Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2007-10-15

Wzajemne świadczenie usług reklamowych a VAT, sygn. III Sa/Wa 1220/07

Organ: Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie

Data: 26-09-2007

Sygnatura: III Sa/Wa 1220/07

Typ pisma: Wyrok

Teza: Promowanie firmy kontrahenta w zamian za rozpowszechnianie przez niego informacji o programie rabatowym jest wzajemnym, odpłatnym świadczeniem usług podlegającym VAT.

 

Stan faktyczny

W przedmiotowej sprawie skarżąca spółka rozpoczęła współpracę z kontrahentem. Współpraca polegała na tym, że spółka na własny koszt przygotowywała materiały reklamowe dotyczące programu partnerskiego, w którym posłużyła się nazwą i znakiem handlowym partnera. Kontrahent zgodnie z zawartą umową był zaś zobowiązany do informowania na swój koszt klientów placówek o dostępnym rabacie w przypadku dokonania płatności kartą wystawioną przez spółkę. W opinii wnioskodawcy realizacja tego przedsięwzięcia nie powodowała powstania obowiązku podatkowego w VAT w świetle art. 8 ust. 1 ustawy o VAT z 2004 r., gdyż aktywność każdej ze stron miała charakter niepowtarzalny, i nie znajduje odzwierciedlenia w innych czynnościach o charakterze reklamy i promocji. Ze stanowiskiem tym nie zgodziły się organy podatkowe, twierdząc, że usługi świadczone przez strony umowy były zwykłymi transakcjami świadczonymi przez różne strony obrotu gospodarczego.

     
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00