Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 1997-10-03 do 2000-01-31
Wersja archiwalna od 1997-10-03 do 2000-01-31
archiwalny
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
z dnia 7 lipca 1993 r.
w sprawie zasad wydawania oraz wzorów świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, sposobu dokonywania ich sprostowań i wydawania duplikatów, a także legalizacji dokumentów przeznaczonych do obrotu prawnego z zagranicą oraz odpłatności za wykonywanie tych czynności.
(ostatnia zmiana: Dz.U. z 1997 r., Nr 109, poz. 708)
Na podstawie art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. Nr 95, poz. 425 oraz z 1992 r. Nr 26, poz. 113 i Nr 54, poz. 254) zarządza się, co następuje:
Rozdział 1
Przepisy ogólne
§ 1.[Definicja] [1] Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o ustawie, należy przez to rozumieć ustawę z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 1996 r. Nr 67, poz. 329 i Nr 106, poz. 496 oraz z 1997 r. Nr 28, poz. 153).
§ 2.[Świadectwa, dyplomy, indeksy, legitymacje szkolne i zaświadczenia] 1. Szkoła publiczna i niepubliczna o uprawnieniach szkoły publicznej, podstawowa oraz ponadpodstawową, zwana dalej „szkołą”, wydaje uczniom i słuchaczom, zwanym dalej „uczniami”, świadectwa, dyplomy, indeksy, legitymacje szkolne i zaświadczenia.
2. Świadectwa szkolne promocyjne, świadectwa ukończenia szkoły i świadectwa dojrzałości, zwane dalej „świadectwami”, dyplomy ukończenia szkoły, zwane dalej „dyplomami”, oraz legitymacje szkolne i indeksy wydaje się na drukach według wzorów określonych w załącznikach nr 2 i 4 do rozporządzenia. Wykazy wzorów świadectw, dyplomów i innych druków szkolnych zawierają załączniki nr 1 i 3 do rozporządzenia.
3. Szkoła, za zgodą kuratora oświaty, może wydawać świadectwa szkolne promocyjne na drukach według własnego wzoru, zatwierdzonego przez kuratora oświaty. Na świadectwie zamieszcza się informację:
„Wzór zatwierdzony przez Kuratora Oświaty w ...................... w dniu ................. nr sprawy ............”
4. Dokumenty, o których mowa w ust. 2 i 3, są drukami ścisłego zarachowania; szkoła prowadzi rejestry wydanych świadectw i dyplomów ukończenia szkoły, legitymacji szkolnych i indeksów.
5. Świadectwa, dyplomy i zaświadczenia wydaje się na podstawie dokumentacji przebiegu nauczania, prowadzonej przez szkołę.
Rozdział 2
Zasady wydawania świadectw i dyplomów
§ 3.[Świadectwo szkolne promocyjne] 1. Po ukończeniu nauki wdanej klasie (semestrze), zależnie od wyników klasyfikacji, uczeń otrzymuje świadectwo szkolne promocyjne, potwierdzające uzyskanie lub nieuzyskanie promocji do następnej klasy, albo wpis do indeksu potwierdzający zaliczenie semestru.
2. Po ukończeniu nauki w szkole uczeń otrzymuje świadectwo lub dyplom ukończenia szkoły, jeżeli spełnił warunki konieczne do uzyskania tego świadectwa lub dyplomu, określone w przepisach dotyczących oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów, a w przypadku szkół zawodowych – także w przepisach dotyczących zasad przeprowadzania egzaminów z nauki zawodu i przygotowania zawodowego.
3. Uczeń nie spełniający warunków, o których mowa w ust. 2, nie otrzymuje świadectwa lub dyplomu.
4. Osoba, która złożyła egzamin przed komisją powołaną na podstawie odrębnych przepisów, otrzymuje świadectwo złożenia egzaminu albo świadectwo lub dyplom ukończenia szkoły, jeżeli tak stanowią przepisy dotyczące zasad przeprowadzania tego egzaminu.
§ 4.[Wydawanie świadectwa lub dyplomu przez szkołę niepubliczną o uprawnieniach szkoły publicznej] 1. Szkoła niepubliczna o uprawnieniach szkoły publicznej wydaje świadectwa i dyplomy na podstawie dokumentacji przebiegu nauczania, na drukach określonych dla szkoły publicznej odpowiedniego typu, o których mowa w § 2.
2. [2] Na świadectwie niepublicznej szkoły podstawowej, z zastrzeżeniem ust. 2a, umieszcza się informację o treści:
"Szkła jest wpisana do ewidencji szkół niepublicznych, prowadzonej przez Kuratora Oświaty w... pod nr... Szkoła posiada uprawnienia szkoły publicznej."
2a. [3] Na świadectwie niepublicznej podstawowej szkoły muzycznej umieszcza się informację o treści:
„Szkoła jest wpisana do ewidencji szkół niepublicznych prowadzonej przez Ministra Kultury i Sztuki pod nr... Szkoła posiada uprawnienia szkoły publicznej.”
3. Na świadectwie lub dyplomie niepublicznej szkoły ponadpodstawowej o uprawnieniach szkoły publicznej umieszcza się informację o treści:
„Szkoła posiada uprawnienia szkoły publicznej, nadane przez .................................................... decyzją nr .......... z dnia ...............................”
§ 5.[Dokumenty wydawane absolwentom szkół średnich] Absolwenci szkół średnich, przystępujący bezpośrednio po ukończeniu nauki do egzaminu dojrzałości, otrzymują – w przypadku złożenia tego egzaminu – świadectwo dojrzałości, a w przypadku niezłożenia egzaminu dojrzałości – świadectwo ukończenia szkoły średniej.
§ 6.[Dokumenty wydawane uczniom szkół artystycznych] Uczniowie szkół artystycznych, którzy ukończyli klasę odpowiadającą klasie najwyższej szkoły podstawowej i otrzymali ze wszystkich przedmiotów ogólnokształcących stopnie wyższe niż stopień niedostateczny, otrzymują świadectwo stwierdzające zrealizowanie programu kształcenia ogólnego klasy ósmej szkoły podstawowej, które jest równoważne świadectwu ukończenia szkoły podstawowej.
§ 7.[Dokumenty wydawane uczniom szkół medycznych] 1. Uczniowie szkół medycznych, którzy ukończyli klasę odpowiadającą klasie czwartej liceum ogólnokształcącego i otrzymali ze wszystkich przedmiotów ogólnokształcących stopnie wyższe niż stopień niedostateczny, natomiast z przyczyn zdrowotnych lub innych ważnych powodów nie mogą ukończyć nauki z przedmiotów zawodowych – otrzymują świadectwo ukończenia liceum ogólnokształcącego.
2. Uczniowie, o których mowa w ust. 1, którzy złożyli egzamin dojrzałości, otrzymują świadectwo dojrzałości bez tytułu zawodowego.
§ 7a.[Świadectwo dojrzałości] [4] 1. Absolwenci szkół średnich, którzy złożyli egzamin dojrzałości, otrzymują oryginał świadectwa dojrzałości i dwa odpisy. Odpis ma moc oryginału.
