Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Biuletyn Informacyjny Lasów Państwowych rok 2021 nr 10 poz. 88
Wersja aktualna od 2021-09-06
Biuletyn Informacyjny Lasów Państwowych rok 2021 nr 10 poz. 88
Wersja aktualna od 2021-09-06
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ZARZĄDZENIE NR 54
DYREKTORA GENERALNEGO LASÓW PAŃSTWOWYCH

z dnia 3 września 2021 r.

w sprawie zmiany Zarządzenia nr 62 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 30 sierpnia 2018 roku w sprawie Regulaminu organizacyjnego Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych

GS.012.3.2021

Na podstawie art. 33 ust. 1 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach (tj.: Dz. U. z 2021 r., poz. 1275 z późn. zm.), w związku z § 6 i § 13 ust. 1 Statutu Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe, stanowiącego załącznik do Zarządzenia nr 50 Ministra Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa z dnia 18 maja 1994 r. w sprawie nadania statutu Państwowemu Gospodarstwu Leśnemu Lasy Państwowe

- zarządza się, co następuje:

§ 1

W strukturze organizacyjnej Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych wprowadza się następujące zmiany organizacyjne:

1) likwiduje się dotychczasowe komórki organizacyjne:

a) Wydział Prawny,

b) Wydział Infrastruktury,

c) Wydział Stanu Posiadania,

d) Rzecznik Prasowy,

e) Stanowisko ds. Ochrony Danych Osobowych;

2) tworzy się nowe komórki organizacyjne:

a) w ramach Pionu Dyrektora:

- Zespół Prawny,

- Zespół Rzecznika Prasowego w Wydziale Komunikacji Społecznej,

b) w ramach Pionu Gospodarki Leśnej:

- Stanowisko Radcy Prawnego ds. Gospodarki Leśnej,

c) w ramach Pionu Ekonomicznego:

- Wydział Gospodarowania Mieniem,

- Stanowisko Radcy Prawnego ds. Ekonomicznych.

§ 2

W załączniku do Zarządzenia nr 62 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 30 sierpnia 2018 r. w sprawie Regulaminu organizacyjnego Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych (Regulamin organizacyjny DGLP) z późn. zm. wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 3 wprowadza się następujące zmiany:

a) ust. 5 otrzymuje brzmienie:

„5. W skład poszczególnych pionów wchodzą następujące komórki organizacyjne:


1.

Pion Dyrektora Generalnego G

a)

Wydział Komunikacji Społecznej

GD

w ramach Wydziału funkcjonują:

- Zespół Obsługi

GD.O

- Zespół Rzecznika Prasowego

GD.P

b)

Zespół Prawny

GR

c)

Inspekcja Lasów Państwowych

GI

w ramach Inspekcji Lasów Państwowych funkcjonują:

- Regiony Inspekcyjne

GI. (…)

d)

Inspektorat Straży Leśnej

GS

e)

Wydział Zarządzania Zasobami Ludzkimi

GK

f)

Zespół ds. Obronności

i Ochrony Informacji Niejawnych

GN

g)

Wydział Administracji, Bezpieczeństwa i Ochrony Pracy w Leśnictwie

GB

2.

Pion Gospodarki Leśnej Z

a)

Wydział Hodowli Lasu

ZG

w ramach Wydziału Hodowli Lasu funkcjonuje:

- Zespół Gospodarki Łowieckiej

ZG.Ł

b)

Wydział Ochrony Lasu

ZO

w ramach Wydziału Ochrony Lasu funkcjonują:

- Zespoły Ochrony Lasu

ZOL (…)

c)

Wydział Ochrony Zasobów Przyrodniczych

ZP

w ramach Wydziału Ochrony Zasobów Przyrodniczych funkcjonują:

- Zespół ds. Projektu LIFE

ZP.L

- Zespół ds. Współpracy Międzynarodowej

ZP.Z

d)

Wydział Urządzania Lasu

ZU

e)

Stanowisko Radcy Prawnego ds. Gospodarki Leśnej

ZR

3.

