI-XIII |
19 | Kierownik centrali telefonicznej | średnie | 1 |
|
referent, młodszy technik dokumentalista, kontysta, korektor, magazynier, laborant, kreślarz | - | V-XI | ||
20 | Starsza maszynistka poza halą maszyn | umiejętność pisania na maszynie z szybkością 300 uderzeń na minut |
| V-XI |
21 | Maszynistka poza halą maszyn | umiejętność pisania na maszynie z szybkością 180 uderzeń na minutę | - | IV-IX |
22 | Telefonistka | podstawowe i umiejętność niezbędna do wykonywania czynności | - | IV-IX |
23 | Konserwator maszyn i urządzeń | technikum zawodowe i umiejętność konserwacji odpowiednich urządzeń | 4 | IX-XIII |
24 | Starszy rzemieślnik | technikum zawodowe | 3 | VIII-XIII |
zasadnicza szkoła zawodowa i umiejętność wykonywania prac złożonych lub tytuł mistrza w zawodzie | 5 | |||
25 | Rzemieślnik w zawodzie: ślusarz, mechanik, elektromonter, murarz, stolarz, ogrodnik itp. | technikum zawodowe | - | VI-XI |
zasadnicza szkoła zawodowa i umiejętność wykonywania prac podstawowych z zakresu danego zawodu albo tytuł robotnika wykwalifikowanego lub tytuł czeladnika w zawodzie | - | VI-XI | ||
Palacz centralnego ogrzewania | kurs dla palaczy centralnego ogrzewania | - | IV-X | |
Robotnik przy pracy ciężkiej, opiekun ekspozycji, starsza pokojowa | podstawowe |
| IV-X | |
26 | Starszy dźwigowy, starszy woźny, robotnik przy pracy lekkiej | podstawowe | - | II-VI |
27 | Szatniarz, dźwigowy, woźny, sprzątaczka w systemie czasowym, goniec, pokojowa | podstawowe | - | I-V |
B. Pracownicy działalności podstawowej zatrudnieni w bibliotekach
Lp. | Stanowisko | Wymagane kwalifikacje | Kategoria zaszere-gowania | |
Wykształcenie | Liczba lat pracy | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Starszy kustosz dyplomowany, starszy dokumentalista dyplomowany | według odrębnych przepisów | - | |
2 | Kustosz dyplomowany, dokumentalista dyplomowany | - | ||
3 | Starszy kustosz – dyrektor | XVI-XVIII | ||
4 | Adiunkt biblioteczny, adiunkt dokumentacji naukowej | - | ||
5 | Asystent biblioteczny, | - | ||
6 | Starszy kustosz | XV-XVI | ||
7 | Kustosz | XII-XIV | ||
8 | Starszy bibliotekarz, | X-XII | ||
9 | Bibliotekarz, | VIII-X | ||
10 | Starszy magazynier biblioteczny | Vll-X | ||
11 | Młodszy bibliotekarz, | VI-IX | ||
12 | Magazynier biblioteczny | VI-VIII |
C. Pracownicy działalności podstawowej zatrudnieni w Archiwum i Muzeum Ziemi
Lp. | Stanowisko | Wymagane kwalifikacje | Kategoria zaszerego-wania | |
wykształcenie | liczba lat pracy | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Starszy kustosz – dyrektor | według odrębnych przepisów | XVI-XVIII | |
2 | Starszy kustosz | XV-XVI | ||
3 | Starszy konserwator | XIII-XV | ||
4 | Kustosz | XII-XIV | ||
5 | Konserwator | XI-XIII | ||
6 | Starszy dokumentalista, | X-XII | ||
7 | Renowator | IX-XI | ||
8 | Starszy asystent muzealny, archiwalny i konserwatorski Renowator przyuczony, | Vlll-X | ||
9 | Młodszy renowator | VII-IX | ||
10 | Przewodnik muzealny | VII-VIII | ||
11 | Asystent muzealny, archiwalny i konserwatorski | VI-VIII | ||
12 | Młodszy konserwator, młodszy archiwista, | V-VII |
C1. Pracownicy działalności opiekuńczo-terapeutycznej i medyczno-rehabilitacyjnej zatrudnieni w Domu Rencisty