2. Odpisy wystawia się na drukach świadectwa dojrzałości, zamieszczając na pierwszej stronie u góry wyraz „ODPIS”. Na odpisach umieszcza się fotografię.
Rozdział 3
Wypełnianie świadectw i dyplomów
§ 8.[Sposób wypełnienia świadectwa oraz dyplomu] 1. Świadectwo i dyplom wypełnia się pismem ręcznym, czytelnie, bez poprawek. Stopnie z poszczególnych przedmiotów nauczania i ocenę zachowania, imię (imiona), nazwisko, klasę (semestr), miesiąc urodzenia ucznia oraz miesiąc wystawienia świadectwa lub dyplomu wpisuje się słowami w pełnym brzmieniu bez stosowania skrótów. Jako datę wystawienia świadectwa lub dyplomu przyjmuje się datę zakończenia rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych, a w przypadku świadectwa lub dyplomu wydawanego na podstawie egzaminu – datę wydania świadectwa lub dyplomu.
1a. [5] Świadectwa szkolne promocyjne, odpisy świadectw dojrzałości, o których mowa w § 7a ust. 1 i 2, oraz duplikaty mogą być wypełniane pismem maszynowym lub komputerowym.
2. Nazwę szkoły wpisuje się w pełnym brzmieniu, zgodnie z nazwą ustaloną w statucie szkoły lub w akcie założycielskim szkoły. W wierszach, które nie są wypełnione, wstawia się poziomą kreskę, a w przypadku zwolnienia ucznia z nauki przedmiotu wpisuje się wyraz „zwolniony(a)”.
3. Świadectwo i dyplom opatruje się wyraźnym odciskiem pieczęci urzędowej (okrągłej) szkoły.
4. Świadectwo i dyplom podpisują osoby wymienione na drukach. Pieczęć imienna dyrektora szkoły lub przewodniczącego komisji egzaminacyjnej powinna być czytelna.
§ 9.[Ograniczenia dotyczące szkoły niepublicznej] Szkoła niepubliczna nie posiadająca uprawnień szkoły publicznej nie może wydawać świadectw i dyplomów na drukach określonych dla szkoły publicznej.
Rozdział 4
Duplikaty
§ 10.[Duplikat świadectwa lub dyplomu] 1. W przypadku utraty oryginału świadectwa lub dyplomu uczeń lub absolwent może wystąpić do szkoły, która wydała ten dokument, z pisemnym wnioskiem o wydanie jego duplikatu.
2. Szkoła sporządza duplikat świadectwa lub dyplomu na podstawie dokumentacji przebiegu nauczania.
3. Duplikat wystawia się na druku według wzoru obowiązującego w okresie wystawienia oryginału świadectwa lub dyplomu, z zastrzeżeniem ust. 4. Na pierwszej stronie u góry należy umieścić wyraz „Duplikat”. Pod tekstem należy dodać wyrazy „oryginał podpisali” i wymienić nazwiska osób, które podpisały oryginał świadectwa lub dyplomu, albo stwierdzić nieczytelność podpisów oraz zamieścić datę wydania duplikatu i opatrzyć pieczęcią urzędową (okrągłą). Duplikat podpisuje dyrektor szkoły. Pieczęć imienna dyrektora powinna być czytelna. Na duplikacie nie umieszcza się fotografii.
4. Jeżeli szkoła posiada dokumentację przebiegu nauczania, a brak jest wzoru świadectwa lub dyplomu obowiązującego w danym okresie, duplikat wystawia się na przygotowanym przez szkołę formularzu zgodnym z treścią oryginału świadectwa lub dyplomu, napisanym pismem maszynowym.
5. W dokumentacji przebiegu nauczania, na której podstawie wystawiono duplikat świadectwa lub dyplomu, należy umieścić adnotację o wystawieniu i wydaniu duplikatu, odnotowując tożsamość osoby odbierającej duplikat, stwierdzoną na podstawie dowodu osobistego lub innego dokumentu tożsamości. W przypadku przesyłania duplikatu pocztą doręczenie powinno nastąpić za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.
6. Duplikat ma moc oryginału i może być wystawiony ponownie.
7. W przypadku likwidacji szkoły duplikat świadectwa lub dyplomu wydaje organ, który przejął dokumentację szkoły, zgodnie z art. 59 ust. 3 i 4 [6] lub art. 84 ust. 4 ustawy.
8. Jeżeli dokumentacja zlikwidowanej szkoły została przekazana archiwum państwowemu, duplikat świadectwa lub dyplomu wydaje organ, o którym mowa w ust. 7, na podstawie sporządzonego przez archiwum wypisu z arkusza ocen bądź uwierzytelnionej przez archiwum reprodukcji arkusza ocen.
9. Jeżeli brak jest dokumentacji przebiegu nauczania albo nie jest ona wystarczająca do wystawienia duplikatu, odtworzenie oryginału świadectwa lub dyplomu może nastąpić wyłącznie na drodze sądowej. W tym przypadku szkoła lub organ właściwy do wydania duplikatu, zgodnie z ust. 7, wydaje zaświadczenie stwierdzające, że wystawienie duplikatu nie jest możliwe.
§ 11.[Sporządzanie duplikatów innych dokumentów dotyczących nauki] 1. Zasady określone w § 10, z wyłączeniem ust. 9, stosuje się odpowiednio przy sporządzaniu duplikatów innych dokumentów dotyczących nauki, z zastrzeżeniem ust. 2.
2. Duplikaty indeksu i legitymacji szkolnej wystawia się z fotografią.
Rozdział 5
Odpisy
§ 12.[Poświadczenie przez dyrektora szkoły zgodności odpisu z oryginałem świadectwa lub dyplomu] Dyrektor szkoły może poświadczyć zgodność odpisu z oryginałem świadectwa lub dyplomu tylko w przypadku, gdy jest to niezbędne dla złożenia odpisu w aktach szkoły. Na odpisie umieszcza się wyrazy: „Stwierdzam zgodność z oryginałem”, datę, pieczęć urzędową szkoły oraz podpis i pieczęć imienną dyrektora szkoły.
Rozdział 6
Sprostowania
§ 13.[Sprostowanie w treści świadectwa szkolnego promocyjnego, świadectwa lub dyplomu ukończenia szkoły albo w indeksie] 1. Szkoła, z własnej inicjatywy albo na wniosek ucznia lub absolwenta, może w treści świadectwa szkolnego promocyjnego, świadectwa lub dyplomu ukończenia szkoły albo w indeksie dokonać sprostowań błędów i oczywistych omyłek. Jeżeli szkoła została zlikwidowana, sprostowania dokonuje organ, który przejął dokumentację szkoły, zgodnie z art. 59 ust. 3 i 4 [7] lub art. 84 ust. 4 ustawy.
