Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2023-05-01
Wersja aktualna od 2023-05-01
obowiązujący
Alerty
ZARZĄDZENIE NR 43
DYREKTORA GENERALNEGO LASÓW PAŃSTWOWYCH
z dnia 18 kwietnia 2023 r.
w sprawie zmiany Zarządzenia nr 62 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 30 sierpnia 2018 r. w sprawie Regulaminu organizacyjnego Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych
GS.012.2.2023
Na podstawie art. 33 ust. 1 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 672 ze zm.) oraz w związku z § 6 i § 13 ust. 1 Statutu Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe, stanowiącego załącznik do zarządzenia nr 50 Ministra Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa z dnia 18 maja 1994 r. w sprawie nadania Statutu Państwowemu Gospodarstwu Leśnemu Lasy Państwowe, zarządza się, co następuje:
§ 1
W strukturze organizacyjnej Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych, tworzy się nową komórkę organizacyjną pn.:
- Zespół Użytkowania Lasu.
§ 2
W załączniku do Zarządzenia nr 62 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 30 sierpnia 2018 r. (Regulamin organizacyjny DGLP) z póź. zm. wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 41 pkt. 2 skreśla się sformułowanie „i rybacką";
2) w § 51 ust 1 skreśla się pkt. 28, 29 oraz 30;
3) § 57a otrzymuje następujące brzmienie:
„§ 57a.1. Biuro Marketingu (EM) - zajmuje się sprawami związanymi z ustalaniem zasad sprzedaży drewna w LP, analizą rynków, bankiem informacji handlowej oraz cenami surowca drzewnego. Reprezentuje, w uzgodnionym zakresie, Dyrektora Generalnego w kontaktach z przedstawicielami przemysłu drzewnego w sprawach związanych ze sprzedażą drewna przez LP, uzgadnianiem propozycji rozwiązań dotyczących zasad sprzedaży drewna oraz innych kwestii związanych z handlem drewnem i jego produktami. Prowadzi zagadnienia dot. racjonalnego pozyskiwania surowca drzewnego oraz użytków ubocznych. Opracowuje i aktualizuje normy na surowiec drzewny, zasady jego pomiaru, ewidencji i oznakowania oraz obrotu surowcem drzewnym. Prowadzi zagadnienia związane z brakarstwem i szacunkami brakarskimi oraz współpracą z sektorem usług leśnych. Koordynuje funkcjonowanie oraz nadzoruje realizację zadań przez Zespół Użytkowania Lasu.
Do zadań Biura Marketingu należy w szczególności:
1) ustalanie zasad sprzedaży i marketingu drewna przez Lasy Państwowe;
2) kształtowanie polityki racjonalnego wykorzystania drewna oraz użytków ubocznych;
3) prowadzenie spraw związanych z zagadnieniami kształtowania cen i bieżącej polityki cenowej na drewno w Lasach Państwowych;
4) prowadzenie całokształtu spraw związanych z promocją drewna i jego wyrobów;
5) doskonalenie zasad sprzedaży i systemu ustalania cen na drewno w PGL LP;
6) koordynacja działania komórek właściwych ds. sprzedaży drewna w jednostkach organizacyjnych Lasów Państwowych;
7) współpraca z przedstawicielami przemysłu drzewnego w zakresie zasad sprzedaży drewna;
8) opracowywanie planu zagospodarowania nadwyżek surowca drzewnego w wypadku klęsk żywiołowych i innych przyczyn oraz podejmowanie działań interwencyjnych w celu likwidowania zatorów w sprzedaży drewna;
9) sporządzanie bieżących i cyklicznych informacji oraz analiz dotyczących sprzedaży drewna;
10) monitorowanie poszczególnych branż przemysłu drzewnego i prowadzenie badań rynkowych;
11) współdziałanie z Wydziałem Analiz Ekonomicznych i Planowania w zakresie ustalania planu finansowo-gospodarczego Lasów Państwowych oraz ustalania sposobów zapobiegania powstawania należności;
12) prowadzenie działań w zakresie tworzenia banku informacji handlowej;
13) realizowanie zadań dot. rozwoju programów SILP związanych ze sprzedażą drewna, w tym aplikacji internetowych,
14) współpraca z Zakładem Informatyki Lasów Państwowych w przedmiocie aplikacji obsługujących sprzedaż drewna w LP;
15) koordynacja i nadzór działań w zakresie budowy, utrzymania i rozwoju elektronicznego systemu sprzedaży drewna w LP;
16) sporządzanie zestawień i analiz dot. procedur internetowej sprzedaży drewna.
2. Zespół Użytkowania Lasu (EM.U) - funkcjonujący w ramach Biura Marketingu - realizuje w szczególności następujące zadania:
1) ustalanie kierunków rozwoju użytkowania głównego oraz ubocznego;
2) prowadzenie spraw związanych z klasyfikacją i sortymen-tacją surowca drzewnego oraz szacunkami brakarskimi;
3) koordynacja spraw związanych z funkcjonowaniem brakarzy regionalnych oraz organizowanymi przez jednostki organizacyjne LP kursami brakarskimi;
4) analizowanie działań w zakresie użytkowania lasu pod kątem zgodności z ustaleniami planów urządzenia lasu, ustalenie i nadzór nad realizacją rozmiaru użytkowania lasu w poszczególnych kategoriach cięć;
5) nadzór, koordynacja oraz prowadzenie całokształtu spraw związanych z odbiórką oraz ewidencją surowca drzewnego, w szczególności z zasadami jego pomiaru, obliczania miąższości, znakowania wraz ze sposobami oraz narzędziami do tego służącymi;
6) prowadzenie spraw związanych ze zrywką, podwozem oraz transportem surowców leśnych;
7) prowadzenie spraw dotyczących legalności obrotu drewnem (EUTR).
8) prowadzenie działań i współdziałanie z jednostkami organizacyjnymi LP i innymi organizacjami na rzecz rozwoju sektora usług leśnych;
9) monitorowanie zmian w sektorze usług leśnych, ich analiza i ocena;
10) prowadzenie spraw w zakresie programów pomocowych i planów zewnętrznych dotyczących sektora usług leśnych."
§ 3
Wprowadzone zmiany w strukturze organizacyjnej biura Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych przedstawia schemat organizacyjny, stanowiący załącznik do zarządzenia.
§ 4
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 maja 2023 r.
DYREKTOR GENERALNY
LASÓW PAŃSTWOWYCH
Józef Kubica
Załącznik nr 1 do Zarządzenia nr 43
Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych
z dnia 18 kwietnia 2023 r.