Pion Ekonomiczny E

a)

Biuro Marketingu

EM

w ramach Biura Marketingu funkcjonuje:

- Zespół Analiz Rynkowych

EM.R

b)

Główny Księgowy LP

EG

w ramach Głównego Księgowego LP funkcjonują:

- Wydział Księgowości

EG.K

- Zespół Wsparcia Ekonomicznego

EG.F

c)

Wydział Analiz Ekonomicznych i Planowania

EP

d)

Wydział Gospodarowania Mieniem

ES

e)

Wydział Informatyki

EI

w ramach Wydziału Informatyki funkcjonuje:

- Zespół ds. Cyberbezpieczeństwa

EI.C

f)

Wydział Koordynacji Projektów Rozwojowych

ER

g)

Wydział Zamówień Publicznych i Innowacji

EZ

h)

Stanowisko Radcy Prawnego ds. Ekonomicznych

EE


b) w ust. 6 skreśla się pkt 7;

2) § 16 otrzymuje następujące brzmienie:

„§ 16. W ramach Zespołu Prawnego funkcjonuje Inspektor Ochrony Danych, który na podstawie odrębnej regulacji, w imieniu i na rzecz administratora danych osobowych (w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady [UE] 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, zwanego dalej rozporządzeniem lub RODO) realizuje czynności związane z przestrzeganiem przepisów o ochronie danych osobowych, podlegając w tym zakresie bezpośrednio Dyrektorowi Generalnemu.";

3) w § 19 dodaje się ust. 3b w brzmieniu:

„3b. Zasady zastępstw w ramach Zespołu Prawnego oraz Samodzielnych Stanowisk Radców Prawnych funkcjonujących w ramach poszczególnych pionów określa kierujący Zespołem Prawnym.";

4) § 24 otrzymuje następujące brzmienie:

„§ 24. Inspektor Ochrony Danych opiniuje, w tym parafuje projekty aktów prawnych, umów oraz porozumień, dotyczące przetwarzania danych osobowych.";

5) § 27 otrzymuje następujące brzmienie:

„§ 27. Dyrektor Generalny z własnej inicjatywy lub na wniosek zastępców Dyrektora lub kierowników komórek organizacyjnych upoważnia zastępcę Dyrektora, kierownika komórki organizacyjnej, a także innych pracowników, do załatwiania (podpisywania) w jego imieniu określonych spraw (pism) w ustalonym zakresie.";

6) w § 41 wprowadza się następujące zmiany:

a) skreśla się pkt 14, 15, 16,

b) dodaje się nw. pkt 20 w brzmieniu:

„20) koordynowania obsługi prawnej w ramach komórek organizacyjnych wchodzących w skład własnego pionu.";

7) w § 42 dodaje się nw. pkt w brzmieniu:

„18) infrastruktury leśnej wraz ze sprawami związanymi z gospodarką nieruchomościami zabudowanymi;

19) spraw dotyczących gospodarowania transportem samochodowym w LP;

20) ubezpieczeń majątkowych;

21) koordynowania obsługi prawnej w ramach komórek organizacyjnych wchodzących w skład własnego pionu.";

8) § 43 otrzymuje następujące brzmienie:

§ 43. 1. Wydział Komunikacji Społecznej (GD) - organizuje i planuje pracę Dyrektora Generalnego. Wykonuje zadania związane z obsługą Dyrektora Generalnego, jego zastępców oraz w zakresie współpracy z naczelnymi i centralnymi organami władzy, organizacjami politycznymi i społecznymi, nadzoruje sekretariaty. Prowadzi sprawy związane z promocją funkcji lasu i jego udostępnianiem dla społeczeństwa, realizacją celów leśnych kompleksów promocyjnych w obszarze edukacyjnym i społecznym oraz koordynuje sprawy dotyczące edukacji leśnej społeczeństwa. Koordynuje funkcjonowanie oraz nadzoruje realizację zadań przez wewnętrzne struktury Wydziału.

W skład Wydziału wchodzą:

1) Zespół Obsługi,

2) Zespół Rzecznika Prasowego.

