Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Biuletyn Informacyjny Lasów Państwowych rok 2022 nr 8 poz. 15
Wersja aktualna od 2022-07-08
Biuletyn Informacyjny Lasów Państwowych rok 2022 nr 8 poz. 15
Wersja aktualna od 2022-07-08
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ZARZĄDZENIE NR 60
DYREKTORA GENERALNEGO LASÓW PAŃSTWOWYCH

z dnia 7 lipca 2022 r.

w sprawie zmiany Zarządzenia nr 62 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 30 sierpnia 2018 r. w sprawie Regulaminu organizacyjnego Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych

GS.012.3.2022

Na podstawie art. 33 ust. 1 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 672) oraz w związku z § 6 i § 13 ust. 1 Statutu Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe, stanowiącego załącznik do zarządzenia nr 50 Ministra Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa z dnia 18 maja 1994 r. w sprawie nadania Statutu Państwowemu Gospodarstwu Leśnemu Lasy Państwowe, zarządza się, co następuje:

§ 1

W strukturze organizacyjnej Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych wprowadza się następujące zmiany organizacyjne:

1) Tworzy się nowe komórki organizacyjne:

a) Zastępca Dyrektora Generalnego ds. Nieruchomości i Zamówień wraz z Pionem Nieruchomości i Zamówień;

b) w ramach pionu Dyrektora Generalnego:

- Stanowisko ds. Korporacyjnych i Ochrony Danych Osobowych.

§ 2

W załączniku do Zarządzenia nr 62 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 30 sierpnia 2018 r. (Regulamin organizacyjny DGLP) z póź. zm. wprowadza się następujące zmiany:

1) § 3 ust. 4 otrzymuje następujące brzmienie:

„W skład Dyrekcji wchodzą:

1) Pion Dyrektora, podporządkowany Dyrektorowi Generalnemu;

2) Pion Ekonomiczny, podporządkowany Zastępcy Dyrektora Generalnego ds. Ekonomicznych;

3) Pion Gospodarki Leśnej, podporządkowany Zastępcy Dyrektora Generalnego ds. Gospodarki Leśnej;

4) Pion Nieruchomości i Zamówień, podporządkowany Zastępcy Dyrektora Generalnego ds. Nieruchomości i Zamówień."

2) § 3 ust. 5 otrzymuje następujące brzmienie:

1)

Pion Dyrektora Generalnego G

a)

Wydział Komunikacji Społecznej

GD

w ramach Wydziału funkcjonuje

- Zespół Obsługi

GD.O

- Zespół Rzecznika Prasowego

GD.P

b)

Zespół Prawny

GR

c)

Inspekcja Lasów Państwowych

GI

w ramach Inspekcji Lasów Państwowych funkcjonują

- Regiony Inspekcyjne

GI.(…)

d)

Inspektorat Straży Leśnej

GS

e)

Wydział Zarządzania Zasobami Ludzkimi

GK

f)

Zespół ds. Obronności i Ochrony Informacji Niejawnych

GN

g)

Wydział Administracji, Bezpieczeństwa i Ochrony Pracy w Leśnictwie

GB

h)

Wydział Koordynacji Projektów Rozwojowych i Nadzoru Właścicielskiego

GW

i)

Stanowisko ds. Korporacyjnych i Ochrony Danych Osobowych

GO

2)

Pion Ekonomiczny E

a)

Biuro Marketingu

EM

b)

Główny Księgowy LP

EG

w ramach Głównego Księgowego LP funkcjonują:

- Wydział Księgowości

EG.K

- Zespół Wsparcia Ekonomicznego

EG.F

c)

Wydział Analiz Ekonomicznych i Planowania

EP

d)

Wydział Informatyki

EI

w ramach Wydziału Informatyki funkcjonuje:

- Zespół ds. Cyberbezpieczeństwa

EI.C

e)

Stanowisko Radcy Prawnego ds. Ekonomicznych

EE

3)

Pion Gospodarki Leśnej Z

a)

Wydział Hodowli Lasu

ZG

w ramach Wydziału Hodowli Lasu funkcjonuje:

- Zespół Gospodarki Łowieckiej

ZG.Ł

b)

Wydział Ochrony Lasu

ZO

w ramach Wydziału Ochrony Lasu funkcjonują:

