Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Ustaw rok 1993 nr 102 poz. 467
Wersja archiwalna od 1997-10-03 do 2000-01-31
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 1993 nr 102 poz. 467
Wersja archiwalna od 1997-10-03 do 2000-01-31
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ

z dnia 7 lipca 1993 r.

w sprawie zasad wydawania oraz wzorów świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, sposobu dokonywania ich sprostowań i wydawania duplikatów, a także legalizacji dokumentów przeznaczonych do obrotu prawnego z zagranicą oraz odpłatności za wykonywanie tych czynności.

(ostatnia zmiana: Dz.U. z 1997 r., Nr 109, poz. 708)  

Na podstawie art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. Nr 95, poz. 425 oraz z 1992 r. Nr 26, poz. 113 i Nr 54, poz. 254) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Rozdział 1

Przepisy ogólne

§ 1.[Definicja] [1] Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o ustawie, należy przez to rozumieć ustawę z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 1996 r. Nr 67, poz. 329 i Nr 106, poz. 496 oraz z 1997 r. Nr 28, poz. 153).

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.[Świadectwa, dyplomy, indeksy, legitymacje szkolne i zaświadczenia] 1. Szkoła publiczna i niepubliczna o uprawnieniach szkoły publicznej, podstawowa oraz ponadpodstawową, zwana dalej „szkołą”, wydaje uczniom i słuchaczom, zwanym dalej „uczniami”, świadectwa, dyplomy, indeksy, legitymacje szkolne i zaświadczenia.

2. Świadectwa szkolne promocyjne, świadectwa ukończenia szkoły i świadectwa dojrzałości, zwane dalej „świadectwami”, dyplomy ukończenia szkoły, zwane dalej „dyplomami”, oraz legitymacje szkolne i indeksy wydaje się na drukach według wzorów określonych w załącznikach nr 2 i 4 do rozporządzenia. Wykazy wzorów świadectw, dyplomów i innych druków szkolnych zawierają załączniki nr 1 i 3 do rozporządzenia.

3. Szkoła, za zgodą kuratora oświaty, może wydawać świadectwa szkolne promocyjne na drukach według własnego wzoru, zatwierdzonego przez kuratora oświaty. Na świadectwie zamieszcza się informację:

„Wzór zatwierdzony przez Kuratora Oświaty w ...................... w dniu ................. nr sprawy ............”

4. Dokumenty, o których mowa w ust. 2 i 3, są drukami ścisłego zarachowania; szkoła prowadzi rejestry wydanych świadectw i dyplomów ukończenia szkoły, legitymacji szkolnych i indeksów.

5. Świadectwa, dyplomy i zaświadczenia wydaje się na podstawie dokumentacji przebiegu nauczania, prowadzonej przez szkołę.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Rozdział 2

Zasady wydawania świadectw i dyplomów

§ 3.[Świadectwo szkolne promocyjne] 1. Po ukończeniu nauki wdanej klasie (semestrze), zależnie od wyników klasyfikacji, uczeń otrzymuje świadectwo szkolne promocyjne, potwierdzające uzyskanie lub nieuzyskanie promocji do następnej klasy, albo wpis do indeksu potwierdzający zaliczenie semestru.

2. Po ukończeniu nauki w szkole uczeń otrzymuje świadectwo lub dyplom ukończenia szkoły, jeżeli spełnił warunki konieczne do uzyskania tego świadectwa lub dyplomu, określone w przepisach dotyczących oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów, a w przypadku szkół zawodowych – także w przepisach dotyczących zasad przeprowadzania egzaminów z nauki zawodu i przygotowania zawodowego.

3. Uczeń nie spełniający warunków, o których mowa w ust. 2, nie otrzymuje świadectwa lub dyplomu.

4. Osoba, która złożyła egzamin przed komisją powołaną na podstawie odrębnych przepisów, otrzymuje świadectwo złożenia egzaminu albo świadectwo lub dyplom ukończenia szkoły, jeżeli tak stanowią przepisy dotyczące zasad przeprowadzania tego egzaminu.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4.[Wydawanie świadectwa lub dyplomu przez szkołę niepubliczną o uprawnieniach szkoły publicznej] 1. Szkoła niepubliczna o uprawnieniach szkoły publicznej wydaje świadectwa i dyplomy na podstawie dokumentacji przebiegu nauczania, na drukach określonych dla szkoły publicznej odpowiedniego typu, o których mowa w § 2.

2. [2] Na świadectwie niepublicznej szkoły podstawowej, z zastrzeżeniem ust. 2a, umieszcza się informację o treści:

"Szkła jest wpisana do ewidencji szkół niepublicznych, prowadzonej przez Kuratora Oświaty w... pod nr... Szkoła posiada uprawnienia szkoły publicznej."

2a. [3] Na świadectwie niepublicznej podstawowej szkoły muzycznej umieszcza się informację o treści:

„Szkoła jest wpisana do ewidencji szkół niepublicznych prowadzonej przez Ministra Kultury i Sztuki pod nr... Szkoła posiada uprawnienia szkoły publicznej.”

3. Na świadectwie lub dyplomie niepublicznej szkoły ponadpodstawowej o uprawnieniach szkoły publicznej umieszcza się informację o treści:

„Szkoła posiada uprawnienia szkoły publicznej, nadane przez .................................................... decyzją nr .......... z dnia ...............................”

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5.[Dokumenty wydawane absolwentom szkół średnich] Absolwenci szkół średnich, przystępujący bezpośrednio po ukończeniu nauki do egzaminu dojrzałości, otrzymują – w przypadku złożenia tego egzaminu – świadectwo dojrzałości, a w przypadku niezłożenia egzaminu dojrzałości – świadectwo ukończenia szkoły średniej.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6.[Dokumenty wydawane uczniom szkół artystycznych] Uczniowie szkół artystycznych, którzy ukończyli klasę odpowiadającą klasie najwyższej szkoły podstawowej i otrzymali ze wszystkich przedmiotów ogólnokształcących stopnie wyższe niż stopień niedostateczny, otrzymują świadectwo stwierdzające zrealizowanie programu kształcenia ogólnego klasy ósmej szkoły podstawowej, które jest równoważne świadectwu ukończenia szkoły podstawowej.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7.[Dokumenty wydawane uczniom szkół medycznych] 1. Uczniowie szkół medycznych, którzy ukończyli klasę odpowiadającą klasie czwartej liceum ogólnokształcącego i otrzymali ze wszystkich przedmiotów ogólnokształcących stopnie wyższe niż stopień niedostateczny, natomiast z przyczyn zdrowotnych lub innych ważnych powodów nie mogą ukończyć nauki z przedmiotów zawodowych – otrzymują świadectwo ukończenia liceum ogólnokształcącego.

