Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 1987-12-18 do 2019-02-11
Wersja archiwalna od 1987-12-18 do 2019-02-11
archiwalny
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA KULTURY I SZTUKI
z dnia 9 grudnia 1987 r.
w sprawie zasad postępowania rejestrowego oraz prowadzenia rejestru instytucji filmowych
Na podstawie art. 22 ust. 5 ustawy z dnia 16 lipca 1987 r. o kinematografii (Dz. U. Nr 22, poz. 127) zarządza się, co następuje:
§ 1.[Rejestr instytucji filmowych] Rejestr instytucji filmowych, zwany dalej „rejestrem”, prowadzi Przewodniczący Komitetu Kinematografii dla instytucji filmowych, objętych przepisami ustawy z dnia 16 lipca 1987 r. o kinematografii (Dz. U. Nr 22, poz. 127).
§ 2.[Kategorie rejestrowe] Dla każdej instytucji filmowej prowadzi się oddzielną księgę rejestrową.
§ 3.[Księga rejestrowa] 1. Księga rejestrowa składa się z następujących działów:
1) działu pierwszego „Oznaczenie instytucji filmowej” - do którego wpisuje się w odrębnych rubrykach:
a) numer kolejny wpisu,
b) pełną i skróconą nazwę instytucji filmowej oraz oznaczenie jej siedziby,
c) przedmiot działalności instytucji filmowej,
d) oznaczenie aktu o utworzeniu instytucji filmowej,
e) cyfrowy identyfikator instytucji filmowej nadany w systemie informacji statystycznej oraz uwagi,
2) działu drugiego „Organizacja instytucji filmowej” - do którego wpisuje się w odrębnych rubrykach:
a) numer kolejny wpisu,
b) wzmiankę o zatwierdzeniu statutu instytucji filmowej,
c) imię i nazwisko dyrektora instytucji filmowej oraz imiona i nazwiska zastępców dyrektora,
d) imiona i nazwiska pełnomocników instytucji filmowej uprawnionych do dokonywania czynności prawnych w imieniu instytucji filmowej oraz zakres ich upoważnień,
e) imiona i nazwiska członków prezydium rady pracowniczej,
f) nazwy oraz określenie siedziby zakładów i innych wyodrębnionych jednostek organizacyjnych instytucji filmowej, które sporządzają bilans, i ich cyfrowe identyfikatory nadane w systemie informacji statystycznej,
g) uwagi,
3) działu trzeciego „Mienie instytucji filmowej” - do którego wpisuje się w odrębnych rubrykach:
a) numer kolejny wpisu,
b) wzmiankę o złożeniu do rejestru bilansu instytucji filmowej za ostatni rok,
c) wzmiankę o obciążeniu środków trwałych instytucji filmowej ograniczonymi prawami rzeczowymi,
d) uwagi,
4) działu czwartego „Połączenie, podział i likwidacja instytucji filmowej” - do którego wpisuje się w odrębnych rubrykach:
a) numer kolejny wpisu,
b) wzmianki dotyczące połączenia, podziału lub likwidacji instytucji filmowej,
c) imię i nazwisko likwidatora,
d) uwagi.
2. Wpisowi podlegają również zmiany i uzupełnienia danych ujawnionych w rejestrze.
§ 4.[Numer, data wpisu i podpis pełnomocnika Przewodniczącego Komitetu Kinematografii] Każdy wpis do księgi rejestrowej oznacza się numerem wynikającym z kolejności wpisów oraz zaopatruje w datę dokonania wpisu i podpis pełnomocnika Przewodniczącego Komitetu Kinematografii.
§ 5.[Zakaz wynoszenia księgi rejestrowej poza miejsce jej przechowywania] Księga rejestrowa nie może być wynoszona poza miejsce jej przechowywania.
§ 6.[Akta rejestrowe] Niezależnie od księgi rejestrowej dla każdej instytucji filmowej prowadzi się akta rejestrowe obejmujące dokumenty stanowiące podstawę wpisu do rejestru.
§ 7.[Powoływanie się na dokument złożony do akt rejestrowych] 1. Przewodniczący Komitetu Kinematografii może w treści wpisu powołać się na dokument złożony do akt rejestrowych. Powołane dokumenty uważa się wówczas za objęte treścią wpisu.
2. Numer kolejny wpisu w księdze rejestrowej odnotowuje się na dokumentach stanowiących podstawę wpisu.
§ 8.[Podstawa dokonania wpisu do rejestru] Wpis do rejestru dokonywany jest na podstawie postanowienia Przewodniczącego Komitetu Kinematografii, określającego dosłowną treść wpisu oraz rubrykę księgi rejestrowej, w której wpis ma być dokonany.
§ 9.[Zawiadomienie o okolicznościach uzasadniających zmianę treści wpisu] Dyrektor instytucji filmowej obowiązany jest do zawiadomienia Przewodniczącego Komitetu Kinematografii o okolicznościach uzasadniających zmianę treści wpisu w terminie 15 dni od powstania tych okoliczności.
§ 10.[Odpowiednie stosowanie przepisów do wykreślenia wpisu] Przepisy dotyczące wpisu do rejestru stosuje się odpowiednio do wykreślenia wpisu.
§ 11.[Udostępnianie rejestru] 1. Rejestr jest udostępniany do wglądu każdemu, kto wykaże w tym interes prawny. Przewodniczący Komitetu Kinematografii może jednak zarządzić odmowę wglądu do rejestru lub do określonych wpisów, jeżeli wymaga tego ochrona tajemnicy państwowej.
2. Rejestr może być udostępniony do wglądu tylko pod nadzorem osoby upoważnionej przez Przewodniczącego Komitetu Kinematografii.
§ 12.[Zaświadczenia, odpisy i wyciągi z rejestru] Zaświadczenia, odpisy i wyciągi z rejestru są wydawane na pisemne żądanie organów instytucji filmowej.
§ 13.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
Minister Kultury i Sztuki: A. Krawczuk