Wersja obowiązująca od 2023-02-06 (Dz.U.2023.241 tekst jednolity)
[Oświadczenie o rezydencji podatkowej] 1. Na żądanie raportującej instytucji finansowej posiadacz rachunku oraz osoba kontrolująca są obowiązani składać oświadczenia o rezydencji podatkowej oraz przedstawiać dokumenty wymagane na podstawie procedur należytej staranności. Oświadczenia o rezydencji podatkowej są składane pod rygorem odpowiedzialności karnej za składania fałszywych oświadczeń i zawierają klauzulę o następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.”. Klauzula ta zastępuje pouczenie o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń.
2. Występując z żądaniem złożenia oświadczenia o rezydencji podatkowej, raportująca instytucja finansowa może dokonać wstępnego wypełnienia tego oświadczenia na podstawie posiadanych przez nią informacji lub informacji uzyskanych od posiadacza rachunku, w tym w toku procedury założenia rachunku finansowego, z wyłączeniem informacji o państwie rezydencji.
3. Zakres informacji przedstawianych w oświadczeniu o rezydencji podatkowej obejmuje:
1) w przypadku posiadacza rachunku będącego osobą fizyczną:
a) nazwisko, imię lub imiona oraz datę i miejsce urodzenia,
b) aktualny adres miejsca zamieszkania,
c) państwo lub państwa rezydencji podatkowej,
d) TIN dla każdego państwa rezydencji podatkowej, a w przypadku jego braku – informację o tej okoliczności i powodach jej wystąpienia,
e) numer i serię dowodu tożsamości;
2) w przypadku posiadacza rachunku będącego podmiotem:
a) nazwę,
b) aktualny adres siedziby,
c) informacje, o których mowa w pkt 1 lit. c i d,
d) status oraz rodzaj posiadacza rachunku jako NFE, aktywny NFE albo pasywny NFE,
e) nazwisko, imię lub imiona osób kontrolujących posiadacza rachunku będących osobami raportowanymi;
3) w przypadku osoby kontrolującej:
a) informacje, o których mowa w pkt 1,
b) nazwę podmiotu kontrolowanego lub podmiotów kontrolowanych.
Wersja obowiązująca od 2023-02-06 (Dz.U.2023.241 tekst jednolity)
[Oświadczenie o rezydencji podatkowej] 1. Na żądanie raportującej instytucji finansowej posiadacz rachunku oraz osoba kontrolująca są obowiązani składać oświadczenia o rezydencji podatkowej oraz przedstawiać dokumenty wymagane na podstawie procedur należytej staranności. Oświadczenia o rezydencji podatkowej są składane pod rygorem odpowiedzialności karnej za składania fałszywych oświadczeń i zawierają klauzulę o następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.”. Klauzula ta zastępuje pouczenie o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń.
2. Występując z żądaniem złożenia oświadczenia o rezydencji podatkowej, raportująca instytucja finansowa może dokonać wstępnego wypełnienia tego oświadczenia na podstawie posiadanych przez nią informacji lub informacji uzyskanych od posiadacza rachunku, w tym w toku procedury założenia rachunku finansowego, z wyłączeniem informacji o państwie rezydencji.
3. Zakres informacji przedstawianych w oświadczeniu o rezydencji podatkowej obejmuje:
1) w przypadku posiadacza rachunku będącego osobą fizyczną:
a) nazwisko, imię lub imiona oraz datę i miejsce urodzenia,
b) aktualny adres miejsca zamieszkania,
c) państwo lub państwa rezydencji podatkowej,
d) TIN dla każdego państwa rezydencji podatkowej, a w przypadku jego braku – informację o tej okoliczności i powodach jej wystąpienia,
e) numer i serię dowodu tożsamości;
2) w przypadku posiadacza rachunku będącego podmiotem:
a) nazwę,
b) aktualny adres siedziby,
c) informacje, o których mowa w pkt 1 lit. c i d,
d) status oraz rodzaj posiadacza rachunku jako NFE, aktywny NFE albo pasywny NFE,
e) nazwisko, imię lub imiona osób kontrolujących posiadacza rachunku będących osobami raportowanymi;
3) w przypadku osoby kontrolującej:
a) informacje, o których mowa w pkt 1,
b) nazwę podmiotu kontrolowanego lub podmiotów kontrolowanych.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2021-04-06 do 2023-02-05 (Dz.U.2021.626 tekst jednolity)
[Oświadczenie o rezydencji podatkowej ] 1. Na żądanie raportującej instytucji finansowej posiadacz rachunku oraz osoba kontrolująca są obowiązani składać oświadczenia o rezydencji podatkowej oraz przedstawiać dokumenty wymagane na podstawie procedur należytej staranności. Oświadczenia o rezydencji podatkowej są składane pod rygorem odpowiedzialności karnej za składania fałszywych oświadczeń i zawierają klauzulę o następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.”. Klauzula ta zastępuje pouczenie o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń.