2. Uczniowie, o których mowa w ust. 1, którzy złożyli egzamin dojrzałości, otrzymują świadectwo dojrzałości bez tytułu zawodowego.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7a.[Świadectwo dojrzałości] [4] 1. Absolwenci szkół średnich, którzy złożyli egzamin dojrzałości, otrzymują oryginał świadectwa dojrzałości i dwa odpisy. Odpis ma moc oryginału.

2. Odpisy wystawia się na drukach świadectwa dojrzałości, zamieszczając na pierwszej stronie u góry wyraz „ODPIS”. Na odpisach umieszcza się fotografię.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Rozdział 3

Wypełnianie świadectw i dyplomów

§ 8.[Sposób wypełnienia świadectwa oraz dyplomu] 1. Świadectwo i dyplom wypełnia się pismem ręcznym, czytelnie, bez poprawek. Stopnie z poszczególnych przedmiotów nauczania i ocenę zachowania, imię (imiona), nazwisko, klasę (semestr), miesiąc urodzenia ucznia oraz miesiąc wystawienia świadectwa lub dyplomu wpisuje się słowami w pełnym brzmieniu bez stosowania skrótów. Jako datę wystawienia świadectwa lub dyplomu przyjmuje się datę zakończenia rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych, a w przypadku świadectwa lub dyplomu wydawanego na podstawie egzaminu – datę wydania świadectwa lub dyplomu.

1a. [5] Świadectwa szkolne promocyjne, odpisy świadectw dojrzałości, o których mowa w § 7a ust. 1 i 2, oraz duplikaty mogą być wypełniane pismem maszynowym lub komputerowym.

2. Nazwę szkoły wpisuje się w pełnym brzmieniu, zgodnie z nazwą ustaloną w statucie szkoły lub w akcie założycielskim szkoły. W wierszach, które nie są wypełnione, wstawia się poziomą kreskę, a w przypadku zwolnienia ucznia z nauki przedmiotu wpisuje się wyraz „zwolniony(a)”.

3. Świadectwo i dyplom opatruje się wyraźnym odciskiem pieczęci urzędowej (okrągłej) szkoły.

4. Świadectwo i dyplom podpisują osoby wymienione na drukach. Pieczęć imienna dyrektora szkoły lub przewodniczącego komisji egzaminacyjnej powinna być czytelna.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 9.[Ograniczenia dotyczące szkoły niepublicznej] Szkoła niepubliczna nie posiadająca uprawnień szkoły publicznej nie może wydawać świadectw i dyplomów na drukach określonych dla szkoły publicznej.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Rozdział 4

Duplikaty

§ 10.[Duplikat świadectwa lub dyplomu] 1. W przypadku utraty oryginału świadectwa lub dyplomu uczeń lub absolwent może wystąpić do szkoły, która wydała ten dokument, z pisemnym wnioskiem o wydanie jego duplikatu.

2. Szkoła sporządza duplikat świadectwa lub dyplomu na podstawie dokumentacji przebiegu nauczania.

3. Duplikat wystawia się na druku według wzoru obowiązującego w okresie wystawienia oryginału świadectwa lub dyplomu, z zastrzeżeniem ust. 4. Na pierwszej stronie u góry należy umieścić wyraz „Duplikat”. Pod tekstem należy dodać wyrazy „oryginał podpisali” i wymienić nazwiska osób, które podpisały oryginał świadectwa lub dyplomu, albo stwierdzić nieczytelność podpisów oraz zamieścić datę wydania duplikatu i opatrzyć pieczęcią urzędową (okrągłą). Duplikat podpisuje dyrektor szkoły. Pieczęć imienna dyrektora powinna być czytelna. Na duplikacie nie umieszcza się fotografii.

4. Jeżeli szkoła posiada dokumentację przebiegu nauczania, a brak jest wzoru świadectwa lub dyplomu obowiązującego w danym okresie, duplikat wystawia się na przygotowanym przez szkołę formularzu zgodnym z treścią oryginału świadectwa lub dyplomu, napisanym pismem maszynowym.

5. W dokumentacji przebiegu nauczania, na której podstawie wystawiono duplikat świadectwa lub dyplomu, należy umieścić adnotację o wystawieniu i wydaniu duplikatu, odnotowując tożsamość osoby odbierającej duplikat, stwierdzoną na podstawie dowodu osobistego lub innego dokumentu tożsamości. W przypadku przesyłania duplikatu pocztą doręczenie powinno nastąpić za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.

6. Duplikat ma moc oryginału i może być wystawiony ponownie.

7. W przypadku likwidacji szkoły duplikat świadectwa lub dyplomu wydaje organ, który przejął dokumentację szkoły, zgodnie z art. 59 ust. 3 i 4 [6] lub art. 84 ust. 4 ustawy.

8. Jeżeli dokumentacja zlikwidowanej szkoły została przekazana archiwum państwowemu, duplikat świadectwa lub dyplomu wydaje organ, o którym mowa w ust. 7, na podstawie sporządzonego przez archiwum wypisu z arkusza ocen bądź uwierzytelnionej przez archiwum reprodukcji arkusza ocen.

9. Jeżeli brak jest dokumentacji przebiegu nauczania albo nie jest ona wystarczająca do wystawienia duplikatu, odtworzenie oryginału świadectwa lub dyplomu może nastąpić wyłącznie na drodze sądowej. W tym przypadku szkoła lub organ właściwy do wydania duplikatu, zgodnie z ust. 7, wydaje zaświadczenie stwierdzające, że wystawienie duplikatu nie jest możliwe.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 11.[Sporządzanie duplikatów innych dokumentów dotyczących nauki] 1. Zasady określone w § 10, z wyłączeniem ust. 9, stosuje się odpowiednio przy sporządzaniu duplikatów innych dokumentów dotyczących nauki, z zastrzeżeniem ust. 2.

2. Duplikaty indeksu i legitymacji szkolnej wystawia się z fotografią.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Rozdział 5

Odpisy

§ 12.[Poświadczenie przez dyrektora szkoły zgodności odpisu z oryginałem świadectwa lub dyplomu] Dyrektor szkoły może poświadczyć zgodność odpisu z oryginałem świadectwa lub dyplomu tylko w przypadku, gdy jest to niezbędne dla złożenia odpisu w aktach szkoły. Na odpisie umieszcza się wyrazy: „Stwierdzam zgodność z oryginałem”, datę, pieczęć urzędową szkoły oraz podpis i pieczęć imienną dyrektora szkoły.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Rozdział 6

Sprostowania

§ 13.[Sprostowanie w treści świadectwa szkolnego promocyjnego, świadectwa lub dyplomu ukończenia szkoły albo w indeksie] 1. Szkoła, z własnej inicjatywy albo na wniosek ucznia lub absolwenta, może w treści świadectwa szkolnego promocyjnego, świadectwa lub dyplomu ukończenia szkoły albo w indeksie dokonać sprostowań błędów i oczywistych omyłek. Jeżeli szkoła została zlikwidowana, sprostowania dokonuje organ, który przejął dokumentację szkoły, zgodnie z art. 59 ust. 3 i 4 [7] lub art. 84 ust. 4 ustawy.