2. Sprostowania dokonuje się na podstawie odpowiedniego dokumentu przez skreślenie kolorem czerwonym nieprawidłowego zapisu i czytelne wpisanie nad skreślonymi wyrazami właściwych danych. Na końcu dokumentu należy umieścić wyrazy „dokonano sprostowania”, podpis osoby upoważnionej do wystawiania świadectwa, dyplomu lub indeksu, datę i pieczęć urzędową.
3. Informację o dokonanym sprostowaniu umieszcza się w arkuszu ocen.
4. Nie dokonuje się sprostowań w treści świadectw dojrzałości i odpisów, o których mowa w § 7a ust. 1 i 2. [8] Świadectwo dojrzałości zawierające błędy lub omyłki podlega wymianie.
§ 14.[Zmiana nazwiska absolwenta] 1. Nie dokonuje się zmiany nazwiska absolwenta na jego świadectwie lub dyplomie i w dokumentacji przebiegu nauczania prowadzonej przez szkołę, jeżeli zmiana ta nastąpiła po ukończeniu szkoły, chyba że zmiana nazwiska nastąpiła na podstawie orzeczenia sądowego wydanego w postępowaniu w sprawie zmiany płci. W tym przypadku wydaje się świadectwo lub dyplom na zmienione nazwisko, a jeżeli ich wydanie nie jest możliwe – duplikat świadectwa lub dyplomu, po przedstawieniu orzeczenia sądowego i za zwrotem świadectwa lub dyplomu wydanego na poprzednie nazwisko.
2. W przypadku gdy zmiana nazwiska nastąpiła przed ukończeniem szkoły, w dokumentacji przebiegu nauczania, o której mowa w ust. 1, należy przekreślić dotychczasowe nazwisko i nad nim wpisać nowe kolorem czerwonym. Na dole stronicy należy umieścić wyrazy „dokonano zmiany nazwiska”, datę i podpis osoby upoważnionej do podpisywania dokumentacji przebiegu nauczania. Nowe nazwisko może być wpisane na podstawie wyciągu z aktu małżeństwa, decyzji administracyjnej o zmianie nazwiska lub orzeczenia sądowego.
Rozdział 7
Legalizacja dokumentów przeznaczonych do obrotu prawnego z zagranicą
§ 15.[Legalizacja dokumentów przeznaczonych do obrotu prawnego z zagranicą] 1. Dokumenty przeznaczone do obrotu prawnego z zagranicą wydawane przez szkoły wymagają legalizacji. Legalizacji dokonuje kurator oświaty, a w przypadku szkół artystycznych oraz medycznych – odpowiednio Ministrowie Kultury i Sztuki oraz Zdrowia i Opieki Społecznej.
2. Legalizacji dokonuje się przez umieszczenie na dokumencie:
1) klauzuli w brzmieniu: „Stwierdza się autentyczność dokumentu”,
2) podpisu osoby upoważnionej do legalizacji dokumentu, z czytelną pieczęcią imienną,
3) pieczęci urzędowej organu, o którym mowa w ust. 1,
4) nazwy miejscowości i daty.
3. Przedłożone do legalizacji dokumenty wielostronicowe powinny być zszyte i w miejscach zszycia opieczętowane pieczęcią urzędową organu, o którym mowa w ust. 2 pkt 3, w sposób uniemożliwiający wymianę kart dokumentu.
Rozdział 8
Legitymacje szkolne i indeksy
§ 16.[Legitymacja szkolna oraz indeks] 1. Uczeń przyjęty do szkoły otrzymuje legitymację szkolną. Ważność legitymacji potwierdza się w kolejnym roku szkolnym przez umieszczenie daty ważności i małej pieczęci urzędowej szkoły. W legitymacji nie dokonuje się skreśleń i poprawek.
2. Szkoła niepubliczna nie posiadająca uprawnień szkoły publicznej nie może wydawać uczniom legitymacji szkolnych na drukach według wzorów określonych w załączniku nr 4 do rozporządzenia.
3. Szkoła wydaje uczniom indeksy, jeżeli stanowią tak odrębne przepisy.
Rozdział 9
Opłaty
§ 17.[Opłaty dotyczące dokumentów wydawanych przez szkołę] 1. Świadectwa, dyplomy, legitymacje szkolne i indeksy są wydawane przez szkoły publiczne nieodpłatnie.
2. Nie pobiera się opłat za dokonywanie sprostowań i za stwierdzenie równoważności świadectwa lub dyplomu o których mowa w § 18.
3. Za wydanie duplikatu świadectwa lub dyplomu i za legalizację dokumentu przeznaczonego do obrotu prawnego z zagranicą pobiera się opłatę w wysokości równej kwocie ustalonej dla legalizacji dokumentu w przepisach o opłacie skarbowej. Opłatę wnosi się na konto wskazane przez dyrektora szkoły lub organ dokonujący odpowiedniej czynności.
Rozdział 10
Przepisy przejściowe i końcowe
§ 18.[Równoważność świadectwa lub dyplomu] 1. Na wniosek osoby zainteresowanej organ o którym mowa w ust. 2, potwierdza równoważność świadectwa lub dyplomu ukończenia szkoły, wydanego przed dniem wejścia w życie ustawy, który nie określa poziomu wykształcenia absolwenta, ze świadectwem lub dyplomem ukończenia odpowiednio: szkoły podstawowej, zasadnicznej i szkoły średniej ogólnokształcącej lub zawodowej – po stwierdzeniu porównywalności programu nauczania szkoły (lata nauki i zasadnicze przedmioty obowiązkowe) z ramowym programem nauczania jednego z typów tych szkół.
2. Równoważność świadectwa lub dyplomu, o których mowa w ust. 1, potwierdza kurator oświaty właściwy dla miejsca zamieszkania osoby zainteresowanej, a w przypadku szkół artystycznych oraz medycznych – odpowiednio Ministrowie Kultury i Sztuki oraz Zdrowia i Opieki Społecznej, na jej pisemny wniosek i po przedstawieniu oryginału świadectwa.
3. Potwierdzeniem równoważności świadectwa lub dyplomu ze świadectwem lub dyplomem ukończenia odpowiedniego typu szkoły jest zaświadczenie określające istotną część przedstawionego świadectwa lub dyplomu, tj. nazwę szkoły, datę i miejsce wystawienia świadectwa lub dyplomu, nazwisko, imiona i datę urodzenia osoby, dla której świadectwo wydano, oraz stwierdzające równoważność ze świadectwem ukończenia szkoły odpowiedniego typu. Zaświadczenie opatruje się pieczęcią urzędową organu, o którym mowa w ust. 2, i datą oraz oznacza numerem sprawy.
4. Zasady uznawania w drodze nostryfikacji świadectw ukończenia szkoły oraz świadectw maturalnych uzyskanych za granicą za równoważne świadectwom ukończenia odpowiednich szkół publicznych i świadectwom dojrzałości, określonym w ustawie, regulują odrębne przepisy.
§ 19.[Ważność legitymacji szkolnych wydanych uczniom na drukach według dotychczasowych wzorów] 1. Legitymacje szkolne wydane uczniom na drukach według dotychczasowych wzorów zachowują ważność do czasu wyczerpania się możliwości dalszego przedłużania ich ważności. Uczniom nowo przyjmowanym wydaje się legitymacje szkolne według nowych wzorów.
