Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 1997-02-10 do 2002-01-01
Wersja archiwalna od 1997-02-10 do 2002-01-01
archiwalny
ROZPORZĄDZENIE PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 5 lutego 1997 r.
w sprawie nadania statutu Urzędowi Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Na podstawie art. 17 ust. 6 ustawy z dnia 24 lutego 1990 r. o przeciwdziałaniu praktykom monopolistycznym (Dz. U. z 1995 r. Nr 80, poz. 405 oraz z 1996 r. Nr 106, poz. 496 i Nr 156, poz. 775) zarządza się, co następuje:
§ 1. Urzędowi Ochrony Konkurencji i Konsumentów nadaje się statut stanowiący załącznik do rozporządzenia.
§ 2. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
Prezes Rady Ministrów: W. Cimoszewicz
Załącznik do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów
z dnia 5 lutego 1997 r. (poz. 66)
STATUT URZĘDU OCHRONY KONKURENCJI I KONSUMENTÓW
§ 1. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, zwany dalej „Urzędem", jest urzędem administracji rządowej obsługującym Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, zwanego dalej „Prezesem", działającym zgodnie z jego zarządzeniami, decyzjami i wytycznymi oraz pod jego bezpośrednim kierownictwem.
§ 2. 1. Prezes kieruje Urzędem przy pomocy wiceprezesów, dyrektora generalnego, dyrektorów komórek organizacyjnych wymienionych w § 4 ust. 1 oraz dyrektorów delegatur Urzędu.
2. Zakres czynności osób wymienionych w ust. 1, z wyłączeniem dyrektora generalnego, ustala Prezes.
3. Prezes może upoważnić osoby, o których mowa w ust. 1, a także innych pracowników Urzędu do podejmowania decyzji, w określonych sprawach, w jego imieniu.
§ 3. Prezes, po zawiadomieniu Prezesa Rady Ministrów, może tworzyć komisje, rady i zespoły jako organy pomocnicze lub opiniodawczo-doradcze o charakterze stałym lub doraźnym, określając cel powołania, zakres zadań i tryb pracy tych organów.
§ 4. 1. W skład Urzędu wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1) Gabinet Prezesa,
2) Departament Prawny,
3) Departament Przemysłu,
4) Departament Usług i Rolnictwa,
5) Departament Infrastruktury,
6) Departament Polityki Konsumenckiej,
7) Departament Integracji Europejskiej i Współpracy z Zagranicą,
8) Biuro Administracyjno-Budżetowe,
9) Biuro Informatyki.
2. Organizację wewnętrzną i szczegółowy zakres zadań komórek organizacyjnych wymienionych w ust. 1 oraz tryb pracy Urzędu określa regulamin organizacyjny nadany przez Prezesa na wniosek Dyrektora Generalnego.
3. Spory kompetencyjne między komórkami organizacyjnymi Urzędu rozstrzyga Prezes.
§ 5. Prezes, na wniosek Dyrektora Generalnego, może tworzyć w Urzędzie, na czas określony, zespoły do wykonywania zadań wykraczających poza zakres działania poszczególnych komórek wymienionych w § 4 ust. 1, określając ich nazwę, zakres zadań, tryb działania i skład osobowy.
§ 6. 1. Prezesowi podlegają terenowe delegatury Urzędu, których siedziby, właściwość terytorialną i rzeczową określa Prezes na podstawie odrębnych przepisów.
2. Przepis § 4 ust. 2 stosuje się odpowiednio do delegatur Urzędu.