Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 1997-02-01 do 1998-04-01
Wersja archiwalna od 1997-02-01 do 1998-04-01
archiwalny
ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW
z dnia 13 stycznia 1997 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników urzędów państwowych.
Na podstawie art. 71 ust. 2, art. 21 ust. 3, art. 22 ust. 2, art. 23 ust. 2, art. 24 ust. 2 oraz w związku z art. 43 ust. 1-3, art. 44 i 46 ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych (Dz. U. Nr 31, poz. 214, z 1984 r. Nr 35, poz. 187, z 1988 r. Nr 19, poz. 132, z 1989 r. Nr 4, poz. 24, Nr 34, poz. 178 i 182, z 1990 r. Nr 20, poz. 121, z 1991 r. Nr 55, poz. 234, Nr 88, poz. 400 i Nr 95, poz. 425, z 1992 r. Nr 54, poz. 254 1 Nr 90, poz. 451, z 1994 r. Nr 136, poz. 704, z 1995 r. Nr 132, poz. 640 oraz z 1996 r. Nr 89, poz. 402 i Nr 106, poz. 496) zarządza się, co następuje:
§ 1.W rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 18 kwietnia 1995 r. w sprawie zasad wynagradzania pracowników urzędów państwowych (Dz. U. Nr 43, poz. 223) wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 1:
a) w ust. 1 w pkt 2 wyrazy „Ministra Spraw Wewnętrznych” zastępuje się wyrazami „Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji”,
b) w ust. 2 w pkt 2 wyrazy „do urzędników Urzędu Rady Ministrów” zastępuje się wyrazami „do pracowników Kancelarii Prezesa Rady Ministrów”,
2) w § 2:
a) w ust. 2:
- w pkt 1 wyrazy „Ministra-Szefa Urzędu Rady Ministrów” zastępuje się wyrazami „Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji”,
- w pkt 3 wyrazy „Minister Spraw Wewnętrznych” zastępuje się wyrazami „Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji”,
b) w ust. 4 wyrazy „Ministrem-Szefem Urzędu Rady Ministrów” zastępuje się wyrazami „Ministrem Spraw Wewnętrznych i Administracji”,
3) w § 5 w ust. 4 w pkt 2 wyrazy „Minister-Szef Urzędu Rady Ministrów” zastępuje się wyrazami „Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji”,
4) w § 12 dotychczasową treść oznacza się jako ust. 1 i dodaje się ust. 2 w brzmieniu:
„2. Przepis ust. 1 ma zastosowanie również przy ustalaniu godzinowej stawki wynagrodzenia zasadniczego pracownika zatrudnionego przy pilnowaniu.”,
5) § 13 otrzymuje brzmienie:
„§ 13. 1. Pracownikowi wykonującemu pracę w porze nocnej przysługuje, z zastrzeżeniem ust. 2, dodatkowe wynagrodzenie za każdą godzinę pracy w porze nocnej w wysokości 20% godzinowej stawki wynagrodzenia zasadniczego.
2. Dodatkowe wynagrodzenie, o którym mowa w ust. 1, nie może być niższe od wynagrodzenia ustalonego na podstawie art. 137 § 2 Kodeksu pracy.”;
6) w § 15 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Kierowcom samochodów osobowych może być przyznane, za ich zgodą, wynagrodzenie ryczałtowe obejmujące poszczególne składniki wynagrodzenia (w szczególności wynagrodzenie zasadnicze, dodatek za pracę w godzinach nadliczbowych oraz dodatkowe wynagrodzenie za pracę w porze nocnej), uwzględniające liczbę godzin przypadających do przepracowania w okresie miesiąca - w przypadku gdy faktyczny czas pracy tych kierowców w poszczególnych miesiącach nie ulega wahaniom i odpowiada liczbie godzin przyjętej do obliczenia wynagrodzenia.”;
7) w załączniku nr 3 do rozporządzenia:
a) w I Tabeli stanowisk, zaszeregowań i kwalifikacji pracowników ministerstw i urzędów centralnych:
- w lp. 1 kolumna 2 otrzymuje brzmienie: „Dyrektor departamentu (komórki równorzędnej)”;
- lp. 2 otrzymuje brzmienie:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
„2 | Wicedyrektor departamentu (komórki równorzędnej), główny księgowy budżetu państwa (resortu), główny księgowy obsługi długu krajowego, rzecznik prasowy | XVIII-XX | 9 | wyższe | 7” |
główny specjalista do spraw legislacji | wyższe prawnicze |
- w lp. 4 przed wyrazami „główny księgowy” dodaje się wyrazy „Naczelnik wydziału, radca: ministra (innego członka Rady Ministrów), kierownika urzędu centralnego,”
- w lp. 6 skreśla się wyrazy „Naczelnik wydziału”,
- w lp. 11 wyrazy „starszy radca” zastępuje się wyrazem „referendarz”,
- lp. 12 otrzymuje brzmienie:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
„12 | Inspektor, statystyk, podreferendarz, starszy księgowy, sekretarz: ministra (innego członka Rady Ministrów i jego zastępcy), sekretarza stanu, podsekretarza stanu, kierownika urzędu centralnego i jego zastępcy | IX-XII | - | wyższe | - |
referent prawny | wyższe prawnicze | -” |
- lp. 13 otrzymuje brzmienie:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
„13 | Księgowy, sekretarz: dyrektora generalnego urzędu, dyrektora departamentu (komórki równorzędnej) | VIII-XI | - | średnie | -” |
b) II Tabela stanowisk, zaszeregowań i kwalifikacji pracowników urzędów terenowych organów administracji rządowej otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszego rozporządzenia.