2. Do zadań Wydziału należy w szczególności:

1) organizacja planowej pracy (kalendarza) Dyrektora Generalnego w porozumieniu z sekretariatem;

2) nadzorowanie organizacji pracy sekretariatów oraz rozdział na piony przychodzącej do Dyrekcji korespondencji i dokumentów;

3) przyjmowanie, obsługa interesantów Dyrektora, organizowanie spotkań oraz przygotowywanie materiałów na spotkania z pracownikami LP oraz przedstawicielami organizacji, firm zewnętrznych i ich protokołowanie na wniosek Dyrektora;

4) koordynowanie prac wykonywanych na potrzeby naczelnych i centralnych organów władzy, organizacji politycznych i społecznych;

5) koordynacja oraz nadzór nad Biuletynem Informacji Publicznej (BIP) oraz Biuletynem Informacyjnym Lasów Państwowych (BILP);

6) przygotowywanie wystąpień, prezentacji i innych materiałów na zlecenie Dyrektora Generalnego;

7) koordynowanie prac związanych z tworzeniem, aktualizowaniem i realizacją oraz prowadzeniem polityki informacyjnej LP;

8) koordynowanie działalności w zakresie edukacji wielofunkcyjnej gospodarki leśnej w społeczeństwie, prowadzonej przez jednostki LP, w tym edukacji ekologicznej i proekologicznej;

9) inicjowanie i koordynowanie działań związanych z udostępnianiem obszarów leśnych na potrzeby społeczne, m.in. w zakresie turystyki i rekreacji w Lasach Państwowych;

10) sprawowanie merytorycznego nadzoru nad działalnością informacyjną i wydawniczą Centrum Informacyjnego Lasów Państwowych w zakresie edukacji leśnej i turystycznego udostępniania lasu;

11) współpraca z organizacjami pozarządowymi w zakresie promocji społecznych funkcji lasu oraz edukacji leśnej;

12) prowadzenie spraw związanych z udostępnianiem terenów leśnych osobom fizycznym, podmiotom gospodarczym lub innym jednostkom do celów innych niż turystyka i rekreacja;

13) prowadzenie sprawozdawczości nt. infrastruktury turystycznej na terenach będących w zarządzie Lasów Państwowych;

14) koordynowanie przedsięwzięć związanych z rozwojem infrastruktury kubaturowej związanej z edukacją i turystyką w leśnych kompleksach promocyjnych (parkingi, miejsca postoju pojazdów, pola biwakowe) oraz z jej efektywnym wykorzystaniem, a także dokonywanie uzgodnień w tym zakresie z Wydziałem Gospodarowania Mieniem;

15) uczestnictwo w tworzeniu jednolitych programów gospodarczo-ochronnych dla leśnych kompleksów promocyjnych we współpracy z Wydziałem Hodowli Lasu;

16) powoływanie i prowadzenie spraw związanych z radami naukowo-społecznymi przy leśnych kompleksach promocyjnych w porozumieniu z Wydziałem Hodowli Lasu;

17) nadzór nad działalnością Ośrodka Kultury Leśnej w Gołuchowie.

3. Funkcjonujące w ramach Wydziału wewnętrzne zespoły realizują następujące zadania:

1) Zespół Obsługi (GD.O) - prowadzi sprawy związane z przygotowywaniem i dokumentowaniem narad, posiedzeń kierownictwa DGLP i Kolegium LP, z tłumaczeniami oraz z gromadzeniem i aktualizowaniem wykazów aktów regulacji wewnętrznej wydawanych przez Dyrektora Generalnego.

