Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2020-04-29
Wersja aktualna od 2020-04-29
obowiązujący
Alerty
DECYZJA NR 37
DYREKTORA GENERALNEGO LASÓW PAŃSTWOWYCH
z dnia 29 kwietnia 2020 r.
w sprawie funkcjonowania Systemu Ewidencji Szkodnictwa Leśnego w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe
GS.2502.4.2020
Na podstawie art. 33 ust. 1 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 6 z późn. zm.) oraz § 6 Statutu Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe, wprowadzonego Zarządzeniem nr 50 Ministra Ochrony Środowiska Zasobów Naturalnych i Leśnictwa z dnia 18 maja 1994 r., postanawia się, co następuje:
§ 1
1. W celu oceny bieżącej sytuacji, wynikającej z prowadzonych działań Służby Leśnej, w tym w szczególności Straży Leśnej, stanowiących realizację ustawowych obowiązków w zakresie zwalczania szkodnictwa leśnego i ochrony mienia, z dniem 1 maja 2020 r. wprowadza się do stosowania w jednostkach organizacyjnych PGL LP System Ewidencji Szkodnictwa Leśnego, zwany dalej SESL.
2. System Ewidencji Szkodnictwa Leśnego jest rozwiązaniem tymczasowym przed wprowadzeniem docelowego systemu informacyjnego w zakresie obejmującym szkodnictwo leśne oraz ochronę mienia w PGL LP.
§ 2
1. Nadzór merytoryczny nad informacjami gromadzonymi w SESL sprawują kierownicy jednostek organizacyjnych LP zgodnie z określonym zakresem działania.
2. Główny Inspektor Straży Leśnej w szczególności:
1) ustala i aktualizuje zakres informacji w SESL;
2) akceptuje wszelkie zmiany w zakresie nowych rozwiązań, funkcjonalności oraz modyfikacji;
3) ustala, tworzy oraz modyfikuje wymaganą dokumentację w zakresie związanym z SESL, w szczególności instrukcje obsługi - Dokumentację użytkownika - stanowiącą załącznik do niniejszej decyzji. (Załącznika nie drukujemy - przyp. red.).
§ 3
1. Kierownik jednostki organizacyjnej LP wyznacza pracownika, który realizuje zadania związane z:
1) rejestracją, modyfikacją lub usunięciem informacji;
2) dokonywaniem sprawdzeń;
3) sporządzaniem analiz i raportów.
2. Zadania, o których mowa w ust 1, powinny być przede wszystkim powierzone strażnikom leśnym w nadleśnictwie lub regionalnym inspektorom straży leśnej w biurze RDLP.
3. Zakres informacji w SESL obejmuje działania podjęte przez Straż Leśną oraz przez pracowników Służby Leśnej posiadających uprawnienia strażnika leśnego.
4. Informacje w SESL rejestruje się niezwłocznie po zaistnieniu okoliczności, jednak nie później niż do godziny 10.00 dnia następnego lub do godziny 10.00 w pierwszym możliwym dniu roboczym.
§ 4
Nadzór techniczny nad funkcjonowaniem i utrzymaniem SESL sprawuje Zakład Informatyki Lasów Państwowych.
§ 5
Decyzja wchodzi w życie z dniem podpisania, z mocą obowiązująca od 1 maja 2020 r.
DYREKTOR GENERALNY
LASÓW PAŃSTWOWYCH
dr inż. Andrzej Konieczny