Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 1997-05-26 do 1999-03-23
Wersja archiwalna od 1997-05-26 do 1999-03-23
archiwalny
ROZPORZĄDZENIE PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 22 maja 1997 r.
w sprawie nadania statutu Głównemu Urzędowi Nadzoru Budowlanego.
Na podstawie art. 83 ust. 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. Nr 89, poz. 414 oraz z 1996 r. Nr 100, poz. 465, Nr 106, poz. 496 i Nr 146, poz. 680) zarządza się, co następuje:
§ 1. Głównemu Urzędowi Nadzoru Budowlanego nadaje się statut, stanowiący załącznik do rozporządzenia.
§ 2. Traci moc rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 1994 r. w sprawie nadania statutu Głównemu Urzędowi Nadzoru Budowlanego (Dz. U. Nr 140, poz. 784, z 1995 r. Nr 48, poz. 252 i z 1996 r. Nr 123, poz. 581).
§ 3. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
Prezes Rady Ministrów: W. Cimoszewicz
Załącznik do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów
z dnia 22 maja 1997 r. (poz. 322)
STATUT GŁÓWNEGO URZĘDU NADZORU BUDOWLANEGO
§ 1. Główny Urząd Nadzoru Budowlanego, zwany dalej „Głównym Urzędem”, jest urzędem administracji rządowej obsługującym Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego, zwanego dalej „Głównym Inspektorem”, i działającym pod jego bezpośrednim kierownictwem.
§ 2. 1. Główny Inspektor kieruje Głównym Urzędem przy pomocy zastępców Głównego Inspektora, Dyrektora Generalnego, dyrektorów departamentów oraz kierowników terenowych biur inspekcyjno-kontrolnych.
2. Zakresy czynności osób wymienionych w ust. 1, z wyłączeniem Dyrektora Generalnego, ustala Główny Inspektor.
3. Główny Inspektor może upoważnić osoby, o których mowa w ust. 1, oraz innych pracowników Głównego Urzędu zatrudnionych na stanowiskach kierowniczych i samodzielnych do podejmowania decyzji, w jego imieniu, w określonych przez niego sprawach.
§ 3. W zależności od potrzeb Główny Inspektor może powoływać stałe lub doraźne zespoły opiniodawcze i doradcze, określając cel powołania, nazwę, skład osobowy oraz zakres i tryb działania tych organów.
§ 4. 1. W skład Głównego Urzędu wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1) Departament Organizacji, Kadr i Szkolenia,
2) Departament Prawny,
3) Departament Orzecznictwa Administracyjnego,
4) Departament Postępowań Nadzwyczajnych i Spraw Sądowych,
5) Departament Koordynacji Inspekcji Terenowej i Kontroli Kompleksowej,
6) Departament Specjalistycznego Nadzoru Budownictwa Transportowego,
7) Departament Specjalistycznego Nadzoru Budownictwa Morskiego i Wodnego,
8) Biuro Administracyjno-Budżetowe.
2. Ponadto w skład Głównego Urzędu wchodzą terenowe biura inspekcyjno-kontrolne:
1) I Terenowe Biuro Inspekcyjno-Kontrolne dla województw: białostockiego i łomżyńskiego,
2) II Terenowe Biuro Inspekcyjno-Kontrolne dla województw: bydgoskiego i pilskiego,
3) III Terenowe Biuro Inspekcyjno-Kontrolne dla województw: gdańskiego, elbląskiego i słupskiego,
4) IV Terenowe Biuro Inspekcyjno-Kontrolne dla województw: katowickiego, bielskiego i częstochowskiego,
5) V Terenowe Biuro Inspekcyjno-Kontrolne dla województw: krakowskiego, kieleckiego, nowosądeckiego i tarnowskiego,
6) VI Terenowe Biuro Inspekcyjno-Kontrolne dla województw: wrocławskiego, wałbrzyskiego i opolskiego,
7) VII Terenowe Biuro Inspekcyjno-Kontrolne dla województw: lubelskiego, bialskopodlaskiego, chełmskiego i zamojskiego,
8) VIII Terenowe Biuro Inspekcyjno-Kontrolne dla województw: łódzkiego, kaliskiego, piotrkowskiego i sieradzkiego,
9) IX Terenowe Biuro Inspekcyjno-Kontrolne dla województw: poznańskiego, konińskiego i leszczyńskiego,
10) X Terenowe Biuro Inspekcyjno-Kontrolne dla województw: rzeszowskiego, krośnieńskiego, przemyskiego i tarnobrzeskiego,
11) XI Terenowe Biuro Inspekcyjno-Kontrolne dla województw: szczecińskiego, gorzowskiego i koszalińskiego,
12) XII Terenowe Biuro Inspekcyjno-Kontrolne dla województw: warszawskiego, ciechanowskiego, ostrołęckiego, płockiego, radomskiego, siedleckiego i skierniewickiego,
13) XIII Terenowe Biuro Inspekcyjno-Kontrolne dla województw: olsztyńskiego i suwalskiego,
14) XIV Terenowe Biuro Inspekcyjno-Kontrolne dla województw: toruńskiego i włocławskiego,
15) XV Terenowe Biuro Inspekcyjno-Kontrolne dla województw: legnickiego, jeleniogórskiego i zielonogórskiego.
3. Spory kompetencyjne między komórkami organizacyjnymi oraz terenowymi biurami inspekcyjno-kontrolnymi, o których mowa w ust. 1 i 2, rozstrzyga Główny Inspektor.
§ 5. Organizację wewnętrzną i szczegółowy zakres zadań Głównego Urzędu oraz tryb jego pracy określa regulamin organizacyjny nadany przez Głównego Inspektora na wniosek Dyrektora Generalnego Urzędu.