Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 1997-10-21 do 1998-01-01
Wersja archiwalna od 1997-10-21 do 1998-01-01
archiwalny
ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW
z dnia 15 października 1997 r.
w sprawie zakresu i sposobu wyodrębnienia składników majątku oraz etatów dla Inspekcji Celnej.
Na podstawie art. 45 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. o Inspekcji Celnej (Dz. U. Nr 71, poz. 449) zarządza się, co następuje:
§ 1. 1. Z majątku Głównego Urzędu Ceł wyodrębnia się dla Inspekcji Celnej następujące składniki pozostające według stanu na dzień 30 czerwca 1997 r. w dyspozycji Departamentu Generalnego Inspektoratu Celnego Głównego Urzędu Ceł, zwanego dalej „Departamentem”:
1) nieruchomości i inne środki trwałe,
2) wartości niematerialne i prawne,
3) rzeczowe składniki majątku obrotowego.
2. Przy ustalaniu podlegających wyodrębnieniu składników majątkowych uwzględnia się składniki nabyte ze środków pochodzących z rezerw celowych budżetu państwa i ze środków funduszu „PHARE” przyznanych na wydatki inwestycyjne oraz zakup materiałów i usług dla Departamentu.
§ 2. Prezes Głównego Urzędu Ceł wyodrębni dla Generalnego Inspektora Celnego 146 etatów kalkulacyjnych.
§ 3. 1. Przekazanie i przejęcie składników majątkowych, według wartości ewidencji księgowej, nastąpi protokolarnie, w terminie 60 dni od dnia wejścia w życie rozporządzenia, w oparciu o dane znajdujące się w dokumentacji Głównego Urzędu Ceł. Odpowiednie protokoły podpisują Prezes Głównego Urzędu Ceł oraz Generalny Inspektor Celny.
2. Przekazanie i przejęcie etatów następuje protokolarnie, w trybie określonym w ust. 1, z dniem wejścia w życie statutu Generalnego Inspektoratu Celnego.
3. Wraz ze składnikami majątkowymi oraz etatami Prezes Głównego Urzędu Ceł przekaże uwierzytelnione kopie umów i innych dokumentów dotyczących tych składników i etatów.
4. Przekazanie i przejęcie nieruchomości następuje w trybie określonym w przepisach o gospodarce gruntami i wywłaszczaniu nieruchomości.
§ 4. 1. Minister Finansów powoła komisję odpowiedzialną za przygotowanie przekazania i przejęcia składników majątkowych oraz etatów, zwaną dalej „komisją”, w której skład wejdą przedstawiciele Prezesa Głównego Urzędu Ceł oraz Generalnego Inspektora Celnego.
2. Do podstawowych zadań komisji należy w szczególności sporządzenie odpowiedniej dokumentacji związanej z czynnościami, o których mowa w ust. 1, w tym projektów protokołów, o których mowa w § 3 ust. 1 i 2.
3. Obsługę organizacyjną oraz techniczno-biurową prac komisji zapewni Prezes Głównego Urzędu Ceł.
4. Komisja złoży Ministrowi Finansów pisemne sprawozdanie po zakończeniu swoich prac.
§ 5. Prezes Głównego Urzędu Ceł oraz Generalny Inspektor Celny zapewnią, w sposób przewidziany odrębnymi przepisami, odpowiednie przeniesienie praw i obowiązków wynikających z umów dotyczących składników majątkowych podlegających przekazaniu i przejęciu.
§ 6. Sporne sprawy związane z określonymi w rozporządzeniu przekazaniem i przejęciem składników majątkowych oraz etatów rozstrzyga Minister Finansów,
§ 7. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
Prezes Rady Ministrów: W. Cimoszewicz