Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 1993-11-04 do 2000-08-09
Wersja archiwalna od 1993-11-04 do 2000-08-09
archiwalny
ROZPORZĄDZENIE KRAJOWEJ RADY RADIOFONII I TELEWIZJI
z dnia 31 sierpnia 1993 r.
w sprawie zakazu sponsorowania określonych audycji i określonych sposobów sponsorowania.
Na podstawie art. 17 ust. 3 ustawy z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji (Dz. U. z 1993 r. Nr 7, poz. 34) zarządza się, co następuje:
§ 1.1. Sponsor audycji nie może być wskazywany w czasie trwania audycji, z zastrzeżeniem przepisów § 7 ust. 1 i § 8.
2. Wskazanie sponsora może zawierać:
1) nazwę lub firmę sponsora oraz
2) znak towarowy lub nazwę jednego produktu sponsora.
§ 2.Wskazanie sponsora może być emitowane nie dłużej niż 8 sekund w przypadku jednego sponsora audycji, 15 sekund - w przypadku dwóch sponsorów i 25 sekund - w innych przypadkach.
§ 3.1. Sponsorowana audycja nie może zawierać przekazów zmierzających do promocji sprzedaży albo innych form korzystania z towarów lub usług sponsora.
2. Przepis ust. 1 nie dotyczy reklam produktów i usług sponsora widocznych w tle imprezy transmitowanej lub relacjonowanej w audycji.
§ 4.1. Audycji nie mogą sponsorować:
1) osoby, których główna działalność polega na produkcji, sprzedaży albo innym udostępnieniu towarów lub usług, których reklama jest zakazana,
2) partie polityczne,
3) związki zawodowe i organizacje pracodawców.
2. Jedna osoba nie może sponsorować audycji w wymiarze przekraczającym 10% rocznego czasu nadawania programu.
§ 5.Zakazane jest sponsorowanie:
1) dzienników,
2) audycji publicystycznych o treści społeczno-politycznej,
3) audycji poradniczych i konsumenckich,
4) audycji wyborczych lub bezpośrednio związanych z kampanią wyborczą,
5) audycji o treści religijnej.
§ 6.Nadawca nie może przenieść na sponsora, który udostępnia nadawcy prawa do rozpowszechnienia audycji, uprawnień do podejmowania decyzji o rozpowszechnieniu audycji w programie nadawcy.
§ 7.1. W przypadku sponsorowania audycji przez udostępnienie towarów lub usług wykorzystanych przy tworzeniu audycji, informacje o pochodzeniu towarów lub usług mogą być podawane wyłącznie po zakończeniu audycji.
2. Do podawania informacji, o których mowa w ust. 1, stosuje się odpowiednio przepis § 2.
§ 8.W przypadku sponsorowania audycji przez udostępnienie nagród dla uczestników konkursu, gry lub innej formy współzawodnictwa, dopuszcza się dwukrotne wskazanie osoby, która udostępniła nagrody, oraz nazwy towaru lub usługi stanowiącej nagrodę w czasie trwania audycji.
§ 9.1. Nadawca prowadzi ewidencję audycji sponsorowanych.
2. Nadawca przechowuje ewidencję, o której mowa w ust. 1, przez okres jednego roku od zakończenia roku kalendarzowego, w którym audycja została rozpowszechniona.
§ 10.Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 1 miesiąca od dnia ogłoszenia.
Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji: M. Markiewicz