2. Przepis ust. 1 stosuje się odpowiednio do wydawania indeksów oraz zakładania przez szkołę arkuszy ocen.
3. W roku szkolnym 1992/93 świadectwa i dyplomy mogą być wydawane także według zasad i wzorów obowiązujących przed dniem wejścia w życie rozporządzenia.
§ 19a.[Zniszczenie dokumentów] [9] 1. W wypadku zniszczenia wskutek powodzi, która miała miejsce w lipcu 1997 r., dokumentacji przebiegu nauczania, duplikaty świadectw, dyplomów i innych dokumentów dotyczących nauki mogą być wydawane na podstawie odtworzonej przez szkołę dokumentacji i wszelkich dokumentów. Przepisu § 10 ust. 9 nie stosuje się.
2. Listę szkół uprawnionych do wydawania dokumentów w trybie, o którym mowa w ust. 1, sporządza właściwy kurator oświaty.
3. W przypadkach szczególnych szkoła może wystawić, przed wydaniem duplikatu, zaświadczenie stwierdzające, że uczeń uzyskał promocję do następnej klasy.
4. Za wydanie duplikatu świadectwa lub dyplomu utraconego w związku z powodzią, która miała miejsce w lipcu 1997 r., nie pobiera się opłaty, o której mowa w § 17 ust. 3.
§ 20.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Załączniki do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej
z dnia 7 lipca 1993 r. (poz. 467)
Załącznik nr 1
WYKAZ WZORÓW ŚWIADECTW I DYPLOMÓW
1. INFORMACJE OGÓLNE
1.1. Świadectwa i dyplomy drukuje się na białym papierze pokrytym siatką ozdobną – giloszem, w kolorze ustalonym dla danego typu szkoły, wskazanym przy wzorze świadectwa lub dyplomu.
1.2. Pierwsza strona każdego świadectwa i dyplomu jest zdobiona giloszem o wzorze G1. Strony druga, trzecia i czwarta są zdobione giloszem o wzorze G2. Wzory giloszy zawiera załącznik nr 2.
1.3. Dla wszystkich świadectw i dyplomów ustala się format B5.
1.4. Świadectwo lub dyplom z „wyróżnieniem” posiada biało-czerwony pionowy pasek o szerokości 12 mm, umieszczony na stronie pierwszej w odległości 38 mm od lewego brzegu.
1.5. Świadectwo lub dyplom szkoły z ojczystym językiem nauczania mniejszości narodowych składa się z dwóch części. Część pierwszą stanowi świadectwo lub dyplom, określone dla danego typu szkoły (klasy lub egzaminu), drukowane i wypełnione w języku polskim, a część drugą – świadectwo lub dyplom według tego samego wzoru w języku danej mniejszości narodowej. W symbolu świadectwa lub dyplomu dodaje się na końcu literę wskazującą język mniejszości, w szczególności: L – litewski, U – ukraiński, S – słowacki.
1.6. Świadectwa przeznaczone dla szkół niepublicznych posiadających uprawnienia szkoły publicznej otrzymują w symbolu litery SN – szkoła niepubliczna.
2. WYKAZ WZORÓW ŚWIADECTW I DYPLOMÓW O SYMBOLU MEN-II
2.1. Świadectwa szkolne promocyjne szkoły podstawowej
Nr | Dalszy ciąg | Nazwa | Przeznaczenie |
1 | 2 | 3 | 4 |
1 | II/1 | świadectwo szkolne | dla uczniów klasy I szkoły podstawowej, w tym szkoły specjalnej |
2 | II/2 | jak wyżej | dla uczniów klas II i III szkoły podstawowej, w tym szkoły specjalnej |
3 | II/3 | jak wyżej | dla uczniów klas IV–VII szkoły podstawowej, w tym szkoły specjalnej |
4 | ll/3-w | jak wyżej | jak wyżej z wyróżnieniem |
5 | II/4 | jak wyżej | dla uczniów klas przysposabiających do pracy zawodowej (kl. VI i VII), w tym szkoły specjalnej |
6 | II/5-SN | jak wyżej | dla uczniów klasy I szkoły podstawowej niepublicznej posiadającej uprawnienia szkoły publicznej |
7 | II/6-SN | jak wyżej | dla uczniów klas II i III szkoły podstawowej niepublicznej posiadającej uprawnienia szkoły publicznej |
8 | II/7-SN | jak wyżej | dla uczniów klas IV–VII szkoły podstawowej niepublicznej posiadającej uprawnienia szkoły publicznej |
9 | II/7-w-SN | jak wyżej | jak wyżej z wyróżnieniem |
2.2. Świadectwa ukończenia szkoły podstawowej i równorzędnej
1 | 2 | 3 | 4 |
10 | II/10 | świadectwo ukończenia szkoły podstawowej | dla uczniów szkoły podstawowej oraz szkoły podstawowej specjalnej dla upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim |
11 | II/10-w | jak wyżej | jak wyżej z wyróżnieniem |
12 | II/11 | jak wyżej | dla uczniów szkoły podstawowej specjalnej dla upośledzonych umysłowo w stopniu umiarkowanym i znacznym |
13 | II/12 | jak wyżej | dla słuchaczy szkoły podstawowej dla dorosłych |
14 | II/13 | jak wyżej | dla osób kończących szkołę podstawową dla dorosłych na podstawie egzaminu eksternistycznego |
15 | II/14 | jak wyżej | dla słuchaczy podstawowego studium zawodowego |
15a | II/15 | jak wyżej | dla osób kończących podstawowe studium zawodowe eksternistycznie (OHP, więziennictwo) |
16 | II/16 | świadectwo ukończenia szkoły przysposabiającej do pracy zawodowej | dla uczniów szkoły przysposabiającej do pracy zawodowej |
17 | II/18 | świadectwo ukończenia specjalnej szkoły przysposabiającej do pracy zawodowej | dla uczniów szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy zawodowej |
18 | II/19 | świadectwo ukończenia szkoły podstawowej | dla dzieci realizujących obowiązek szkolny poza szkołą |
1 | 2 | 3 | 4 |
19 | II/20 | świadectwo ukończenia szkoły podstawowej | dla uczniów klas przysposabiających do pracy zawodowej, organizowanych w szkołach podstawowych |
20 | II/21-SN | jak wyżej | dla uczniów szkół niepublicznych posiadających uprawnienia szkoły publicznej |
21 | II/21-w-SN | jak wyżej | jak wyżej z wyróżnieniem |
2.3. Świadectwa szkolne promocyjne liceum ogólnokształcącego
1 | 2 | 3 | 4 |
22 | II/25 | świadectwo szkolne | dla uczniów klas I, II i III liceum ogólnokształcącego dla młodzieży |
23 | II/25-w | jak wyżej | jak wyżej z wyróżnieniem |
24 | II/28 | jak wyżej | dla słuchaczy klas I, II i III liceum ogólnokształcącego dla dorosłych |
25 | II/30-SN | jak wyżej | dla uczniów klas I, II i III liceum niepublicznego o uprawnieniach liceum publicznego |
