Artykuł aktualny na dzień 20-10-2024*
*W 2021 r. jednostki powinny przeanalizować i uwzględnić w informacji dodatkowej za 2020 r. również ewentualne skutki COVID-19.
Wyjaśnienia Ministerstwa Finansów – Informacja dodatkowa
Ministerstwo Finansów na swojej stronie internetowej umieściło wyjaśnienia dotyczące sporządzania „Informacji dodatkowej” . Jest to nowy element sprawozdania finansowego. Po raz pierwszy sporządza sie ją za 2018 r.
Dodatkowo MF wydało komunikat dla użytkowników systemu TREZOR obejmujący odpowiedzi na pytania zgłaszane przez jednostki odnośnie do sporządzania Informacji
dodatkowej w Informatycznym Systemie Obsługi Budżetu Państwa (Trezor).
Informacja dodatkowa - jaka jest jej rola?
Rolą informacji dodatkowej jest uszczegółowienie i uzupełnienie danych liczbowych zawartych w pozostałych elementach sprawozdania finansowego; jest ona bowiem jego integralną częścią. Powinny w niej zostać zawarte informacje w postaci danych liczbowych, opisowych i wyjaśnień, które zapewnią rzetelne i jasne przedstawienie sytuacji majątkowej i finansowej oraz wyniku finansowego jednostki. Tak więc wszelkie informacje stanowiące uzupełnienie i rozszerzenie informacji zawartych w pozostałych elementach sprawozdania finansowego powinny zostać przedstawione w informacji dodatkowej.