- Zespoły Ochrony Lasu

ZOL(…)

c)

Wydział Ochrony Zasobów Przyrodniczych

ZP

w ramach Wydziału Ochrony Zasobów Przyrodniczych funkcjonuje:

- Zespół ds. Projektu LIFE

ZP.L

d)

Wydział Urządzania Lasu

ZU

e)

Stanowisko Radcy Prawnego ds. Gospodarki Leśnej

ZR

f)

Wydział ds. Współpracy Międzynarodowej

ZZ

4)

Pion Nieruchomości i Zamówień M

a)

Wydział Gospodarowania Mieniem

MG

Wydziału Gospodarowania Mieniem funkcjonują:

- Zespół Inwestycji Drogowych i Transportu

MG.D

- Zespół Ochrony Gruntów Leśnych

MG.G

b)

Wydział Zamówień Publicznych i Innowacji

MZ

c)

Stanowisko Radcy Prawnego ds. Nieruchomości i Zamówień

ME


3) § 16 otrzymuje następujące brzmienie:

„§ 16

W ramach Stanowiska ds. Korporacyjnych i Ochrony Danych Osobowych funkcjonuje Inspektor Ochrony Danych, który na podstawie odrębnej regulacji, w imieniu i na rzecz administratora danych osobowych (w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, zwanego dalej rozporządzeniem lub RODO, realizuje czynności związane z przestrzeganiem przepisów o ochronie danych osobowych, podlegając w tym zakresie bezpośrednio Dyrektorowi Generalnemu."

4) § 18 otrzymuje następujące brzmienie:

„§ 18

1. Dyrektora Generalnego, w czasie jego nieobecności, zastępuje Zastępca Dyrektora Generalnego ds. Ekonomicznych. W razie jednoczesnej nieobecności Dyrektora Generalnego i Zastępcy Dyrektora Generalnego ds. Ekonomicznych, Dyrektora Generalnego zastępuje Zastępca Dyrektora Generalnego ds. Gospodarki Leśnej. W razie jednoczesnej nieobecności Dyrektora Generalnego i Zastępcy Dyrektora Generalnego ds. Ekonomicznych oraz Zastępcy Dyrektora Generalnego ds. Gospodarki Leśnej, Dyrektora Generalnego zastępuje Zastępca Dyrektora Generalnego ds. Nieruchomości i Zamówień. W przypadku jednoczesnej nieobecności Dyrektora Generalnego LP i jego zastępców Dyrektora Generalnego zastępuje wyznaczony przez niego pracownik. Dyrektor Generalny udziela mu pełnomocnictwa, określając zakres obowiązków i uprawnień w ramach planowanego zastępstwa.

2. Zastępujący Dyrektora Generalnego jego zastępca ma w kontaktach zewnętrznych właściwość do składania oświadczeń woli w pełnym zakresie zadań i uprawnień Dyrektora Generalnego pod jego nieobecność w Dyrekcji, chyba, że pełnomocnictwo do zastępowania Dyrektora Generalnego stanowi inaczej.

3. Zastępstwa zastępców Dyrektora Generalnego odbywają się wg zasady jak niżej:

a) Zastępcę Dyrektora Generalnego ds. Ekonomicznych w czasie jego nieobecności zastępuje Zastępca Dyrektora Generalnego ds. Gospodarki Leśnej, zaś Zastępcę Dyrektora Generalnego ds. Gospodarki Leśnej zastępuje Zastępca Dyrektora Generalnego ds. Nieruchomości i Zamówień, a Zastępcę Dyrektora ds. Nieruchomości i Zamówień zastępuje Zastępca Dyrektora ds. Ekonomicznych;

b) w przypadku jednoczesnej nieobecności wyżej wymienionych zastępców, w uzgodnieniu z Dyrektorem Generalnym, wyznaczony kierownik komórki organizacyjnej lub pracownik pionu Zastępcy Dyrektora Generalnego ds. Ekonomicznych."