26 | II/30-w-SN | jak wyżej | jak wyżej z wyróżnieniem |
2.4. Świadectwa ukończenia liceum ogólnokształcącego
1 | 2 | 3 | 4 |
27 | II/35 | świadectwo ukończenia liceum ogólnokształcącego | dla uczniów liceów ogólnokształcących dla młodzieży i dla słuchaczy liceów ogólnokształcących dla dorosłych |
28 | II/35-w | jak wyżej | jak wyżej z wyróżnieniem (nie dotyczy szkół dla dorosłych) |
29 | II/37 | jak wyżej | dla osób kończących liceum ogólnokształcące dla dorosłych na podstawie egzaminu eksternistycznego |
30 | II/38-SN | jak wyżej | dla uczniów liceum ogólnokształcącego niepublicznego o uprawnieniach liceum publicznego |
31 | II/38-w-SN | jak wyżej | jak wyżej z wyróżnieniem |
2.5. Świadectwa dojrzałości liceum ogólnokształcącego
1 | 2 | 3 | 4 |
32 | II/45 | świadectwo dojrzałości liceum ogólnokształcącego | dla uczniów liceów ogólnokształcących dla młodzieży |
33 | II/45-w | jak wyżej | jak wyżej z wyróżnieniem |
34 | II/46 | jak wyżej | dla uczniów liceów o nietypowych nazwach i profilach, realizujących program liceum ogólnokształcącego (np. ekologiczne) |
35 | II/46-w | jak wyżej | jak wyżej z wyróżnieniem |
36 | II/47 | jak wyżej | dla słuchaczy liceów ogólnokształcących dla dorosłych |
37 | II/48-SN | jak wyżej | dla uczniów liceum ogólnokształcącego niepublicznego o uprawnieniach liceum publicznego |
38 | II/48-w-SN | jak wyżej | jak wyżej z wyróżnieniem |
39 | II/49-SN | jak wyżej | dla uczniów liceum niepublicznego o uprawnieniach liceum publicznego o nietypowych nazwach i profilach, realizujących program liceum ogólnokształcącego (np. ekologiczne) |
40 | II/49-w-SN | jak wyżej | jak wyżej z wyróżnieniem |
2.6. Świadectwa szkolne promocyjne szkół zawodowych
1 | 2 | 3 | 4 |
41 | II/55 | świadectwo szkolne | dla młodzieży szkół zasadniczych i uczniów szkół zasadniczych specjalnych |
42 | II/55-w | jak wyżej | jak wyżej z wyróżnieniem |
43 | II/57 | jak wyżej | dla uczniów technikum i młodzieży technikum specjalnego – na podbudowie szkoły podstawowej lub zasadniczej |
44 | II/57-w | jak wyżej | jak wyżej z wyróżnieniem |
45 | II/59 | jak wyżej | dla uczniów liceów ekonomicznych, liceów zawodowych i dla młodzieży liceów zawodowych specjalnych |
46 | II/59-w | jak wyżej | jak wyżej z wyróżnieniem |
47 | II/60 | jak wyżej | dla uczniów pedagogicznych studiów technicznych na podbudowie szkoły zasadniczej |
48 | II/60-w | jak wyżej | jak wyżej z wyróżnieniem |
49 | II/61 | jak wyżej | dla słuchaczy średnich studiów zawodowych (dla dorosłych) |
2.7. Świadectwa ukończenia szkół zawodowych
1 | 2 | 3 | 4 |
50 | II/70 | świadectwo ukończenia szkoły zasadniczej | dla uczniów szkół zasadniczych i dla młodzieży szkół zasadniczych specjalnych uzyskujących tytuł robotnika wykwalifikowanego |
51 | II/70-w | jak wyżej | jak wyżej z wyróżnieniem |
52 | II/72 | jak wyżej | dla słuchaczy szkół zasadniczych dla dorosłych (robotnik wykwalifikowany) |
53 | II/73 | jak wyżej | dla osób kończących szkołę zasadniczą dla dorosłych na podstawie egzaminu eksternistycznego (robotnik wykwalifikowany) |
54 | II/74 | świadectwo ukończenia liceum zawodowego | dla uczniów liceów zawodowych dla młodzieży (robotnik wykwalifikowany) |
55 | II/74-w | jak wyżej | jak wyżej z wyróżnieniem |
56 | II/75 | świadectwo ukończenia średniego studium zawodowego | dla słuchaczy średnich studiów zawodowych (dla dorosłych) |
57 | II/76 | jak wyżej | dla osób kończących średnie studium zawodowe dla dorosłych na podstawie egzaminu eksternistycznego |
58 | II/77 | świadectwo ukończenia technikum | dla uczniów technikum na podbudowie szkoły podstawowej lub zasadniczej (tytuł technika) |
59 | II/77-w | jak wyżej | jak wyżej z wyróżnieniem |
60 | II/78 | jak wyżej | dla słuchaczy techników dla dorosłych (tytuł technika) |
61 | II/79 | jak wyżej | dla osób kończących technikum dla dorosłych na podstawie egzaminu eksternistycznego |
62 | II/80 | świadectwo ukończenia liceum | dla uczniów liceów ekonomicznych, administracji i medycznych |
63 | II/80-w | jak wyżej | jak wyżej z wyróżnieniem |
1 | 2 | 3 | 4 |
64 | II/81 | świadectwo ukończenia liceum | dla słuchaczy liceów dla dorosłych |
65 | II/82 | jak wyżej | dla osób kończących licea dla dorosłych na podstawie egzaminu eksternistycznego |
66 | II/83 | świadectwo ukończenia liceum zawodowego | dla słuchaczy liceów zawodowych dla dorosłych (robotnik wykwaIifikowany) |
67 | II/86 | jak wyżej | dla osób kończących liceum zawodowe dla dorosłych na podstawie egzaminu eksternistycznego |
2.8. Świadectwa dojrzałości szkół zawodowych
1 | 2 | 3 | 4 |
68 | II/90 | świadectwo dojrzałości liceum zawodowego | dla uczniów liceów zawodowych (robotnik wykwalifikowany) |
69 | II/90-w | jak wyżej | jak wyżej z wyróżnieniem |
70 | II/91 | świadectwo dojrzałości średniego studium zawodowego | dla słuchaczy średnich studiów zawodowych (dla dorosłych) |
71 | II/92 | świadectwo dojrzałości liceum | dla uczniów liceów ekonomicznych, handlowych, administracji i innych |
72 | II/92-w | jak wyżej | jak wyżej z wyróżnieniem |
73 | II/93 | jak wyżej | dla słuchaczy liceów dla dorosłych |
74 | II/94 | świadectwo dojrzałości technikum | dla uczniów techników |
75 | II/94-w | jak wyżej | jak wyżej z wyróżnieniem |
76 | II/95 | jak wyżej | dla słuchaczy techników dla dorosłych |
77 | II/96 | świadectwo dojrzałości pedagogicznego studium technicznego | dla uczniów pedagogicznych studiów technicznych na podbudowie szkoły zasadniczej |
78 | II/96-w | jak wyżej | jak wyżej z wyróżnieniem |
79 | II/132 | świadectwo dojrzałości liceum zawodowego | dla słuchaczy liceum zawodowego dla dorosłych |
2.9. Dyplomy ukończenia szkół policealnych i szkół pomaturalnych
1 | 2 | 3 | 4 |