2. Sprostowania dokonuje się na podstawie odpowiedniego dokumentu przez skreślenie kolorem czerwonym nieprawidłowego zapisu i czytelne wpisanie nad skreślonymi wyrazami właściwych danych. Na końcu dokumentu należy umieścić wyrazy „dokonano sprostowania”, podpis osoby upoważnionej do wystawiania świadectwa, dyplomu lub indeksu, datę i pieczęć urzędową.

3. Informację o dokonanym sprostowaniu umieszcza się w arkuszu ocen.

4. Nie dokonuje się sprostowań w treści świadectw dojrzałości i odpisów, o których mowa w § 7a ust. 1 i 2. [8] Świadectwo dojrzałości zawierające błędy lub omyłki podlega wymianie.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 14.[Zmiana nazwiska absolwenta] 1. Nie dokonuje się zmiany nazwiska absolwenta na jego świadectwie lub dyplomie i w dokumentacji przebiegu nauczania prowadzonej przez szkołę, jeżeli zmiana ta nastąpiła po ukończeniu szkoły, chyba że zmiana nazwiska nastąpiła na podstawie orzeczenia sądowego wydanego w postępowaniu w sprawie zmiany płci. W tym przypadku wydaje się świadectwo lub dyplom na zmienione nazwisko, a jeżeli ich wydanie nie jest możliwe – duplikat świadectwa lub dyplomu, po przedstawieniu orzeczenia sądowego i za zwrotem świadectwa lub dyplomu wydanego na poprzednie nazwisko.

2. W przypadku gdy zmiana nazwiska nastąpiła przed ukończeniem szkoły, w dokumentacji przebiegu nauczania, o której mowa w ust. 1, należy przekreślić dotychczasowe nazwisko i nad nim wpisać nowe kolorem czerwonym. Na dole stronicy należy umieścić wyrazy „dokonano zmiany nazwiska”, datę i podpis osoby upoważnionej do podpisywania dokumentacji przebiegu nauczania. Nowe nazwisko może być wpisane na podstawie wyciągu z aktu małżeństwa, decyzji administracyjnej o zmianie nazwiska lub orzeczenia sądowego.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Rozdział 7

Legalizacja dokumentów przeznaczonych do obrotu prawnego z zagranicą

§ 15.[Legalizacja dokumentów przeznaczonych do obrotu prawnego z zagranicą] 1. Dokumenty przeznaczone do obrotu prawnego z zagranicą wydawane przez szkoły wymagają legalizacji. Legalizacji dokonuje kurator oświaty, a w przypadku szkół artystycznych oraz medycznych – odpowiednio Ministrowie Kultury i Sztuki oraz Zdrowia i Opieki Społecznej.

2. Legalizacji dokonuje się przez umieszczenie na dokumencie:

1) klauzuli w brzmieniu: „Stwierdza się autentyczność dokumentu”,

2) podpisu osoby upoważnionej do legalizacji dokumentu, z czytelną pieczęcią imienną,

3) pieczęci urzędowej organu, o którym mowa w ust. 1,

4) nazwy miejscowości i daty.

3. Przedłożone do legalizacji dokumenty wielostronicowe powinny być zszyte i w miejscach zszycia opieczętowane pieczęcią urzędową organu, o którym mowa w ust. 2 pkt 3, w sposób uniemożliwiający wymianę kart dokumentu.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Rozdział 8

Legitymacje szkolne i indeksy

§ 16.[Legitymacja szkolna oraz indeks] 1. Uczeń przyjęty do szkoły otrzymuje legitymację szkolną. Ważność legitymacji potwierdza się w kolejnym roku szkolnym przez umieszczenie daty ważności i małej pieczęci urzędowej szkoły. W legitymacji nie dokonuje się skreśleń i poprawek.

2. Szkoła niepubliczna nie posiadająca uprawnień szkoły publicznej nie może wydawać uczniom legitymacji szkolnych na drukach według wzorów określonych w załączniku nr 4 do rozporządzenia.

3. Szkoła wydaje uczniom indeksy, jeżeli stanowią tak odrębne przepisy.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Rozdział 9

Opłaty

§ 17.[Opłaty dotyczące dokumentów wydawanych przez szkołę] 1. Świadectwa, dyplomy, legitymacje szkolne i indeksy są wydawane przez szkoły publiczne nieodpłatnie.

2. Nie pobiera się opłat za dokonywanie sprostowań i za stwierdzenie równoważności świadectwa lub dyplomu o których mowa w § 18.

3. Za wydanie duplikatu świadectwa lub dyplomu i za legalizację dokumentu przeznaczonego do obrotu prawnego z zagranicą pobiera się opłatę w wysokości równej kwocie ustalonej dla legalizacji dokumentu w przepisach o opłacie skarbowej. Opłatę wnosi się na konto wskazane przez dyrektora szkoły lub organ dokonujący odpowiedniej czynności.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Rozdział 10

Przepisy przejściowe i końcowe

§ 18.[Równoważność świadectwa lub dyplomu] 1. Na wniosek osoby zainteresowanej organ o którym mowa w ust. 2, potwierdza równoważność świadectwa lub dyplomu ukończenia szkoły, wydanego przed dniem wejścia w życie ustawy, który nie określa poziomu wykształcenia absolwenta, ze świadectwem lub dyplomem ukończenia odpowiednio: szkoły podstawowej, zasadnicznej i szkoły średniej ogólnokształcącej lub zawodowej – po stwierdzeniu porównywalności programu nauczania szkoły (lata nauki i zasadnicze przedmioty obowiązkowe) z ramowym programem nauczania jednego z typów tych szkół.

2. Równoważność świadectwa lub dyplomu, o których mowa w ust. 1, potwierdza kurator oświaty właściwy dla miejsca zamieszkania osoby zainteresowanej, a w przypadku szkół artystycznych oraz medycznych – odpowiednio Ministrowie Kultury i Sztuki oraz Zdrowia i Opieki Społecznej, na jej pisemny wniosek i po przedstawieniu oryginału świadectwa.

3. Potwierdzeniem równoważności świadectwa lub dyplomu ze świadectwem lub dyplomem ukończenia odpowiedniego typu szkoły jest zaświadczenie określające istotną część przedstawionego świadectwa lub dyplomu, tj. nazwę szkoły, datę i miejsce wystawienia świadectwa lub dyplomu, nazwisko, imiona i datę urodzenia osoby, dla której świadectwo wydano, oraz stwierdzające równoważność ze świadectwem ukończenia szkoły odpowiedniego typu. Zaświadczenie opatruje się pieczęcią urzędową organu, o którym mowa w ust. 2, i datą oraz oznacza numerem sprawy.

