Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Ustaw rok 1990 nr 25 poz. 148
Wersja archiwalna od 1990-04-18 do 1992-06-01
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 1990 nr 25 poz. 148
Wersja archiwalna od 1990-04-18 do 1992-06-01
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ZDROWIA I OPIEKI SPOŁECZNEJ

z dnia 6 kwietnia 1990 r.

zmieniające rozporządzenie w sprawie uposażenia pracowników zakładów społecznych służby zdrowia, zakładów pomocy społecznej i zakładów rehabilitacji zawodowej inwalidów.

Na podstawie art. 24 i 31 ust. 2 ustawy z dnia 28 października 1948 r. o zakładach społecznych służby zdrowia i planowej gospodarce w służbie zdrowia (Dz. U. Nr 55, poz. 434, z 1950 r. Nr 36, poz. 327, z 1951 r. Nr 1, poz. 2 i z 1955 r. Nr 11, poz. 67 oraz z 1989 r. Nr 29, poz. 154 i Nr 35, poz. 192) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1. W rozporządzeniu Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 22 września 1989 r. w sprawie uposażenia pracowników zakładów społecznych służby zdrowia, zakładów pomocy społecznej i zakładów rehabilitacji zawodowej inwalidów (Dz. U. Nr 58, poz. 346, Nr 65, poz. 398 i z 1990 r. Nr 7, poz. 43) wprowadza się następujące zmiany:

1) § 2 otrzymuje brzmienie:

"§ 2. 1. Ustala się:

1) tabele stawek uposażenia zasadniczego, stanowiące załącznik nr 1 do rozporządzenia,

2) tabelę zaszeregowania stanowisk pracy, stanowiącą załącznik nr 2 do rozporządzenia,

2. Stawki godzinowe stosuje się do pracowników obsługi technicznej określonych w załączniku nr 2 do rozporządzenia w części III w ust. 1.";

2) w § 3 w ust. 3 po wyrazach "Stawki godzinowe" dodaje się wyrazy "dla pracowników wynagradzanych według stawek miesięcznych";

3) w § 4:

a) ust. 2 otrzymuje brzmienie:

"2. Wykaz stanowisk kierowniczych i wysokości dodatków funkcyjnych ustalanych w relacji procentowej do uposażenia zasadniczego pracownika określa załącznik nr 3 do rozporządzenia.",

b) ust. 3 skreśla się;

4) w § 5 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

"2. Do okresów pracy uprawniających do dodatku za wysługę lat wlicza się okresy poprzedniego zatrudnienia, z wyłączeniem okresów zatrudnienia w tych zakładach, w których stosunek pracy wygasł wskutek porzucenia pracy przez pracownika lub został rozwiązany przez zakład pracy bez wypowiedzenia z winy pracownika.";

5) w § 6 ust. 3 otrzymuje brzmienie:

"3. Pracownikom, o których 'mowa w ust. 2, za pracę w niedziele i święta ustawowo wolne od pracy przysługuje dodatek w wysokości 45% godzinowej stawki uposażenia zasadniczego za każdą godzinę pracy wykonywanej w porze dziennej.";

6) § 7 otrzymuje brzmienie:

"§ 7. 1. Pracownikowi medycznemu zatrudnionemu w wiejskim i gminnym ośrodku zdrowia oraz przyzakładowym ośrodku zdrowia na wsi, a także w placówce podstawowej opieki zdrowotnej dla ogółu ludności w miejscu zamieszkania w miejscowości do 5.000 mieszkańców, może być przyznany dodatek w wysokości do 50% uposażenia zasadniczego.

2. Dodatek, o którym mowa w ust. 1, przyznaje i ustala jego wysokość dyrektor (kierownik) zakładu pracy w uzgodnieniu z organizacjami związkowymi działającymi w zakładzie.";

7) § 9 otrzymuje brzmienie:

"§ 9. 1. Pracownikowi medycznemu, zatrudnionemu w specjalnościach, zakładach, działach lub komórkach, w których występuje szczególny niedobór kadr medycznych, może być przyznany dodatek w wysokości do 30% uposażenia zasadniczego,

2. Dodatek, o którym mowa w ust. 1, przyznaje i ustala jego wysokość dyrektor (kierownik) zakładu w uzgodnieniu z organizacjami związkowymi działającymi w zakładzie.";

8) w § 12:

a) w ust. 1 wyrazy "nr 5" zastępuje się wyrazami "nr 4",

b) w ust. 2 wyrazy "nr 5 do rozporządzenia część I lp. 6, 11, 16, 33-35" zastępuje się wyrazami "nr 4 do rozporządzenia część I lp. 6, 10, 15, 32-34",

c) dodaje się ust. 3 w brzmieniu:

"3. Wynagrodzenie, o którym mowa w ust. 1, ustala się w relacji procentowej do minimalnej stawki uposażenia zasadniczego w pierwszej kategorii zaszeregowania, określonej w tabeli miesięcznych stawek uposażenia zasadniczego, stanowiącej załącznik nr 1 do rozporządzenia.";

9) w § 13:

a) w ust 1 po wyrazach "zasady wolnego wyboru lekarza" dodaje się wyrazy "określonej odrębnie",

b) w ust. 2 wyrazy "nr 6" zastępuje się wyrazami "nr 5";

10) w § 14 w ust. 4 po wyrazach "nie uzyskał" dodaje się wyrazy "z powodu braku zastępstwa";

11) w § 15 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

"2. Za czas wykonywania pracy w wyniku wezwania przez zakład pracy zamiast wynagrodzenia określonego w ust. 1 przysługuje wynagrodzenie w wysokości 100% stawki godzinowej uposażenia zasadniczego, nie niższe jednak niż za 1 godzinę pracy przy każdym wezwaniu.";

12) w § 16:

a) ust. 4 otrzymuje brzmienie:

"4. Dyrektor zakładu w ramach posiadanych środków na wynagrodzenia osobowe może przyznać sanitariuszom zatrudnionym w pogotowiu ratunkowym (pomocy doraźnej) dodatek o 10% wyższy niż określony w ust. 2 i 3.",

b) dodaje się ust. 5 w brzmieniu:

"5. Za pracę w niedzielę lub święto ustawowo wolne od pracy bądź w dzień ustalony w rozkładzie czasu pracy dla danego pracownika jako dodatkowy dzień wolny od pracy zamiast dodatku, o którym mowa w ust. 1-4, przysługuje dodatek w wysokości 100% stawki godzinowej uposażenia zasadniczego za każdą godzinę pracy.";

13) załączniki nr 1, 2 i 3 do rozporządzenia otrzymują brzmienie określone w załącznikach nr 1, 2 i 3 do niniejszego rozporządzenia;

14) załącznik nr 4 skreśla się;

15) załącznik nr 5 oznacza się jako załącznik nr 4 i nadaje mu się brzmienie określone w załączniku nr 4 do niniejszego rozporządzenia;

16) załącznik nr 6 oznacza się jako załącznik nr 5.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2. 1. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia z mocą od dnia 1 stycznia 1990 r., z zastrzeżeniem ust. 2.