Do zadań Zespołu należy w szczególności:

a) przygotowywanie narad dyrektorów regionalnych dyrekcji Lasów Państwowych, posiedzeń: kierownictwa DGLP, Kolegium Lasów Państwowych oraz opracowywanie, kolportaż ustaleń z tych posiedzeń i śledzenie ich realizacji;

b) prowadzenie rejestru i przechowywanie ustaleń kierownictwa DGLP oraz opinii Kolegium Lasów Państwowych;

c) kontrola terminów realizacji przez komórki organizacyjne lub RDLP ustaleń podjętych przez Dyrektora oraz wniosków i decyzji organów państwa w zakresie spraw zleconych do realizacji przez DGLP;

d) prowadzenie spraw związanych z działaniem Kolegium Lasów Państwowych i Klubu Honorowych Członków Bractwa Leśnego, honorowaniem osób zasłużonych dla Lasów Państwowych Kordelasem Leśnika Polskiego i honorowym uniformem Leśnika Polskiego;

e) załatwianie spraw związanych z wyjazdami służbowymi pracowników DGLP i LP za granicę;

f) prowadzenie spraw związanych ze zlecaniem tłumaczeń;

g) prowadzenie rejestru i przechowywanie oryginałów zarządzeń i decyzji wydanych przez Dyrektora Generalnego;

h) dokonywanie okresowych aktualizacji i opracowywanie wykazu obowiązujących zarządzeń i decyzji wewnętrznych Dyrektora Generalnego LP;

i) prowadzenie elektronicznej ewidencji zarządzeń i decyzji Dyrektora Generalnego w systemie wewnętrznej informacji prawnej;

j) koordynowanie działań w zakresie zapewnienia elektronicznego systemu do obsługi zarządzeń i decyzji Dyrektora Generalnego oraz innych aktów regulacji wewnętrznej w LP.

2) Zespół Rzecznika Prasowego (GD.P) - zajmuje się kreowaniem zewnętrznego wizerunku Dyrekcji Generalnej, reprezentuje Dyrekcję Generalną i Dyrektora Generalnego w kontaktach ze środkami masowego przekazu oraz odpowiada za przekazywane im informacje. Odpowiada za informowanie opinii publicznej o działaniach oraz polityce prowadzonej przez Dyrektora Generalnego oraz za informowanie o społecznym odbiorze tych działań. W zakresie realizacji zadań rzecznika prasowego osoba pełniąca tę funkcję podlega bezpośrednio Dyrektorowi Generalnemu.

Do zadań Zespołu należy w szczególności:

1) realizacja obowiązków wynikających z ustawy Prawo prasowe i koordynacja wykonywania tych obowiązków, w tym:

a) udzielanie mediom informacji o działalności,

b) odpowiadanie na krytykę prasową;

2) koordynacja realizacji obowiązków wynikających z ustawy o dostępie do informacji publicznej;

3) wykonywanie czynności związanych z udzielaniem patronatów oraz udziałem Dyrektora Generalnego i jego przedstawicieli w imprezach o charakterze promocyjnym;

4) wykonywanie oraz koordynacja czynności związanych z opiniowaniem kierowanych do Dyrektora Generalnego zaproszeń na imprezy i spotkania;

5) prowadzenie czynności nadzorujących nad zapewnieniem spójności polityki informacyjnej LP w regionalnych dyrekcjach LP i innych jednostkach, w szczególności CILP i CKPŚ;

6) monitorowanie i analizowanie informacji dotyczących LP, pojawiających się w środkach masowego przekazu, oraz przygotowywanie adekwatnych do nich strategii komunikacji;

7) prowadzenie i koordynowanie działań komunikacyjnych w tzw. sytuacjach kryzysowych;

8) utrzymywanie stałych relacji z przedstawicielami środków masowego przekazu, przygotowywanie i udostępnianie im informacji oraz promowanie tematyki związanej z działalnością PGL LP;

9) publiczne prezentowanie działań LP (wyjaśnianie, przedstawianie stanowiska, komentowanie wydarzeń, udzielanie odpowiedzi na publikacje prasowe, przekazywanie komunikatów);

10) organizowanie, obsługa i prowadzenie konferencji prasowych oraz innych spotkań Dyrektora Generalnego lub przedstawicieli Dyrekcji Generalnej, które odbywają się przy udziale przedstawicieli środków masowego przekazu;

11) konsultowanie i zatwierdzanie treści i formy komunikatów i materiałów przeznaczonych do publikacji w środkach masowego przekazu, dotyczących działalności LP, oraz na stronie internetowej LP;

12) nadzór nad działalnością Centrum Informacyjnego Lasów Państwowych (CILP).

