Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 1996-10-25 do 2000-08-09
Wersja archiwalna od 1996-10-25 do 2000-08-09
archiwalny
ROZPORZĄDZENIE KRAJOWEJ RADY RADIOFONII I TELEWIZJI
z dnia 21 sierpnia 1996 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad działalności reklamowej w programach radiofonii i telewizji.
Na podstawie art. 16 ust. 4 ustawy z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji (Dz. U. z 1993 r. Nr 7, poz. 34 oraz z 1995 r. Nr 66, poz. 335 i Nr 142, poz. 701) zarządza się, co następuje:
§ 1. W rozporządzeniu Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z dnia 20 maja 1993 r. w sprawie zasad działalności reklamowej w programach radiofonii i telewizji (Dz. U. Nr 44, poz. 204) wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 6 w ust. 2:
a) w pkt 1 skreśla się wyrazy „i przerywników nadawanych w ramach bloku reklamowego”,
b) pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„2) informacji o własnych audycjach nadawcy (zapowiedzi programowe) oraz informacji o świadczonych usługach przez nadawcę, polegających na rozpowszechnianiu reklam w danym programie radiowym lub telewizyjnym,”
c) pkt 4 otrzymuje brzmienie:
„4) czasu prezentacji towarów i usług wykorzystanych w audycji,”;
2) w § 8 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Nadawca programu telewizyjnego może przerwać audycję w celu nadania reklamy nie wcześniej niż po upływie 20 minut od rozpoczęcia audycji lub od zakończenia poprzedniej przerwy w tej audycji, z tym że filmy fabularne w okresie pierwszych 45 minut mogą być przerwane jednokrotnie w dowolnym czasie. Seriale, audycje rozrywkowe i filmy dokumentalne mogą być przerwane w dowolnym czasie, przy czym odstęp między kolejnymi przerwami powinien wynosić co najmniej 20 minut.”;
3) w § 10 dotychczasową treść oznacza się jako ust. 1 i dodaje się ust. 2 w brzmieniu:
„2. Zakazana jest reklama oddziaływająca w sposób ukryty na podświadomość.”;
4) w § 12:
a) dodaje się nowy ust. 2 w brzmieniu:
„2. Ewidencja nadanych reklam obejmuje następujące dane:
1) nazwę reklamowanego produktu lub usługi,
2) nazwę reklamodawcy,
3) datę emisji,
4) godzinę emisji i czas trwania reklamy,
5) czas trwania bloku reklamowego,
6) łączny czas trwania reklam w godzinie zegarowej,
7) dzienny czas nadawania programu i reklam.”,
b) dotychczasowy ust. 2 oznacza się jako ust. 3.
§ 2. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji: B. Sulik