5) w § 42 skreśla się pkt 7-9, 12-13, 18-20;

6) po § 42 dodaje się nowy §42a o następującym brzmieniu:

„§ 42a. Do zadań Zastępcy Dyrektora Generalnego ds. Nieruchomości i Zamówień (M) należą sprawy określone w § 40 oraz sprawowanie nadzoru nad wykonywaniem zadań przez poszczególne komórki organizacyjne wchodzące w skład podległego pionu, w szczególności w zakresie:

1) spraw związanych z regulacją spraw własności i ewidencji lasów i gruntów w Lasach Państwowych;

2) prowadzenia spraw związanych z udzielaniem zamówień publicznych;

3) prowadzenia badań naukowych na rzecz Lasów Państwowych;

4) spraw związanych z użytkowaniem i zmianami we wzorcu munduru leśnika;

5) infrastruktury leśnej wraz ze sprawami związanymi z gospodarką nieruchomościami zabudowanymi;

6) spraw dotyczących gospodarowania transportem samochodowym w LP;

7) ubezpieczeń majątkowych;

8) koordynowania obsługi prawnej w ramach komórek organizacyjnych wchodzących w skład własnego pionu."

7) w 47a wprowadza się następujące zmiany:

a) w wprowadzeniu do wyliczenia skreśla się sformułowanie „W ramach Zespołu funkcjonuje Inspektor Danych Osobowych".;

b) skreśla się pkt 19.

8) w §48 skreśla się pkt 9-11 i 15-16;

9) w § 49a wprowadza się następujące zmiany:

a) wprowadzenie do wyliczenia otrzymuje następujące brzmienie:

„§ 49a.

Wydział Koordynacji Projektów Rozwojowych i Nadzoru Właścicielskiego (GW) - zajmuje się sprawami związanymi z koordynacją działań w zakresie realizacji projektów rozwojowych przez jednostki organizacyjne LP, w tym komórki organizacyjne DGLP. Prowadzi sprawy związane z analizowaniem i sprawozdawczością w zakresie środków zewnętrznych w Lasach Państwowych oraz sprawuje nadzór właścicielski nad spółkami, których udziałowcami są Lasy Państwowe, a w tym w zakresie tworzenia lub przystępowania przez Dyrektora Generalnego w imieniu Skarbu Państwa do spółek z ograniczoną odpowiedzialnością lub spółek akcyjnych oraz w zakresie wykonywania przez Dyrektora Generalnego uprawnień wynikających z praw majątkowych Skarbu Państwa w zakresie posiadanych przez Lasy Państwowe akcji i udziałów w spółkach. W kwestiach prawnych dotyczących realizacji zadań w zakresie nadzoru właścicielskiego Wydział ściśle współpracuje z Zespołem ds. korporacyjnych i ochrony danych osobowych".

b) pkt 11 otrzymuje następujące brzmienie:

11) w zakresie spraw związanych ze spółkami, których udziałowcami są Lasy Państwowe, a w tym w zakresie tworzenia lub przystępowania przez Dyrektora Generalnego w imieniu Skarbu Państwa do spółek z ograniczoną odpowiedzialnością lub spółek akcyjnych oraz w zakresie wykonywania przez Dyrektora Generalnego uprawnień wynikających z praw majątkowych Skarbu Państwa w zakresie posiadanych przez Lasy Państwowe akcji i udziałów w spółkach:

a) Inicjowanie działań w zakresie spraw związanych ze spółkami, w których udziałowcami są Lasy Państwowe, a w tym w zakresie tworzenia lub przystępowania przez Dyrektora Generalnego w imieniu Skarbu Państwa do spółek z ograniczoną odpowiedzialnością lub spółek akcyjnych oraz w zakresie wykonywania przez Dyrektora Generalnego uprawnień wynikających z praw majątkowych Skarbu Państwa w zakresie posiadanych przez Lasy Państwowe akcji i udziałów w spółkach;

b) inicjowanie tworzenia lub zmiany aktów normatywnych w zakresie spraw wskazanych lit. a);

c) inicjowanie, prowadzenie oraz uczestniczenie w rozmowach i rokowaniach w zakresie spraw wskazanych w lit. a);

d) inicjowanie działań w zakresie zamiany lub sprzedaży udziałów lub akcji spółek posiadanych przez Lasy Państwowe;

e) opracowywanie rocznej informacji o zaangażowaniu kapitału Lasów Państwowych w spółkach i uzyskanych efektach

f) gromadzenie wymaganej prawem dokumentacji spółek z udziałem kapitału Lasów Państwowych;

g) zestawianie danych giełdowych o zmianach wartości akcji, z uwzględnieniem sytuacji w zakładach kompleksu przemysłu drzewnego;

h) przygotowywanie bieżącej informacji o spółkach, w których Lasy Państwowe są udziałowcami;

i) przygotowywanie informacji do decyzji o zamianach (lub sprzedaży) akcji spółek posiadanych przez Lasy Państwowe;

j) opracowywanie rocznej informacji o zaangażowaniu kapitału Lasów Państwowych w spółkach i uzyskanych efektach."