Lp. | Stanowisko | Wymagane kwalifikacje | Kategoria zaszeregowania | |
wykształcenie | liczba lat pracy | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Pracownicy działalności opiekuńczo-terapeutycznej | ||||
1 | Specjalista | wyższe specjalistyczne: pedagog, psycholog, logopeda itp. | - | XIII-XV |
2 | Bibliotekarz | według odrębnych przepisów | VII-IX | |
3 | Starsza pokojowa | podstawowe | 5 | VII-IX |
4 | Pokojowa | podstawowe | - | VI-VIII |
Pracownicy działalności medyczno-rehabilitacyjnej | ||||
1 | Starszy asystent | wyższe medyczne lub inne wyższe mające zastosowanie przy udzielaniu świadczeń medycznych i specjalizacja II stopnia | 5 | XVII-XVIII |
2 | Przełożona pielęgniarek, kierownik działu | wyższe pielęgniarskie lub inne wyższe mające zastosowanie przy udzielaniu świadczeń medycznych i średnie medyczne | 3 | XIV-XVI |
średnie medyczne i specjalizacja | 6 | |||
3 | Asystent | wyższe medyczne lub inne wyższe mające zastosowanie przy udzielaniu świadczeń medycznych i specjalizacja I stopnia | 3 | XV-XVI |
4 | Starsza pielęgniarka | wyższe pielęgniarskie | - | XIII-XV |
średnie medyczne i specjalizacja | 3 | |||
średnie medyczne | 5 | |||
5 | Pielęgniarka | średnie medyczne | - | XII-XIII |
6 | Starszy dietetyk | średnie medyczne | 5 | XII-XIII |
7 | Dietetyk | średnie medyczne | - | XI-XII |
C2. Pracownicy zatrudnieni przy sporządzaniu i wydawaniu posiłków
Lp. | Stanowisko | Wymagane kwalifikacje | Kategoria zaszeregowania | |
wykształcenie | liczba lat pracy | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Kierownik stołówki, bufetu | średnie | 4 | XI-XIV |
2 | Szef kuchni, zastępca kierownika stołówki | średnie | 4 | IX-XIII |
3 | Kuchmistrz, mistrz garmażeryjny, cukierniczy, kelnerski | średnie | 4 | VIII-XII |
4 | Technolog | średnie | 3 | VIII-XI |
5 | Młodszy technolog, barman | średnie | 2 | VII-IX |
6 | Kucharz, garmażer, cukiernik | zasadnicze | 2 | VI-IX |
7 | Sprzedawca, dietetyk, intendent, starszy kelner | średnie | 3 | VI-IX |
8 | Starszy bufetowy, kelner, młodszy kucharz | zasadnicze | 1 | V-VIII |
9 | Bufetowy, wykwalifikowana pomoc kuchenna | zasadnicze | - | III-VII |
10 | Młodszy kelner, kawiarka | zasadnicze | - | II-VI |
11 | Pomoc kuchenna, pomoc bufetowa | podstawowe | - | I-V |
D. Pracownicy zatrudnieni na stanowiskach robotniczych i pracownicy zatrudnieni przy pilnowaniu
Lp. | Wymagane kwalifikacje, stanowisko | kategoria zaszeregowania | |
1 | 2 | 3 | |
1 | Robotnik bez przygotowania zawodowego oraz portier, dozorca i strażnik | I-II | |
2 | Robotnik przyuczony, mający umiejętności fachowe w zakresie potrzebnym do wykonywania prac o charakterze pomocniczym oraz starszy dozorca, starszy strażnik | II-III | |
3 | Robotnik wykwalifikowany, mający umiejętności fachowe w zakresie wymaganym do wykonywania prac pod nadzorem lub samodzielnie | IV-V | |
4 | Robotnik mający przygotowanie zawodowe do wykonywania samodzielnej pracy o charakterze złożonym | VI-VII | |
5 | Robotnik wysoko wykwalifikowany, legitymujący się dyplomem technika lub mistrza w zawodzie, wykonujący samodzielnie trudne i precyzyjne prace lub robotnik mający kwalifikacje wymagane zgodnie z branżowymi taryfikatorami kwalifikacyjnymi od robotnika zaszeregowanego odpowiednio do VIII i IX kategorii | VIII-IX | |