4. Zasady uznawania w drodze nostryfikacji świadectw ukończenia szkoły oraz świadectw maturalnych uzyskanych za granicą za równoważne świadectwom ukończenia odpowiednich szkół publicznych i świadectwom dojrzałości, określonym w ustawie, regulują odrębne przepisy.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 19.[Ważność legitymacji szkolnych wydanych uczniom na drukach według dotychczasowych wzorów] 1. Legitymacje szkolne wydane uczniom na drukach według dotychczasowych wzorów zachowują ważność do czasu wyczerpania się możliwości dalszego przedłużania ich ważności. Uczniom nowo przyjmowanym wydaje się legitymacje szkolne według nowych wzorów.

2. Przepis ust. 1 stosuje się odpowiednio do wydawania indeksów oraz zakładania przez szkołę arkuszy ocen.

3. W roku szkolnym 1992/93 świadectwa i dyplomy mogą być wydawane także według zasad i wzorów obowiązujących przed dniem wejścia w życie rozporządzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 19a.[Zniszczenie dokumentów] [9] 1. W wypadku zniszczenia wskutek powodzi, która miała miejsce w lipcu 1997 r., dokumentacji przebiegu nauczania, duplikaty świadectw, dyplomów i innych dokumentów dotyczących nauki mogą być wydawane na podstawie odtworzonej przez szkołę dokumentacji i wszelkich dokumentów. Przepisu § 10 ust. 9 nie stosuje się.

2. Listę szkół uprawnionych do wydawania dokumentów w trybie, o którym mowa w ust. 1, sporządza właściwy kurator oświaty.

3. W przypadkach szczególnych szkoła może wystawić, przed wydaniem duplikatu, zaświadczenie stwierdzające, że uczeń uzyskał promocję do następnej klasy.

4. Za wydanie duplikatu świadectwa lub dyplomu utraconego w związku z powodzią, która miała miejsce w lipcu 1997 r., nie pobiera się opłaty, o której mowa w § 17 ust. 3.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 20.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Załączniki do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej
z dnia 7 lipca 1993 r. (poz. 467)

Załącznik nr 1

WYKAZ WZORÓW ŚWIADECTW I DYPLOMÓW

1. INFORMACJE OGÓLNE

1.1. Świadectwa i dyplomy drukuje się na białym papierze pokrytym siatką ozdobną – giloszem, w kolorze ustalonym dla danego typu szkoły, wskazanym przy wzorze świadectwa lub dyplomu.

1.2. Pierwsza strona każdego świadectwa i dyplomu jest zdobiona giloszem o wzorze G1. Strony druga, trzecia i czwarta są zdobione giloszem o wzorze G2. Wzory giloszy zawiera załącznik nr 2.

1.3. Dla wszystkich świadectw i dyplomów ustala się format B5.

1.4. Świadectwo lub dyplom z „wyróżnieniem” posiada biało-czerwony pionowy pasek o szerokości 12 mm, umieszczony na stronie pierwszej w odległości 38 mm od lewego brzegu.

1.5. Świadectwo lub dyplom szkoły z ojczystym językiem nauczania mniejszości narodowych składa się z dwóch części. Część pierwszą stanowi świadectwo lub dyplom, określone dla danego typu szkoły (klasy lub egzaminu), drukowane i wypełnione w języku polskim, a część drugą – świadectwo lub dyplom według tego samego wzoru w języku danej mniejszości narodowej. W symbolu świadectwa lub dyplomu dodaje się na końcu literę wskazującą język mniejszości, w szczególności: L – litewski, U – ukraiński, S – słowacki.

1.6. Świadectwa przeznaczone dla szkół niepublicznych posiadających uprawnienia szkoły publicznej otrzymują w symbolu litery SN – szkoła niepubliczna.

2. WYKAZ WZORÓW ŚWIADECTW I DYPLOMÓW O SYMBOLU MEN-II

2.1. Świadectwa szkolne promocyjne szkoły podstawowej

Nr
wzoru

Dalszy ciąg
symbolu

Nazwa

Przeznaczenie

1

2

3

4

1

II/1

świadectwo szkolne

dla uczniów klasy I szkoły podstawowej, w tym szkoły specjalnej

2

II/2

jak wyżej

dla uczniów klas II i III szkoły podstawowej, w tym szkoły specjalnej

3

II/3

jak wyżej

dla uczniów klas IV–VII szkoły podstawowej, w tym szkoły specjalnej

4

ll/3-w

jak wyżej

jak wyżej z wyróżnieniem

5

II/4

jak wyżej

dla uczniów klas przysposabiających do pracy zawodowej (kl. VI i VII), w tym szkoły specjalnej

6

II/5-SN

jak wyżej

dla uczniów klasy I szkoły podstawowej niepublicznej posiadającej uprawnienia szkoły publicznej

7

II/6-SN

jak wyżej

dla uczniów klas II i III szkoły podstawowej niepublicznej posiadającej uprawnienia szkoły publicznej

8

II/7-SN

jak wyżej

dla uczniów klas IV–VII szkoły podstawowej niepublicznej posiadającej uprawnienia szkoły publicznej

9

II/7-w-SN

jak wyżej

jak wyżej z wyróżnieniem

2.2. Świadectwa ukończenia szkoły podstawowej i równorzędnej

1

2

3

4

10

II/10

świadectwo ukończenia szkoły podstawowej

dla uczniów szkoły podstawowej oraz szkoły podstawowej specjalnej dla upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim

11

II/10-w

jak wyżej

jak wyżej z wyróżnieniem

12

II/11

jak wyżej

dla uczniów szkoły podstawowej specjalnej dla upośledzonych umysłowo w stopniu umiarkowanym i znacznym

13

II/12

jak wyżej

dla słuchaczy szkoły podstawowej dla dorosłych

14

II/13

jak wyżej

dla osób kończących szkołę podstawową dla dorosłych na podstawie egzaminu eksternistycznego

15

II/14

jak wyżej

dla słuchaczy podstawowego studium zawodowego

15a

II/15

jak wyżej

dla osób kończących podstawowe studium zawodowe eksternistycznie (OHP, więziennictwo)

16

II/16

świadectwo ukończenia szkoły przysposabiającej do pracy zawodowej

dla uczniów szkoły przysposabiającej do pracy zawodowej

17

II/18

świadectwo ukończenia specjalnej szkoły przysposabiającej do pracy zawodowej

dla uczniów szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy zawodowej

18

II/19

świadectwo ukończenia szkoły podstawowej

dla dzieci realizujących obowiązek szkolny poza szkołą

1

2

3

4

19

II/20

świadectwo ukończenia szkoły podstawowej

dla uczniów klas przysposabiających do pracy zawodowej, organizowanych w szkołach podstawowych