2. Przepisy § 1 pkt 6 i 7 wchodzą w życie z dniem ogłoszenia, z tym że przepis § 1 pkt 6 stosuje się począwszy od dnia 1 stycznia 1990 r. do pracowników medycznych, o których mowa w tym przepisie, nie otrzymujących dodatku na podstawie przepisów dotychczasowych.

Minister Zdrowia i Opieki Społecznej: w z. P. Mierzewski

Załączniki do rozporządzenia Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej
z dnia 6 kwietnia 1990 r. (poz. 148)

Załącznik nr 1

TABELA STAWEK UPOSAŻENIA ZASADNICZEGO

I. Stawki miesięczne

Kategoria zaszeregowania

Miesięczna kwota w złotych

I

160.000-235.000

II

235.000-250.000

III

250.000-265.000

IV

265.000-280.000

V

280.000-295.000

VI

295.000-310.000

VII

310.000-330.000

VIII

330.000-350.000

IX

350.000-370.000

X

370.000-390.000

XI

390.000-410.000

XII

410.000-430.000

XIII

430.000-450.000

XIV

450.000-470.000

XV

470.000-490.000

XVI

490.000-510.000

XVII

510.000-530.000

XVIII

530.000-550.000

XIX

550.000-575.000

XX

575.000-600.000

XXI

600.000-625.000

XXII

625.000-660.000

II. Stawki godzinowe

Kategoria zaszeregowania

Kwota w złotych

I

900-1.400

II

1.400-1.500

III

1.500-1.620

IV

1.620-1.740

V

1.740-1.860

VI

1.860-1.980

VII

1.980-2.100

VIII

2.100-2.220

IX

2.220-2.340

X

2.340-2.460

XI

2.460-2.580

XII

2.580-2.700

Załącznik nr 2

TABELA ZASZEREGOWANIA STANOWISK PRACY

I. Pracownicy działalności podstawowej

Lp.

Stanowisko

Kategoria zaszeregowania

1

2

3

1

- Dyrektor zakładu powyżej 800 pracowników,

- dyrektor Głównego Inspektoratu Sanitarnego,

- państwowy wojewódzki inspektor sanitarny,

- ordynator oddziału: kardiochirurgii; neurochirurgii, przeznaczonego dla chorych na AIDS i nosicieli wirusa HIV

XXI-XXII

2

- Dyrektor zakładu do 800 pracowników,

- lekarz naczelny szpitala,

- zastępca dyrektora Głównego Inspektoratu Sanitarnego,

- zastępca dyrektora zakładu powyżej 800 pracowników,

- kierownik zakładu radioterapii,

- ordynator: pozostałych oddziałów zabiegowych, oddziałów anestezjologii i intensywnej terapii, oddziałów psychiatrycznych i odwykowych,

- zastępca ordynatora oddziału: kardiochirurgii, neurochirurgii, przeznaczonego dla chorych na AIDS i nosicieli wirusa HIV

XX-XXI

3

- Państwowy terenowy (portowy) inspektor sanitarny,

- wojewódzki inspektor do spraw orzecznictwa lekarskiego,

- zastępca dyrektora zakładu do spraw opieki zdrowotnej do 800 pracowników,

- zastępca dyrektora wojewódzkiej stacji sanitarno-epidemiologicznej,

- ordynator nie wymieniony pod lp. 1 i 2,

- kierownik: wojewódzkiej przychodni specjalistycznej. przychodni rejonowej. przemysłowej i akademickiej. ośrodka zdrowia gminnego, wiejskiego i przyzakładowego na wsi, przychodni (poradni, działu) rehabilitacji, psychiatrii, odwykowej, diagnostyki, poradni (ośrodka, punktu konsultacyjnego) dla chorych na AIDS i nosicieli wirusa HIV, zakładu patomorfologii lub pracowni histopatologicznej

-- kierownik działu: w inspekcji sanitarnej. w wojewódzkiej stacji krwiodawstwa,

- kierownik apteki zakładowej produkującej płyny infuzyjne oraz apteki w szpitalu powyżej 500 łóżek,

- kierownik stacji (ośrodka) dializ,

- zastępca ordynatora: pozostałych oddziałów zabiegowych, oddziału anestezjologii i intensywnej terapii, oddziału psychiatrycznego i odwykowego,

- starszy lekarz poradni w przychodni rejonowej,

- kierownik obwodowej poradni stomatologicznej,

- starszy asystent: w oddziale kardiochirurgii, neurochirurgii; w podstawowej opiece zdrowotnej w przychodni rejonowej, przemysłowej i akademickiej; w ośrodku zdrowia gminnym, wiejskim i przyzakładowym na wsi; w pogotowiu ratunkowym, w lotnictwie sanitarnym

XIX-XX

4

- Kierownik: działu nie wymienionego pod lp. 3, samodzielnej pracowni płynów infuzyjnych,

- kierownik: przychodni specjalistycznej. pracowni stomatologicznej,

- kierownik oddziału: odwykowego, rehabilitacyjnego, leczenia nerwic w lecznictwie psychiatrycznym,

- zastępca ordynatora oddziału niezabiegowego,

- kierownik apteki zakładowej nie wymienionej pod lp. 3,

- kierownik komórki organizacyjnej: radiologii, radiodiagnostyki, diagnostyki laboratoryjnej i bakteriologicznej. krwiodawstwa, inspekcji sanitarnej, prosektorium,

- zastępca kierownika apteki zakładowej produkującej płyny infuzyjne,

- starszy asystent: w oddziale zabiegowym, w oddziale (komórce) anestezjologii i intensywnej terapii, w oddziale dla chorych na AIDS i nosicieli wirusa HIV, w lecznictwie psychiatrycznym i odwykowym, w radiologii, w onkologii, w diagnostyce, w stacji (oddziale, ośrodku) dializ, w krwiodawstwie,

- starszy asystent patomorfolog,

- starszy asystent (starszy specjalista, starszy inspektor) w inspekcji sanitarnej