6 | Robotnik mający kwalifikacje wymagane od robotnika zaszeregowanego od IX kategorii, zatrudniony przy pracach o dużej złożoności lub wykonujący prace w warunkach szczególnie trudnych albo szkodliwych dla zdrowia | X-XI | |
7 | Kierowca autobusu | według odrębnych przepisów | IX-XI |
8 | Kierowca samochodu ciężarowego | VIII-X | |
9 | Kierowca samochodu osobowego | VII-IX | |
10 | Pomocnik kierowcy | V-VII |
Załącznik nr 7
TABELA STAWEK DODATKU FUNKCYJNEGO PRACOWNIKÓW PEŁNIĄCYCH FUNKCJE KIEROWNICZE
Kategoria dodatku | Procent minimalnej stawki |
1 | do 25 |
2 | do 35 |
3 | do 45 |
4 | do 60 |
5 | do 70 |
6 | do 90 |
7 | do 110 |
8 | do 130 |
9 | do 150 |
10 | do 175 |
11 | do 200 |
Załącznik nr 8
TABELA STANOWISK I KATEGORII DODATKU FUNKCYJNEGO
Lp. | Stanowisko – funkcja | Kategoria dodatku funkcyjnego |
1 | Dyrektor | 8-11 |
2 | Dyrektor samodzielnej biblioteki lub Archiwum | 7-10 |
| Zastępca dyrektora | |
| Naczelny inżynier | |
| Główny księgowy | |
| Kierownik oddziału zamiejscowego | |
| Kierownik samodzielnego zakładu | |
| Kierownik zakładu samodzielnie sporządzającego bilans | |
3 | Kierownik zakładu /kliniki/ | 6-9 |
| Kierownik zespołu badawczego | |
| Kierownik laboratorium środowiskowego, naukowego | |
| Zastępca dyrektora samodzielnej biblioteki lub Archiwum | |
| Zastępca kierownika samodzielnego zakładu naukowego | |
| Zastępca kierownika oddziału zamiejscowego - zakładu samodzielnie sporządzającego bilans | |
| ||
| Kierownik komórki podległej bezpośrednio dyrektorowi lub zastępcy dyrektora, prowadzącej prace związane z bezpośrednią działalnością badawczo-rozwojową | |
| ||
| ||
4 | Kierownik samodzielnej pracowni | 5-8 |
| Kierownik studium doktoranckiego | |
Kierownik domu pracy twórczej | ||
5 | Kierownik biblioteki w placówce | 2-7 |
| Zastępca głównego księgowego | |
| Zastępca kierownika wymienionego pod lp.3 | |
| Kierownik pracowni, laboratorium | |
| Kierownik grupy problemowej | |
| Kierownik pozostałych komórek organizacyjnych z wyłączeniem komórek wymienionych pod lp. 8 | |
| ||
| Kierownik zmiany | |
| Kierownik robót | |
| Starszy mistrz | |
Przełożona pielęgniarek | ||
6 | Zastępca kierownika komórki organizacyjnej wymienionej pod lp.4 | 1-6 |
| Mistrz | |
Specjalista działalności opiekuńczo-terapeutycznej w Domu Rencisty | ||
7 | Kierownik sekcji | 1-4 |
8 | Kierownik kancelarii | 1-3 |
| Kierownik archiwum | |
| Kierownik magazynu | |
| Kierownik centrali telefonicznej | |
Kierownik: stołówki, bufetu, | ||
Szef kuchni | ||
Zastępca kierownika stołówki |
Załącznik nr 9
WYSOKOŚĆ I ZASADY PRZYZNAWANIA DODATKU ZA PRACE WYKONYWANE W WARUNKACH SZKODLIWYCH DLA ZDROWIA LUB UCIĄŻLIWYCH ORAZ WYKAZ TYCH PRAC
1. Pracownikowi przysługuje dodatek pieniężny za prace wykonywane w warunkach szkodliwych dla zdrowia lub uciążliwych, zwany dalej „dodatkiem”.
2. Dodatek wypłaca się miesięcznie w wysokości:
1) przy pierwszym stopniu szkodliwości lub uciążliwości do 8% minimalnej stawki,
2) przy drugim stopniu szkodliwości lub uciążliwości do 12% minimalnej stawki,
3) przy trzecim stopniu szkodliwości lub uciążliwości do 16% minimalnej stawki.