20

II/21-SN

jak wyżej

dla uczniów szkół niepublicznych posiadających uprawnienia szkoły publicznej

21

II/21-w-SN

jak wyżej

jak wyżej z wyróżnieniem

2.3. Świadectwa szkolne promocyjne liceum ogólnokształcącego

1

2

3

4

22

II/25

świadectwo szkolne

dla uczniów klas I, II i III liceum ogólnokształcącego dla młodzieży

23

II/25-w

jak wyżej

jak wyżej z wyróżnieniem

24

II/28

jak wyżej

dla słuchaczy klas I, II i III liceum ogólnokształcącego dla dorosłych

25

II/30-SN

jak wyżej

dla uczniów klas I, II i III liceum niepublicznego o uprawnieniach liceum publicznego

26

II/30-w-SN

jak wyżej

jak wyżej z wyróżnieniem

2.4. Świadectwa ukończenia liceum ogólnokształcącego

1

2

3

4

27

II/35

świadectwo ukończenia liceum ogólnokształcącego

dla uczniów liceów ogólnokształcących dla młodzieży i dla słuchaczy liceów ogólnokształcących dla dorosłych

28

II/35-w

jak wyżej

jak wyżej z wyróżnieniem (nie dotyczy szkół dla dorosłych)

29

II/37

jak wyżej

dla osób kończących liceum ogólnokształcące dla dorosłych na podstawie egzaminu eksternistycznego

30

II/38-SN

jak wyżej

dla uczniów liceum ogólnokształcącego niepublicznego o uprawnieniach liceum publicznego

31

II/38-w-SN

jak wyżej

jak wyżej z wyróżnieniem

2.5. Świadectwa dojrzałości liceum ogólnokształcącego

1

2

3

4

32

II/45

świadectwo dojrzałości liceum ogólnokształcącego

dla uczniów liceów ogólnokształcących dla młodzieży

33

II/45-w

jak wyżej

jak wyżej z wyróżnieniem

34

II/46

jak wyżej

dla uczniów liceów o nietypowych nazwach i profilach, realizujących program liceum ogólnokształcącego (np. ekologiczne)

35

II/46-w

jak wyżej

jak wyżej z wyróżnieniem

36

II/47

jak wyżej

dla słuchaczy liceów ogólnokształcących dla dorosłych

37

II/48-SN

jak wyżej

dla uczniów liceum ogólnokształcącego niepublicznego o uprawnieniach liceum publicznego

38

II/48-w-SN

jak wyżej

jak wyżej z wyróżnieniem

39

II/49-SN

jak wyżej

dla uczniów liceum niepublicznego o uprawnieniach liceum publicznego o nietypowych nazwach i profilach, realizujących program liceum ogólnokształcącego (np. ekologiczne)

40

II/49-w-SN

jak wyżej

jak wyżej z wyróżnieniem

2.6. Świadectwa szkolne promocyjne szkół zawodowych

1

2

3

4

41

II/55

świadectwo szkolne

dla młodzieży szkół zasadniczych i uczniów szkół zasadniczych specjalnych

42

II/55-w

jak wyżej

jak wyżej z wyróżnieniem

43

II/57

jak wyżej

dla uczniów technikum i młodzieży technikum specjalnego – na podbudowie szkoły podstawowej lub zasadniczej

44

II/57-w

jak wyżej

jak wyżej z wyróżnieniem

45

II/59

jak wyżej

dla uczniów liceów ekonomicznych, liceów zawodowych i dla młodzieży liceów zawodowych specjalnych

46

II/59-w

jak wyżej

jak wyżej z wyróżnieniem

47

II/60

jak wyżej

dla uczniów pedagogicznych studiów technicznych na podbudowie szkoły zasadniczej

48

II/60-w

jak wyżej

jak wyżej z wyróżnieniem

49

II/61

jak wyżej

dla słuchaczy średnich studiów zawodowych (dla dorosłych)

2.7. Świadectwa ukończenia szkół zawodowych

1

2

3

4

50

II/70

świadectwo ukończenia szkoły zasadniczej

dla uczniów szkół zasadniczych i dla młodzieży szkół zasadniczych specjalnych uzyskujących tytuł robotnika wykwalifikowanego

51

II/70-w

jak wyżej

jak wyżej z wyróżnieniem

52

II/72

jak wyżej

dla słuchaczy szkół zasadniczych dla dorosłych (robotnik wykwalifikowany)

53

II/73

jak wyżej

dla osób kończących szkołę zasadniczą dla dorosłych na podstawie egzaminu eksternistycznego (robotnik wykwalifikowany)

54

II/74

świadectwo ukończenia liceum zawodowego

dla uczniów liceów zawodowych dla młodzieży (robotnik wykwalifikowany)

55

II/74-w

jak wyżej

jak wyżej z wyróżnieniem

56

II/75

świadectwo ukończenia średniego studium zawodowego

dla słuchaczy średnich studiów zawodowych (dla dorosłych)

57

II/76

jak wyżej

dla osób kończących średnie studium zawodowe dla dorosłych na podstawie egzaminu eksternistycznego

58

II/77

świadectwo ukończenia technikum

dla uczniów technikum na podbudowie szkoły podstawowej lub zasadniczej (tytuł technika)

59

II/77-w

jak wyżej

jak wyżej z wyróżnieniem

60

II/78

jak wyżej

dla słuchaczy techników dla dorosłych (tytuł technika)

61

II/79

jak wyżej

dla osób kończących technikum dla dorosłych na podstawie egzaminu eksternistycznego

62

II/80

świadectwo ukończenia liceum

dla uczniów liceów ekonomicznych, administracji i medycznych

63

II/80-w

jak wyżej

jak wyżej z wyróżnieniem

1

2

3

4

64

II/81

świadectwo ukończenia liceum

dla słuchaczy liceów dla dorosłych

65

II/82

jak wyżej

dla osób kończących licea dla dorosłych na podstawie egzaminu eksternistycznego

66

II/83

świadectwo ukończenia liceum zawodowego

dla słuchaczy liceów zawodowych dla dorosłych (robotnik wykwaIifikowany)

67

II/86

jak wyżej

dla osób kończących liceum zawodowe dla dorosłych na podstawie egzaminu eksternistycznego

2.8. Świadectwa dojrzałości szkół zawodowych

1

2

3

4

68

II/90

świadectwo dojrzałości liceum zawodowego

dla uczniów liceów zawodowych (robotnik wykwalifikowany)

69

II/90-w

jak wyżej

jak wyżej z wyróżnieniem

70

II/91

świadectwo dojrzałości średniego studium zawodowego

dla słuchaczy średnich studiów zawodowych (dla dorosłych)

