Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 1996-07-07 do 2001-01-01
Wersja archiwalna od 1996-07-07 do 2001-01-01
archiwalny
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI
z dnia 19 czerwca 1996 r.
w sprawie wzoru i sposobu prowadzenia rejestru stowarzyszeń kultury fizycznej i związków sportowych.
Na podstawie art. 13 ust. 6 ustawy z dnia 18 stycznia 1996 r. o kulturze fizycznej (Dz. U. Nr 25, poz. 113) zarządza się, co następuje:
§ 1. Rejestr stowarzyszeń kultury fizycznej i związków sportowych, zwany dalej „rejestrem”, składa się z czterech działów:
1) działu A, do którego wpisuje się stowarzyszenia kultury fizycznej,
2) działu B, do którego wpisuje się związki sportowe,
3) działu C, do którego wpisuje się polskie związki sportowe,
4) działu D, do którego wpisuje się stowarzyszenia kultury fizycznej o zasięgu ogólnokrajowym.
§ 2. Dla każdego działu rejestru prowadzi się oddzielną księgę rejestrową według ustalonego wzoru.
§ 3. 1. Dla każdego stowarzyszenia kultury fizycznej i związku sportowego prowadzi się oddzielne akta rejestrowe, obejmujące akta postępowania o zarejestrowanie oraz dokumenty stanowiące podstawę wpisu do rejestru.
2. Do akt rejestrowych, o których mowa w ust. 1, dołącza się również akta spraw rozpoznanych przez sąd na podstawie art. 17 i 18 ustawy z dnia 18 stycznia 1996 r. o kulturze fizycznej (Dz. U. Nr 25, poz. 113).
§ 4. 1. Księga rejestrowa składa się z następujących rubryk:
– rubryki pierwszej – liczba porządkowa wpisu,
– rubryki drugiej – data wpisu,
– rubryki trzeciej – nazwa, siedziba i adres stowarzyszenia kultury fizycznej lub związku sportowego,
– rubryki czwartej – zasięg działania stowarzyszenia kultury fizycznej lub związku sportowego,
– rubryki piątej – cele stowarzyszenia kultury fizycznej lub związku sportowego oraz sposoby ich realizacji,
– rubryki szóstej – data złożenia wniosku o zarejestrowanie oraz imiona i nazwiska osób składających wniosek,
– rubryki siódmej – władze stowarzyszenia kultury fizycznej lub związku sportowego, ze wskazaniem tych osób, które są uprawnione do reprezentowania stowarzyszenia lub związku i zaciągania zobowiązań majątkowych,
– rubryki ósmej – data uchwalenia statutu lub zmian statutu złożonego do akt,
– rubryki dziewiątej – data, sygnatura akt i treść postanowienia sądu o zastosowaniu wobec stowarzyszenia kultury fizycznej lub związku sportowego środków prawnych oraz o ustanowieniu kuratora,
– rubryki dziesiątej – wzmianka o wykreśleniu stowarzyszenia kultury fizycznej lub związku sportowego z rejestru oraz uwagi.
2. W rubryce szóstej dotyczącej polskiego związku sportowego zamieszcza się ponadto wzmiankę o złożeniu dowodu zezwolenia na utworzenie związku przez Prezesa Urzędu Kultury Fizycznej i Turystyki oraz zatwierdzenia statutu tego związku.
3. W rubryce dziesiątej, w „uwagach”, zamieszcza się w szczególności wzmiankę o podjęciu uchwały o rozwiązaniu się stowarzyszenia kultury fizycznej lub związku sportowego.
§ 5. 1. Podstawą postanowienia zarządzającego wpis do rejestru są wyłącznie dokumenty złożone do akt rejestrowych. W postanowieniu zarządzającym wpis do rejestru sąd rejestrowy określa dosłowną treść wpisu oraz rubrykę rejestru, w której wpis ma być dokonany.
2. Sąd rejestrowy może w treści wpisu powołać się na dokument złożony do akt postępowania rejestrowego. Dokument ten uważa się wówczas za objęty treścią wpisu.
§ 6. Przepisy dotyczące dokonania wpisu stosuje się odpowiednio do wykreślenia wpisu.
§ 7. Sąd rejestrowy z urzędu zarządza dokonanie wpisów określonych w § 4 ust. 1, rubryka dziewiąta, oraz w § 4 ust. 2 i 3.
§ 8. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 7 lipca 1996 r.
Minister Sprawiedliwości: L. Kubicki