Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 1994-01-27 do 2000-03-10
Wersja archiwalna od 1994-01-27 do 2000-03-10
archiwalny
ROZPORZĄDZENIE PREZESA RADY MINISTROW
z dnia 19 stycznia 1994 r.
w sprawie określenia liczby członków Rady do Spraw Badań i Certyfikacji przy Polskim Centrum Badań i Certyfikacji oraz regulaminu jej działania.
Na podstawie art. 11 ust. 4 ustawy z dnia 3 kwietnia 1993 r. o badaniach i certyfikacji (Dz. U. Nr 55, poz. 250) zarządza się, co następuje:
§ 1.W skład Rady do Spraw Badań i Certyfikacji, zwanej dalej „Radą”, przy Polskim Centrum Badań i Certyfikacji, zwanym dalej „Centrum”, wchodzi:
1) osiemnastu przedstawicieli naczelnych i centralnych organów administracji państwowej,
2) dwóch przedstawicieli organizacji przemysłowych,
3) dwóch przedstawicieli podmiotów gospodarczych,
4) dwóch przedstawicieli organizacji konsumenckich,
5) dwóch przedstawicieli stowarzyszeń naukowo-technicznych,
6) dwóch przedstawicieli towarzystw ubezpieczeniowych,
7) dwóch przedstawicieli związków zawodowych,
8) jeden przedstawiciel Polskiego Komitetu Normalizacyjnego,
9) czterech przedstawicieli komitetów technicznych działających przy Centrum,
10) dwóch przedstawicieli klubów działających przy Centrum.
§ 2.Radzie nadaje się regulamin działania stanowiący załącznik do rozporządzenia.
§ 3.Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
Prezes Rady Ministrów: W. Pawlak
Załącznik do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów
z dnia 19 stycznia 1994 r. (poz. 42)
REGULAMIN DZIAŁANIA RADY DO SPRAW BADAŃ I CERTYFIKACJI PRZY POLSKIM CENTRUM BADAŃ I CERTYFIKACJI
§ 1. 1. Pierwsze posiedzenie Rady zwołuje osoba upoważniona przez Prezesa Rady Ministrów. Na tym posiedzeniu Rada wybiera ze swojego składu przewodniczącego, zastępców i sekretarza.
2. Dalsze posiedzenia Rady zwołuje z własnej inicjatywy przewodniczący Rady, co najmniej dwa razy w roku.
3. Przewodniczący zwołuje posiedzenia Rady także na wniosek co najmniej 1/4 jej członków lub Dyrektora Centrum.
4. W posiedzeniach Rady bierze udział Dyrektor Centrum.
5. Przewodniczący Rady może zapraszać na posiedzenia osoby spoza Rady.
6. Porządek dzienny proponuje przewodniczący Rady, powiadamiając o nim Dyrektora Centrum.
7. Członkowie Rady i Dyrektor Centrum powinni być powiadomieni o posiedzeniu co najmniej na 2 tygodnie przed jego terminem.
8. Członkowie Rady i Dyrektor Centrum powinni otrzymać materiały związane z porządkiem dziennym posiedzenia co najmniej na 2 tygodnie przed jego terminem.
§ 2. 1. Rada wyraża swoje stanowisko w formie uchwał w sprawach' określonych w art. 12 ust. 1 i w art. 24 ust. 2 ustawy i dnia 3 kwietnia 1993 r. o badaniach i certyfikacji (Dz. U. Nr 55, poz. 250), a w innych sprawach – w formie postanowień.
2. Do przyjęcia uchwały potrzebna jest zwykła większość głosów członków Rady, przy obecności co najmniej połowy jej członków; w przypadku równego podziału głosów decyduje głos przewodniczącego.
3. Do przyjęcia postanowienia potrzebna jest zwykła większość głosów członków Rady obecnych na posiedzeniu; w przypadku równego podziału głosów decyduje głos przewodniczącego.
4. W głosowaniu biorą udział tylko członkowie Rady.
5. Każde posiedzenie Rady powinno być protokołowane. Protokół z posiedzenia Rady i przyjęte na posiedzeniu uchwały i postanowienia podpisują przewodniczący i sekretarz Rady.
6. Uchwały i postanowienia Rady jej sekretarz przekazuje Dyrektorowi Centrum w celu podjęcia odpowiednich działań.
§ 3. Obsługę administracyjną Rady zapewnia Centrum.
§ 4. 1. Członkowie Rady pełnią swoje funkcje nieodpłatnie.
2. Centrum zwraca koszty delegacji zamiejscowym członkom Rady.