71

II/92

świadectwo dojrzałości liceum

dla uczniów liceów ekonomicznych, handlowych, administracji i innych

72

II/92-w

jak wyżej

jak wyżej z wyróżnieniem

73

II/93

jak wyżej

dla słuchaczy liceów dla dorosłych

74

II/94

świadectwo dojrzałości technikum

dla uczniów techników

75

II/94-w

jak wyżej

jak wyżej z wyróżnieniem

76

II/95

jak wyżej

dla słuchaczy techników dla dorosłych

77

II/96

świadectwo dojrzałości pedagogicznego studium technicznego

dla uczniów pedagogicznych studiów technicznych na podbudowie szkoły zasadniczej

78

II/96-w

jak wyżej

jak wyżej z wyróżnieniem

79

II/132

świadectwo dojrzałości liceum zawodowego

dla słuchaczy liceum zawodowego dla dorosłych

2.9. Dyplomy ukończenia szkół policealnych i szkół pomaturalnych

1

2

3

4

80

II/98

dyplom ukończenia szkoły policealnej

dla uczniów szkół policealnych o dwuletnim lub dłuższym okresie nauczania

81

II/99

jak wyżej

dla uczniów szkół policealnych o jednorocznym okresie nauczania

82

II/100

jak wyżej

dla osób kończących szkoły policealne na podstawie egzaminu eksternistycznego (średnie wykształcenie zawodowe)

83

II/101

jak wyżej

dla osób kończących szkoły policealne na podstawie egzaminu eksternistycznego (zasadnicze wykształcenie zawodowe)

84

II/103

dyplom ukończenia szkoły pomaturalnej

3. WYKAZ WZORÓW ŚWIADECTW I DYPLOMÓW DLA UCZNIÓW SZKÓŁ ARTYSTYCZNYCH O SYMBOLU MKiS-II

3.1. Świadectwa szkolne promocyjne

Nr
wzoru

Dalszy ciąg
symbolu

Nazwa

Przeznaczenie

1

2

3

4

85

II/200

świadectwo szkolne

dla uczniów klasy I podstawowej szkoły muzycznej

86

II/201

jak wyżej

dla uczniów klas II i III podstawowej szkoły muzycznej

87

II/202

jak wyżej

dla uczniów podstawowej szkoły muzycznej (klas IV i V w szkole o sześcioletnim cyklu nauczania i klas IV–VII w szkole o ośmioletnim cyklu nauczania)

88

II/202-w

jak wyżej

jak wyżej z wyróżnieniem

89

II/203

jak wyżej

dla uczniów klasy I liceum muzycznego (stwierdzające posiadanie wykształcenia ogólnego na poziomie klasy VII szkoły podstawowej)

90

II/203-w

jak wyżej

jak wyżej z wyróżnieniem

91

II/204

jak wyżej

dla uczniów klasy II liceum muzycznego (stwierdzające posiadanie wykształcenia ogólnego na poziomie szkoły podstawowej)

92

II/204-w

jak wyżej

jak wyżej z wyróżnieniem

93

II/205

jak wyżej

dla uczniów klas III–V liceum muzycznego

94

II/205-w

jak wyżej

jak wyżej z wyróżnieniem

95

II/206

jak wyżej

dla uczniów szkoły muzycznej I stopnia

96

II/206-w

jak wyżej

jak wyżej z wyróżnieniem

97

II/207

jak wyżej

dla uczniów szkoły muzycznej II stopnia

98

II/207-w

jak wyżej

jak wyżej z wyróżnieniem

99

II/208

jak wyżej

dla uczniów klas I–IV szkoły baletowej (odpowiednio stwierdzające posiadanie wykształcenia ogólnego na poziomie klas IV–VII szkoły podstawowej)

100

II/208-w

jak wyżej

jak wyżej z wyróżnieniem

101

II/209

jak wyżej

dla uczniów klasy V szkoły baletowej (stwierdzające posiadanie wykształcenia ogólnego na poziomie szkoły podstawowej)

102

II/209-w

jak wyżej

jak wyżej z wyróżnieniem

103

II/210

jak wyżej

dla uczniów klas VI–VIII szkoły baletowej

104

II/210-w

jak wyżej

jak wyżej z wyróżnieniem

105

II/211

jak wyżej

dla uczniów liceum sztuk plastycznych

106

II/211-w

jak wyżej

jak wyżej z wyróżnieniem

107

II/212

jak wyżej

dla uczniów szkoły plastycznej I stopnia

108

II/213

jak wyżej

dla uczniów szkoły umiejętności plastycznych

3.2. Świadectwa i dyplomy ukończenia szkół artystycznych

1

2

3

4

109

II/220

świadectwo ukończenia podstawowej szkoły muzycznej

dla uczniów podstawowej szkoły muzycznej o sześcioletnim cyklu nauczania

110

II/220-w

jak wyżej

jak wyżej z wyróżnieniem

111

II/221

jak wyżej

dla uczniów podstawowej szkoły muzycznej o ośmioletnim cyklu nauczania

112

II/221-w

jak wyżej

jak wyżej z wyróżnieniem

113

II/222

jak wyżej

dla uczniów szkoły muzycznej I stopnia

114

II/222-w

jak wyżej

jak wyżej z wyróżnieniem

115

II/223

dyplom ukończenia szkoły muzycznej II stopnia

dla uczniów szkoły muzycznej II stopnia

116

II/223-w

jak wyżej

jak wyżej z wyróżnieniem

117

II/224

dyplom ukończenia szkoły muzycznej II stopnia – dla eksterna

dla osób kończących szkołę muzyczną II stopnia

118

II/225

dyplom ukończenia szkoły baletowej

dla uczniów szkoły baletowej

119

II/226

dyplom ukończenia liceum muzycznego

dla uczniów liceum muzycznego

120

II/227

dyplom ukończenia liceum sztuk plastycznych

dla uczniów liceum sztuk plastycznych

121

II/228

świadectwo ukończenia szkoły plastycznej I stopnia

dla uczniów szkoły plastycznej I stopnia

122

II/229

dyplom ukończenia szkoły baletowej – dla eksterna

dla osób kończących szkołę baletową na podstawie egzaminu eksternistycznego

123

II/230

dyplom ukończenia liceum sztuk plastycznych – dla eksterna

dla osób kończących liceum sztuk plastycznych na podstawie egzaminu eksternistycznego

124

II/231

dyplom ukończenia liceum muzycznego – dla eksterna

dla osób kończących liceum muzyczne na podstawie egzaminu eksternistycznego

125

II/232

dyplom ukończenia szkoły umiejętności plastycznych

dla uczniów szkoły umiejętności plastycznych

126

II/240

dyplom ukończenia szkoły policealnej

dla uczniów policealnego studium zawodowego

127

II/241

dyplom ukończenia szkoły pomaturalnej

dla uczniów pomaturalnego studium zawodowego

128

II/242

dyplom ukończenia szkoły policealnej – dla eksterna

dla osób kończących policealne studium zawodowe na podstawie egzaminu eksternistycznego

