Artykuł aktualny do 2023-04-06
Praca zdalna w rozumieniu przepisów o koronawirusie – wyjaśnienia PIP
W związku z licznymi pytaniami dotyczącymi stosowania przepisów prawa pracy umożliwiających powierzenie pracownikowi pracy zdalnej w celu przeciwdziałania COVID-19, Państwowa Inspekcja Pracy opublikowała na swojej stronie wyjaśnienia.
W jakiej formie pracodawca może powierzyć pracownikowi pracę zdalną
Ustawa z 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (dalej: ustawa o przeciwdziałaniu COVID-19) nie wskazuje formy polecenia pracy zdalnej. W konsekwencji należałoby uznać, że . W interesie obu stron stosunku pracy (pracownika i pracodawcy) istotne byłoby jednak potwierdzenie faktu polecenia pracy zdalnej (np. pismo skierowane do pracownika, służbowy e-mail).