9) skreśla się § 43a;

10) skreśla się § 47;

11) dodaje się § 47a w brzmieniu:

„§ 47a. Zespół Prawny (GR) - odpowiada za obsługę prawną Dyrektora Generalnego oraz Dyrekcji. Zespół wykonuje zastępstwa procesowe przed sądami. W realizacji zadań ściśle współpracuje ze Stanowiskami Radców Prawnych funkcjonującymi w pozostałych pionach. W ramach Zespołu funkcjonuje Inspektor Danych Osobowych. Kierujący Zespołem pełni funkcję koordynatora radców prawnych w Dyrekcji Generalnej.

Do zadań Zespołu należy w szczególności:

1) nadzorowanie i koordynowanie obsługi prawnej, również w zakresie Stanowisk Radców Prawnych w poszczególnych pionach, w Dyrekcji Generalnej;

2) opiniowanie pod względem redakcyjnym i legislacyjnym aktów normatywnych inicjowanych przez komórki organizacyjne Dyrekcji;

3) udzielanie kierownictwu, a także innym pracownikom Dyrekcji, opinii i porad prawnych w zakresie stosowania prawa;

4) wskazywanie właściwym komórkom organizacyjnym potrzeb zmian regulacji prawnych, w tym wynikających z orzeczeń sądów;

5) bieżące informowanie kierownictwa o zmianach w obowiązującym stanie prawnym w zakresie działalności PGL LP;

6) nadzór i koordynacja prac legislacyjnych dotyczących LP;

7) przechowywanie pełnomocnictw i upoważnień procesowych udzielanych i odwoływanych przez Dyrektora;

8) informowanie kierownictwa o uchybieniach w działalności Dyrekcji w zakresie przestrzegania prawa i skutkach tych uchybień;

9) uczestniczenie w prowadzonych przez Dyrekcję rozmowach i rokowaniach, których celem jest nawiązanie, zmiana lub rozwiązanie stosunku prawnego;

10) doradztwo prawne dotyczące egzekucji należności Dyrekcji;

11) występowanie w charakterze pełnomocnika Dyrektora Generalnego i DGLP w postępowaniu sądowym, arbitrażowym, administracyjnym oraz przed innymi organami;

12) udzielanie informacji o przepisach prawnych organizacjom zawodowym i społecznym, mającym swoją siedzibę w biurze DGLP, na ich wniosek;

13) koordynacja i nadzór formalny nad zlecaniem zewnętrznym kancelariom prawnym opinii prawnych oraz ocena zasadności zleceń;

14) okresowa analiza obowiązujących w Lasach Państwowych aktów prawnych;

15) analizowanie i nadzór nad zgodnością z prawem i uregulowaniami wewnętrznymi zarządzeń i decyzji wydawanych przez kierowników jednostek organizacyjnych LP;

16) wykonywanie innych czynności z zakresu obsługi prawnej, zleconych przez Dyrektora Generalnego;

17) przygotowywanie rocznych sprawozdań z prowadzonych w danym roku kalendarzowym postępowań sądowych;

18) ocena prawna w sprawach, o których mowa w § 23;

19) w zakresie danych osobowych:

a) opracowywanie, wdrażanie i nadzorowanie realizacji polityki bezpieczeństwa danych osobowych DGLP,

b) prowadzenie działań podnoszących świadomość oraz organizowanie szkoleń dla osób uczestniczących w operacjach przetwarzania w DGLP,

c) współpraca z organem nadzorczym do spraw ochrony danych osobowych - Prezesem Urzędu Ochrony Danych Osobowych wraz z pełnieniem funkcji punktu kontaktowego dla organu nadzorczego w kwestiach związanych z ochroną danych osobowych,

d) koordynacja oraz współuczestniczenie w procesie tworzenia oraz zmiany wewnętrznych aktów prawnych, które odnoszą się do zakresu danych osobowych,