80 | II/98 | dyplom ukończenia szkoły policealnej | dla uczniów szkół policealnych o dwuletnim lub dłuższym okresie nauczania |
81 | II/99 | jak wyżej | dla uczniów szkół policealnych o jednorocznym okresie nauczania |
82 | II/100 | jak wyżej | dla osób kończących szkoły policealne na podstawie egzaminu eksternistycznego (średnie wykształcenie zawodowe) |
83 | II/101 | jak wyżej | dla osób kończących szkoły policealne na podstawie egzaminu eksternistycznego (zasadnicze wykształcenie zawodowe) |
84 | II/103 | dyplom ukończenia szkoły pomaturalnej |
|
3. WYKAZ WZORÓW ŚWIADECTW I DYPLOMÓW DLA UCZNIÓW SZKÓŁ ARTYSTYCZNYCH O SYMBOLU MKiS-II
3.1. Świadectwa szkolne promocyjne
Nr | Dalszy ciąg | Nazwa | Przeznaczenie |
1 | 2 | 3 | 4 |
85 | II/200 | świadectwo szkolne | dla uczniów klasy I podstawowej szkoły muzycznej |
86 | II/201 | jak wyżej | dla uczniów klas II i III podstawowej szkoły muzycznej |
87 | II/202 | jak wyżej | dla uczniów podstawowej szkoły muzycznej (klas IV i V w szkole o sześcioletnim cyklu nauczania i klas IV–VII w szkole o ośmioletnim cyklu nauczania) |
88 | II/202-w | jak wyżej | jak wyżej z wyróżnieniem |
89 | II/203 | jak wyżej | dla uczniów klasy I liceum muzycznego (stwierdzające posiadanie wykształcenia ogólnego na poziomie klasy VII szkoły podstawowej) |
90 | II/203-w | jak wyżej | jak wyżej z wyróżnieniem |
91 | II/204 | jak wyżej | dla uczniów klasy II liceum muzycznego (stwierdzające posiadanie wykształcenia ogólnego na poziomie szkoły podstawowej) |
92 | II/204-w | jak wyżej | jak wyżej z wyróżnieniem |
93 | II/205 | jak wyżej | dla uczniów klas III–V liceum muzycznego |
94 | II/205-w | jak wyżej | jak wyżej z wyróżnieniem |
95 | II/206 | jak wyżej | dla uczniów szkoły muzycznej I stopnia |
96 | II/206-w | jak wyżej | jak wyżej z wyróżnieniem |
97 | II/207 | jak wyżej | dla uczniów szkoły muzycznej II stopnia |
98 | II/207-w | jak wyżej | jak wyżej z wyróżnieniem |
99 | II/208 | jak wyżej | dla uczniów klas I–IV szkoły baletowej (odpowiednio stwierdzające posiadanie wykształcenia ogólnego na poziomie klas IV–VII szkoły podstawowej) |
100 | II/208-w | jak wyżej | jak wyżej z wyróżnieniem |
101 | II/209 | jak wyżej | dla uczniów klasy V szkoły baletowej (stwierdzające posiadanie wykształcenia ogólnego na poziomie szkoły podstawowej) |
102 | II/209-w | jak wyżej | jak wyżej z wyróżnieniem |
103 | II/210 | jak wyżej | dla uczniów klas VI–VIII szkoły baletowej |
104 | II/210-w | jak wyżej | jak wyżej z wyróżnieniem |
105 | II/211 | jak wyżej | dla uczniów liceum sztuk plastycznych |
106 | II/211-w | jak wyżej | jak wyżej z wyróżnieniem |
107 | II/212 | jak wyżej | dla uczniów szkoły plastycznej I stopnia |
108 | II/213 | jak wyżej | dla uczniów szkoły umiejętności plastycznych |
3.2. Świadectwa i dyplomy ukończenia szkół artystycznych
1 | 2 | 3 | 4 |
109 | II/220 | świadectwo ukończenia podstawowej szkoły muzycznej | dla uczniów podstawowej szkoły muzycznej o sześcioletnim cyklu nauczania |
110 | II/220-w | jak wyżej | jak wyżej z wyróżnieniem |
111 | II/221 | jak wyżej | dla uczniów podstawowej szkoły muzycznej o ośmioletnim cyklu nauczania |
112 | II/221-w | jak wyżej | jak wyżej z wyróżnieniem |
113 | II/222 | jak wyżej | dla uczniów szkoły muzycznej I stopnia |
114 | II/222-w | jak wyżej | jak wyżej z wyróżnieniem |
115 | II/223 | dyplom ukończenia szkoły muzycznej II stopnia | dla uczniów szkoły muzycznej II stopnia |
116 | II/223-w | jak wyżej | jak wyżej z wyróżnieniem |
117 | II/224 | dyplom ukończenia szkoły muzycznej II stopnia – dla eksterna | dla osób kończących szkołę muzyczną II stopnia |
118 | II/225 | dyplom ukończenia szkoły baletowej | dla uczniów szkoły baletowej |
119 | II/226 | dyplom ukończenia liceum muzycznego | dla uczniów liceum muzycznego |
120 | II/227 | dyplom ukończenia liceum sztuk plastycznych | dla uczniów liceum sztuk plastycznych |
121 | II/228 | świadectwo ukończenia szkoły plastycznej I stopnia | dla uczniów szkoły plastycznej I stopnia |
122 | II/229 | dyplom ukończenia szkoły baletowej – dla eksterna | dla osób kończących szkołę baletową na podstawie egzaminu eksternistycznego |
123 | II/230 | dyplom ukończenia liceum sztuk plastycznych – dla eksterna | dla osób kończących liceum sztuk plastycznych na podstawie egzaminu eksternistycznego |
124 | II/231 | dyplom ukończenia liceum muzycznego – dla eksterna | dla osób kończących liceum muzyczne na podstawie egzaminu eksternistycznego |
125 | II/232 | dyplom ukończenia szkoły umiejętności plastycznych | dla uczniów szkoły umiejętności plastycznych |
126 | II/240 | dyplom ukończenia szkoły policealnej | dla uczniów policealnego studium zawodowego |
127 | II/241 | dyplom ukończenia szkoły pomaturalnej | dla uczniów pomaturalnego studium zawodowego |
128 | II/242 | dyplom ukończenia szkoły policealnej – dla eksterna | dla osób kończących policealne studium zawodowe na podstawie egzaminu eksternistycznego |
129 | II/243 | dyplom ukończenia szkoły pomaturalnej – dla eksterna | dla osób kończących pomaturalne studium zawodowe na podstawie egzaminu eksternistycznego |
3.3. Świadectwa dojrzałości
1 | 2 | 3 | 4 |
130 | II/235 | świadectwo dojrzałości liceum muzycznego | dla uczniów liceum muzycznego |
131 | II/235-w | jak wyżej | jak wyżej z wyróżnieniem |
132 | II/236 | świadectwo dojrzałości szkoły baletowej | dla uczniów szkoły baletowej |
133 | II/236-w | jak wyżej | jak wyżej z wyróżnieniem |
134 | II/237 | świadectwo dojrzałości liceum sztuk plastycznych | dla uczniów liceum sztuk plastycznych |
135 | II/237-w | jak wyżej | jak wyżej z wyróżnieniem |
4. WYKAZ WZORÓW ŚWIADECTW I DYPLOMÓW DLA UCZNIÓW SZKÓŁ MEDYCZNYCH O SYMBOLU MZiOS-ll
4.1. Świadectwa szkolne promocyjne liceum medycznego