XVIII-XIX

5

- Zastępca dyrektora do spraw pielęgniarstwa - naczelna pielęgniarka w zakładzie powyżej 800 pracowników,

- kierownik komórki organizacyjnej nie wymienionej pod lp. 3, 4 i 6,

- zastępca kierownika apteki zakładowej nie wymieniony pod lp. 4,

- starszy asystent nie wymieniony pod lp. 3 i 4,

- asystent: w podstawowej opiece zdrowotnej w przychodni rejonowej, przemysłowej i akademickiej, w ośrodku zdrowia gminnym, wiejskim i przyzakładowym na wsi; w pogotowiu ratunkowym, w lotnictwie sanitarnym,

- asystent patomorfolog,

- asystent (specjalista, inspektor) w inspekcji sanitarnej,

- kapelan szpitalny

XVII-XVIII

6

- Zastępca dyrektora zakładu do spraw służb społecznych,

- kierownik działu służb społecznych,

- zastępca dyrektora do spraw pielęgniarstwa - naczelna pielęgniarka w zakładzie do 800 pracowników,

- kierownik wojewódzkiego ośrodka opiekuna społecznego,

- zastępca kierownika komórki organizacyjnej nie wymieniony pod lp. 3, 4 i 5,

- inspektor do spraw orzecznictwa lekarskiego,

- inspektor do spraw gospodarki lekiem,

- asystent: w oddziale zabiegowym, w oddziale (komórce) anestezjologii i intensywnej terapii, dla chorych na AIDS i nosicieli wirusa HIV, w lecznictwie psychiatrycznym i odwykowym, w radiologii, w onkologii, w diagnostyce, w stacji (oddziale) dializ, w krwiodawstwie,

- młodszy asystent: w podstawowej opiece zdrowotnej w przychodni rejonowej, przemysłowej i akademickiej; w ośrodku zdrowia gminnym, wiejskim i przyzakładowym na wsi; w pogotowiu ratunkowym, w lotnictwie sanitarnym.

XVI-XVII

7

- Zastępczyni naczelnej pielęgniarki,

- asystent nie wymieniony pod lp. 5 i 6,

- młodszy asystent w oddziale zabiegowym, w oddziale (komórce) anestezjologii i intensywnej terapii, w oddziale dla chorych na AIDS i nosicieli wirusa HIV, w lecznictwie psychiatrycznym i odwykowym, w radiologii, w onkologii, w diagnostyce, w stacji (oddziale, ośrodku) dializ, w patomorfologii, w krwiodawstwie, w inspekcji sanitarnej,

- instruktorka przychodni wojewódzkiej do spraw pielęgniarstwa,

- przełożona pielęgniarek w szpitalu,

- kierownik domu małego dziecka,

- kierownik: sekcji szkolenia średniego personelu medycznego w wojewódzkim ośrodku doskonalenia kadr medycznych, techniczny pracowni stomatologicznej

- starszy felczer1)

XV-XVI

8

- Młodszy asystent nie wymieniony pod lp. 6 i 7,

- starszy felczer w podstawowej opiece zdrowotnej wmieście i na wsi, nie wymieniony pod lp. 7,

- przełożona pielęgniarek nie wymieniona pod lp. 7,

- zastępczyni przełożonej pielęgniarek w szpitalu,

- pielęgniarka (położna) oddziałowa,

- kierownik: żłobka, izby porodowej. prewentorium, zespołu techników analityki medycznej,

- specjalistka pielęgniarka (położna)

XIV-XV

9

- Lekarz, lekarz dentysta w pierwszym roku pracy zawodowej

XII-XIV

10

- Kierownik: ośrodka opiekuna społecznego, dziennego ośrodka adaptacyjnego,

- starszy felczer nie wymieniony pod lp. 7 i 8, felczer

- uprawniony technik dentystyczny,

- kierownik: sekcji statystyki medycznej i dokumentacji chorych, sekcji świadczeń pomocy społecznej, sekcji opiekuńczo-wychowawczej, sekcji rehabilitacji zawodowej, zespołu techników medycznych nie wymienionych pod lp. 8, transportu wewnętrznego, centralnej sterylizacji,

- zastępczyni przełożonej pielęgniarek nie wymieniona pod lp. 8,

- starsza pielęgniarka (starsza położna), starszy technik, koordynujący i nadzorujący pracę odpowiednio innych pielęgniarek (położnych) lub techników2),

- starsza pielęgniarka (starsza położna): w stacji (oddziale) dializ, w oddziałach (działach, komórkach) anestezjologii, intensywnej terapii i reanimacji, ostrych zatruć, oparzeń, dla chorych na AIDS i nosicieli wirusa HIV, psychiatrycznych, neurologicznych, neurochirurgicznych, chirurgii dziecięcej, w krążeniu poza ustrojowym, rehabilitacji, pediatrycznych, noworodków i wcześniaków, hematologiczno-onkologicznych, onkologicznych, w bloku operacyjnym, w centralnej sterylizacji, w gabinecie radiologii zabiegowej, w bloku porodowym i izbie porodowej. w izbie przyjęć w krwiodawstwie, w stacji pogotowia ratunkowego, w zespołach wyjazdowych oddziałów (działów) pomocy doraźnej, w domach pomocy społecznej dla: nerwowo i psychicznie chorych, umysłowo upośledzonych, uzależnionych od alkoholu, przewlekle chorych, w domu małego dziecka, w dziale organizacji i nadzoru,

- starsza pielęgniarka (starsza położna) środowiskowa,

- starszy pracownik socjalny,

- starszy: opiekun w domu pomocy społecznej, instruktor terapii odwykowej, technik fizjoterapii w lecznictwie psychiatrycznym, technik (laborant) analityki medycznej, technik elektro-radiologii (radiologii) w rtg i medycynie nuklearnej, technik w ambulansie rtg,

- starszy instruktor terapii zajęciowej w lecznictwie psychiatrycznym i odwykowym

XIII-XIV

11

- Kierownik dziennego domu pomocy społecznej,

- starsza pielęgniarka (starsza położna) w: oddziale szpitalnym domu rencistów, stacji sanitarno-epidemiologicznej. sanatorium, oddziale (dziale) pomocy doraźnej, specjalistycznych gabinetach zabiegowych,

