Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 1997-03-15 do 2016-04-01
Wersja archiwalna od 1997-03-15 do 2016-04-01
archiwalny
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
z dnia 19 lutego 1997 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków, jakie muszą spełniać organizatorzy wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej, a także zasad jego organizowania i nadzorowania
Na podstawie art. 92a ust. 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 1996 r. Nr 67, poz. 329 i Nr 106, poz. 496) zarządza się, co następuje:
§ 1.[Rozporządzenie w sprawie warunków, jakie muszą spełniać organizatorzy wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej, a także zasad jego organizowania i nadzorowania] W rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 stycznia 1997 r. w sprawie warunków, jakie muszą spełniać organizatorzy wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej, a także zasad jego organizowania i nadzorowania (Dz. U. Nr 12, poz. 67) załącznik nr 4 otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszego rozporządzenia.
§ 2.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Minister Edukacji Narodowej: J. J. Wiatr
Załącznik do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej
z dnia 19 lutego 1997 r. (poz. 102)
PROGRAM KURSU PRZYGOTOWAWCZEGO DLA KANDYDATÓW NA WYCHOWAWCÓW PLACÓWEK WYPOCZYNKU DLA DZIECI I MŁODZIEŻY
Lp. | Temat | Liczba | Formy |
1 | 2 | 3 | 4 |
1 | Organizacja wypoczynku dzieci i młodzieży: | 2 | wykłady |
| – koordynacyjna rola władz oświatowych |
|
|
– formy wypoczynku | |||
– organizatorzy wypoczynku | |||
– podstawy prawne i obowiązujące przepisy | |||
2 | Organizacja zajęć w placówce wypoczynku: | 2 | wykłady |
| – struktura placówki | ||
– rada wychowawców | |||
– grupa jako zespół wychowawczy | |||
– organizacja życia, rozkład dnia | |||
– regulamin uczestnika | |||
3 | Planowanie pracy wychowawczo-opiekuńczej: | 2 | wykłady |
|
| 1 | ćwiczenie |
– opracowanie planu wychowawczego grupy |
|
| |
– metody i formy realizacji planów wychowawczych | |||
– dokumentacja wychowawcy | |||
4 | Obowiązki wychowawcy grupy | 2 | wykłady |
5 | Wychowanie fizyczne i sport w placówce wypoczynku: | 1 | wykład |
|
| 5 | ćwiczeń |
– cele i zadania wychowania fizycznego |
|
| |
– masowa nauka pływania |
1 | 2 | 3 | 4 |
| – gry i zabawy ruchowe |
|
|
– zajęcia z gier zespołowych | |||
– lekkoatletyka | |||
– olimpiada sportowe itp., | |||
6 | Turystyka i krajoznawstwo: | 1 | wykład |
|
| 4 | ćwiczenia |
– cele i zadania turystyki i krajoznawstwa w pracy wychowawczej placówek wypoczynku |
|
| |
– organizacja wycieczek | |||
– organizacja biwaków | |||
– gry terenowe itp. | |||
7 | Zajęcia kulturalno-oświatowe: | 1 | wykład |
| Cele i zadania zajęć kulturalno-oświatowych: | 4 | ćwiczenia |
– organizacja zajęć kulturalno oświatowych |
|
| |
– elementy kulturalne zajęć w programie dnia | |||
– gry i zabawy świetlicowe | |||
– konkursy, wystawy, dyskusje | |||
– śpiew, muzyka, zabawy ze śpiewem | |||
– organizacja uroczystości, imprez, wieczornic, ognisk | |||
– prowadzenie kroniki | |||
8 | Zajęcia praktyczno-techniczne: | 1 | wykład |
| Cele i zadania zajęć praktyczno-technicznych: | 1 | ćwiczenie |
– formy i rodzaje zajęć praktyczno-technicznych |
|
| |
– prace dekoracyjne i zdobnicze | |||
– indywidualne zainteresowania uczestników | |||
– rozwój zainteresowań uczestników | |||
9 | Prace społecznie użyteczne: | 2 | wykłady |
| Cele i zadania prac społecznie użytecznych: |
|
|
| – wychowawcze znaczenie prac społecznie użytecznych | ||
| – prace w zakresie samoobsługi | ||
| – prace na rzecz placówki | ||
| – prace na rzecz środowiska | ||
10 | Bezpieczeństwo życia i zdrowia uczestników placówek wypoczynku: | 4 | wykłady |
|
| 3 | ćwiczenia |
– przepisy dotyczące bezpieczeństwa |
|
| |
– przepisy dotyczące zdrowia i higieny w placówce wypoczynku | |||
| 18 | wykładów | |
18 | ćwiczeń | ||
| Razem: | 36 | godzin |