Nr | Dalszy ciąg symbolu | Nazwa | Przeznaczenie |
1 | 2 | 3 | 4 |
136 | II/300 | świadectwo szkolne | dla uczniów liceum medycznego |
137 | II/300-w | jak wyżej | jak wyżej z wyróżnieniem |
4.2. Świadectwo ukończenia liceum medycznego
1 | 2 | 3 | 4 |
138 | II/301 | świadectwo ukończenia liceum medycznego | dla uczniów liceów medycznych kształcących w zawodach opiekunki dziecięcej i technika analityki medycznej |
4.3. Świadectwa dojrzałości liceum medycznego
1 | 2 | 3 | 4 |
139 | II/302 | świadectwo dojrzałości liceum medycznego | dla uczniów kończących egzaminem dojrzałości naukę w klasie czwartej liceów medycznych kształcących w zawodzie pielęgniarki (bez tytułu zawodowego) |
140 | II/302-w | jak wyżej | jak wyżej z wyróżnieniem |
141 | II/303 | jak wyżej | dla uczniów liceów medycznych kształcących w zawodach opiekunki dziecięcej i technika analityki medycznej |
142 | II/303-w | jak wyżej | jak wyżej z wyróżnieniem |
4.4. Dyplomy ukończenia szkół medycznych
1 | 2 | 3 | 4 |
143 | II/304 | dyplom ukończenia liceum medycznego | dla uczniów liceów medycznych kształcących w zawodzie pielęgniarki |
144 | II/305 | dyplom ukończenia medycznego studium zawodowego | dla uczniów medycznych studiów zawodowych |
Załącznik nr 3
WYKAZY WZORÓW PROTOKOŁÓW EGZAMINÓW, ARKUSZY OCEN, INDEKSÓW
I LEGITYMACJI SZKOLNYCH
1. WYKAZ WZORÓW PROTOKOŁÓW EGZAMINÓW
symbol: MEN II/
Nr | Dalszy ciąg symbolu | Nazwa | Przeznaczenie |
1 | 2 | 3 | 4 |
145 | II/150 | protokół egzaminu dojrzałości | dla liceum ogólnokształcącego |
146 | II/151 | protokół państwowej komisji egzaminacyjnej | dla egzaminu w sprawie przyznania tytułu robotnika wykwalifikowanego lub mistrza w zawodzie |
147 | II/152 | jak wyżej | w sprawie przyznania tytułu robotnika wykwalifikowanego bez egzaminu |
148 | II/153 | protokół egzaminu z przygotowania zawodowego lub z nauki zawodu | dla egzaminu z przygotowania zawodowego w technikach i szkołach równorzędnych lub z nauki zawodu w szkołach zasadniczych i liceach zawodowych |
149 | II/154 | protokół egzaminu z przygotowania zawodowego | dla egzaminu z przygotowania zawodowego w technikach i szkołach równorzędnych oraz z nauki zawodu w szkołach zasadniczych i liceach zawodowych, składanego przez ucznia w postaci pracy dyplomowej |
150 | II/155 | protokół | dla egzaminu eksternistycznego z programu nauczania szkoły ponadpodstawowej dla dorosłych |
151 | II/156 | protokół egzaminu dojrzałości | dla technikum, liceum zawodowego, pedagogicznego studium technicznego, średniego studium zawodowego |
152 | II/157 | zbiór protokołów egzaminu dojrzałości | dla szkół średnich ogólnokształcących i zawodowych |
1.1. Wykaz wzorów protokołów egzaminów przeprowadzanych wyłącznie w szkołach artystycznych
symbol: MKiS-II/
1 | 2 | 3 | 4 |
153 | II/270 | protokół egzaminu dyplomowego | dla szkół artystycznych, w których egzamin dyplomowy obejmuje wykonanie pracy dyplomowej |
154 | II/271 | jak wyżej | dla szkół artystycznych, w których egzamin dyplomowy obejmuje wykonanie programu dyplomowego |
155 | II/272 | protokół egzaminu dojrzałości | dla liceum muzycznego, liceum sztuk plastycznych i szkoły baletowej |
1.2. Wykaz wzorów protokołów egzaminów przeprowadzanych wyłącznie w szkołach medycznych
symbol: MZiOS-ll/
1 | 2 | 3 | 4 |
156 | II/306 | protokół egzaminu dojrzałości | dla klasy IV liceum medycznego kształcącego w zawodzie pielęgniarki |
1 | 2 | 3 | 4 |
157 | II/307 | protokół egzaminu dojrzałości | dla liceum medycznego kształcącego w zawodach opiekunki dziecięcej i technika analityki medycznej |
158 | II/308 | protokół egzaminu z przygotowania zawodowego (z nauki zawodu) | dla egzaminu z przygotowania zawodowego (z nauki zawodu) w liceum medycznym, medycznym studium zawodowym i szkole zasadniczej |
2. WYKAZ ARKUSZY OCEN
symbol: MEN-II/
Nr | Dalszy ciąg symbolu | Nazwa | Przeznaczenie |
1 | 2 | 3 | 4 |
159 | II/160 | arkusz ocen | dla ucznia szkoły podstawowej |
160 | II/161 | jak wyżej | dla słuchacza szkoły podstawowej dla dorosłych |
161 | II/162 | jak wyżej | dla uczniów liceum ogólnokształcącego dla młodzieży oraz słuchaczy liceum ogólnokształcącego dla dorosłych |
162 | II/163 | zbiór arkuszy ocen | dla szkół wszystkich typów |
163 | II/166 | arkusz ocen | dla ucznia szkoły zawodowej (technikum i szkół równorzędnych, liceów zawodowych, liceów technicznych, pedagogicznego studium technicznego i in.) |
164 | II/167 | jak wyżej | dla ucznia szkoły zawodowej, której plany nauczania obejmują nie więcej niż 20 przedmiotów, a okres nauki nie jest dłuższy niż 3 lata (policealnej, pomaturalnej) |
165 | II/168 | jak wyżej | dla słuchacza szkoły zaocznej |
166 | II/169 | arkusz ocen ucznia szkoły specjalnej dla upośledzonych umysłowo w stopniu umiarkowanym i znacznym | dla uczniów szkół specjalnych |
2.1. Wykaz wzorów arkuszy ocen dla uczniów szkół artystycznych
symbol: MKiS-ll/
1 | 2 | 3 | 4 |
167 | II/250 | arkusz ocen ucznia podstawowej szkoły muzycznej | dla ucznia podstawowej szkoły muzycznej |
168 | II/251 | arkusz ocen ucznia liceum muzycznego | dla ucznia liceum muzycznego |
169 | II/252 | arkusz ocen ucznia szkoły muzycznej I stopnia | dla ucznia szkoły muzycznej I stopnia |
170 | II/253 | arkusz ocen ucznia szkoły muzycznej II stopnia | dla ucznia szkoły muzycznej II stopnia |
1 | 2 | 3 | 4 |
171 | II/254 | arkusz ocen ucznia szkoły baletowej | dla ucznia szkoły baletowej |
172 | II/255 | arkusz ocen ucznia liceum sztuk plastycznych | dla ucznia liceum sztuk plastycznych |
173 | II/256 | arkusz ocen ucznia szkoły umiejętności plastycznych | dla ucznia szkoły umiejętności plastycznych |
174 | II/257 | arkusz ocen ucznia szkoły plastycznej I stopnia | dla ucznia szkoły plastycznej I stopnia |