10) po § 49a dodaje się § 49 b w brzmieniu:

„§ 49b.

Stanowisko ds. Korporacyjnych i Ochrony Danych Osobowych (GO) - odpowiada za obsługę prawną Dyrektora Generalnego oraz Wydziału Koordynacji Projektów Rozwojowych i Nadzoru Właścicielskiego w zakresie spraw związanych ze spółkami, w których udziałowcami są Lasy Państwowe, a w tym w zakresie tworzenia lub przystępowania przez Dyrektora Generalnego w imieniu Skarbu Państwa do spółek z ograniczoną odpowiedzialnością lub spółek akcyjnych oraz w zakresie wykonywania przez Dyrektora Generalnego uprawnień wynikających z praw majątkowych Skarbu Państwa w zakresie posiadanych przez Lasy Państwowe akcji i udziałów w spółkach.

W realizacji zadań Stanowisko ścisłe współpracuje z Wydziałem Koordynacji Projektów Rozwojowych i Nadzoru Właścicielskiego oraz Zespołem Prawnym.

W ramach Stanowiska funkcjonuje Inspektor Ochrony Danych, który na podstawie odrębnej regulacji, w imieniu i na rzecz administratora danych osobowych (w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady [UE] 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, zwanego dalej rozporządzeniem lub RODO) realizuje czynności związane z przestrzeganiem przepisów o ochronie danych osobowych, podlegając w tym zakresie bezpośrednio Dyrektorowi Generalnemu.

Do zadań Stanowiska w szczególności należy:

1) w zakresie spraw związanych ze spółkami, w których udziałowcami są Lasy Państwowe, a w tym spraw dotyczących tworzenia lub przystępowania przez Dyrektora Generalnego w imieniu Skarbu Państwa do spółek z ograniczoną odpowiedzialnością lub spółek akcyjnych oraz dotyczących wykonywania przez Dyrektora Generalnego uprawnień wynikających z praw majątkowych Skarbu Państwa w zakresie posiadanych przez Lasy Państwowe akcji i udziałów w spółkach:

a) opiniowanie pod względem redakcyjnym i legislacyjnym projektów aktów normatywnych w zakresie spraw związanych ze spółkami, których udziałowcami są Lasy Państwowe inicjowanych przez Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych oraz Wydział Koordynacji Projektów Rozwojowych i Nadzoru Właścicielskiego;

b) ocena prawna oraz udzielanie Dyrektorowi Generalnego Lasów Państwowych oraz pracownikom Wydziału Koordynacji Projektów Rozwojowych i Nadzoru Właścicielskiego, opinii i porad prawnych w zakresie stosowania prawa w związku ze spółkami, których udziałowcami są Lasy Państwowe;

c) wskazywanie potrzeb zmian regulacji prawnych, w tym wynikających z orzeczeń sądów w zakresie spraw związanych ze spółkami, których udziałowcami są Lasy Państwowe;

d) bieżące informowanie Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych oraz pracowników Wydziału Koordynacji Projektów Rozwojowych i Nadzoru Właścicielskiego o zmianach w obowiązującym stanie prawnym w zakresie spraw związanych ze spółkami, których udziałowcami są Lasy Państwowe;

e) nadzór i koordynacja prac legislacyjnych dotyczących Lasów Państwowych w zakresie spraw związanych ze spółkami, których udziałowcami są Lasy Państwowe;

f) wsparcie oraz uczestniczenie w prowadzonych przez Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych oraz pracowników Wydziału Koordynacji Projektów Rozwojowych i Nadzoru Właścicielskiego rozmowach i rokowaniach w zakresie spraw związanych ze spółkami, których udziałowcami są Lasy Państwowe - w przypadkach tego wymagających;

g) okresowa analiza obowiązujących w Lasach Państwowych aktów prawnych w zakresie spraw związanych ze spółkami, których udziałowcami są Lasy Państwowe;

