Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Ustaw rok 1996 nr 71 poz. 343
Wersja archiwalna od 1996-07-07 do 2001-01-01
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 1996 nr 71 poz. 343
Wersja archiwalna od 1996-07-07 do 2001-01-01
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI

z dnia 19 czerwca 1996 r.

w sprawie wzoru i sposobu prowadzenia rejestru stowarzyszeń kultury fizycznej i związków sportowych.

Na podstawie art. 13 ust. 6 ustawy z dnia 18 stycznia 1996 r. o kulturze fizycznej (Dz. U. Nr 25, poz. 113) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1. Rejestr stowarzyszeń kultury fizycznej i związków sportowych, zwany dalej „rejestrem”, składa się z czterech działów:

1) działu A, do którego wpisuje się stowarzyszenia kultury fizycznej,

2) działu B, do którego wpisuje się związki sportowe,

3) działu C, do którego wpisuje się polskie związki sportowe,

4) działu D, do którego wpisuje się stowarzyszenia kultury fizycznej o zasięgu ogólnokrajowym.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2. Dla każdego działu rejestru prowadzi się oddzielną księgę rejestrową według ustalonego wzoru.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3. 1. Dla każdego stowarzyszenia kultury fizycznej i związku sportowego prowadzi się oddzielne akta rejestrowe, obejmujące akta postępowania o zarejestrowanie oraz dokumenty stanowiące podstawę wpisu do rejestru.

2. Do akt rejestrowych, o których mowa w ust. 1, dołącza się również akta spraw rozpoznanych przez sąd na podstawie art. 17 i 18 ustawy z dnia 18 stycznia 1996 r. o kulturze fizycznej (Dz. U. Nr 25, poz. 113).

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4. 1. Księga rejestrowa składa się z następujących rubryk:

– rubryki pierwszej – liczba porządkowa wpisu,

– rubryki drugiej – data wpisu,

– rubryki trzeciej – nazwa, siedziba i adres stowarzyszenia kultury fizycznej lub związku sportowego,

– rubryki czwartej – zasięg działania stowarzyszenia kultury fizycznej lub związku sportowego,

– rubryki piątej – cele stowarzyszenia kultury fizycznej lub związku sportowego oraz sposoby ich realizacji,

– rubryki szóstej – data złożenia wniosku o zarejestrowanie oraz imiona i nazwiska osób składających wniosek,

– rubryki siódmej – władze stowarzyszenia kultury fizycznej lub związku sportowego, ze wskazaniem tych osób, które są uprawnione do reprezentowania stowarzyszenia lub związku i zaciągania zobowiązań majątkowych,

– rubryki ósmej – data uchwalenia statutu lub zmian statutu złożonego do akt,

– rubryki dziewiątej – data, sygnatura akt i treść postanowienia sądu o zastosowaniu wobec stowarzyszenia kultury fizycznej lub związku sportowego środków prawnych oraz o ustanowieniu kuratora,

– rubryki dziesiątej – wzmianka o wykreśleniu stowarzyszenia kultury fizycznej lub związku sportowego z rejestru oraz uwagi.

2. W rubryce szóstej dotyczącej polskiego związku sportowego zamieszcza się ponadto wzmiankę o złożeniu dowodu zezwolenia na utworzenie związku przez Prezesa Urzędu Kultury Fizycznej i Turystyki oraz zatwierdzenia statutu tego związku.

3. W rubryce dziesiątej, w „uwagach”, zamieszcza się w szczególności wzmiankę o podjęciu uchwały o rozwiązaniu się stowarzyszenia kultury fizycznej lub związku sportowego.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5. 1. Podstawą postanowienia zarządzającego wpis do rejestru są wyłącznie dokumenty złożone do akt rejestrowych. W postanowieniu zarządzającym wpis do rejestru sąd rejestrowy określa dosłowną treść wpisu oraz rubrykę rejestru, w której wpis ma być dokonany.

2. Sąd rejestrowy może w treści wpisu powołać się na dokument złożony do akt postępowania rejestrowego. Dokument ten uważa się wówczas za objęty treścią wpisu.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6. Przepisy dotyczące dokonania wpisu stosuje się odpowiednio do wykreślenia wpisu.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7. Sąd rejestrowy z urzędu zarządza dokonanie wpisów określonych w § 4 ust. 1, rubryka dziewiąta, oraz w § 4 ust. 2 i 3.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 8. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 7 lipca 1996 r.

Minister Sprawiedliwości: L. Kubicki

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00