Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Biuletyn Informacyjny Lasów Państwowych rok 2022 nr 6 poz. 22
Wersja aktualna od 2022-07-19
Biuletyn Informacyjny Lasów Państwowych rok 2022 nr 6 poz. 22
Wersja aktualna od 2022-07-19
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

DECYZJA NR 34
DYREKTORA GENERALNEGO LASÓW PAŃSTWOWYCH

z dnia 12 maja 2022 r.

w sprawie wprowadzenia do stosowania „Opisu standardu technologii wykonawstwa prac leśnych” w jednostkach organizacyjnych Lasów Państwowych

EZ.011.13.2022

(ostatnia zmiana: BILP. z 2022 r., poz. 54)  

Na podstawie art. 33 ust. 1 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach1, w związku z § 6 Statutu Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe2, w wykonaniu zadania Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych, o którym mowa w § 33 ust. 3 pkt 33 ustawy o lasach, postanawiam, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1

1. W celu wprowadzenia standardów realizacji prac we wszystkich jednostkach organizacyjnych Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe, wprowadzam do stosowania „Opis standardu technologii wykonawstwa prac leśnych”, zwany dalej OSTWPL, określony w załączniku [1] do niniejszej decyzji.

2. Z OSTWPL należy korzystać obligatoryjnie w procesach:

1) planowania finansowo-gospodarczego,

2) przygotowania postępowań o udzielenie zamówienia publicznego związanych z zamawianiem przez jednostki organizacyjne Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe usług wykonawstwa prac z zakresu gospodarki leśnej;

3) zlecania i odbioru prac leśnych.

3. Obowiązek stosowania OSTWPL powstaje:

1) w zakresie planowania finansowo-gospodarczego - w stosunku do zadań planowanych na rok 2023 i lata następne;

2) przygotowania postępowań o udzielenie zamówienia publicznego związanych z zamawianiem przez jednostki organizacyjne Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe usług wykonawstwa prac z zakresu gospodarki leśnej - w stosunku do zamówień publicznych, planowanych na rok 2023 i lata następne;

3) zlecania i odbioru prac leśnych -w stosunku umów zawartych w wyniku udzielenia zamówień, o których mowa w pkt 2;

§ 2

1. W przypadku, gdy czynności zaplanowane do wykonania w danej jednostce organizacyjnej Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe nie zostały opisane w OSTWPL, jednostka ta opisuje je samodzielnie według metodyki opisu określonej w OSTWPL.

2. Przyjęty w regionalnej dyrekcji Lasów Państwowych opis danej czynności, nieopisanej w OSTWPL, powinien być jednolity we wszystkich jednostkach organizacyjnych Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe właściwej terytorialnie regionalnej dyrekcji Lasów Państwowych.

3. W sytuacji planowania/zamawiania czynności nieopisanych w OSTWPL, czynności te mogą być wprowadzone przez daną jednostkę organizacyjną Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe wyłącznie za zgodą właściwej terytorialnie regionalnej dyrekcji Lasów Państwowych.

4. Czynności o których mowa w ust. 1-3 wchodzą w skład regionalnego OSTWPL, wprowadzonego na mocy decyzji dyrektora RDLP.

5. W przypadku gdy proponowane przez jednostki organizacyjne Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe nowe czynności nie są istotne z punktu widzenia rozmiaru rzeczowego i/lub kosztowego prac, rekomenduje się:

1) odrzucenie wniosku o uzupełnienie regionalnego OSTWPL o te czynności oraz

2) odstąpienie od wyceny tych czynności w jednostkach natu-ralnych4 i uzupełnienie na poziomie regionalnego OSTWPL opisu dla czynności godzinowych o nowe zadania (rozszerzenie listy działań).

Poziom istotności, o którym mowa wyżej, ustala właściwa terytorialnie regionalna dyrekcja Lasów Państwowych.

Realizując powyższe należy mieć na uwadze, aby liczba nowych czynności w regionalnym OSTWPL była możliwie jak najmniejsza, a opis czynności godzinowych był rozbudowany wg potrzeb jednostek i jednolity w skali regionalnej dyrekcji Lasów Państwowych.