h) analizowanie i nadzór nad zgodnością z prawem i uregulowaniami wewnętrznymi zarządzeń i decyzji wydawanych przez Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych w zakresie spraw związanych ze spółkami, których udziałowcami są Lasy Państwowe;

i) wykonywanie innych czynności z zakresu obsługi prawnej dotyczących spraw związanych ze spółkami, których udziałowcami są Lasy Państwowe zleconych przez Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych lub naczelnika Wydziału Koordynacji Projektów Rozwojowych i Nadzoru Właścicielskiego;

j) występowanie w charakterze pełnomocnika Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych lub Dyrekcji w postępowaniu sądowym, arbitrażowym oraz przed innymi organami w sprawach związanych z wykonywaniem nadzoru właścicielskiego nad spółkami, których udziałowcami są Lasy Państwowe, a w tym sprawach dotyczących tworzenia lub przystępowania przez Dyrektora Generalnego w imieniu Skarbu Państwa do spółek z ograniczoną odpowiedzialnością lub spółek akcyjnych oraz dotyczących wykonywania przez Dyrektora Generalnego uprawnień wynikających z praw majątkowych Skarbu Państwa w zakresie posiadanych przez Lasy Państwowe akcji i udziałów w spółkach;

2) w zakresie ochrony danych osobowych:

a) opracowywanie, wdrażanie i nadzorowanie realizacji polityki bezpieczeństwa danych osobowych DGLP,

b) prowadzenie działań podnoszących świadomość oraz organizowanie szkoleń dla osób uczestniczących w operacjach przetwarzania w DGLP,

c) współpraca z organem nadzorczym do spraw ochrony danych osobowych - Prezesem Urzędu Ochrony Danych Osobowych wraz z pełnieniem funkcji punktu kontaktowego dla organu nadzorczego w kwestiach związanych z ochroną danych osobowych,

d) koordynacja oraz współuczestniczenie w procesie tworzenia oraz zmiany wewnętrznych aktów prawnych, które odnoszą się do zakresu danych osobowych,

e) monitorowanie, identyfikacja oraz analiza zagrożenia i ryzyka związanego z przetwarzaniem danych osobowych,

f) analiza sytuacji, okoliczności i przyczyn, które doprowadziły do naruszenia bezpieczeństwa danych,

g) wnioskowanie do Dyrektora Generalnego o wdrożenie określonych zabezpieczeń adekwatnych do zagrożeń i ryzyka,

h) nadzorowanie oraz koordynacja spraw dotyczących ochrony danych osobowych w LP;

i) inicjowanie i podejmowanie innych przedsięwzięć w zakresie doskonalenia ochrony danych osobowych w DGLP oraz LP."

3) skreśla się § 60a i § 64;

4) po § 64a dodaje się następującą treść:

„Pion Nieruchomości i Zamówień

§ 64 b.

1. Wydział Gospodarowania Mieniem (MG) - inicjuje, koordynuje oraz nadzoruje działalność w zakresie gospodarki zasobami mieszkaniowymi i lokalowymi w Lasach Państwowych oraz przeprowadza analizy stanu i planowania rozwoju infrastruktury drogowej oraz innych budowli występujących w LP. Prowadzi sprawy związane z transportem samochodowym oraz ubezpieczeniami majątkowymi, a także sprawy związane z regulacją spraw własności i ewidencji lasów i gruntów w Lasach Państwowych.

W skład Wydziału wchodzą:

1) Zespół Inwestycji Drogowych i Transportu;

2) Zespół Ochrony Gruntów Leśnych.

2. Do zadań Wydziału w szczególności należy:

1) prowadzenie banku danych o nieruchomościach zabudowanych w Lasach Państwowych z uwzględnieniem rejestru ksiąg wieczystych;

2) ustalanie polityki i opracowywanie kierunków rozwoju gospodarki nieruchomościami zabudowanymi w LP, odpowiednio do przyjętego modelu organizacyjnego LP;

3) opracowywanie projektów wewnętrznych aktów normatywnych dotyczących substancji biurowej, mieszkaniowej i lokalowej w LP (m.in. sprzedaż, lokale zamienne, najem, dzierżawa, udostępnianie);

