Artykuł
Wzajemne świadczenie usług reklamowych a VAT, sygn. III Sa/Wa 1220/07
Organ: Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie
Data: 26-09-2007
Sygnatura: III Sa/Wa 1220/07
Typ pisma: Wyrok
Teza: Promowanie firmy kontrahenta w zamian za rozpowszechnianie przez niego informacji o programie rabatowym jest wzajemnym, odpłatnym świadczeniem usług podlegającym VAT.
Stan faktyczny
W przedmiotowej sprawie skarżąca spółka rozpoczęła współpracę z kontrahentem. Współpraca polegała na tym, że spółka na własny koszt przygotowywała materiały reklamowe dotyczące programu partnerskiego, w którym posłużyła się nazwą i znakiem handlowym partnera. Kontrahent zgodnie z zawartą umową był zaś zobowiązany do informowania na swój koszt klientów placówek o dostępnym rabacie w przypadku dokonania płatności kartą wystawioną przez spółkę. W opinii wnioskodawcy realizacja tego przedsięwzięcia nie powodowała powstania obowiązku podatkowego w VAT w świetle art. 8 ust. 1 ustawy o VAT z 2004 r., gdyż aktywność każdej ze stron miała charakter niepowtarzalny, i nie znajduje odzwierciedlenia w innych czynnościach o charakterze reklamy i promocji. Ze stanowiskiem tym nie zgodziły się organy podatkowe, twierdząc, że usługi świadczone przez strony umowy były zwykłymi transakcjami świadczonymi przez różne strony obrotu gospodarczego.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right