Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 1995-07-25 do 2000-03-09
Wersja archiwalna od 1995-07-25 do 2000-03-09
archiwalny
ROZPORZĄDZENIE KRAJOWEJ RADY RADIOFONII I TELEWIZJI
z dnia 26 maja 1995 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie opłat za udzielenie koncesji na rozpowszechnianie programów radiofonicznych i telewizyjnych.
Na podstawie art. 40 ust. 2 ustawy z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji (Dz. U. z 1993 r. Nr 7, poz. 34) zarządza się, co następuje:
§ 1.W rozporządzeniu Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z dnia 3 czerwca 1993 r. w sprawie opłat za udzielenie koncesji na rozpowszechnianie programów radiofonicznych i telewizyjnych (Dz. U. Nr 50, poz. 232 i z 1994 r. Nr 69, poz. 304) wprowadza się następujące zmiany:
1) § 4–7 otrzymują brzmienie:
„§ 4. Wysokość opłaty za rozpowszechnianie programu radiofonicznego i telewizyjnego w sposób rozsiewczy naziemny wynosi:
Liczba mieszkańców | Opłata w zł | Opłata w zł |
do 0,3 mln | 2 000 + 1 500 x K | 6 000 + 4 500 x K |
0,3–3 mln | 30 000 + 1 500 x K | 90 000 + 4 500 x K |
powyżej 3 mln | 80 000 + 1 500 x K | 240 000 + 4 500 x K |
K – liczba mieszkańców w pełnych dziesiątkach tysięcy. |
§ 5. Opłata za udzielenie koncesji na rozpowszechnianie programu na obszarze obejmującym co najmniej 80% terytorium kraju wynosi:
1) w przypadku programu radiofonicznego 4 000 000 zł,
2) w przypadku programu telewizyjnego 13 000 000 zł.
§ 6. Opłata za udzielenie koncesji na rozpowszechnianie programu w sposób rozsiewczy satelitarny wynosi:
1) w przypadku programu radiofonicznego 1 000 000 zł,
2) w przypadku programu telewizyjnego 4 000 000 zł.
§ 7. Opłata za udzielenie koncesji na rozpowszechnianie programu w sieci kablowej wynosi:
Opłata w zł | Opłata w zł |
500 + 0,15 x P | 1 500 + 0,45 x P |
P – liczba indywidualnych odbiorców programu w sieci kablowej.”; |
2) w § 7a:
a) ust. 1 i 2 otrzymują brzmienie:
„1. Opłata za udzielenie koncesji na rozpowszechnianie programu, który nie zawiera reklam i audycji sponsorowanych, wynosi 20% opłaty ustalonej na podstawie § 1–6.
2. Opłata za udzielenie koncesji na rozpowszechnianie programu, w którym reklamy zajmują nie więcej niż 2% dziennego czasu nadawania programu i nie więcej niż 3 minuty w ciągu godziny, wynosi 50% opłaty ustalonej na podstawie § 1–6.”,
b) dodaje ust. 7 w brzmieniu:
„7. Ulgi określone w ust. 1 i 2 nie dotyczą koncesji na rozpowszechnianie programu, który nie jest przeznaczony do powszechnego odbioru.”,
3) § 8 otrzymuje brzmienie:
„§ 8. Opłaty koncesyjne stanowią dochód budżetu państwa i wnoszone są nie później niż przy odbiorze koncesji na rachunek bankowy Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji”.
§ 2. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji: M. Jurek