4) prowadzenie spraw związanych z przejmowaniem w zarząd mieszkań i lokali nabywanych przez DGLP (lub wydzielanych z bezpośredniego zarządu nadleśniczych) lub wspólnych przedsięwzięć jednostek organizacyjnych LP;

5) opiniowanie wniosków o zwrot nieruchomości włączonych do LP;

6) koordynacja oraz nadzór nad realizacją inwestycji budowlanych zgłoszonych przez komórki organizacyjne DGLP;

7) nadzór oraz rozliczanie zadań inwestycyjnych finansowanych ze środków funduszu leśnego, realizowanych przez zakłady LP o zasięgu krajowym;

8) w zakresie ubezpieczeń majątkowych:

a) analiza wskaźników ubezpieczeniowych i ocena celowości prowadzonych ubezpieczeń majątkowych,

b) prowadzenie współpracy z ubezpieczycielami i ustalanie zakresu ubezpieczenia majątkowego jednostek LP,

c) rozliczanie rocznych składek płaconych do TUW Cuprum przez jednostki organizacyjne LP,

d) nadzorowanie dysponowania środkami zgromadzonymi na funduszu prewencyjnym w TUW Cuprum;

e) przygotowywanie decyzji Dyrektora Generalnego w wypadku spraw spornych pomiędzy ubezpieczycielami i jednostkami LP.

9) w zakresie stanu posiadania:

a) sprzedaż i zakup lasów, gruntów i innych nieruchomości LP łącznie z lokalami mieszkalnymi i nieruchomościami zabudowanymi;

b) zakup lasów, gruntów i innych nieruchomości LP łącznie z lokalami mieszkalnymi i nieruchomościami zabudowanymi;

c) nadzór nad zakupem i przejmowaniem lasów, gruntów i innych nieruchomości oraz współpracy z wydziałem właściwym ds. gospodarki leśnej - w wypadku gruntów przeznaczonych do zalesień;

d) służebności gruntowej i przesyłu, dzierżawy oraz najmu (użyczenia) lasów, gruntów i innych nieruchomości łącznie z lokalami mieszkalnymi;

e) przekazywania nieruchomości w użytkowanie;

f) wymiany, scalania oraz zamiany gruntów;

g) zmiany przeznaczenia gruntów Lasów Państwowych w planach zagospodarowania przestrzennego;

h) rejestru gruntów i ich ewidencjonowania oraz dokumentowania własności (księgi wieczyste);

i) rozpatrywania wniosków o zwrot nieruchomości oraz spraw serwitutowych;

j) koordynowania terminowego i prawidłowego wykorzystania środków budżetowych na zakup lasów i gruntów do zalesień, współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi w zakresie planowania dochodów budżetu z tytułu sprzedaży lasów i gruntów (art. 38 ustawy o lasach);

k) dokonywania sprawdzeń terenowych niektórych opinii i wniosków z zakresu działania Wydziału;

l) prowadzenie bazy danych o sprzedanych, zakupionych i zamienionych gruntach i nieruchomościach w jednostkach organizacyjnych LP;

m) planowanie, koordynowanie i realizowanie zadań, związanych z obronnością kraju, wynikających z odrębnych przepisów;

n) nadzór nad zaspokajaniem potrzeb Sił Zbrojnych RP, realizowanych przez jednostki organizacyjne LP;

o) organizowanie międzyresortowych komisji do spraw przestrzegania warunków użytkowania lasów na potrzeby związane z obronnością;

p) nadzór nad przekazywaniem przez jednostki organizacyjne LP obszarów leśnych na potrzeby związane z obronnością;

q) reprezentowanie stanowiska LP w trakcie roboczych konferencji w sprawie pobytu wojsk sojuszniczych w czasie ćwiczeń w lasach;

r) negocjowanie warunków pobytu wojsk własnych i sojuszniczych na obszarach LP;

s) nadzór nad zaspokajaniem potrzeb Sił Zbrojnych RP, realizowanych przez jednostki organizacyjne LP;

t) organizowanie międzyresortowych komisji do spraw przestrzegania warunków użytkowania lasów na potrzeby związane z obronnością;

u) nadzór nad przekazywaniem przez jednostki organizacyjne LP obszarów leśnych na potrzeby związane z obronnością;

v) reprezentowanie stanowiska LP w trakcie roboczych konferencji w sprawie pobytu wojsk sojuszniczych w czasie ćwiczeń w lasach;

w) negocjowanie warunków pobytu wojsk własnych i sojuszniczych na obszarach LP.

