Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Ustaw rok 1996 nr 10 poz. 48
Wersja archiwalna od 1995-02-22 do 1998-09-04
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 1996 nr 10 poz. 48
Wersja archiwalna od 1995-02-22 do 1998-09-04
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA GOSPODARKI PRZESTRZENNEJ I BUDOWNICTWA

z dnia 19 grudnia 1994 r.

w sprawie aprobat i kryteriów technicznych dotyczących wyrobów budowlanych.

Na podstawie art. 10 ust. 3 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. Nr 89, poz. 414) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Rozdział 1

Przepisy ogólne

§ 1. Rozporządzenie określa:

1) jednostki upoważnione przez Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa do wydawania aprobat technicznych oraz zadania i obowiązki tych jednostek,

2) szczegółowe zasady i tryb postępowania aprobacyjnego, mającego na celu stwierdzenie przydatności wyrobów budowlanych do zamierzonego stosowania, oraz zasady odpłatności z tytułu udzielania aprobat technicznych,

3) zasady i tryb opracowywania i zatwierdzania kryteriów technicznych, stanowiących podstawę certyfikacji wyrobów budowlanych na znak bezpieczeństwa.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2. Przepisów rozporządzenia nie stosuje się do wyrobów budowlanych podlegających dozorowi technicznemu lub służących do wykrywania i gaszenia pożarów, w zakresie ich właściwości technicznych, objętych odrębnymi przepisami.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:

1) wyrobach budowlanych, zwanych dalej „wyrobami”, rozumie się przez to:

a) wyroby krajowe i zagraniczne wytwarzane w celu wbudowania, zainstalowania, wmontowania lub zastosowania w obiektach budowlanych,

b) części obiektów budowlanych powstające w wyniku robót budowlanych, wykonywanych przy zastosowaniu określonego procesu technologicznego, stanowiące powtarzalne rozwiązanie techniczne,

2) wymaganiach podstawowych, rozumie się przez to wymagania określone w stosunku do obiektów budowlanych w odrębnych przepisach, dotyczące zapewnienia:

a) bezpieczeństwa konstrukcji,

b) bezpieczeństwa pożarowego,

c) bezpieczeństwa użytkowania,

d) odpowiednich warunków higienicznych i zdrowotnych oraz ochrony środowiska,

e) ochrony przed hałasami i drganiami,

f) oszczędności energii i odpowiedniej izolacyjności cieplnej przegród,

3) kryteriach technicznych, rozumie się przez to zestaw wymagań stawianych w stosunku do określonych wyrobów, wybranych odpowiednio z właściwych przedmiotowo Polskich Norm lub aprobat technicznych, w uzasadnionych wypadkach uzupełniony na podstawie innych przepisów i dokumentów technicznych, ustalający konieczny i wystarczający zakres i poziom właściwości użytkowych i własności technicznych wyrobów, zapewniających spełnienie wymagań podstawowych przez obiekty budowlane, dla których wyroby są przeznaczone,

4) dostawcy wyrobu budowlanego, zwanego dalej „dostawcą”, rozumie się przez to dostawcę, o którym mowa w przepisach o badaniach i certyfikacji; dotyczy to producentów, dystrybutorów i importerów wyrobów określonych w pkt 1 lit. a), a w wypadku wyrobów, o których mowa w pkt 1 lit. b) – właścicieli praw wyłącznych do rozwiązań technicznych i ich licencjobiorców.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Rozdział 2

Jednostki upoważnione do udzielania aprobat technicznych

§ 4. 1. Do udzielania aprobat technicznych upoważnia się następujące jednostki, zwane dalej „jednostkami aprobującymi”:

1) Instytut Techniki Budowlanej w Warszawie – w odniesieniu do wszystkich wyrobów, z wyjątkiem tych, o których mowa w pkt 2–12,

2) Centralny Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Techniki Instalacyjnej „Instal” w Warszawie – w odniesieniu do wyrobów z zakresu inżynierii sanitarnej,