- starsza higienistka szkolna,

- pielęgniarka (położna) w stacji (oddziale, ośrodku) dializ, w oddziałach (działach, komórkach): anestezjologii, intensywnej terapii i reanimacji, ostrych zatruć, oparzeń, dla chorych na AIDS i nosicieli wirusa HIV, psychiatrycznych, neurologicznych i neurochirurgicznych, chirurgii dziecięcej, w krążeniu pozaustrojowym, rehabilitacji, pediatrycznych, noworodków i wcześniaków, hematologiczno-onkologicznych, onkologicznych, w bloku operacyjnym, w izbie przyjęć, w krwiodawstwie, w stacji pogotowia ratunkowego, w zespołach wyjazdowych oddziałów (działów) pomocy doraźnej. w centralnej sterylizacji, w gabinecie radiologii zabiegowej, w bloku porodowym, w izbie porodowej. w domach pomocy społecznej dla nerwowo i psychicznie chorych, umysłowo upośledzonych, uzależnionych od alkoholu, przewlekle chorych, w domu małego dziecka, w dziale organizacji i nadzoru,

- starszy inspektor, inspektor bhp w stacji sanitarno-epidemiologicznej,

- pielęgniarka (położna) środowiskowa w rejonie,

- starszy technik (laborant) medyczny (dentystyczny, farmaceutyczny, apteczny, ortopedyczny itp.),

- starszy instruktor: higieny, oświaty zdrowotnej. do spraw kulturalno-rekreacyjnych, terapii zajęciowej, do spraw służb społecznych, do spraw rehabilitacji zawodowej inwalidów,

- starszy masażysta,

- starszy ortoptysta,

- starszy dyspozytor: w pogotowiu ratunkowym, w lotnictwie sanitarnym,

- pracownik socjalny,

- opiekun w domu pomocy społecznej,

- instruktor: terapii odwykowej i zajęciowej w lecznictwie psychiatrycznym i odwykowym,

- technik fizjoterapii w lecznictwie psychiatrycznym,

- technik (laborant) analityki medycznej, technik elektroradiologii (radiologii) w rtg i medycynie nuklearnej, technik w ambulansie rtg

XII-XIII

12

- Starsza pielęgniarka (starsza położna) nie wymieniona pod lp. 10 i 11,

- starsza dietetyczka,

- starsza: opiekunka dziecięca, higienistka stomatologiczna,

- pielęgniarka (położna) w: oddziale szpitalnym domu rencistów, stacji sanitarno-epidemiologicznej, oddziale (dziale) pomocy doraźnej,

- pielęgniarka (położna) środowiskowa nie wymieniona pod lp. 11,

- technik (laborant) medyczny (dentystyczny, farmaceutyczny, apteczny, ortopedyczny itp.),

- higienistka szkolna,

- instruktor: higieny, oświaty zdrowotnej. do spraw kulturalno-rekreacyjnych, terapii zajęciowej. do spraw służb społecznych, do spraw rehabilitacji zawodowej inwalidów,

- ortoptysta,

- dyspozytor w pogotowiu ratunkowym, w lotnictwie sanitarnym

XI-XII

13

- Starszy statystyk medyczny,

- pielęgniarka (położna) nie wymieniona pod lp. 11 i 12,

- asystentka pielęgniarska,

- higienistka szpitalna,

- masażysta,

- opiekunka dziecięca,

- dietetyczka,

- kontroler sanitarny,

- preparator

X-XI

14

- Starsza sekretarka medyczna,

- statystyk medyczny,

- higienistka stomatologiczna,

- dezynfektor,

- sanitariusz szpitalny w oddziale psychiatrycznym, w pogotowiu ratunkowym,

- starsza pomoc laboratoryjna

IX-X

15

- Starsza rejestratorka medyczna,

- wykwalifikowana pomoc dentystyczna,

- młodsza pielęgniarka,

- przyuczona pielęgniarka,

- sekretarka medyczna,

- sanitariusz szpitalny,

- starsza salowa: w oddziale psychiatrycznym, w domu specjalnym pomocy społecznej dla psychicznie chorych i dzieci niedorozwiniętych umysłowo,

- pomoc laboratoryjna

VIII--=-IX

16

- Rejestratorka medyczna,

- pomoc dentystyczna,

- przyuczeni: dietetyczka, masażysta, laborant, kontroler sanitarny, dezynfektor i inni nie wymienieni pod lp. 15 i 17,

- sanitariusz (noszowy),

- gipsiarz,

- starsza salowa,

- salowa: w oddziale psychiatrycznym, w domu specjalnym pomocy społecznej dla psychicznie chorych i dzieci niedorozwiniętych umysłowo,

- zabiegowy balneologiczny,

- fasowaczka w aptece,

- sterylizator

VII-VIII

17

- Przyuczona rejestratorka medyczna,

- salowa,

- kąpielowa,

- łazienkowa

VI-VII

II. Pracownicy techniczni, ekonomiczni i administracyjni

Lp.

Stanowisko

Kategoria zaszeregowania

1

2

3

1

- Dyrektor zakładu powyżej 800 pracowników,

- dyrektor Centrum Organizacji i Ekonomiki Ochrony Zdrowia

XXI-XXII

2

- Dyrektor zakładu do 800 pracowników,

- zastępca dyrektora Centrum Organizacji i Ekonomiki Ochrony Zdrowia

XX-XXI

3

- Zastępca dyrektora zakładu powyżej 800 pracowników

XIX-XX

XVIII-XIX3)

4

- Zastępca dyrektora zakładu, do 800 pracowników

XVIII-XIX

XVII-XVIII3)

5

- Dyrektor domu pomocy społecznej powyżej 500 miejsc

XVIII-XIX

6

- Dyrektor domu pomocy społecznej powyżej 120 do 500 miejsc,

- główny księgowy w zakładzie powyżej 800 pracowników

XVII-XVIII

7

- Główny księgowy w zakładzie do 800 pracowników

XVI-XVII

8

- Zastępca głównego księgowego w zakładzie powyżej 800 pracowników,

- dyrektor domu pomocy społecznej do 120 miejsc,

- zastępca dyrektora domu pomocy społecznej,

- główny księgowy domu pomocy społecznej powyżej 120 miejsc,

- radca prawny,

- główny specjalista

XV-XVI

9

- Dyrektor (kierownik) profilaktycznego domu zdrowia,

- główny księgowy domu pomocy społecznej do 120 miejsc,

- zastępca głównego księgowego w zakładzie do 800 pracowników,

- kierownik: zakładu sanitarnego, żłobka, ośrodka adaptacyjnego,

- kierownik gospodarstwa pomocniczego powyżej 40 pracowników,

- kierownik działu

XIV-XV

10

- Kierownik jednostki organizacyjnej nie wymienionej pod lp. 9,

- zastępca dyrektora (kierownika) profilaktycznego domu zdrowia,

- kierownik samodzielnej sekcji,

- kierownik zespołu warsztatów technicznych,

- starszy specjalista

XIII-XIV

11

- Główny księgowy nie wymieniony pod lp. 6-9,

- kierownik zespołu magazynów,

- kierownik sekcji,

- specjalista,

- starszy: rewident zakładowy, mistrz,

- zakładowy inspektor bhp,

- inspektor ochrony przeciwpożarowej

XII-XIII

12

- Zastępca głównego księgowego nie wymieniony pod lp. 8 i 9,

- kierownik: warsztatu, magazynu, stołówki, pralni, składnicy zaopatrzenia, kuchni, szwalni,