3. Funkcjonujące w ramach Wydziału, wewnętrzne zespoły realizują następujące zadania:

1) Zespół Inwestycji Drogowych i Transportu (MG.D) - zajmuje się sprawami związanymi z realizacją inwestycji drogowych, przedsięwzięciami wspólnymi z samorządami w zakresie budowy i remontów dróg, nadzorem nad przekazywaniem środków trwałych oraz pomocą finansową dla pracowników w zakresie zakupów samochodów wykorzystywanych na cele służbowe, regulacjami w zakresie podróży służbowych.

Do zadań Zespołu w szczególności należy:

a) przeprowadzanie analizy stanu i planowania rozwoju infrastruktury drogowej;

b) prowadzenie sprawy związane z transportem samochodowym;

c) kreowanie wydatkowania środków funduszu leśnego w zakresie własnych kompetencji komórki organizacyjnej, w szczególności na rozwój infrastruktury drogowej w ramach wspólnych przedsięwzięć LP;

d) koordynacja, nadzór i wspomaganie realizacji programów i planów inżynieryjnego zagospodarowania lasu w zakresie budownictwa drogowego;

e) nadzór oraz rozliczanie zadań inwestycyjnych finansowanych ze środków funduszu leśnego, realizowanych przez zakłady LP o zasięgu krajowym;

f) koordynowanie oraz ustalanie zasad gospodarowania transportem samochodowym w LP, w tym regulacji dotyczących ryczałtów na jazdy lokalne dla Służby Leśnej;

g) rozpatrywanie porozumień kierowników jednostek organizacyjnych właściwego szczebla o przekazanie składników majątku (środków trwałych) pomiędzy jednostkami;

h) opracowywanie regulacji dotyczących pożyczek na zakup samochodów przez pracowników LP, wykorzystywanych w celach służbowych;

i) prowadzenie spraw dot. pomocy finansowej udzielanej pracownikom DGLP w nabywaniu samochodów prywatnych, używanych również do celów służbowych;

j) przygotowanie i prowadzenie ewidencji umów na jazdy lokalne samochodem prywatnym w celach służbowych oraz sprawowanie nadzoru merytorycznego nad rozliczaniem ryczałtu na jazdy lokalne samochodem prywatnym, używanym w celach służbowych przez pracowników DGLP;

k) w przypadkach tego wymagających dokonywania sprawdzeń terenowych opinii i wniosków z zakresu działania Zespołu

2) Zespół Ochrony Gruntów Leśnych (MG.G) - zajmuje się sprawami związanymi z realizacją obowiązków wynikających z ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych oraz planowania przestrzennego.

Do zadań Zespołu w szczególności należy:

a) rozpatrywanie odwołań od decyzji dyrektorów regionalnych dyrekcji Lasów Państwowych w zakresie ochrony gruntów leśnych;

b) rozpatrywanie zażaleń od postanowień dyrektorów regionalnych dyrekcji Lasów Państwowych w zakresie ochrony gruntów leśnych;

c) ustalanie wytycznych w sprawie procedur związanych z wyłączaniem gruntów leśnych z produkcji;

d) nadzorowanie obowiązków wynikających z planowania przestrzennego w odniesieniu do gruntów leśnych;

e) w przypadku tego wymagającym dokonywanie sprawdzeń terenowych opinii i wniosków z zakresu działania Zespołu.

§ 64c.

Wydział Zamówień Publicznych i Innowacji (MZ) - prowadzi sprawy związane z udzielaniem zamówień publicznych, ustalaniem jednolitych procedur postępowania oraz prowadzeniem postępowań o udzielenie zamówienia na potrzeby Dyrekcji. Zajmuje się sprawami związanymi z inicjowaniem i wdrażaniem innowacji technicznych, prowadzeniem badań naukowych na rzecz Lasów Państwowych, z ustalaniem wzorca mundurów leśnika.

