Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 1997-01-01 do 2002-01-21
Wersja archiwalna od 1997-01-01 do 2002-01-21
archiwalny
ROZPORZĄDZENIE PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 24 grudnia 1996 r.
w sprawie nadania statutu Urzędowi Mieszkalnictwa i Rozwoju Miast.
Na podstawie art. 33d ust. 2 ustawy z dnia 26 października 1995 r. o niektórych formach popierania budownictwa mieszkaniowego oraz o zmianie niektórych ustaw (Dz. U. Nr 133, poz. 654 i z 1996 r. Nr 106, poz. 496) zarządza się, co następuje:
§ 1. Urzędowi Mieszkalnictwa i Rozwoju Miast nadaje się statut, stanowiący załącznik do rozporządzenia.
§ 2. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 1997 r.
Prezes Rady Ministrów: W. Cimoszewicz
Załącznik do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów
z dnia 24 grudnia 1996 r. (poz. 801)
STATUT
URZĘDU MIESZKALNICTWA I ROZWOJU MIAST
§ 1. Urząd Mieszkalnictwa i Rozwoju Miast, zwany dalej „Urzędem”, jest urzędem administracji rządowej obsługującym Prezesa Urzędu Mieszkalnictwa i Rozwoju Miast, zwanego dalej „Prezesem Urzędu”, działającym pod jego bezpośrednim kierownictwem.
§ 2. 1. Prezes Urzędu kieruje Urzędem przy pomocy wiceprezesów, dyrektora generalnego oraz dyrektorów komórek organizacyjnych wymienionych w § 4.
2. Prezes Urzędu ustala zakres czynności osób wymienionych w ust. 1, z wyłączeniem dyrektora generalnego.
3. Prezes Urzędu może upoważnić osoby, o których mowa w ust. 1, a także innych pracowników Urzędu, do podejmowania, w jego imieniu, decyzji w określonych sprawach.
§ 3. Prezes Urzędu może powoływać komisje, rady i zespoły, jako organy opiniodawczo-doradcze lub pomocnicze o charakterze stałym lub doraźnym, określając cel ich powołania, zakres zadań i tryb działania.
§ 4. W skład Urzędu Mieszkalnictwa i Rozwoju Miast wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1) Gabinet Polityczny Prezesa,
2) Departament Polityki Mieszkaniowej,
3) Departament Gospodarki Przestrzennej i Nieruchomości,
4) Departament Polityki Komunalnej,
5) Departament Finansów,
6) Departament Orzecznictwa,
7) Biuro Kadr, Szkolenia i Organizacji,
8) Biuro Prawne,
9) Biuro Integracji Europejskiej i Współpracy z Zagranicą,
10) Biuro Informacyjno-Prasowe,
11) Biuro Spraw Obronnych,
12) Biuro Administracyjno-Gospodarcze.
§ 5. Organizację wewnętrzną, szczegółowy zakres zadań komórek organizacyjnych oraz tryb działania Urzędu określi regulamin organizacyjny nadany przez Prezesa Urzędu na wniosek Dyrektora Generalnego.
§ 6. 1. W Urzędzie działa, jako jednostka wyodrębniona, Gospodarstwo Pomocnicze – Zakład Obsługi.
2. Nadzór zwierzchni nad Gospodarstwem Pomocniczym sprawuje Dyrektor Generalny.
3. Organizację wewnętrzną, szczegółowy zakres zadań oraz tryb pracy Gospodarstwa Pomocniczego określają odrębne przepisy oraz regulamin wewnętrzny zatwierdzony przez Dyrektora Generalnego.
§ 7. Prezes Urzędu nadzoruje następujące jednostki organizacyjne:
1) Instytut Gospodarki Mieszkaniowej,
2) Instytut Gospodarki Przestrzennej i Komunalnej,
3) Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Ekologii Miast,
4) Ośrodek Informatyki.