3) Centralny Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Instalacji i Urządzeń Elektrycznych w Budownictwie „Elektro-montaż” w Warszawie – w odniesieniu do wyrobów z zakresu inżynierii elektrycznej,

4) Instytut Badawczy Dróg i Mostów w Warszawie – w odniesieniu do wyrobów z zakresu inżynierii komunikacyjnej, stosowanych wyłącznie w budownictwie drogowym i mostowym,

5) Instytut Górnictwa Naftowego i Gazownictwa w Krakowie – w odniesieniu do wyrobów z zakresu sieci i instalacji paliw gazowych,

6) Centralny Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Przemysłu Elementów Wyposażenia Budownictwa „Metalplast” w Poznaniu – w odniesieniu do okuć budowlanych i zamków,

7) Instytut Energetyki w Warszawie – w odniesieniu do wyrobów stosowanych wyłącznie w sieciach i stacjach elektroenergetycznych o napięciu 110 kV i wyższym,

8) Instytut Ochrony Środowiska w Warszawie – w odniesieniu do wyrobów stosowanych wyłącznie do oczyszczania ścieków i przeróbki osadów,

9) Instytut Budownictwa, Mechanizacji i Elektryfikacji Rolnictwa w Warszawie – w odniesieniu do wyrobów stosowanych wyłącznie w obiektach przeznaczonych do hodowli zwierząt oraz do przechowywania płodów rolnych, środków produkcji rolnej i przetwórstwa rolno-spożywczego w gospodarstwach rolnych,

10) Wojskową Akademię Techniczną w Warszawie – w odniesieniu do wyrobów stosowanych wyłącznie w budownictwie obronnym,

11) Centrum Naukowo-Techniczne Kolejnictwa w Warszawie – w odniesieniu do wyrobów stosowanych wyłącznie do budowy nawierzchni kolejowych,

12) Instytut Łączności w Warszawie, Oddział we Wrocławiu – w odniesieniu do wyrobów stosowanych wyłącznie jako elementy nośne i zamocowania anten, wraz z osprzętem.

2. Wykazy wyrobów objętych działalnością aprobacyjną, prowadzoną przez jednostki aprobujące, określone w ust. 1, są publikowane w Dzienniku Urzędowym Ministerstwa Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Rozdział 3

Zasady udzielania aprobat technicznych

§ 5. 1. Aprobaty techniczne są udzielane dla wyrobów, których właściwości użytkowe i własności techniczne zapewniają prawidłowo projektowanym i wykonywanym obiektom budowlanym, w których wyroby mają być użyte, spełnianie stawianych im wymagań podstawowych.

2. Właściwości użytkowe i własności techniczne, o których mowa w ust. 1, ocenia się na podstawie badań, analiz obliczeniowych i ocen ekspertów, dokonywanych zgodnie z zaleceniami udzielania aprobat technicznych, zwanymi dalej „zaleceniami”.

3. Aprobata techniczna określa właściwości użytkowe i własności techniczne wyrobu, podlegające ocenie, o której mowa w ust. 2, z wyodrębnieniem tych, które stanowią kryteria techniczne określone w § 3 pkt 3.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6. 1. Zalecenia, o których mowa w § 5 ust. 2, opracowywane przez jednostki aprobujące powinny w szczególności zawierać:

1) wymagania dotyczące wyrobów, wynikające z wymagań podstawowych, oraz założenia do określenia kryteriów technicznych.

2) plan, program i metody badań,

3) metody oceniania i wnioskowania na podstawie wyników badań.

2. Zalecenia powinny uwzględniać, w miarę możliwości, właściwe przedmiotowo „Wytyczne dla europejskich aprobat technicznych” i „Zasady udzielania europejskich aprobat technicznych” Europejskiej Organizacji Aprobat Technicznych – EOTA.

