Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
local_library

Komentarz

Komentarz do ustawy o podatkach i opłatach lokalnych - Art. 17b

1

[Zasady obliczania opłaty] Wysokość opłaty reklamowej zależy od dwóch czynników. Po pierwsze, od pola powierzchni tablicy reklamowej, a po drugie, od liczby dni istnienia tablicy reklamowej w danym roku. Ustawodawca zdecydował się bowiem na wprowadzenie dwóch elementów opłaty reklamowej – części stałej (jej wysokość nie może przekroczyć w 2024 r. 3,62 zł dziennie od danej tablicy lub urządzenia reklamowego) oraz części zmiennej, która jest właśnie uzależniona od pola powierzchni tablicy lub urządzenia reklamowego.

Warto wskazać, że ustawodawca przewidział przypadki, gdy ustalenie pola powierzchni będzie utrudnione z uwagi na kształt nośnika reklamowego. Jeśli nośnikiem reklamy jest np. walec, to podstawą wyliczenia części zmiennej jest pole powierzchni bocznej prostopadłościanu opisanego na takim urządzeniu reklamowym.

Schemat 1. Sposób wyliczenia pola powierzchni bocznej prostopadłościanu opisanego na urządzeniu reklamowym w kształcie walca

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00