2. Występując z żądaniem złożenia oświadczenia o rezydencji podatkowej, raportująca instytucja finansowa może dokonać wstępnego wypełnienia tego oświadczenia na podstawie posiadanych przez nią informacji lub informacji uzyskanych od posiadacza rachunku, w tym w toku procedury założenia rachunku finansowego, z wyłączeniem informacji o państwie rezydencji.
3. Zakres informacji przedstawianych w oświadczeniu o rezydencji podatkowej obejmuje:
1) w przypadku posiadacza rachunku będącego osobą fizyczną:
a) nazwisko, imię lub imiona oraz datę i miejsce urodzenia,
b) aktualny adres miejsca zamieszkania,
c) państwo lub państwa rezydencji podatkowej,
d) TIN dla każdego państwa rezydencji podatkowej, a w przypadku jego braku – informację o tej okoliczności i powodach jej wystąpienia,
e) numer i serię dowodu tożsamości;
2) w przypadku posiadacza rachunku będącego podmiotem:
a) nazwę,
b) aktualny adres siedziby,
c) informacje, o których mowa w pkt 1 lit. c i d,
d) status oraz rodzaj posiadacza rachunku jako NFE, aktywny NFE albo pasywny NFE,
e) nazwisko, imię lub imiona osób kontrolujących posiadacza rachunku będących osobami raportowanymi;
3) w przypadku osoby kontrolującej:
a) informacje, o których mowa w pkt 1,
b) nazwę podmiotu kontrolowanego lub podmiotów kontrolowanych.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2020-03-03 do 2021-04-05 (Dz.U.2020.343 tekst jednolity)
[Oświadczenie o rezydencji podatkowej ] 1. Na żądanie raportującej instytucji finansowej posiadacz rachunku oraz osoba kontrolująca są obowiązani składać oświadczenia o rezydencji podatkowej oraz przedstawiać dokumenty wymagane na podstawie procedur należytej staranności. Oświadczenia o rezydencji podatkowej są składane pod rygorem odpowiedzialności karnej za składania fałszywych oświadczeń i zawierają klauzulę o następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.”. Klauzula ta zastępuje pouczenie o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń.
2. Występując z żądaniem złożenia oświadczenia o rezydencji podatkowej, raportująca instytucja finansowa może dokonać wstępnego wypełnienia tego oświadczenia na podstawie posiadanych przez nią informacji lub informacji uzyskanych od posiadacza rachunku, w tym w toku procedury założenia rachunku finansowego, z wyłączeniem informacji o państwie rezydencji.
3. Zakres informacji przedstawianych w oświadczeniu o rezydencji podatkowej obejmuje:
1) w przypadku posiadacza rachunku będącego osobą fizyczną:
a) nazwisko, imię lub imiona oraz datę i miejsce urodzenia,
b) aktualny adres miejsca zamieszkania,
c) państwo lub państwa rezydencji podatkowej,
d) TIN dla każdego państwa rezydencji podatkowej, a w przypadku jego braku – informację o tej okoliczności i powodach jej wystąpienia,
e) numer i serię dowodu tożsamości;
2) w przypadku posiadacza rachunku będącego podmiotem:
a) nazwę,
b) aktualny adres siedziby,
c) informacje, o których mowa w pkt 1 lit. c i d,
d) status oraz rodzaj posiadacza rachunku jako NFE, aktywny NFE albo pasywny NFE,
e) nazwisko, imię lub imiona osób kontrolujących posiadacza rachunku będących osobami raportowanymi;
3) w przypadku osoby kontrolującej:
a) informacje, o których mowa w pkt 1,
b) nazwę podmiotu kontrolowanego lub podmiotów kontrolowanych.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-09-01 do 2020-03-02
[Oświadczenie o rezydencji podatkowej] 1. Na żądanie raportującej instytucji finansowej posiadacz rachunku oraz osoba kontrolująca są obowiązani składać oświadczenia o rezydencji podatkowej oraz przedstawiać dokumenty wymagane na podstawie procedur należytej staranności. Oświadczenia o rezydencji podatkowej są składane pod rygorem odpowiedzialności karnej za składania fałszywych oświadczeń i zawierają klauzulę o następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.”. Klauzula ta zastępuje pouczenie o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń. [1]
2. Występując z żądaniem złożenia oświadczenia o rezydencji podatkowej, raportująca instytucja finansowa może dokonać wstępnego wypełnienia tego oświadczenia na podstawie posiadanych przez nią informacji lub informacji uzyskanych od posiadacza rachunku, w tym w toku procedury założenia rachunku finansowego, z wyłączeniem informacji o państwie rezydencji.
