Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 1992-07-15 do 2004-07-01
Wersja archiwalna od 1992-07-15 do 2004-07-01
archiwalny
ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW
z dnia 4 lipca 1992 r.
w sprawie zawiadamiania wojskowych komendantów uzupełnień o osobach podlegających obowiązkowi czynnej służby wojskowej.
Na podstawie art. 50 ust. 5 ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 1992 r. Nr 4, poz. 16 i Nr 40, poz. 174) zarządza się, co następuje:
§ 1. 1. Kierownik zakładu pracy zawiadamia niezwłocznie, w formie pisemnej, wojskowego komendanta uzupełnień o zatrudnieniu, jak również o zwolnieniu pracownika posiadającego kartę mobilizacyjną.
2. Zawiadomienia, o których mowa w ust. 1, dotyczą również kierowników zakładów pracy, będących pracownikami danego zakładu pracy, jeżeli posiadają karty mobilizacyjne.
3. Zawiadomienia, o których mowa w ust. 1 i 2, przesyła się do wojskowego komendanta uzupełnień właściwego ze względu na miejsce pobytu stałego (zamieszkania) lub pobytu czasowego pracownika, trwającego ponad dwa miesiące.
4. W zawiadomieniu podaje się:
1) nazwisko i imię, imię ojca oraz datę i miejsce urodzenia,
2) miejsce pobytu stałego (zamieszkania) lub pobytu czasowego, trwającego ponad dwa miesiące,
3) dzień zatrudnienia lub zwolnienia,
4) kwalifikacje zawodowe i zajmowane stanowisko,
5) nazwę i adres zakładu pracy.
5. Pracownik jest obowiązany, na żądanie kierownika zakładu pracy, okazywać do wglądu książeczkę wojskową w celu ustalenia, czy posiada on kartę mobilizacyjną.
§ 2. 1. Rektorzy szkół wyższych oraz dyrektorzy szkół policealnych i średnich przesyłają przed upływem 7 dni zawiadomienia o przyjęciu poborowego do szkoły, prawomocnym skreśleniu z listy studentów (uczniów) i prawomocnym wydaleniu oraz ukończeniu studiów (nauki) z podaniem dokładnej daty do wojskowego komendanta uzupełnień właściwego ze względu na miejsce pobytu stałego (zamieszkania) poborowego lub jego pobytu czasowego trwającego ponad dwa miesiące.
2. Zawiadomienie, o którym mowa w ust. 1, powinno zawierać:
1) nazwisko i imię, imię ojca oraz datę i miejsce urodzenia,
2) miejsce pobytu stałego (zamieszkania) lub pobytu czasowego trwającego ponad dwa miesiące,
3) rok studiów (nauki),
4) nazwę i adres szkoły,
5) miejsce i datę jego wystawienia.
3. Zawiadomienie, niezależnie od danych wymienionych w ust. 2, powinno ponadto zawierać informacje o przyjęciu do szkoły, skreśleniu z listy studentów (uczniów) i wydaleniu, o ukończeniu studiów (nauki) oraz o okresie trwania studiów (nauki) przewidzianym w programie.
§ 3. 1. Dyrektorzy średnich i policealnych szkół medycznych przysyłają wojskowemu komendantowi uzupełnień właściwemu ze względu na siedzibę szkoły imienny wykaz kobiet, które w danym roku szkolnym kończą naukę w tych szkołach.
2. Imienne wykazy kobiet przysyła się w terminie do dnia 15 lutego każdego roku; wykazy te powinny zawierać dane wymienione w § 2 ust. 2, z wyjątkiem pkt 3.
§ 4. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia z mocą od dnia 9 czerwca 1992 r.
Prezes Rady Ministrów: W. Pawlak