2.2. Wykaz wzorów arkuszy ocen dla uczniów i słuchaczy szkół medycznych
symbol: MZiOS-ll
1 | 2 | 3 | 4 |
175 | II/309 | arkusz ocen ucznia liceum medycznego | dla ucznia liceum medycznego kształcącego w zawodzie pielęgniarki |
176 | II/310 | jak wyżej | dla ucznia liceum medycznego kształcącego w zawodach opiekunki dziecięcej i technika analityki medycznej |
177 | II/311 | arkusz ocen i postępów w nauce | dla słuchacza medycznego studium zawodowego |
3. WYKAZ WZORÓW INDEKSÓW
symbol: MEN-II/
Nr | Dalszy ciąg symbolu | Nazwa | Przeznaczenie |
1 | 2 | 3 | 4 |
178 | II/170 | indeks | dla słuchacza szkoły dla dorosłych oraz egzaminów eksternistycznych |
179 | II/171 | jak wyżej | dla ucznia szkoły policealnej i pomaturalnej |
3.1. Wykaz wzorów indeksów dla uczniów szkoły medycznej
symbol: MEN-II/
1 | 2 | 3 | 4 |
180 | II/312 | indeks | dla ucznia medycznego studium zawodowego |
4. WYKAZ WZORÓW LEGITYMACJI SZKOLNYCH
symbol: MEN-II/
Nr | Dalszy ciąg symbolu | Nazwa | Przeznaczenie |
1 | 2 | 3 | 4 |
181 | II/180 | legitymacja szkolna | dla uczniów (słuchaczy) wszystkich typów szkół |
182 | II/181 | jak wyżej | dla uczniów dotkniętych inwalidztwem lub niepełnosprawnych |
Załącznik nr 4
WZORY: PROTOKOŁÓW EGZAMINÓW, ARKUSZY OCEN, INDEKSÓW, LEGITYMACJI SZKOLNYCH
[1] § 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 5 września 1997 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasad wydawania oraz wzorów świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, sposobu dokonywania ich sprostowań i wydawania duplikatów, a także legalizacji dokumentów przeznaczonych do obrotu prawnego z zagranicą oraz odpłatności za wykonywanie tych czynności (Dz.U. Nr 109, poz. 708). Zmiana weszła w życie 3 października 1997 r.
[2] § 4 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 5 września 1997 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasad wydawania oraz wzorów świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, sposobu dokonywania ich sprostowań i wydawania duplikatów, a także legalizacji dokumentów przeznaczonych do obrotu prawnego z zagranicą oraz odpłatności za wykonywanie tych czynności (Dz.U. Nr 109, poz. 708). Zmiana weszła w życie 3 października 1997 r.
[3] § 4 ust. 2a dodany przez § 1 pkt 2 lit. b) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 5 września 1997 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasad wydawania oraz wzorów świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, sposobu dokonywania ich sprostowań i wydawania duplikatów, a także legalizacji dokumentów przeznaczonych do obrotu prawnego z zagranicą oraz odpłatności za wykonywanie tych czynności (Dz.U. Nr 109, poz. 708). Zmiana weszła w życie 3 października 1997 r.
[4] § 7a dodany przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 5 września 1997 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasad wydawania oraz wzorów świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, sposobu dokonywania ich sprostowań i wydawania duplikatów, a także legalizacji dokumentów przeznaczonych do obrotu prawnego z zagranicą oraz odpłatności za wykonywanie tych czynności (Dz.U. Nr 109, poz. 708). Zmiana weszła w życie 3 października 1997 r.
[5] § 8 ust. 1a dodany przez § 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 5 września 1997 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasad wydawania oraz wzorów świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, sposobu dokonywania ich sprostowań i wydawania duplikatów, a także legalizacji dokumentów przeznaczonych do obrotu prawnego z zagranicą oraz odpłatności za wykonywanie tych czynności (Dz.U. Nr 109, poz. 708). Zmiana weszła w życie 3 października 1997 r.
[6] § 10 ust. 7 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 5 września 1997 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasad wydawania oraz wzorów świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, sposobu dokonywania ich sprostowań i wydawania duplikatów, a także legalizacji dokumentów przeznaczonych do obrotu prawnego z zagranicą oraz odpłatności za wykonywanie tych czynności (Dz.U. Nr 109, poz. 708). Zmiana weszła w życie 3 października 1997 r.
[7] § 13 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 5 września 1997 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasad wydawania oraz wzorów świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, sposobu dokonywania ich sprostowań i wydawania duplikatów, a także legalizacji dokumentów przeznaczonych do obrotu prawnego z zagranicą oraz odpłatności za wykonywanie tych czynności (Dz.U. Nr 109, poz. 708). Zmiana weszła w życie 3 października 1997 r.
[8] § 13 ust. 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 5 września 1997 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasad wydawania oraz wzorów świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, sposobu dokonywania ich sprostowań i wydawania duplikatów, a także legalizacji dokumentów przeznaczonych do obrotu prawnego z zagranicą oraz odpłatności za wykonywanie tych czynności (Dz.U. Nr 109, poz. 708). Zmiana weszła w życie 3 października 1997 r.
[9] § 19a dodany przez § 1 pkt 7 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 5 września 1997 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasad wydawania oraz wzorów świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, sposobu dokonywania ich sprostowań i wydawania duplikatów, a także legalizacji dokumentów przeznaczonych do obrotu prawnego z zagranicą oraz odpłatności za wykonywanie tych czynności (Dz.U. Nr 109, poz. 708). Zmiana weszła w życie 3 października 1997 r.