Do zadań Wydziału należy w szczególności:

1) udział w planowaniu oraz prowadzenie spraw związanych z zamówieniami publicznymi dokonywanymi w DGLP;

2) udzielanie porad oraz opiniowanie dokumentów związanych z zamówieniami publicznymi w DGLP;

3) opracowywanie sprawozdań dotyczących postępowań w DGLP;

4) organizowanie, prowadzenie i rejestracja postępowań na potrzeby DGLP;

5) prowadzenie rejestru umów zawieranych przez Dyrektora Generalnego;

6) współpraca z jednostkami organizacyjnymi LP w zakresie postępowań o udzielenie zamówień publicznych;

7) inicjowanie, koordynacja i współpraca w zakresie wdrażania nowych rozwiązań organizacyjnych, metod pracy i technologii, postępu techniczno-technologicznego oraz przedsięwzięć innowacyjnych w LP;

8) organizowanie i koordynowanie współpracy DGLP oraz jednostek organizacyjnych LP z ośrodkami badawczo-naukowymi w zakresie zlecania, odbioru i rozliczania badań naukowych;

9) monitorowanie wdrażania wyników badań naukowych do praktyki leśnej w LP oraz opracowywanie informacji w tym zakresie;

10) koordynacja prac nad katalogiem norm pracochłonności dla prac leśnych;

11) koordynowanie prac nad projektami zmian we wzorcu mundurów leśnika, ich wdrażanie oraz aktualizowanie dokumentacji projektowo-technicznej sortów mundurowych, w tym współpraca z ORWLP w Bedoniu w tym zakresie oraz opracowywanie regulacji dotyczących zasad rozliczania z pobranych elementów umundurowania;

12) analiza funkcjonowania i organizacji zakładów LP o zasięgu krajowym i regionalnym oraz ośrodków LP;

13) nadzór nad działalnością:

a) Ośrodka Rozwojowo-Wdrożeniowego LP w Bedoniu,

b) Ośrodka Techniki Leśnej w Jarocinie.

§ 64d.

Stanowisko Radcy Prawnego ds. Nieruchomości i Zamówień (ME) - odpowiada za obsługę prawną Zastępcy Dyrektora Generalnego ds. Nieruchomości i Zamówień oraz komórek organizacyjnych wchodzących w skład tego Pionu. W realizacji zadań Stanowisko ściśle współpracuje z Zespołem Prawnym.

Do zadań Stanowiska należy w szczególności:

1) opiniowanie pod względem redakcyjnym i legislacyjnym projektów aktów normatywnych inicjowanych przez komórki organizacyjne pionu;

2) ocena prawna oraz udzielanie Zastępcy Dyrektora ds. Nieruchomości i Zamówień, a także kierownikom komórek organizacyjnych pionu, opinii i porad prawnych w zakresie stosowania prawa;

3) wskazywanie potrzeb zmian regulacji prawnych, w tym wynikających z orzeczeń sądów w zakresie kompetencji pionu;

4) bieżące informowanie Zastępcy Dyrektora ds. Nieruchomości i Zamówień, a także kierowników komórek organizacyjnych pionu o zmianach w obowiązującym stanie prawnym w zakresie działalności PGL LP;

5) nadzór i koordynacja prac legislacyjnych dotyczących LP w obszarze zadaniowym pionu;

6) wsparcie oraz uczestniczenie w prowadzonych przez Zastępcę Dyrektora ds. Nieruchomości i Zamówień, a także kierowników komórek organizacyjnych pionu, rozmowach i rokowaniach - w przypadkach tego wymagających,

7) okresowa analiza obowiązujących w Lasach Państwowych aktów prawnych w obszarze zadaniowym pionu;

8) analizowanie i nadzór nad zgodnością z prawem i uregulowaniami wewnętrznymi zarządzeń i decyzji wydawanych przez kierowników jednostek organizacyjnych LP w obszarze zadaniowym pionu;

9) wykonywanie innych czynności z zakresu obsługi prawnej, zleconych przez Zastępcę Dyrektora ds. Nieruchomości i Zamówień."

§ 3

Wprowadzone zmiany w strukturze organizacyjnej biura Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych przedstawia schemat organizacyjny, stanowiący załącznik do zarządzenia.

§ 4

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 8 lipca 2022 r.

p.o. DYREKTORA GENERALNEGO
LASÓW PAŃSTWOWYCH
Józef Kubica

Załącznik nr 1 do Zarządzenia nr 60
Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych
z dnia 7 lipca 2022 r.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00