e) monitorowanie, identyfikacja oraz analiza zagrożenia i ryzyka związanego z przetwarzaniem danych osobowych,

f) analiza sytuacji, okoliczności i przyczyn, które doprowadziły do naruszenia bezpieczeństwa danych,

g) wnioskowanie do Dyrektora Generalnego o wdrożenie określonych zabezpieczeń adekwatnych do zagrożeń i ryzyka,

h) nadzorowanie oraz koordynacja spraw dotyczących ochrony danych osobowych w LP;

i) inicjowanie i podejmowanie innych przedsięwzięć w zakresie doskonalenia ochrony danych osobowych w DGLP oraz LP;"

12) w § 48 skreśla się pkt 18 w brzmieniu:

„18) koordynacja realizacji obowiązków wynikających z ustawy o dostępie do informacji publicznej";

13) § 49 wprowadza się następujące zmiany:

a) we wprowadzeniu do wyliczenia skreśla się zdanie:

„W ramach Wydziału funkcjonuje Stanowisko ds. Ochrony Danych Osobowych.",

b) skreśla się ust 2;

14) skreśla się § 56;

15) dodaje się § 56a w następującym brzmieniu:

§ 56a. Stanowisko Radcy Prawnego ds. Gospodarki Leśnej (ZR) - odpowiada za obsługę prawną Zastępcy Dyrektora Generalnego ds. Gospodarki Leśnej oraz komórek organizacyjnych wchodzących w skład tego pionu. W realizacji zadań Stanowisko ścisłe współpracuje z Zespołem Prawnym.

Do zadań Stanowiska należy w szczególności:

1) opiniowanie pod względem redakcyjnym i legislacyjnym projektów aktów normatywnych inicjowanych przez komórki organizacyjne pionu;

2) ocena prawna oraz udzielanie Zastępcy Dyrektora ds. Gospodarki Leśnej, a także kierownikom komórek organizacyjnych pionu, opinii i porad prawnych w zakresie stosowania prawa;

3) wskazywanie potrzeb zmian regulacji prawnych, w tym wynikających z orzeczeń sądów w zakresie kompetencyjnym pionu;

4) bieżące informowanie Zastępcy Dyrektora ds. Gospodarki Leśnej, a także kierowników komórek organizacyjnych pionu o zmianach w obowiązującym stanie prawnym w zakresie działalności PGL LP;

5) nadzór i koordynacja prac legislacyjnych dotyczących LP w obszarze zadaniowym pionu;

6) wsparcie oraz uczestniczenie w prowadzonych przez Zastępcę Dyrektora ds. Gospodarki Leśnej, a także kierowników komórek organizacyjnych pionu, rozmowach i rokowaniach - w przypadkach tego wymagających;

7) okresowa analiza obowiązujących w Lasach Państwowych aktów prawnych w obszarze zadaniowym pionu;

8) analizowanie i nadzór nad zgodnością z prawem i uregulowaniami wewnętrznymi zarządzeń i decyzji wydawanych przez kierowników jednostek organizacyjnych LP w obszarze zadaniowym pionu;

9) wykonywanie innych czynności z zakresu obsługi prawnej, zleconych przez Zastępcę Dyrektora ds. Gospodarki Leśnej;

16) skreśla się § 60;

17) dodaje się § 60a w brzmieniu:

§ 60a. Wydział Gospodarowania Mieniem (ES) - inicjuje, koordynuje oraz nadzoruje działalność w zakresie gospodarki zasobami mieszkaniowymi i lokalowymi w Lasach Państwowych oraz przeprowadza analizy stanu i planowania rozwoju infrastruktury drogowej oraz innych budowli występujących w LP. Prowadzi sprawy związane z transportem samochodowym oraz ubezpieczeniami majątkowymi, a także sprawy związane z regulacją spraw własności i ewidencji lasów i gruntów w Lasach Państwowych.

