Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Ustaw rok 1993 nr 91 poz. 423
Wersja archiwalna od 1993-11-04 do 2000-08-09
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 1993 nr 91 poz. 423
Wersja archiwalna od 1993-11-04 do 2000-08-09
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE KRAJOWEJ RADY RADIOFONII I TELEWIZJI

z dnia 31 sierpnia 1993 r.

w sprawie zakazu sponsorowania określonych audycji i określonych sposobów sponsorowania.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1.1. Sponsor audycji nie może być wskazywany w czasie trwania audycji, z zastrzeżeniem przepisów § 7 ust. 1 i § 8.

2. Wskazanie sponsora może zawierać:

1) nazwę lub firmę sponsora oraz

2) znak towarowy lub nazwę jednego produktu sponsora.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.Wskazanie sponsora może być emitowane nie dłużej niż 8 sekund w przypadku jednego sponsora audycji, 15 sekund - w przypadku dwóch sponsorów i 25 sekund - w innych przypadkach.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3.1. Sponsorowana audycja nie może zawierać przekazów zmierzających do promocji sprzedaży albo innych form korzystania z towarów lub usług sponsora.

2. Przepis ust. 1 nie dotyczy reklam produktów i usług sponsora widocznych w tle imprezy transmitowanej lub relacjonowanej w audycji.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4.1. Audycji nie mogą sponsorować:

1) osoby, których główna działalność polega na produkcji, sprzedaży albo innym udostępnieniu towarów lub usług, których reklama jest zakazana,

2) partie polityczne,

3) związki zawodowe i organizacje pracodawców.

2. Jedna osoba nie może sponsorować audycji w wymiarze przekraczającym 10% rocznego czasu nadawania programu.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5.Zakazane jest sponsorowanie:

1) dzienników,

2) audycji publicystycznych o treści społeczno-politycznej,

3) audycji poradniczych i konsumenckich,

4) audycji wyborczych lub bezpośrednio związanych z kampanią wyborczą,

5) audycji o treści religijnej.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6.Nadawca nie może przenieść na sponsora, który udostępnia nadawcy prawa do rozpowszechnienia audycji, uprawnień do podejmowania decyzji o rozpowszechnieniu audycji w programie nadawcy.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7.1. W przypadku sponsorowania audycji przez udostępnienie towarów lub usług wykorzystanych przy tworzeniu audycji, informacje o pochodzeniu towarów lub usług mogą być podawane wyłącznie po zakończeniu audycji.

2. Do podawania informacji, o których mowa w ust. 1, stosuje się odpowiednio przepis § 2.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 8.W przypadku sponsorowania audycji przez udostępnienie nagród dla uczestników konkursu, gry lub innej formy współzawodnictwa, dopuszcza się dwukrotne wskazanie osoby, która udostępniła nagrody, oraz nazwy towaru lub usługi stanowiącej nagrodę w czasie trwania audycji.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 9.1. Nadawca prowadzi ewidencję audycji sponsorowanych.

2. Nadawca przechowuje ewidencję, o której mowa w ust. 1, przez okres jednego roku od zakończenia roku kalendarzowego, w którym audycja została rozpowszechniona.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 10.Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 1 miesiąca od dnia ogłoszenia.

Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji: M. Markiewicz

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00