3. Jednostki aprobujące publikują i upowszechniają zalecenia, z wyłączeniem zaleceń dotyczących wyrobów stosowanych wyłącznie w budownictwie obronnym.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7. Uzyskanie aprobaty technicznej jest wymagane dla wyrobów:

1) określonych w § 3 pkt 1 lit. a), na które nie ustanowiono właściwych przedmiotowo Polskich Norm, lub wyrobów, których właściwości użytkowe i cechy odnoszące się do wymagań podstawowych różnią się od właściwości określonych we właściwych przedmiotowo Polskich Normach,

2) określonych w § 3 pkt 1 lit. b), nie sprawdzonych w krajowej praktyce i nie mających podstaw w obowiązujących przepisach i Polskich Normach.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 8. Uzyskanie aprobaty technicznej nie jest wymagane dla wyrobów stosowanych lub wytwarzanych jednostkowo, na indywidualne zamówienie stosującego i nie wprowadzanych do obrotu.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 9. O aprobaty techniczne mogą ubiegać się dostawcy będący podmiotami gospodarczymi w rozumieniu odrębnych przepisów.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 10. 1. Kierownik jednostki aprobującej powołuje komisję aprobat technicznych, zwaną dalej „Komisją”. Komisja działa na podstawie regulaminu zatwierdzonego przez kierownika jednostki aprobującej.

2. W skład Komisji wchodzą przedstawiciele jednostki aprobującej, eksperci spoza jednostki aprobującej, przedstawiciele jednostek certyfikujących wyroby budowlane oraz organizacji producentów i wykonawców budowlanych. Na posiedzenia Komisji są zapraszani przedstawiciele: dostawcy ubiegającego się o aprobatę, Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa oraz innych ministrów właściwych ze względu na jednostkę aprobującą.

3. Do zadań Komisji należy bezstronne opiniowanie przydatności wyrobu do zamierzonego stosowania na podstawie oceny przeprowadzonej według § 5 ust. 2 oraz opiniowanie zaleceń, o których mowa w § 6.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Rozdział 4

Postępowanie aprobacyjne

§ 11. Jednostki aprobujące są obowiązane udostępniać dostawcom informator wskazujący dokumenty stanowiące podstawę działalności aprobacyjnej i zawierający opis postępowania aprobacyjnego, czas potrzebny do jego przeprowadzenia oraz informacje na temat opłat za tę działalność.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 12. Dostawca, o którym mowa w § 9, ubiegający się o aprobatę techniczną składa wniosek do właściwej jednostki aprobującej, wraz z dowodem uiszczenia opłaty za wstępny etap postępowania aprobacyjnego. Wzór formularza wniosku określa załącznik do rozporządzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 13. 1. Jednostka aprobująca w terminie 2 tygodni, a w wypadkach wymagających opinii Komisji – w terminie 1 miesiąca od dnia przyjęcia wniosku, w ramach wstępnego etapu postępowania aprobacyjnego, dokonuje formalnej weryfikacji wniosku oraz rozpatruje jego zasadność. Jednostka aprobująca potwierdza potrzebę wszczęcia postępowania aprobacyjnego lub przedstawia dostawcy pisemne uzasadnienie braku potrzeby jego wszczęcia.

2. Stwierdzenie braku potrzeby wszczęcia postępowania aprobacyjnego następuje, gdy udzielenie aprobaty technicznej dla wyrobu będącego przedmiotem wniosku nie jest wymagane w myśl § 7 i 8.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 14. 1. Wszczęcie właściwego postępowania aprobacyjnego następuje w terminie określonym umową zawartą przez strony. W ciągu 2 miesięcy od tego terminu, jeżeli umowa nie stanowi inaczej, jednostka aprobująca przedstawia dostawcy pisemne stanowisko w sprawie wniosku.