- mistrz

XI-XII

13

- Rewident zakładowy,

- starszy: inspektor, księgowy, kasjer, magazynier,

- intendent

X-XI

14

- Magazynier, kasjer, księgowy, inspektor,

- instruktor terapii pracą

IX-X

15

- Kierownik: kancelarii, świetlicy,

- starszy: referent, bibliotekarz

VIII-IX

16

- Referent,

- bibliotekarz,

- archiwista,

- sekretarka

VI-VIII

17

- Telefonistka

VI-VII

18

- Starsza maszynistka

VIII-IX

- maszynistka

VII-VIII

III. Pracownicy gospodarczy i obsługi

1. Pracownicy obsługi technicznej

Lp.

Stanowisko

Kategoria zaszeregowania

1

2

3

1

- Konserwator urządzeń: elektrycznych, teleelektrycznych, chłodniczych, automatyki i aparatury kontrolno-pomiarowej, aparatury medycznej, instalacji gazów medycznych,

- mistrz w zawodzie technicznym,

- mistrz brygady, palaczy i pomocników i innych

XI-XII

2

- Konserwator urządzeń nie wymienionych pod lp. 1,

- palacz kotłów parowych i wodnych powyżej 100°C

X-XI

3

- Rzemieślnik w zawodzie technicznym: hydraulik, ślusarz, tokarz, frezer, spawacz, elektromechanik itp.,

- pomocnik palacza kotłów wymienionych pod lp. 2,

- palacz kotłów nie wymienionych pod lp. 2

IX-X

4

- Laborant w kotłowni,

- aparaturowy uzdatniania wody

VIII-IX

5

- Palacz pieców spalania odpadów organicznych i pozostałości pooperacyjnych

VII-VIII

6

- Robotnik nawęglania i odżużlania,

- pomocnik palacza nie wymieniony pod lp. 3

VI-VII

7

- Kierowca wózka akumulatorowego

V-VI

2. Pracownicy gospodarczy i pozostali pracownicy obsługi

1

- Mistrz w zawodzie

XI-XII

2

- Szef kuchni,

- rolnik hodowca zwierząt,

- ogrodnik,

- murarz, malarz, stolarz, szklarz, blacharz, tleniarz, dekarz, krawiec itp.

IX-X

3

- Operator oczyszczalni ścieków i chlorowni

VIII-IX

4

- Kucharz,

- praczka,

- konwojent

VII-VIII

5

- Szwaczka,

- prasowaczka

VI-VII

6

- Pracownik produkcji roślinnej i zwierzęcej,

- pomoc kuchenna

V-VI

7

- Robotnik gospodarczy

IV-V

8

- Starszy: dozorca, strażnik, portier

IV-V

9

- Dozorca, strażnik, portier, woźny, dźwigowy, szatniarz, powielaczowy, goniec, zmywaczka szkła laboratoryjnego, sprzątaczka

III-IV

10

- Pracownik w okresie nauki zawodu lub przyuczenia do zawodu

I-III

Załącznik nr 3

WYKAZ STANOWISK KIEROWNICZYCH I WYSOKOŚCI DODATKÓW FUNKCYJNYCH

Lp.

Stanowisko

Dodatek funkcyjny - procent uposażenia zasadniczego

1

2

3

1

Pracownicy działalności podstawowej

- Dyrektor zakładu

do 50%

2

- Zastępca dyrektora zakładu,

- naczelny lekarz szpitala,

- zastępca dyrektora do spraw pielęgniarstwa - naczelna pielęgniarka

do 45%

3

- Ordynator,

- kierownik: wojewódzkiej przychodni specjalistycznej, działu, oddziału, zakładu,

- kierownik: apteki produkującej płyny infuzyjne, apteki w szpitalu powyżej 500 łóżek

do 40%

4

- Zastępca ordynatora,

- zastępczyni naczelnej pielęgniarki,

- kierownik przychodni nie wymienionej pod lp. 3,

- kierownik apteki nie wymienionej pod lp. 3,

- przełożona pielęgniarek,

- zastępca kierownika: wojewódzkiej przychodni specjalistycznej, działu, oddziału, zakładu, apteki produkującej płyny infuzyjne

do 35%

5

- Kierownik ośrodka zdrowia: gminnego, wiejskiego i przyzakładowego na wsi

do 30%

6

- Kierownik pozostałych komórek organizacyjnych,

- wojewódzki inspektor orzecznictwa lekarskiego,

- zastępca kierownika nie wymieniony pod lp. 4,

- starszy lekarz poradni w przychodni rejonowej,

- zastępczyni przełożonej pielęgniarek,

- pielęgniarka (położna) oddziałowa,

- kierownik zespołu techników medycznych

do 25%

7





1

- Zastępca kierownika komórki organizacyjnej wymienionej pod lp. 6,

- kierownik techniczny pracowni stomatologicznej,

- starsza pielęgniarka (starsza położna), starszy felczer lub starszy technik, koordynujący i nadzorujący pracę odpowiednio innych pielęgniarek, położnych, felczerów lub techników4)

Pracownicy techniczni, ekonomiczni i administracyjni

- Dyrektor zakładu

do 20%






do 50%

2

- Zastępca dyrektora zakładu,

- główny księgowy w zakładzie

do 45%

3

- Dyrektor domu pomocy społecznej

do 40%

4

- Dyrektor (kierownik) profilaktycznego domu zdrowia,

- kierownik zakładu sanitarnego,

- zastępca dyrektora domu pomocy społecznej,

- główny księgowy domu pomocy społecznej,

- zastępca głównego księgowego wymienionego pod lp. 2

do 35%

5

- Kierownik międzywojewódzkiej lub wojewódzkiej jednostki socjalnej,

- kierownik gospodarstwa pomocniczego powyżej 40 pracowników,

- zastępca dyrektora (kierownika) profilaktycznego domu zdrowia

do 30%

6

- Kierownik: domu małych dzieci, domu pielęgniarek, żłobka, ośrodka adaptacyjnego, samodzielnej jednostki socjalnej, gospodarstwa pomocniczego,

- kierownik działu,

- główny specjalista

do 25%

7

- Główny księgowy w jednostkach wymienionych pod lp. 4-6,

- zastępca głównego księgowego domu pomocy społecznej,

- kierownik komórki organizacyjnej nie wymienionej pod lp. 6

do 20%

1) Rozpoznający choroby, leczący i wydający orzeczenia o stanie zdrowia,

2) W zakładach (komórkach), w których nie ma przełożonej (oddziałowej), lub kierownika zespołu techników.

