Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
wróć do listy [412 z 834]

Artykuł aktualny na dzień 30-06-2024*

*Obowiązuje tekst jednolity rozporządzenia w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków… (Dz.U. z 2022 r. poz. 513). Nie wpływa to na aktualność porady.

Wyjaśnienie MF: Refaktura za wywóz śmieci

Standardowo opłaty za wywóz śmieci wnoszone są przez jednostkę budżetową na rzecz gminy na podstawie składanej deklaracji. Wówczas jest to wydatek paragrafu 452 „Opłaty na rzecz budżetów jednostek samorządu terytorialnego”. Bywa jednak, że jednostki budżetowe prowadzą swoją działalność w wynajmowanych pomieszczeniach - są najemcami. Wówczas ponoszą koszty wywozu śmieci, opłacając fakturę otrzymaną od wynajmującego. Ale wynajmujący sam tej usługi nie wykonuje. Składa on we właściwej terytorialnie gminie deklarację, a wywozem zajmuje się jednostka samorządu terytorialnego. W jakim paragrafie klasyfikacji budżetowej jednostka budżetowa powinna ująć wydatek ponoszony w takiej formie? Artykuł powstał na podstawie dwóch interpretacji wydanych przez Ministerstwo Finansów: z 20 sierpnia 2014 r. (sygn. ST1/4834/98/BTM/2014/RWPd-81742) oraz z 1 sierpnia 2017 r. (sygn. BP1.4102.28.2017).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00
do góry
do góry
Potrzebujesz pomocy?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00