2. W stanowisku opracowanym na podstawie zaleceń i opinii Komisji określa się zakres prac niezbędnych do oceny przydatności wyrobu do zamierzonego stosowania oraz warunki płatności, a w szczególności:

1) rodzaj, przedmiot i metody badań eksperymentalnych, wraz z podstawowym uzasadnieniem konieczności ich wykonania,

2) zakres i przedmiot niezbędnych uzasadnień obliczeniowych oraz wykaz dodatkowych danych, dokumentów, sprawozdań i zaświadczeń umożliwiających ocenę przydatności wyrobu do zamierzonego stosowania,

3) listę jednostek właściwych do wykonania badań, o których mowa w pkt 1, uwzględniającą w pierwszej kolejności laboratoria akredytowane zgodnie z odrębnymi przepisami o badaniach i certyfikacji.

3. Uzyskanie dokumentów i wyników badań, określonych w ust. 2 pkt 1 i 2, należy do dostawcy ubiegającego się o aprobatę techniczną i nie wchodzi w skład postępowania aprobacyjnego.

4. Jednostka aprobująca może uznać wyniki badań laboratoriów zagranicznych, jeżeli z upoważnienia Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa zawarła z organizacją zagraniczną porozumienie o wzajemnym uznawaniu sprawozdań z badań, a także gdy zobowiązanie o wzajemnym uznawaniu badań wynika z umów międzynarodowych.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 15.1. Po uzyskaniu pełnej dokumentacji wniosku, określonej w § 14 ust. 2 pkt 1 i 2, jednostka aprobująca dokonuje analizy otrzymanych danych i rozstrzyga o przydatności wyrobu do zamierzonego stosowania według zasad ustalonych w § 5, przy respektowaniu cząstkowych ocen i opinii o wyrobie, wydawanych na podstawie odrębnych przepisów przez upoważnione jednostki.

2. Jednostka aprobująca udziela aprobaty technicznej na podstawie pozytywnej opinii Komisji.

3. Aprobatę techniczną podpisuje kierownik jednostki aprobującej.

4. Wydanie aprobaty technicznej następuje w terminie 2 miesięcy od dnia uzyskania pełnej dokumentacji wniosku, określonej w § 14 ust. 2 pkt 1 i 2.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 16. 1. Aprobata techniczna obowiązuje od dnia w niej określonego.

2. Aprobata techniczna jest udzielana na okres do 5 lat włącznie. Okres ten może być przedłużany drogą aneksu do wydanej aprobaty.

3. Aprobata techniczna traci swą ważność z dniem ustanowienia właściwej przedmiotowo Polskiej Normy.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 17. Dostawca, który uzyskał aprobatę techniczną, jest obowiązany zawiadamiać jednostkę aprobującą o zamierzonych zmianach materiałowych, konstrukcyjnych, technologicznych i recepturowych wyrobu objętego udzieloną aprobatą techniczną.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 18. 1. Aprobata techniczna może być zmieniona przez jednostkę, która ją wydała:

1) w razie zgłoszenia przez dostawcę, który uzyskał aprobatę techniczną, zamierzonych zmian materiałowych, konstrukcyjnych, technologicznych i recepturowych,

2) z inicjatywy jednostki aprobującej – w wyniku zmian stanu wiedzy technicznej lub w związku ze zmianą odrębnych przepisów.

2. W wypadku wprowadzenia zmian wymagań technicznych aprobaty, należy przeprowadzić odpowiednio uproszczone postępowanie aprobacyjne w zakresie dotyczącym zmian i wydać nową aprobatę.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 19. 1. Aprobata techniczna może być uchylona przez jednostkę aprobującą, która ją wydała, w razie stwierdzenia niespełniania przez wyrób wymagań określonych w aprobacie.

2. Uchylenie aprobaty może nastąpić także na wniosek Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa.

3. Jednostka aprobująca powinna poinformować dostawcę, który uzyskał aprobatę techniczną, i Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa o uchyleniu aprobaty.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 20. 1. Jednostka aprobująca prowadzi rejestr udzielonych i uchylonych aprobat technicznych i przekazuje ich wykaz Ministrowi Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa nie rzadziej niż raz na 3 miesiące.

