Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Ustaw rok 1996 nr 109 poz. 524
Wersja archiwalna od 1996-09-30 do 2002-05-29
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 1996 nr 109 poz. 524
Wersja archiwalna od 1996-09-30 do 2002-05-29
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW

z dnia 20 sierpnia 1996 r.

w sprawie określenia szczególnych zasad udzielania zamówień publicznych ze względu na ochronę bezpieczeństwa narodowego, ochronę tajemnicy państwowej, stan klęski żywiołowej lub inny ważny interes państwa.

Na podstawie art. 4 ust. 2 ustawy z dnia 10 czerwca 1994 r. o zamówieniach publicznych (Dz. U. Nr 76, poz. 344 i Nr 130, poz. 645 oraz z 1995 r. Nr 99, poz. 488) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1. Zamówienia publiczne, o których mowa w art. 4 ust. 2 ustawy z dnia 10 czerwca 1994 r. o zamówieniach publicznych (Dz. U. Nr 76, poz. 344 i Nr 130, poz. 645 oraz z 1995 r. Nr 99, poz. 488), zwanej dalej „ustawą”, wynikające z realizacji umów międzynarodowych, zadań ustawowych lub statutowych zamawiającego, udzielane są na zasadach szczególnych określonych w rozporządzeniu.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym na zasadach szczególnych, stosuje się przepisy ustawy, z wyjątkiem przepisów:

1) dotyczących jawności protokołu postępowania i dokumentacji podstawowych czynności związanych z postępowaniem,

2) dotyczących ogłoszeń o postępowaniu i jego wynikach,

3) art. 38 ust. 2 i 3, art. 51 ust. 1 i art. 57,

4) art. 81 i art. 84 ust. 2,

5) dotyczących odwołań,

6) dotyczących wymogu zatwierdzenia przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych wyboru trybu innego niż przetarg nieograniczony.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3. 1. W przypadku realizacji zamówienia publicznego za granicą, jeżeli jest to niezbędne do wykonania zamówienia, nie stosuje się przepisów ustawy:

1) dotyczących preferencji krajowych, z wyjątkiem art. 18 ust. 1 i 5,

2) dotyczących określenia przedmiotu zamówienia publicznego za pomocą Polskich Norm,

3) dotyczących obowiązku posiadania kosztorysu inwestorskiego,

4) art. 22 ust. 4,

5) art. 37,

6) dotyczących wadium,

7) innych niż wymienione w pkt 1–6, jeżeli przepisy te są niezgodne z prawem państwa, na którego terytorium realizowane jest zamówienie.

2. Jeżeli zamówienie publiczne udzielane jest na zasadach szczególnych ze względu na ochronę bezpieczeństwa narodowego lub ochronę tajemnicy państwowej, a realizacja zamówienia odbywa się za granicą, zamawiający może odstąpić od zorganizowania przetargu nieograniczonego i zorganizować przetarg ograniczony, zapraszając do udziału w przetargu taką liczbę dostawców lub wykonawców, która zapewni wybór najkorzystniejszej oferty, konkurencję oraz sprawny przebieg postępowania, nie mniej jednak niż czterech, chyba że ze względu na specjalistyczny charakter zamówienia liczba dostawców lub wykonawców mogących wykonać zamówienia jest mniejsza niż czterech.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4. Udzielając zamówienia na zasadach szczególnych określonych w rozporządzeniu, zamawiający może odstąpić od stosowania art. 19 ust. 1 pkt 1 ustawy:

1) jeżeli ze względu na szczególny rodzaj dostaw, usług lub robót budowlanych można je uzyskać tylko od jednego dostawcy lub wykonawcy,

2) w odniesieniu do dostawców i wykonawców realizujących zadania Programu mobilizacji gospodarki, jeżeli jest to niezbędne do zrealizowania zamówienia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5. 1. Jeżeli zamówienie publiczne ma być finansowane z udziałem środków publicznych oraz środków zagranicznych przyznanych na podstawie umowy międzynarodowej, która przewiduje odmienne niż ustawa procedury udzielenia zamówienia, stosuje się procedury określone w tej umowie.

2. Prezes Urzędu Zamówień Publicznych, w porozumieniu z Ministrem Finansów, może, ze względu na ważny interes państwa, udzielić, na wniosek zamawiającego, zezwolenia na przeprowadzenie postępowania na zasadach szczególnych określonych w rozporządzeniu, jeżeli zamówienie ma być finansowane z udziałem środków publicznych oraz środków zagranicznych, przyznanych na innej podstawie niż umowa międzynarodowa, a otrzymanie tych środków jest uzależnione od zastosowania procedur odmiennych niż określone w ustawie.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Opcje

ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6. 1. O wszczęciu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na zasadach szczególnych rozstrzygają, w ramach swojego zakresu działania, Szef Kancelarii Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej, Szef Kancelarii Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, Szef Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, członkowie Rady Ministrów, Prezes Najwyższej Izby Kontroli, kierownicy centralnych organów administracji państwowej oraz wojewodowie.

2. Jeżeli w sprawie nie jest właściwy żaden z organów, o których mowa w ust. 1, o wszczęciu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na zasadach szczególnych rozstrzyga Prezes Urzędu Zamówień Publicznych.

3. Organy, o których mowa w ust. 1 i 2, rozstrzygają o wszczęciu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na zasadach szczególnych na podstawie pisemnego wniosku zamawiającego, zawierającego:

1) opis przedmiotu zamówienia,

2) uzasadnienie udzielenia zamówienia na zasadach szczególnych,

3) określenie proponowanego trybu udzielania zamówienia z uzasadnieniem.

4. Jeżeli ze względu na stan klęski żywiołowej wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, o wszczęciu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na zasadach szczególnych rozstrzyga zamawiający, informując o tym niezwłocznie Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.

5. Informacja, o której mowa w ust. 4, powinna zawierać:

1) opis przedmiotu zamówienia,

2) wskazanie podstawy prawnej udzielenia zamówienia na zasadach szczególnych.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7. 1. Zamawiający informuje o wniesieniu protestu organ właściwy do wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na zasadach szczególnych, przekazując kopię protestu.

2. Zamawiający informuje niezwłocznie o rozstrzygnięciu protestu organ, o którym mowa w ust. 1, przekazując kopię rozstrzygnięcia protestu wraz z jego pisemnym uzasadnieniem. Uzasadnienie jest niejawne dla dostawców lub wykonawców.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 8. Członkowie Rady Ministrów, kierownicy centralnych organów administracji państwowej oraz wojewodowie ustalą, w porozumieniu z Prezesem Urzędu Zamówień Publicznych, wewnętrzne regulaminy udzielania zamówień publicznych na zasadach szczególnych.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 9. Do postępowań o udzielenie zamówienia publicznego na zasadach szczególnych wszczętych i nie zakończonych przed dniem wejścia w życie rozporządzenia stosuje się przepisy dotychczasowe.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 10. Traci moc rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 28 grudnia 1994 r. w sprawie określenia szczególnych zasad udzielania zamówień publicznych ze względu na ochronę bezpieczeństwa narodowego, ochronę tajemnicy państwowej, stan klęski żywiołowej lub inny ważny interes państwa (Dz. U. Nr 140, poz. 775).

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 11. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Prezes Rady Ministrów: W. Cimoszewicz

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00