Artykuł aktualny na dzień 20-10-2024
Kontrole PIP w czasie pandemii
W związku z trwającą pandemią COVID-19 i przedłużającym się w urzędach administracji okresem pracy zdalnej, Inspekcja Pracy przystąpiła do wprowadzenia kontroli w sposób zdalny za pośrednictwem operatora pocztowego lub środków komunikacji elektronicznej oraz w sposób hybrydowy, łączący elementy kontroli zdalnych i kontroli bezpośrednich, przeprowadzanych w siedzibie zakładu pracy.
Kontrole PIP w zakresie działań podejmowanych przez pracodawców w celu zapewnienia osobom pracującym odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i higieny pracy w czasie pandemii COVID-19
W związku z wprowadzonym stanem epidemii inspektorzy pracy podczas kontroli sprawdzą realizację obowiązków nałożonych na pracodawców i zakłady pracy, mających na celu ograniczenie ryzyka rozprzestrzeniania się koronawirusa Sars-Cov-2, w tym:
- stosowanie się do aktualnie obowiązujących ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii,
- zapewnianie realizacji obowiązku przekazywania pracownikom informacji o zagrożeniach dla zdrowia i życia oraz o podjętych działaniach ochronnych i zapobiegawczych.