Jak uzyskać zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach - krok po kroku
Zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzające zaległość podatkową potwierdza aktualną sytuację podatkową wnioskodawcy lub kontrahenta wnioskodawcy (za zgodą tego kontrahenta). Jest to dokument wymagany często przez urzędy lub stronę kontraktu w celu potwierdzenia wiarygodności kontrahenta.
Zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach może potrzebować zarówno przedsiębiorca, jak i osoba niebędąca przedsiębiorcą, m.in. podczas:
● załatwiania spraw w banku (np. przy staraniu się o kredyt),
● zawierania umowy leasingowej,
● sprzedaży nieruchomości,
● udziału w zamówieniach publicznych, gdy zażąda tego zamawiający,
● potwierdzania wiarygodności kontrahenta (zaświadczenie o stanie rozliczeń podatkowych kontrahenta można uzyskać tylko za jego zgodą).