2. Wykaz udzielonych i uchylonych aprobat technicznych jest publikowany w Dzienniku Urzędowym Ministerstwa Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa, z wyłączeniem aprobat technicznych dla wyrobów stosowanych wyłącznie w budownictwie obronnym.

3. Jednostki aprobujące są obowiązane, co najmniej raz do roku, przekazywać Ministrowi Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa informacje o przebiegu działalności aprobacyjnej.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 21. 1. Jednostki aprobujące publikują i upowszechniają aprobaty techniczne, z wyłączeniem aprobat technicznych dla wyrobów stosowanych wyłącznie w budownictwie obronnym. Przedruk aprobaty jest dozwolony jedynie w całości.

2. Dostawca, który uzyskał aprobatę techniczną, jest obowiązany powoływać się na jej udzielenie w treści dokumentów związanych z wprowadzaniem do obrotu i stosowaniem wyrobu objętego aprobatą, podając pełne oznaczenie aprobaty nadane przez jednostkę aprobującą i termin ważności aprobaty. Tekst i rysunki w publikacjach dotyczących wyrobu objętego aprobatą techniczną nie mogą być z nią sprzeczne.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 22. 1. Jednostka aprobująca i działająca przy niej Komisja zapewniają poufność informacji uzyskanych w trakcie swej działalności i zachowanie tajemnicy co do zastrzeżonych przez dostawcę ubiegającego się o aprobatę techniczną wyników badań, dokumentacji konstrukcyjnej i opisu technologii.

2. Jednostka aprobująca informuje dostawcę ubiegającego się o udzielenie aprobaty o przysługującym mu prawie zgłoszenia zastrzeżenia, o którym mowa w ust. 1.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 23. 1. Jeżeli jednostka aprobująca odmówi udzielenia aprobaty technicznej, dostawca ubiegający się o udzielenie aprobaty technicznej może zwrócić się do Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa z wnioskiem o zbadanie zasadności odmowy.

2. Minister Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa rozpatrując wniosek, o którym mowa w ust. 1, może nakazać powtórzenie postępowania aprobacyjnego lub jego części na koszt jednostki aprobującej.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Rozdział 5

Opłaty

§ 24. 1. Koszty poniesione przez jednostkę aprobującą, związane z rozpatrzeniem wniosku oraz udzieleniem, zmianą lub przedłużeniem terminu ważności aprobaty technicznej, oraz koszty związane z prowadzeniem działalności aprobacyjnej, objętej rozporządzeniem, pokrywa dostawca ubiegający się o udzielenie aprobaty.

2. Odpłatność za przeprowadzenie etapu wstępnego, o którym mowa w § 13, ustala się w wysokości 100% kwoty przeciętnego wynagrodzenia w poprzednim kwartale, ogłoszonego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego na podstawie przepisów o rewaloryzacji oraz zasadach ustalania emerytur i rent.

3. Odpłatność za:

1) opracowanie stanowiska w sprawie wniosku, o którym mowa w § 14 ust. 1 i 2,

2) analizę wyników badań i inne czynności, niezbędne do oceny przydatności wyrobów do zamierzonego stosowania,

3) opracowanie i wydanie dokumentu aprobaty technicznej,

4) opracowanie i wydanie aneksu do aprobaty technicznej,

5) wprowadzenie zmian postanowień technicznych do aprobaty technicznej, opracowanie i wydanie znowelizowanej aprobaty technicznej,

określa się na podstawie udokumentowanej liczby godzin nakładu pracy i stawki godzinowej.