3. Do pierwszego stopnia szkodliwości lub uciążliwości zalicza się prace wykonywane:
1) w warunkach narażenia na działanie pyłów nie wywołujących zwłóknienia tkanki płucnej, z zastrzeżeniem ust. 6,
2) w warunkach narażenia na działanie substancji toksycznych nie kumulujących się w organizmie, z zastrzeżeniem ust. 6,
3) w pomieszczeniach zamkniętych, w których ze względów technologicznych utrzymuje się stale temperatura efektywna powyżej 25 lub poniżej 10 stopni C,
4) w warunkach narażenia na promieniowanie ultrafioletowe (np. spawanie, stosowanie lamp w celach bakteriobójczych),
5) w mokrym środowisku o względnej wilgotności powietrza przekraczającej 80%, w błocie lub bezpośrednim kontakcie z wodą,
6) w pomieszczeniach, w których konieczne jest stałe stosowanie sztucznego oświetlenia.
4. Do drugiego stopnia szkodliwości lub uciążliwości zalicza się prace wykonywane w warunkach:
1) narażenia na działanie pyłów wywołujących zwłóknienie tkanki płucnej, z zastrzeżeniem ust. 6,
2) narażenia na działanie substancji toksycznych kumulujących się w organizmie, z zastrzeżeniem ust. 6,
3) obniżonego lub podwyższonego ciśnienia wynikającego z procesu technologicznego (np. w kesonach, komorach ciśnieniowych),
4) narażenia na szkodliwe działanie miejscowej wibracji (np. używanie ręcznych narzędzi pneumatycznych), z zastrzeżeniem ust. 6,
5) natężenia hałasu przekraczającego dopuszczalne normy, z zastrzeżeniem ust. 6,
6) nadmiernego obciążenia wysiłkiem fizycznym co najmniej 2000 kcal dla mężczyzn i 1200 kcal dla kobiet lub wymagające wymuszonej pozycji ciała.
5. Do trzeciego stopnia szkodliwości lub uciążliwości zalicza się prace wykonywane:
1) w warunkach narażenia na działanie substancji i czynników o działaniu rakotwórczym i prawdopodobnym działaniu rakotwórczym, wymienionych w rozporządzeniu Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 11 września 1996 r. w sprawie czynników rakotwórczych w środowisku pracy oraz nadzoru nad stanem zdrowia pracowników zawodowo narażonych na te czynniki (Dz. U. Nr 121, poz. 571),
2) w warunkach narażenia na promieniowanie jonizujące,
3) w kontakcie (styczności) z materiałem zakaźnym tub chorymi zakaźnie ludźmi lub zwierzętami,
4) w warunkach narażenia na działanie pól elektromagnetycznych wysokiej częstotliwości w zakresie od 0,1 do 300 000 MHz w strefie zagrożenia,
5) pod ziemią.
6. Prace określone w ust. 3 pkt 1 i 2 oraz ust. 4 pkt 1, 2, 4 i 5 uważa się za wykonywane w warunkach szkodliwych dla zdrowia uzasadniających przyznanie dodatku, jeżeli w środowisku pracy przekroczone są najwyższe dopuszczalne stężenia i natężenia czynników szkodliwych dla zdrowia, określone w odrębnych przepisach, lub inne obowiązujące normy higienicznosanitarne. Pomiary czynników szkodliwych dla zdrowia, dokonywane są przez laboratoria Państwowej Inspekcji Sanitarnej oraz inne laboratoria upoważnione przez właściwych terenowo państwowych wojewódzkich inspektorów sanitarnych.
7. Dodatek przysługuje pracownikom wykonującym prace, o których mowa w ust. 3, 4 i 5 pkt 1–3 i 5, co najmniej przez 40 godzin w miesiącu, natomiast pracownikom wykonującym prace wymienione w ust. 5 pkt 4 – przez połowę dopuszczalnego czasu przebywania w strefie zagrożenia.
8. Pracownikowi wykonującemu w danym miesiącu prace w warunkach o różnym stopniu szkodliwości lub uciążliwości przysługuje jeden dodatek według najwyższego stopnia szkodliwości lub uciążliwości.
9. Jednostki prowadzą ewidencję stanowisk pracy, na których zatrudnionym pracownikom przyznane zostały dodatki, oraz czasu ich pracy w warunkach szkodliwych dla zdrowia lub uciążliwych.
