Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 1997-01-01 do 1999-06-23
Wersja archiwalna od 1997-01-01 do 1999-06-23
archiwalny
ROZPORZĄDZENIE PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 24 grudnia 1996 r.
w sprawie nadania statutu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
Na podstawie art. 31 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o organizacji i trybie pracy Rady Ministrów oraz o zakresie działania ministrów (Dz. U. Nr 106, poz. 492) zarządza się, co następuje:
§ 1.Kancelarii Prezesa Rady Ministrów nadaje się statut stanowiący załącznik do rozporządzenia.
§ 2.Szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów może:
1) za zgodą Prezesa Rady Ministrów tworzyć, łączyć lub znosić departamenty oraz biura (równorzędne komórki organizacyjne) Kancelarii,
2) przekształcać, na zasadach określonych w odrębnych przepisach, Gospodarstwo Pomocnicze Kancelarii utworzone do jego obsługi gospodarczej oraz produkcji i świadczenia usług niezbędnych do realizacji wykonywanych przez Kancelarię zadań technicznych, socjalnych i recepcyjnych.
§ 3.Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 1997 r.
Prezes Rady Ministrów: W. Cimoszewicz
Załącznik do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów
z dnia 24 grudnia 1996 r. (poz. 796)
STATUT KANCELARII PREZESA RADY MINISTRÓW
§ 1. 1. Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, zwana dalej „Kancelarią”, jest urzędem zapewniającym obsługę merytoryczną, organizacyjną, prawną, techniczną i kancelaryjno-biurową Rady Ministrów, Prezesa Rady Ministrów, wiceprezesów Rady Ministrów, stałych komitetów Rady Ministrów oraz Kolegium do Spraw Służb Specjalnych, a także Rzecznika Prasowego Rządu.
2. Kancelaria może także zapewniać obsługę ministrów powołanych do wypełniania zadań wyznaczonych przez Prezesa Rady Ministrów, pełnomocników Rządu, komisji wspólnych oraz organów pomocniczych i opiniodawczo-doradczych Rady Ministrów i Prezesa Rady Ministrów.
§ 2. Kancelaria wykonuje zadania określone w ustawie z dnia 8 sierpnia 1996 r. o organizacji i trybie pracy Rady Ministrów oraz o zakresie działania ministrów (Dz. U. Nr 106, poz. 492), zwanej dalej „ustawą”, a także w odrębnych przepisach.
§ 3. 1. Kancelaria działa zgodnie z zarządzeniami, decyzjami i poleceniami Prezesa Rady Ministrów.
2. Kancelaria wykonuje powierzone zadania pod kierownictwem i nadzorem Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, zwanego dalej „Szefem Kancelarii”, z zachowaniem nadzoru nad komórkami organizacyjnymi Kancelarii na zasadach określonych w ustawie.
§ 4. Szef Kancelarii kieruje Kancelarią przy pomocy sekretarzy i podsekretarzy stanu, Dyrektora Generalnego Kancelarii oraz dyrektorów gabinetów, biur, departamentów i sekretariatów Kancelarii.
2. Szef Kancelarii, za zgodą Prezesa Rady Ministrów, określa szczegółowy zakres zadań sekretarzy i podsekretarzy stanu w Kancelarii.
3. Szczegółowe zakresy zadań pełnomocników Rządu, Dyrektora Generalnego, Sekretarza Rady Ministrów oraz sekretarzy stałych komitetów Rady Ministrów określają odrębne przepisy.
§ 5. 1. Szef Kancelarii może, za zgodą Prezesa Rady Ministrów, wyznaczyć swojego zastępcę spośród sekretarzy lub podsekretarzy stanu w Kancelarii.
2. Szef Kancelarii może upoważnić imiennie osoby na stanowiskach określonych w § 4 ust. 1, a także innych pracowników Kancelarii do załatwiania, w jego imieniu, spraw należących do zadań Kancelarii.
§ 6. Szef Kancelarii może powoływać organy doradcze i opiniodawcze (komisje, zespoły) do opracowania spraw zleconych przez Radę Ministrów, Prezesa Rady Ministrów lub stałe komitety Rady Ministrów, określając nazwę, skład osobowy, zakres i tryb działania tych organów.
§ 7. 1. W skład Kancelarii wchodzą komórki organizacyjne określone w załączniku nr 1 do statutu.
2. Jednostkę nadzorowaną przez Prezesa Rady Ministrów oraz jednostkę pomocniczą określa załącznik nr 2 do statutu.
§ 8. 1. W Kancelarii działa, jako jednostka wyodrębniona, Gospodarstwo Pomocnicze.
2. Nadzór zwierzchni nad Gospodarstwem Pomocniczym sprawuje, w imieniu Szefa Kancelarii, Dyrektor Generalny.
§ 9. 1. Organizację wewnętrzną i szczegółowy zakres zadań komórek organizacyjnych Kancelarii oraz tryb ich pracy określa regulamin organizacyjny nadany przez Szefa Kancelarii na wniosek Dyrektora Generalnego.
2. Organizację wewnętrzną, szczegółowy zakres zadań oraz tryb pracy Gospodarstwa Pomocniczego określają odrębne przepisy oraz regulamin wewnętrzny zatwierdzony przez Dyrektora Generalnego.
§ 10. Szef Kancelarii aktualizuje wykaz stanowiący załącznik nr 1 do statutu, stosownie do zmian zachodzących po nadaniu statutu.
Załączniki do statutu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów
Załącznik nr 1
WYKAZ KOMÓREK ORGANIZACYJNYCH KANCELARII PREZESA RADY MINISTRÓW
1. Gabinet polityczny Prezesa Rady Ministrów
2. Centrum Informacyjne Rządu
3. Sekretariat Prezesa Rady Ministrów
4. Sekretariaty Wiceprezesów Rady Ministrów
5. Sekretariat Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów
6. Departament Prezydialny Rady Ministrów
7. Departament Spraw Ekonomicznych
8. Departament Spraw Społeczno-Politycznych
9. Departament Spraw Obronnych
10. Departament Legislacyjny Rządu
11. Departament Spraw Parlamentarnych Rządu
12. Departament Analiz i Prognoz
13. Departament Stosunków Międzynarodowych
14. Departament Kontroli
15. Departament Reformy Centrum Administracyjno-Gospodarczego Rządu
16. Departament Rodziny i Kobiet
17. Sekretariat Kolegium do Spraw Służb Specjalnych
18. Sekretariat Rady Legislacyjnej
19. Biuro Kadr, Szkolenia i Organizacji
20. Biuro Administracyjno-Gospodarcze
21. Biuro Finansowe
Załącznik nr 2
WYKAZ JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH NADZOROWANYCH I POMOCNICZYCH
1. Jednostka nadzorowana
– Krajowa Szkoła Administracji Publicznej – w zakresie określonym w ustawie z dnia 14 czerwca 1991 r. o Krajowej Szkole Administracji Publicznej (Dz. U. Nr 63, poz. 266 i Nr 104, poz. 450 oraz z 1996 r. Nr 106, poz. 496).
2. Jednostka pomocnicza
– Centrum Badania Opinii Społecznej
– w zakresie określonym w ustawie budżetowej.