4. Jednostka aprobująca ustala w cenniku odpłatność za czynności określone w ust. 3.

5. Kalkulacja stawek godzinowych, stosowanych przez jednostki w działalności aprobacyjnej, podlega zatwierdzeniu przez Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 25. Przepisów § 24 nie stosuje się do innych kosztów, ponoszonych przez dostawcę ubiegającego się o udzielenie aprobaty technicznej, a w szczególności kosztów badań związanych z uzyskaniem dokumentów określonych w § 14 ust. 2 pkt 1 i 2.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Rozdział 6

Zasady i tryb opracowywania i zatwierdzania kryteriów technicznych stanowiących podstawę certyfikacji wyrobów budowlanych na znak bezpieczeństwa

§ 26. 1. Kryteria techniczne, o których mowa w § 3 pkt 3, stanowią podstawę certyfikacji wyrobów na znak bezpieczeństwa.

2. Kryteria techniczne dla określonych wyrobów powinny jednoznacznie określać:

1) właściwości użytkowe i własności techniczne wyrobu podlegające sprawdzeniu,

2) poziom wymagań odnoszących się do wybranych właściwości użytkowych i własności technicznych wyrobu,

3) sposób sprawdzania spełnienia tych wymagań przez określenie planu, programu i metod badań oraz innych metod weryfikacji, gdy ma to zastosowanie.

3. Określenie zakresu i poziomu wymagań, o których mowa w ust. 2, powinno opierać się na właściwych przedmiotowo Polskich Normach lub aprobatach technicznych.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 27. Opracowanie kryteriów technicznych w postaci odrębnego dokumentu nie jest wymagane, jeżeli właściwe przedmiotowo Polskie Normy, wprowadzone do obowiązkowego stosowania, lub aprobaty techniczne pozwalają na jednoznaczne określenie wymagań, o których mowa w § 26 ust. 2.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 28. 1. Opracowanie kryteriów technicznych w postaci odrębnego dokumentu jest wymagane, jeżeli jednoznaczne określenie wszystkich danych, o których mowa w § 26 ust. 2, nie jest możliwe na podstawie istniejących, właściwych przedmiotowo Polskich Norm lub aprobat technicznych.

2. Przy opracowywaniu kryteriów technicznych, o których mowa w ust. 1, niezbędne uzupełnienia wprowadza się wykorzystując inne przepisy i dokumenty techniczne, zaakceptowane przez Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 29. Do opracowania kryteriów technicznych, o których mowa w § 28, są obowiązane:

1) jednostki aprobujące – w odniesieniu do wyrobów, które na podstawie ustaleń § 7 są przedmiotem obowiązujących aprobat technicznych,

2) akredytowane jednostki certyfikujące – w odniesieniu do pozostałych wyrobów objętych Polskimi Normami.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 30. Minister Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa zatwierdza kryteria techniczne opracowane przez jednostki, o których mowa w § 29.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 31. 1. Jednostki wymienione w § 29 publikują i upowszechniają zatwierdzone kryteria techniczne, z wyłączeniem kryteriów technicznych dotyczących wyrobów stosowanych wyłącznie w budownictwie obronnym.

2. Wykaz zatwierdzonych kryteriów technicznych stanowiących podstawę certyfikacji wyrobów na znak bezpieczeństwa jest publikowany w Dzienniku Urzędowym Ministerstwa Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Rozdział 7

Przepisy przejściowe i końcowe

§ 32. Kryteria techniczne, zatwierdzone przez Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa przed dniem wejścia w życie rozporządzenia, pozostają w mocy w dotychczasowym zakresie do dnia 30 czerwca 1996 r. włącznie.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 33. Wnioski dotyczące dopuszczenia do stosowania w budownictwie nowych materiałów budowlanych, złożone przed dniem wejścia w życie rozporządzenia, uznaje się, za zgodą wnioskodawcy, za wnioski o udzielenie aprobaty technicznej.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 34. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Minister Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa: B. Blida

Załącznik do rozporządzenia Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa
z dnia 19 grudnia 1994 r. (poz. 48)

WNIOSEK O WYDANIE APROBATY TECHNICZNEJ

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00