Do zadań Wydziału w zakresie infrastruktury w szczególności należy:

1) prowadzenie banku danych o nieruchomościach zabudowanych w Lasach Państwowych z uwzględnieniem rejestru ksiąg wieczystych;

2) ustalanie polityki i opracowywanie kierunków rozwoju gospodarki nieruchomościami zabudowanymi w LP, odpowiednio do przyjętego modelu organizacyjnego LP;

3) opracowywanie projektów wewnętrznych aktów normatywnych dotyczących substancji biurowej, mieszkaniowej i lokalowej w LP (m.in. sprzedaż, lokale zamienne, najem, dzierżawa, udostępnianie);

4) prowadzenie spraw związanych z przejmowaniem w zarząd mieszkań i lokali nabywanych przez DGLP (lub wydzielanych z bezpośredniego zarządu nadleśniczych) lub wspólnych przedsięwzięć jednostek organizacyjnych LP;

5) opiniowanie wniosków o zwrot nieruchomości włączonych do LP;

6) kreowanie wydatkowania środków funduszu leśnego w zakresie własnych kompetencji Wydziału, w szczególności na rozwój infrastruktury drogowej w ramach wspólnych przedsięwzięć LP;

7) koordynacja, nadzór i wspomaganie realizacji programów i planów inżynieryjnego zagospodarowania lasu w zakresie budownictwa drogowego;

8) koordynacja oraz nadzór nad realizacją inwestycji budowlanych zgłoszonych przez komórki organizacyjne DGLP;

9) nadzór oraz rozliczanie zadań inwestycyjnych finansowanych ze środków funduszu leśnego, realizowanych przez zakłady LP o zasięgu krajowym;

10) koordynowanie oraz ustalanie zasad gospodarowania transportem samochodowym w LP, w tym regulacji dotyczących ryczałtów na jazdy lokalne dla Służby Leśnej;

11) rozpatrywanie porozumień kierowników jednostek organizacyjnych właściwego szczebla o przekazanie składników majątku (środków trwałych) pomiędzy jednostkami;

12) opracowywanie regulacji dotyczących pożyczek na zakup samochodów przez pracowników LP, wykorzystywanych w celach służbowych;

13) prowadzenie spraw dot. pomocy finansowej udzielanej pracownikom DGLP w nabywaniu samochodów prywatnych, używanych również do celów służbowych;

14) przygotowanie i prowadzenie ewidencji umów na jazdy lokalne samochodem prywatnym w celach służbowych oraz sprawowanie nadzoru merytorycznego nad rozliczaniem ryczałtu na jazdy lokalne samochodem prywatnym, używanym w celach służbowych przez pracowników DGLP;

15) w zakresie ubezpieczeń majątkowych:

a) analiza wskaźników ubezpieczeniowych i ocena celowości prowadzonych ubezpieczeń majątkowych,

b) prowadzenie współpracy z ubezpieczycielami i ustalanie zakresu ubezpieczenia majątkowego jednostek LP,

c) rozliczanie rocznych składek płaconych do TUW Cuprum przez jednostki organizacyjne LP,

d) nadzorowanie dysponowania środkami zgromadzonymi na funduszu prewencyjnym w TUW Cuprum,

e) przygotowywanie decyzji Dyrektora Generalnego w wypadku spraw spornych pomiędzy ubezpieczycielami i jednostkami LP;

16) w zakresie stanu posiadania:

a) sprzedaż i zakup lasów, gruntów i innych nieruchomości LP łącznie z lokalami mieszkalnymi i nieruchomościami zabudowanymi,

b) zakup lasów, gruntów i innych nieruchomości LP łącznie z lokalami mieszkalnymi i nieruchomościami zabudowanymi,

c) nadzór nad zakupem i przejmowaniem lasów, gruntów i innych nieruchomości oraz współpraca z wydziałem właściwym ds. gospodarki leśnej - w wypadku gruntów przeznaczonych do zalesień,

d) służebności gruntowej i przesyłu, dzierżawy oraz najmu (użyczenia) lasów, gruntów i innych nieruchomości łącznie z lokalami mieszkalnymi;