129

II/243

dyplom ukończenia szkoły pomaturalnej – dla eksterna

dla osób kończących pomaturalne studium zawodowe na podstawie egzaminu eksternistycznego

3.3. Świadectwa dojrzałości

1

2

3

4

130

II/235

świadectwo dojrzałości liceum muzycznego

dla uczniów liceum muzycznego

131

II/235-w

jak wyżej

jak wyżej z wyróżnieniem

132

II/236

świadectwo dojrzałości szkoły baletowej

dla uczniów szkoły baletowej

133

II/236-w

jak wyżej

jak wyżej z wyróżnieniem

134

II/237

świadectwo dojrzałości liceum sztuk plastycznych

dla uczniów liceum sztuk plastycznych

135

II/237-w

jak wyżej

jak wyżej z wyróżnieniem

4. WYKAZ WZORÓW ŚWIADECTW I DYPLOMÓW DLA UCZNIÓW SZKÓŁ MEDYCZNYCH O SYMBOLU MZiOS-ll

4.1. Świadectwa szkolne promocyjne liceum medycznego

Nr
wzoru

Dalszy ciąg symbolu

Nazwa

Przeznaczenie

1

2

3

4

136

II/300

świadectwo szkolne

dla uczniów liceum medycznego

137

II/300-w

jak wyżej

jak wyżej z wyróżnieniem

4.2. Świadectwo ukończenia liceum medycznego

1

2

3

4

138

II/301

świadectwo ukończenia liceum medycznego

dla uczniów liceów medycznych kształcących w zawodach opiekunki dziecięcej i technika analityki medycznej

4.3. Świadectwa dojrzałości liceum medycznego

1

2

3

4

139

II/302

świadectwo dojrzałości liceum medycznego

dla uczniów kończących egzaminem dojrzałości naukę w klasie czwartej liceów medycznych kształcących w zawodzie pielęgniarki (bez tytułu zawodowego)

140

II/302-w

jak wyżej

jak wyżej z wyróżnieniem

141

II/303

jak wyżej

dla uczniów liceów medycznych kształcących w zawodach opiekunki dziecięcej i technika analityki medycznej

142

II/303-w

jak wyżej

jak wyżej z wyróżnieniem

4.4. Dyplomy ukończenia szkół medycznych

1

2

3

4

143

II/304

dyplom ukończenia liceum medycznego

dla uczniów liceów medycznych kształcących w zawodzie pielęgniarki

144

II/305

dyplom ukończenia medycznego studium zawodowego

dla uczniów medycznych studiów zawodowych

Załącznik nr 2

WZORY DRUKÓW SZKOLNYCH

Treść załącznika w formie PDF do pobrania tutaj

Załącznik nr 3

WYKAZY WZORÓW PROTOKOŁÓW EGZAMINÓW, ARKUSZY OCEN, INDEKSÓW
I LEGITYMACJI SZKOLNYCH

1. WYKAZ WZORÓW PROTOKOŁÓW EGZAMINÓW
symbol: MEN II/

Nr
wzoru

Dalszy ciąg symbolu

Nazwa

Przeznaczenie

1

2

3

4

145

II/150

protokół egzaminu dojrzałości

dla liceum ogólnokształcącego

146

II/151

protokół państwowej komisji egzaminacyjnej

dla egzaminu w sprawie przyznania tytułu robotnika wykwalifikowanego lub mistrza w zawodzie

147

II/152

jak wyżej

w sprawie przyznania tytułu robotnika wykwalifikowanego bez egzaminu

148

II/153

protokół egzaminu z przygotowania zawodowego lub z nauki zawodu

dla egzaminu z przygotowania zawodowego w technikach i szkołach równorzędnych lub z nauki zawodu w szkołach zasadniczych i liceach zawodowych

149

II/154

protokół egzaminu z przygotowania zawodowego

dla egzaminu z przygotowania zawodowego w technikach i szkołach równorzędnych oraz z nauki zawodu w szkołach zasadniczych i liceach zawodowych, składanego przez ucznia w postaci pracy dyplomowej

150

II/155

protokół

dla egzaminu eksternistycznego z programu nauczania szkoły ponadpodstawowej dla dorosłych

151

II/156

protokół egzaminu dojrzałości

dla technikum, liceum zawodowego, pedagogicznego studium technicznego, średniego studium zawodowego

152

II/157

zbiór protokołów egzaminu dojrzałości

dla szkół średnich ogólnokształcących i zawodowych

1.1. Wykaz wzorów protokołów egzaminów przeprowadzanych wyłącznie w szkołach artystycznych
symbol: MKiS-II/

1

2

3

4

153

II/270

protokół egzaminu dyplomowego

dla szkół artystycznych, w których egzamin dyplomowy obejmuje wykonanie pracy dyplomowej

154

II/271

jak wyżej

dla szkół artystycznych, w których egzamin dyplomowy obejmuje wykonanie programu dyplomowego

155

II/272

protokół egzaminu dojrzałości

dla liceum muzycznego, liceum sztuk plastycznych i szkoły baletowej

1.2. Wykaz wzorów protokołów egzaminów przeprowadzanych wyłącznie w szkołach medycznych
symbol: MZiOS-ll/

1

2

3

4

156

II/306

protokół egzaminu dojrzałości

dla klasy IV liceum medycznego kształcącego w zawodzie pielęgniarki

1

2

3

4

157

II/307

protokół egzaminu dojrzałości

dla liceum medycznego kształcącego w zawodach opiekunki dziecięcej i technika analityki medycznej

158

II/308

protokół egzaminu z przygotowania zawodowego (z nauki zawodu)

dla egzaminu z przygotowania zawodowego (z nauki zawodu) w liceum medycznym, medycznym studium zawodowym i szkole zasadniczej

2. WYKAZ ARKUSZY OCEN
symbol: MEN-II/

Nr
wzoru

Dalszy ciąg symbolu

Nazwa

Przeznaczenie

1

2

3

4

159

II/160

arkusz ocen

dla ucznia szkoły podstawowej

160

II/161

jak wyżej

dla słuchacza szkoły podstawowej dla dorosłych

161

II/162

jak wyżej

dla uczniów liceum ogólnokształcącego dla młodzieży oraz słuchaczy liceum ogólnokształcącego dla dorosłych

162

II/163

zbiór arkuszy ocen

dla szkół wszystkich typów

163

II/166

arkusz ocen

dla ucznia szkoły zawodowej (technikum i szkół równorzędnych, liceów zawodowych, liceów technicznych, pedagogicznego studium technicznego i in.)