3) Stosuje się wówczas, gdy zastępca dyrektora ma średnie wykształcenie.

4) W zakładach (komórkach), w których nie ma przełożonej (oddziałowej) lub kierownika zespołu techników.

5) Jeżeli kieruje komórką organizacyjną lub zespołem pracowników.

Załącznik nr 4

RODZAJE SZCZEGÓLNYCH ZADAŃ, ZA KTÓRYCH WYKONANIE PRZYSŁUGUJE ODRĘBNE WYNAGRODZENIE, ORAZ ZASADY JEGO PRZYZNAWANIA

Część I

Lp.

Zadania

Wynagrodzenie - procent

1

2

3

1

1) Wykonanie sekcji zwłok łącznie ze sporządzeniem protokołu:

a) lekarz spoza zakładu pracy:

- ze specjalizacją co najmniej I stopnia w zakresie patomorfologii

- odbywający specjalizację I stopnia w zakresie patomorfologii lub mający uprawnienia

b) lekarz zatrudniony w zakładzie pracy w innej komórce organizacyjnej niż pracownia anatomopatologiczna:

- ze specjalizacją co najmniej I stopnia w zakresie patomorfologii

- odbywający specjalizację I stopnia w zakresie patomorfologii lub mający uprawnienia

2) pobranie wycinków przy sekcji zwłok do badań histopatologicznych

3) prace pomocnicze przy sekcji zwłok

do 21

do 16




do 16

do 13

do 3

do 5,5

2

Udział w naradzie lekarskiej (konsylium) poza miejscem podstawowego lub dodatkowego zatrudnienia:

a) lekarz posiadający stopień naukowy doktora habilitowanego, tytuł naukowy albo zajmujący stanowisko profesora zwyczajnego, nadzwyczajnego lub docenta

b) lekarz ze specjalizacją co najmniej I stopnia

Za udział w naradzie lekarskiej (konsylium) w godzinach między 22,00 a 6,00 albo w niedzielę lub święto przysługuje podwójna stawka wynagrodzenia.



do 4


do 3

3

Opieka nad przewlekle chorymi psychicznie i umysłowo upośledzonymi, sprawowana w ramach hospitalizacji domowej (za zadania wykonywane poza godzinami pracy - miesięcznie):

1) lekarz psychiatra opiekujący się:

a) 10-25 chorymi

b) powyżej 25 chorymi

2) pielęgniarka opiekująca się:

a) 10-15 chorymi

b) powyżej 15 chorymi

3) pracownik socjalny sprawujący opiekę nad:

a) 10-40 chorymi

b) powyżej 40 chorymi




do 39

do 57

do 22

do 31

do 19

do 26

4

Odczytanie i opis:

a) zdjęcia małoobrazkowego

b) elektrokardiogramu

c) elektroencefalogramu

d) elektromiogramu

0,1

0,5

1

2,5

5

Badanie przeprowadzone przez lekarza sądowego:

a) w miejscu przyjęć lekarza

b) w domu chorego

Za badanie przeprowadzone w niedzielę lub święto przysługuje podwójna stawka wynagrodzenia.

do 2,6

do 5

6

Udział lekarza w akcji ratowniczej na morzu

do 43

7

Dyżur lekarski przy telefonie oraz gotowość do pracy na wezwanie (za godzinę):

1) dyżur przy telefonie na rzecz służby ratownictwa morskiego "Radiomedical":

a) starszy asystent

b) asystent

c) młodszy asystent

2) gotowość do pracy na wezwanie do kopalni węgla:

a) starszy asystent

b) asystent

c) młodszy asystent

3) gotowość do pracy na wezwanie do odprawy sanitarnej statku na redzie

do 0,7

do 0,6

do 0,5

do 0,4

do 0,3

do 0,3

do 0,3

8

Opieka lekarska nad pracownikami zakładów przemysłowych, zatrudnionymi w warunkach szczególnego narażenia zdrowia, za 12 godzin, poza godzinami funkcjonowania przychodni:

1) w górnictwie i hutnictwie:

a) starszy asystent

b) asystent

c) młodszy asystent

2) w innych przemysłach:

a) starszy asystent

b) asystent

c) młodszy asystent




do 17

do 14,4

do 12,5

do 12,5

do 10,6

do 9,4

9

Opieka lekarska nad pensjonariuszami w domu pomocy społecznej (miesięcznie)

do 94

10

Prace techniczne wykonywane ponad 170 jednostek obliczeniowych w pracowniach stomatologicznych (za jednostkę obliczeniową)

3,1

11

Wykonywanie zadań po godzinach normalnego zatrudnienia na obozie rehabilitacyjnym dla osób z zaburzeniami psychicznymi (za 2-tygodniowy turnus):

1) kierownik turnusu (lekarz lub inny pracownik medyczny z wyższym wykształceniem)

2) pracownicy medyczni z wyższym wykształceniem

3) pozostali pracownicy medyczni




o 94

do 62

do 31

12

Przygotowanie zwłok do pogrzebu w domu pomocy społecznej

15,6

13

Opieka lekarska, lekarsko-dentystyczna w placówkach oświatowo-wychowawczych (miesięcznie)

do 39

14

Opieka medyczna (w tym przeprowadzenie badań wstępnych i okresowych) nad pracownikami zakładów pracy i uczniami szkół położonych w rejonach działania gminnego lub wiejskiego ośrodka zdrowia (miesięcznie):

1) lekarz obejmujący opieką:

a) do 300 pracowników i uczniów

b) powyżej 300 pracowników i uczniów

2) lekarz dentysta obejmujący opieką:

a) do 150 uczniów

b) powyżej 150 uczniów




do 44

do 50

do 44

do 50

15

Prowadzenie praktycznej nauki zawodu uczniów szkół medycznych (miesięcznie)

do 22

16

Udział w komisyjnym badaniu i stwierdzeniu śmierci osobniczej:

1) lekarz neurolog lub lekarz neurochirurg

2) lekarz anestezjolog

3) lekarz specjalista w dziedzinie patomorfologii lub lekarz wyznaczony przez właściwy terenowo zakład medycyny sądowej akademii medycznej

19

19

19

17

Wykonanie zadań związanych z przeszczepem jednej nerki (w ośrodku wykonującym ponad 15 przeszczepień rocznie)

do 812

18

Wykonanie zadań związanych z przeszczepieniem serca

do 1.060

19

Wykonanie zadań związanych z przeszczepieniem serca i płuc

do 1.060

20

Wykonanie operacji serca w krążeniu poza ustrojowym (w ośrodku wykonującym powyżej 200 operacji rocznie)

do 320

21

Przezskórne, wewnątrztętnicze rozszerzenie naczyń wieńcowych - za każdy zabieg w ośrodku wykonującym ponad 100 zabiegów plastycznych na naczyniach wieńcowych, zastawkach serca, aorcie i żyłach płucnych

do 225

22

Wykonanie zadań związanych z przeszczepieniem trzustki

do 1.060

23

Wykonanie zadań związanych z pobraniem gałki ocznej do przeszczepu jej tkanek i przeszczep rogówki

do 275

24

Wykonanie zadań związanych z transplantacją szpiku

do 750

25

Wykonanie zadań związanych z pobraniem i przygotowaniem allogenicznych przeszczepów biostatycznych:

1) pobranie zastawek serca:

a) lekarz

b) pracownik medyczny z innym niż medyczne wyższym wykształceniem

c) technik medyczny (laborant medyczny)

2) pobranie tkanek innych niż wymienione w pkt 1:

a) lekarz lub pracownik medyczny z innym niż medyczne wyższym wykształceniem za pobranie:

- opony twardej

- kości długich (4 sztuki)

- talerza biodrowego (jednego)

- mostka

- żebra

- skóry (o powierzchni 100 cm2)

- nerwów i naczyń krwionośnych

- kostek słuchowych - jednostronnie

b) technik medyczny (laborant medyczny) za pobranie:

- opony twardej

- kości długich (4 sztuki)

- talerza biodrowego (jednego)

- mostka

- żebra

- skóry (o powierzchni 100 cm2)

- nerwów i naczyń krwionośnych

- kostek słuchowych - jednostronnie

3) protezowanie zwłok

4) przygotowanie zastawki sercowej do przeszczepienia:

a) lekarz lub pracownik medyczny z innym niż medyczne wyższym wykształceniem

b) technik medyczny (laborant medyczny)

5) przygotowanie kostek słuchowych do przeszczepienia:

a) lekarz

b) technik medyczny (laborant medyczny)

6) przygotowanie tkanek innych niż wymienione w pkt 4 i 5 do przeszczepienia (do jednego przeszczepu):

a) lekarz

b) technik medyczny (laborant medyczny)

c) pracownik niższego personelu działalności podstawowej

7) wykonanie oceny bakteriologicznej pobranej tkanki przed i po sterylizacji:

a) lekarz lub pracownik medyczny z innym niż medyczne wyższym wykształceniem

b) technik medyczny (laborant medyczny)

8) wykonanie kwalifikacji sekcji i konsultacja przy pobieraniu tkanek ze zwłok ludzkich - lekarz patomorfolog lub lekarz specjalista z zakresu medycyny sądowej

9) konsultacja i pobranie tkanek zwierzęcych - lekarz



34

26

17



7

13

4

4

1,3

2,5

7

8,5

3

7

2

2

0,7

2

3

3

10

47

16

26

13



1,3

0,7

0,5

1,3

0,7

13


7

26

Wykonanie badania wirusologicznego u dawcy narządów lub tkanek:

1) lekarz lub pracownik medyczny z innym niż medyczne wyższym wykształceniem

2) technik medyczny (laborant medyczny)

13

7

27

Wykonanie oceny bakteriologicznej pobranego narządu lub tkanek:

1) lekarz lub pracownik medyczny z innym niż medyczne wyższym wykształceniem

2) technik medyczny (laborant medyczny)

2,6

1,3

28

Wykonanie operacji rewaskularyzacyjnych tętnic w ośrodku wykonującym powyżej 200 operacji rocznie

do 211

29

Wykonanie zadań związanych z operacją wydłużenia kończyny

do 279

30

Wykonanie zadań związanych z endoplastyką stawów biodrowych albo kolanowych

do 245

31

Wykonanie zadań lekarza kierującego pracą punktu krwiodawstwa (miesięcznie):

1) pobierającego do 500 litrów krwi rocznie

2) pobierającego powyżej 500 litrów krwi rocznie



63

84

32

Pracownikowi działalności podstawowej wykonującemu opiekę zdrowotną nad osobami zakażonymi wirusem HIV, zatrudnionemu w: (miesięcznie)

1) oddziale detoksykacyjnym,

2) poradni uzależnień lekowych, punkcie konsultacyjnym,

3) ośrodku (oddziale) rehabilitacyjnym,

4) oddziale dla chorych na AIDS i nosicieli wirusa HIV,

5) pracowni w laboratorium wykonującej badania w kierunku nosicielstwa HIV,

6) pracowni wykonującej badania diagnostyczne osobom zakażonym wirusem HIV


do 500

33

Pracownikowi działalności podstawowej zatrudnionemu w zakładzie (komórce) opieki stacjonarnej innym niż określony pod lp. 32, udzielającemu sporadycznie pomocy medycznej osobom zakażonym wirusem HIV, za każdy dzień, w którym udzielana była pomoc medyczna

10

34

Pracownikowi medycznemu za udzielenie pomocy medycznej (ambulatoryjnej, doraźnej, diagnostycznej itp.) osobie zakażonej wirusem HIV

10

Część II

1. W razie wykonywania sekcji zwłok w miejscowości oddalonej co najmniej 25 km od miejscowości, w której lekarz jest zatrudniony, wynagrodzenie określone pod lp. 1 pkt 1 lit. a) i b) przysługuje w podwójnej wysokości.

2. Wynagrodzenie określone pod lp. 5 przysługuje za badania ustalone w rozporządzeniu Ministrów Sprawiedliwości, Obrony Narodowej oraz Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 24 października 1970 r. w sprawie warunków i trybu usprawiedliwiania niestawiennictwa z powodu choroby uczestników procesu w sprawach karnych (Dz. U. Nr 27, poz. 218).