Załącznik nr 10
ZASADY PRZYZNAWANIA DODATKU ZA ZNAJOMOŚĆ JĘZYKÓW OBCYCH
1. Dodatek za znajomość języków obcych, zwany dalej „dodatkiem”, przyznaje się pracownikowi zatrudnionemu na stanowisku, na którym posługiwanie się językiem obcym jest niezbędne do wykonywania czynności wynikających z zakresu obowiązków służbowych pracownika.
2. Dodatek przyznaje kierownik jednostki w wysokości uzależnionej od stopnia wykorzystania znajomości języka obcego na stanowisku pracy.
3. Przyznanie dodatku, o którym mowa w ust. 1, uwarunkowane jest złożeniem przez pracownika egzaminu ze znajomości języka obcego z wynikiem pozytywnym przed komisją powołaną przez Prezesa Akademii.
4. Od składania egzaminu, o którym mowa w ust. 3, zwolniony jest pracownik posiadający:
1) dyplom ukończenia właściwego wydziału filologicznego szkoły wyższej,
2) uprawnienia tłumacza w zakresie danego języka obcego, przyznane na podstawie odrębnych przepisów,
3) dyplom ukończenia szkoły wyższej lub szkoły średniej za granicą, w której językiem wykładowym był język obcy, za którego znajomość pracownik ma pobierać dodatek.
5. Złożenie egzaminu, o którym mowa w ust. 3, uprawnia do dodatku przez okres 5 lat. Warunkiem przyznania dodatku po upływie tego okresu jest ponowne złożenie egzaminu. Nie dotyczy to pracownika, który złożył egzamin z wynikiem co najmniej dobrym.
6. Dodatek przysługuje pracownikowi za dni, za które otrzymuje wynagrodzenie.
7. Dodatek przysługuje również za dni nieobecności w pracy z powodu niezdolności do pracy wskutek choroby bądź konieczności osobistego sprawowania opieki nad dzieckiem lub chorym członkiem rodziny, za które pracownik otrzymuje wynagrodzenie lub zasiłek z ubezpieczenia społecznego.
8. Dodatek może być przyznany od pierwszego dnia miesiąca następującego po:
1) złożeniu przez pracownika egzaminu z wynikiem pozytywnym,
2) przedłożeniu dokumentów uzasadniających zwolnienie pracownika od składania egzaminu.
9. Dodatek przyznaje się na czas wykonywania pracy na stanowisku, o którym mowa w ust. 1.
[1] Załącznik nr 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 26 kwietnia 2001 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników placówek naukowych, pomocniczych placówek naukowych i innych jednostek organizacyjnych Polskiej Akademii Nauk (Dz.U. Nr 43, poz. 485). Zmiana weszła w życie 27 maja 2001 r. i ma zastosowanie do wynagrodzeń należnych od 1 stycznia 2001 r.
[2] Załącznik nr 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 26 kwietnia 2001 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników placówek naukowych, pomocniczych placówek naukowych i innych jednostek organizacyjnych Polskiej Akademii Nauk (Dz.U. Nr 43, poz. 485). Zmiana weszła w życie 27 maja 2001 r. i ma zastosowanie do wynagrodzeń należnych od 1 stycznia 2001 r.
[3] Załącznik nr 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 26 kwietnia 2001 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników placówek naukowych, pomocniczych placówek naukowych i innych jednostek organizacyjnych Polskiej Akademii Nauk (Dz.U. Nr 43, poz. 485). Zmiana weszła w życie 27 maja 2001 r. i ma zastosowanie do wynagrodzeń należnych od 1 stycznia 2001 r.
[4] Załącznik nr 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 26 kwietnia 2001 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników placówek naukowych, pomocniczych placówek naukowych i innych jednostek organizacyjnych Polskiej Akademii Nauk (Dz.U. Nr 43, poz. 485). Zmiana weszła w życie 27 maja 2001 r. i ma zastosowanie do wynagrodzeń należnych od 1 stycznia 2001 r.
[5] Załącznik nr 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 26 kwietnia 2001 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników placówek naukowych, pomocniczych placówek naukowych i innych jednostek organizacyjnych Polskiej Akademii Nauk (Dz.U. Nr 43, poz. 485). Zmiana weszła w życie 27 maja 2001 r. i ma zastosowanie do wynagrodzeń należnych od 1 stycznia 2001 r.