164

II/167

jak wyżej

dla ucznia szkoły zawodowej, której plany nauczania obejmują nie więcej niż 20 przedmiotów, a okres nauki nie jest dłuższy niż 3 lata (policealnej, pomaturalnej)

165

II/168

jak wyżej

dla słuchacza szkoły zaocznej

166

II/169

arkusz ocen ucznia szkoły specjalnej dla upośledzonych umysłowo w stopniu umiarkowanym i znacznym

dla uczniów szkół specjalnych

2.1. Wykaz wzorów arkuszy ocen dla uczniów szkół artystycznych
symbol: MKiS-ll/

1

2

3

4

167

II/250

arkusz ocen ucznia podstawowej szkoły muzycznej

dla ucznia podstawowej szkoły muzycznej

168

II/251

arkusz ocen ucznia liceum muzycznego

dla ucznia liceum muzycznego

169

II/252

arkusz ocen ucznia szkoły muzycznej I stopnia

dla ucznia szkoły muzycznej I stopnia

170

II/253

arkusz ocen ucznia szkoły muzycznej II stopnia

dla ucznia szkoły muzycznej II stopnia

1

2

3

4

171

II/254

arkusz ocen ucznia szkoły baletowej

dla ucznia szkoły baletowej

172

II/255

arkusz ocen ucznia liceum sztuk plastycznych

dla ucznia liceum sztuk plastycznych

173

II/256

arkusz ocen ucznia szkoły umiejętności plastycznych

dla ucznia szkoły umiejętności plastycznych

174

II/257

arkusz ocen ucznia szkoły plastycznej I stopnia

dla ucznia szkoły plastycznej I stopnia

2.2. Wykaz wzorów arkuszy ocen dla uczniów i słuchaczy szkół medycznych
symbol: MZiOS-ll

1

2

3

4

175

II/309

arkusz ocen ucznia liceum medycznego

dla ucznia liceum medycznego kształcącego w zawodzie pielęgniarki

176

II/310

jak wyżej

dla ucznia liceum medycznego kształcącego w zawodach opiekunki dziecięcej i technika analityki medycznej

177

II/311

arkusz ocen i postępów w nauce

dla słuchacza medycznego studium zawodowego

3. WYKAZ WZORÓW INDEKSÓW
symbol: MEN-II/

Nr
wzoru

Dalszy ciąg symbolu

Nazwa

Przeznaczenie

1

2

3

4

178

II/170

indeks

dla słuchacza szkoły dla dorosłych oraz egzaminów eksternistycznych

179

II/171

jak wyżej

dla ucznia szkoły policealnej i pomaturalnej

3.1. Wykaz wzorów indeksów dla uczniów szkoły medycznej
symbol: MEN-II/

1

2

3

4

180

II/312

indeks

dla ucznia medycznego studium zawodowego

4. WYKAZ WZORÓW LEGITYMACJI SZKOLNYCH
symbol: MEN-II/

Nr
wzoru

Dalszy ciąg symbolu

Nazwa

Przeznaczenie

1

2

3

4

181

II/180

legitymacja szkolna

dla uczniów (słuchaczy) wszystkich typów szkół

182

II/181

jak wyżej

dla uczniów dotkniętych inwalidztwem lub niepełnosprawnych

Załącznik nr 4

WZORY: PROTOKOŁÓW EGZAMINÓW, ARKUSZY OCEN, INDEKSÓW, LEGITYMACJI SZKOLNYCH

Treść załącznika w formie PDF do pobrania tutaj

[1] § 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 5 września 1997 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasad wydawania oraz wzorów świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, sposobu dokonywania ich sprostowań i wydawania duplikatów, a także legalizacji dokumentów przeznaczonych do obrotu prawnego z zagranicą oraz odpłatności za wykonywanie tych czynności (Dz.U. Nr 109, poz. 708). Zmiana weszła w życie 3 października 1997 r.

[2] § 4 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 5 września 1997 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasad wydawania oraz wzorów świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, sposobu dokonywania ich sprostowań i wydawania duplikatów, a także legalizacji dokumentów przeznaczonych do obrotu prawnego z zagranicą oraz odpłatności za wykonywanie tych czynności (Dz.U. Nr 109, poz. 708). Zmiana weszła w życie 3 października 1997 r.

[3] § 4 ust. 2a dodany przez § 1 pkt 2 lit. b) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 5 września 1997 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasad wydawania oraz wzorów świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, sposobu dokonywania ich sprostowań i wydawania duplikatów, a także legalizacji dokumentów przeznaczonych do obrotu prawnego z zagranicą oraz odpłatności za wykonywanie tych czynności (Dz.U. Nr 109, poz. 708). Zmiana weszła w życie 3 października 1997 r.

[4] § 7a dodany przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 5 września 1997 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasad wydawania oraz wzorów świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, sposobu dokonywania ich sprostowań i wydawania duplikatów, a także legalizacji dokumentów przeznaczonych do obrotu prawnego z zagranicą oraz odpłatności za wykonywanie tych czynności (Dz.U. Nr 109, poz. 708). Zmiana weszła w życie 3 października 1997 r.

[5] § 8 ust. 1a dodany przez § 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 5 września 1997 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasad wydawania oraz wzorów świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, sposobu dokonywania ich sprostowań i wydawania duplikatów, a także legalizacji dokumentów przeznaczonych do obrotu prawnego z zagranicą oraz odpłatności za wykonywanie tych czynności (Dz.U. Nr 109, poz. 708). Zmiana weszła w życie 3 października 1997 r.

[6] § 10 ust. 7 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 5 września 1997 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasad wydawania oraz wzorów świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, sposobu dokonywania ich sprostowań i wydawania duplikatów, a także legalizacji dokumentów przeznaczonych do obrotu prawnego z zagranicą oraz odpłatności za wykonywanie tych czynności (Dz.U. Nr 109, poz. 708). Zmiana weszła w życie 3 października 1997 r.

[7] § 13 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 5 września 1997 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasad wydawania oraz wzorów świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, sposobu dokonywania ich sprostowań i wydawania duplikatów, a także legalizacji dokumentów przeznaczonych do obrotu prawnego z zagranicą oraz odpłatności za wykonywanie tych czynności (Dz.U. Nr 109, poz. 708). Zmiana weszła w życie 3 października 1997 r.

[8] § 13 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 5 września 1997 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasad wydawania oraz wzorów świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, sposobu dokonywania ich sprostowań i wydawania duplikatów, a także legalizacji dokumentów przeznaczonych do obrotu prawnego z zagranicą oraz odpłatności za wykonywanie tych czynności (Dz.U. Nr 109, poz. 708). Zmiana weszła w życie 3 października 1997 r.

[9] § 19a dodany przez § 1 pkt 7 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 5 września 1997 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasad wydawania oraz wzorów świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, sposobu dokonywania ich sprostowań i wydawania duplikatów, a także legalizacji dokumentów przeznaczonych do obrotu prawnego z zagranicą oraz odpłatności za wykonywanie tych czynności (Dz.U. Nr 109, poz. 708). Zmiana weszła w życie 3 października 1997 r.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00