3. Wynagrodzenie określone pod lp. 7 pkt 2 i 3 za każdą godzinę pracy od chwili wezwania do pracy (do kopalni węgla lub do odprawy sanitarnej statku na redzie) do czasu jej zakończenia przysługuje w podwójnej wysokości.

4. W razie wykonywania przez lekarza zadań określonych pod lp. 8 w wymiarze mniejszym lub większym niż 12 godzin, przyznaje się wynagrodzenie odpowiednio w mniejszej lub większej wysokości, licząc za każdą godzinę 1/12 część wynagrodzenia określonego pod lp. 8.

5. Za wykonywanie zadań określonych pod lp. 8 w niedzielę, święto lub dzień ustalony w rozkładzie czasu pracy dla danego pracownika jako dodatkowy dzień wolny od pracy przysługuje podwójne wynagrodzenie. Podwójne wynagrodzenie nie przysługuje pracownikowi, który w dodatkowym dniu wolnym od pracy wykonuje zadania na warunkach pracy dodatkowej w innym niż macierzysty zakładzie pracy.

6. Wynagrodzenie określone pod lp. 9 przysługuje lekarzowi (lekarzowi dentyście) za sprawowanie opieki lekarskiej średnio dwie godziny dziennie. Dyrektorzy (kierownicy) jednostek organizacyjnych wymienionych pod lp. 9 określają zakres obowiązków lekarza (lekarza dentysty) i, godziny przyjęć pacjentów.

7. Wynagrodzenie za wykonywanie zadań określonych pod lp. 10:

1) przysługuje technikowi dentystycznemu (uprawnionemu technikowi dentystycznemu) zatrudnionemu w pracowni stomatologicznej za wykonanie każdej jednostki obliczeniowej ponad 510 jednostek kwartalnie; liczbę 510 jednostek obliczeniowych pomniejsza się w przypadku usprawiedliwionej nieobecności w pracy proporcjonalnie do czasu trwania tej nieobecności,

2) obliczane jest i wypłacane w ciągu miesiąca następującego po upływie kwartału,

3) może być wypłacone w formie zaliczki w wysokości 50% należności za wykonane jednostki obliczeniowe ponad 170 w pierwszym oraz ponad 170 w drugim miesiącu kwartału,

4) przysługuje kierownikowi technicznemu pracowni stomatologicznej w wysokości średniego wynagrodzenia za wykonanie dodatkowych zadań, przypadającego na jednego technika dentystycznego (uprawnionego technika dentystycznego) zatrudnionego w kwartale stanowiącym okres obliczeniowy,

5) przysługuje kierownikowi technicznemu za wykonane przez niego dodatkowe zadania (prace techniczne) w dziedzinie stomatologii, z tym że liczbę 510 jednostek obliczeniowych pomniejsza się temu kierownikowi proporcjonalnie do czasu pracy - przeznaczonego na wykonywanie zadań kierownika - określonego przez dyrektora zakładu pracy, a dodatkowego wynagrodzenia nie wlicza się do średniego wynagrodzenia, o którym mowa w pkt. 4.

8. Przygotowanie zwłok do pogrzebu w domu pomocy społecznej, o którym mowa pod lp. 12, obejmuje przeniesienie zwłok do kostnicy, umycie zwłok, ogolenie oraz ubranie i włożenie do trumny. Wynagrodzenie przysługuje za jednorazowe wykonanie czynności przez pracownika lub zespół pracowników.

9. Rodzaj placówek oświatowo-wychowawczych, w których ma zastosowanie wynagrodzenie określone pod lp. 13, ustalony jest odrębnie.

10. Wynagrodzenie określone pod lp. 14 może być przyznane lekarzowi (lekarzowi dentyście), zatrudnionemu w pełnym wymiarze czasu pracy w wiejskim lub gminnym ośrodku zdrowia, pod warunkiem złożenia pisemnego oświadczenia o objęciu opieką medyczną (w tym przeprowadzenie badań wstępnych i okresowych) pracowników zakładów pracy i uczniów szkół w rejonie działania ośrodka.

11. Wysokość wynagrodzenia określonego pod lp. 15 ustala się w porozumieniu z dyrektorem szkoły medycznej, której uczniowie odbywają praktyczną naukę zawodu.

12. Indywidualne wynagrodzenie za wykonanie zadań określonych pod lp. 17-24 i 28-30 przyznaje kierownik zespołu operującego, w ramach stawki wynagrodzenia określonej za wykonanie zadania. Kierownikowi zespołu operującego indywidualne wynagrodzenie przyznaje ordynator. Jeżeli kierownikiem zespołu operującego jest ordynator, jego wynagrodzenie powinno być ustalone wskaźnikiem procentowym w stosunku do stawki wynagrodzenia, a mianowicie za wykonanie zadania określonego: pod lp. 17 - 10%, pod lp. 18 - 15%, pod lp. 19 - 15%, pod lp. 20 - 25%, pod lp. 21 - 20%, pod lp. 22 - 15%, pod lp. 23 - 20%, pod lp. 24 -10% (lekarz koordynujący prace związane z transplantacją szpiku), pod lp. 28 - 25%, pod lp. 29 - 20% i pod lp. 30 - 20%.

13. Stawka wynagrodzenia określona pod lp. 33 ulega zwiększeniu o 100%, jeżeli pomoc medyczna polegała na dokonaniu zabiegu operacyjnego.

14. Indywidualne wynagrodzenie za wykonanie zadań określonych pod lp. 32-34 przyznaje kierownik zakładu (komórki).

15. Do pracowników zakładów społecznych służby zdrowia stosuje się odpowiednie przepisy określające wynagrodzenie nauczycieli akademickich akademii medycznych z tytułu pełnienia funkcji w nadzorze specjalistycznym.

16. Pracownikom pobierającym wynagrodzenie za wykonywanie zadań określonych pod lp. 1, 2, 3, 5, 7 pkt 2 i 3, pod lp. 9, 13 i 16 przysługuje zwrot kosztów przejazdu według zasad obowiązujących przy podróżach służbowych na obszarze kraju, jeżeli właściwy zakład nie zapewni przejazdu samochodem służbowym, a pracownikom pobierającym wynagrodzenie za wykonywanie zadań określonych pod lp. 14, używającym własnego pojazdu, przysługuje zwrot kosztów według zasad określonych przepisami w sprawie używania samochodów osobowych, motocykli i motorowerów do celów służbowych.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00