§ 2.Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 lutego 1997 r.
Prezes Rady Ministrów: W. Cimoszewicz
Załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów
z dnia 13 stycznia 1997 r. (poz. 33)
II. TABELA
stanowisk, zaszeregowań i kwalifikacji pracowników urzędów terenowych organów administracji rządowej
Lp. | Stanowisko | Kategoria zaszeregowania | Stawka dodatku funkcyjnego do | Wymagane kwalifikacje | |
wykształcenie | liczba lat pracy | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 | Dyrektor wydziału (jednostki równorzędnej), dyrektor międzywojewódzkiego ośrodka doskonalenia kadr, architekt wojewódzki, lekarz wojewódzki, dyrektor wojewódzkiego zespołu pomocy społecznej, kierownik urzędu rejonowego, wojewódzki inspektor państwowej inspekcji handlowej, wojewódzki konserwator zabytków | XVII-XIX | 8 | wyższe | 5 |
| kurator oświaty | według odrębnych przepisów | |||
2 | Zastępca dyrektora wydziału (jednostki równorzędnej), zastępca dyrektora międzywojewódzkiego ośrodka doskonalenia kadr, wojewódzki konserwator przyrody, główny geolog wojewódzki, dyrektor wojewódzkiego ośrodka doskonalenia kadr, główny księgowy budżetu wojewody, informatyk wojewódzki, rzecznik prasowy wojewody, zastępca kierownika urzędu rejonowego, zastępca dyrektora wojewódzkiego zespołu pomocy społecznej, zastępca wojewódzkiego inspektora państwowej inspekcji handlowej, zastępca wojewódzkiego konserwatora zabytków, główny księgowy | XV-XVIII | 6 | wyższe | 5 |
| wicekurator oświaty, dyrektor wydziału w kuratorium oświaty, zastępca dyrektora wydziału w kuratorium oświaty | według odrębnych przepisów | |||
3 | Naczelnik wydziału1) 2), starszy inspektor wojewódzki, kierownik oddziału w urzędzie wojewódzkim, zastępca dyrektora wojewódzkiego ośrodka doskonalenia kadr | XIV-XVI | 5 | wyższe | 4 |
| starszy wizytator | według odrębnych przepisów | |||
| kierownik działu w wojewódzkim zespole pomocy społecznej, zastępca głównego księgowego | XIV-XVI | 4 | wyższe | 3 |
| starszy specjalista pracy socjalnej, konsultant | - |
|
| |
| radca prawny, pielęgniarka wojewódzka | 5 | według odrębnych przepisów | ||
4 | Kierownik oddziału (jednostki równorzędnej)2), | XII-XVI | 5 | wyższe | 4 |
kierownik laboratorium |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
5 | Inspektor wojewódzki, zastępca naczelnika wydziału, zastępca kierownika laboratorium | XIII-XV | 4 | wyższe | 4 |
| wizytator | według odrębnych przepisów | |||
| komendant państwowej straży rybackiej | XIII-XV | 4 | średnie | 6 |
| specjalista pracy socjalnej, starszy pracownik socjalny | - | wyższe | 2 | |
6 | Zastępca kierownika oddziału (jednostki równorzędnej) | XI-XIV | 4 | wyższe | 3 |
| starszy inspektor rejonowy | 3 | szkoła pomaturalna | 4 | |
| starszy specjalista | - | wyższe | 3 | |
| pracownik socjalny | - | pomaturalne studium pracowników socjalnych | - | |
| informatyk |
| średnie | 5 | |
7 | Zastępca komendanta państwowej straży rybackiej | X-XIV | 3 | średnie | 5 |
8 | Specjalista | X-XIII | - | średnie | 3 |
| inspektor rejonowy | 3 | |||
9 | Starszy inspektor, starszy asystent w laboratorium | IX-XIII | - | średnie | 3 |
10 | Inspektor, asystent w laboratorium | VII-XII | - | średnie | 2 |
| starszy księgowy | ||||
11 | Referent prawny, referent prawno-administracyjny | VII-XII | - | wyższe prawnicze lub administracyjne | - |
12 | Starszy referent, księgowy, starszy laborant | VII-IX | - | średnie | 2 |
13 | Referent, laborant | V-VIII | - | średnie | - |
1) Stanowiska występują w kuratoriach oświaty oraz w wojewódzkich inspektoratach państwowej inspekcji handlowej.
2) Dla stanowisk występujących w kuratoriach oświaty, których zajmowanie wymaga kwalifikacji pedagogicznych, kategorie zaszeregowania oraz wymagane kwalifikacje określone są według odrębnych przepisów.