6. Działania opisane w ust. 1-3 nie mogą mieć charakteru zamiany istniejącej technologii na technologię własną.

7. Stosowanie kodów czynności wymienionych w OSTWPL w planowaniu i rozliczaniu prac jest obowiązkowe.

§ 3

1. Z zastrzeżeniem postanowień ust. 2, traci moc decyzja nr 19 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 17 marca 2021 r. w sprawie wprowadzenia do stosowania „Opisu standardu technologii wykonawstwa prac leśnych” w jednostkach organizacyjnych Lasów Państwowych (znak sprawy: EZ.011.1.2021) zmieniona decyzją nr 101 z dnia 16 września 2021 r. oraz decyzją nr 112 z dnia 4 października 2021 r. (znak sprawy: EZ.011.13.2021).

2. Do umów zawartych przed dniem wejścia w życie niniejszej decyzji, a także umów zawieranych w wyniku postępowań wszczętych przed dniem wejścia w życie niniejszej decyzji stosuje się, odpowiednio, do czasu wykonania tych umów:

1) „Opis standardu technologii wykonawstwa prac leśnych” stanowiący załącznik nr 4 do decyzji nr 2 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 11 stycznia 2021 r. w sprawie udostępnienia jednolitych wzorów dokumentów oraz stosowania standardów jakościowych odnoszących się do wszystkich istotnych cech przedmiotu zamówienia dotyczących zamawiania usług wykonawstwa prac z zakresu gospodarki leśnej w jednostkach organizacyjnych Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe (znak sprawy: EZ.270.1.2021);

2) „Opis standardu technologii wykonawstwa prac leśnych” stanowiący załącznik do decyzji nr 19 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 17 marca 2021 r. w sprawie wprowadzenia do stosowania „Opisu standardu technologii wykonawstwa prac leśnych” w jednostkach organizacyjnych Lasów Państwowych (znak sprawy: EZ.011.1.2021) zmienionej decyzją nr 101 z dnia 16 września 2021 r. oraz decyzją nr 112 z dnia 4 października 2021 r. (znak sprawy: EZ.011.13.2021).

§ 4

Decyzja wchodzi w życie z dniem podpisania.


1 Art. 33 ust. 1. ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach (tj. Dz. U. z 2022r., poz. 672) stanowi, że „Lasami Państwowymi kieruje Dyrektor Generalny przy pomocy dyrektorów regionalnych dyrekcji Lasów Państwowych”.

2 Statut Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe został nadany zarządzeniem nr 50 Ministra Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa z dnia 18 maja 1994 r.; w § 6 Statut Lasów Państwowych stanowi, że w wykonaniu zadań określonych przez ustawę o lasach oraz przepisy wykonawcze do ustawy, a także innych przepisów prawnych Dyrektor Generalny wydaje zarządzenia i decyzje obowiązujące w Lasach Państwowych.

3 Art. 33 ust.3 pkt3 ustawy o lasach stanowi, że Dyrektor Generalny „inicjuje, organizuje, oraz koordynuje przedsięwzięcia na rzecz ochrony lasów, racjonalnej gospodarki leśnej i rozwoju leśnictwa”.

4 § 2 ust. 2 zarządzenia nr 22 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 13 kwietnia 2021r. w sprawie katalogów norm czasu dla prac leśnych zmienionego zarządzeniem nr 46z 4 maja 2022r. stanowi, że: „Dla czynności nieobjętych katalogami pracochłonności należy w prowizorium planu finansowo-gospodarczego jednostek organizacyjnych Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe stosować ceny ustalone dla jednostek naturalnych (w szczególności: AR, HA, SZT, TSZT, HLTR, HM, itp.).

[1] Załącznik zmieniony przez § 1 decyzji nr 86 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 19 lipca 2022 r. w sprawie zmiany załącznika do Decyzji nr 34 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 12 maja 2022 r. w sprawie wprowadzenia do stosowania „Opisu standardu technologii wykonawstwa prac leśnych” w jednostkach organizacyjnych Lasów Państwowych (B.I.LP. poz. 54). Zmiana weszła w życie 19 lipca 2022 r.

Załącznik pominięty.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00