e) przekazywania nieruchomości w użytkowanie,

f) wymiany, scalania oraz zamiany gruntów,

g) zmiany przeznaczenia gruntów Lasów Państwowych w planach zagospodarowania przestrzennego,

h) rejestru gruntów i ich ewidencjonowania oraz dokumentowania własności (księgi wieczyste),

i) rozpatrywania wniosków o zwrot nieruchomości oraz spraw serwitutowych,

j) rozpatrywania odwołań (zażaleń) od decyzji (postanowień) dyrektorów regionalnych dyrekcji Lasów Państwowych w zakresie ochrony gruntów leśnych,

k) koordynowania terminowego i prawidłowego wykorzystania środków budżetowych na zakup lasów i gruntów do zalesień, współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi w zakresie planowania dochodów budżetu z tytułu sprzedaży lasów i gruntów (art. 38 ustawy o lasach),

l) dokonywania sprawdzeń terenowych niektórych opinii i wniosków z zakresu działania Wydziału,

m) prowadzenie bazy danych o sprzedanych, zakupionych i zamienionych gruntach i nieruchomościach w jednostkach organizacyjnych LP,

n) ustalanie wytycznych w sprawie procedur związanych z wyłączaniem gruntów leśnych z produkcji;

18) dodaje się § 64a w następującym brzmieniu:

§ 64a. Stanowisko Radcy Prawnego ds. Ekonomicznych (EE) - odpowiada za obsługę prawną Zastępcy Dyrektora Generalnego ds. Ekonomicznych oraz komórek organizacyjnych wchodzących w skład tego pionu. W realizacji zadań Stanowisko ścisłe współpracuje z Zespołem Prawnym.

Do zadań Stanowiska należy w szczególności:

1) opiniowanie pod względem redakcyjnym i legislacyjnym projektów aktów normatywnych inicjowanych przez komórki organizacyjne pionu;

2) ocena prawna oraz udzielanie Zastępcy Dyrektora ds. Ekonomicznych, a także kierownikom komórek organizacyjnych pionu, opinii i porad prawnych w zakresie stosowania prawa;

3) wskazywanie potrzeb zmian regulacji prawnych, w tym wynikających z orzeczeń sądów w zakresie kompetencji pionu;

4) bieżące informowanie Zastępcy Dyrektora ds. Ekonomicznych, a także kierowników komórek organizacyjnych pionu o zmianach w obowiązującym stanie prawnym w zakresie działalności PGL LP;

5) nadzór i koordynacja prac legislacyjnych dotyczących LP w obszarze zadaniowym pionu;

6) wsparcie oraz uczestniczenie w prowadzonych przez Zastępcę Dyrektora ds. Ekonomicznych, a także kierowników komórek organizacyjnych pionu, rozmowach i rokowaniach - w przypadkach tego wymagających;

7) okresowa analiza obowiązujących w Lasach Państwowych aktów prawnych w obszarze zadaniowym pionu;

8) analizowanie i nadzór nad zgodnością z prawem i uregulowaniami wewnętrznymi zarządzeń i decyzji wydawanych przez kierowników jednostek organizacyjnych LP w obszarze zadaniowym pionu;

9) wykonywanie innych czynności z zakresu obsługi prawnej, zleconych przez Zastępcę Dyrektora ds. Ekonomicznych.

§ 3

Ilekroć w Regulaminie organizacyjnym biura Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych jest mowa o Wydziale Infrastruktury lub Wydziale Stanu Posiadania, należy przez to rozumieć Wydział Gospodarowania Mieniem.

§ 4

Wprowadzone zmiany w strukturze organizacyjnej biura Dyrekcji Generalnej Lasów Państwowych przedstawia schemat organizacyjny, stanowiący załącznik do zarządzenia.

§ 5

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 6 września 2021 r.

p.o. DYREKTORA GENERALNEGO
LASÓW PAŃSTWOWYCH

Józef Kubica

Załącznik do Zarządzenia nr 54
Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych
z dnia 3 września 2021 r.

SCHEMAT ORGANIZACYJNY DYREKCJI GENERALNEJ LASÓW PAŃSTWOWYCH

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00