3. Zakres informacji przedstawianych w oświadczeniu o rezydencji podatkowej obejmuje:
1) w przypadku posiadacza rachunku będącego osobą fizyczną:
a) nazwisko, imię lub imiona oraz datę i miejsce urodzenia,
b) aktualny adres miejsca zamieszkania,
c) państwo lub państwa rezydencji podatkowej,
d) TIN dla każdego państwa rezydencji podatkowej, a w przypadku jego braku – informację o tej okoliczności i powodach jej wystąpienia,
e) numer i serię dowodu tożsamości;
2) w przypadku posiadacza rachunku będącego podmiotem:
a) nazwę,
b) aktualny adres siedziby,
c) informacje, o których mowa w pkt 1 lit. c i d,
d) status oraz rodzaj posiadacza rachunku jako NFE, aktywny NFE albo pasywny NFE,
e) nazwisko, imię lub imiona osób kontrolujących posiadacza rachunku będących osobami raportowanymi;
3) w przypadku osoby kontrolującej:
a) informacje, o których mowa w pkt 1,
b) nazwę podmiotu kontrolowanego lub podmiotów kontrolowanych.
[1] Art. 43 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez art. 1 pkt 9 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o zmianie ustawy o wymianie informacji podatkowych z innymi państwami oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 694). Zmiana weszła w życie 1 września 2019 r.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2019-04-08 do 2019-08-31 (Dz.U.2019.648 tekst jednolity)
[Oświadczenie o rezydencji podatkowej ] 1. Na żądanie raportującej instytucji finansowej posiadacz rachunku oraz osoba kontrolująca są obowiązani składać oświadczenia o rezydencji podatkowej oraz przedstawiać dokumenty wymagane na podstawie procedur należytej staranności.
2. Występując z żądaniem złożenia oświadczenia o rezydencji podatkowej, raportująca instytucja finansowa może dokonać wstępnego wypełnienia tego oświadczenia na podstawie posiadanych przez nią informacji lub informacji uzyskanych od posiadacza rachunku, w tym w toku procedury założenia rachunku finansowego, z wyłączeniem informacji o państwie rezydencji.
3. Zakres informacji przedstawianych w oświadczeniu o rezydencji podatkowej obejmuje:
1) w przypadku posiadacza rachunku będącego osobą fizyczną:
a) nazwisko, imię lub imiona oraz datę i miejsce urodzenia,
b) aktualny adres miejsca zamieszkania,
c) państwo lub państwa rezydencji podatkowej,
d) TIN dla każdego państwa rezydencji podatkowej, a w przypadku jego braku – informację o tej okoliczności i powodach jej wystąpienia,
e) numer i serię dowodu tożsamości;
2) w przypadku posiadacza rachunku będącego podmiotem:
a) nazwę,
b) aktualny adres siedziby,
c) informacje, o których mowa w pkt 1 lit. c i d,
d) status oraz rodzaj posiadacza rachunku jako NFE, aktywny NFE albo pasywny NFE,
e) nazwisko, imię lub imiona osób kontrolujących posiadacza rachunku będących osobami raportowanymi;
3) w przypadku osoby kontrolującej:
a) informacje, o których mowa w pkt 1,
b) nazwę podmiotu kontrolowanego lub podmiotów kontrolowanych.
Wersja archiwalna obowiązująca od 2017-04-04 do 2019-04-07
[Oświadczenie o rezydencji podatkowej ] 1. Na żądanie raportującej instytucji finansowej posiadacz rachunku oraz osoba kontrolująca są obowiązani składać oświadczenia o rezydencji podatkowej oraz przedstawiać dokumenty wymagane na podstawie procedur należytej staranności.
2. Występując z żądaniem złożenia oświadczenia o rezydencji podatkowej, raportująca instytucja finansowa może dokonać wstępnego wypełnienia tego oświadczenia na podstawie posiadanych przez nią informacji lub informacji uzyskanych od posiadacza rachunku, w tym w toku procedury założenia rachunku finansowego, z wyłączeniem informacji o państwie rezydencji.
3. Zakres informacji przedstawianych w oświadczeniu o rezydencji podatkowej obejmuje:
1) w przypadku posiadacza rachunku będącego osobą fizyczną:
a) nazwisko, imię lub imiona oraz datę i miejsce urodzenia,
b) aktualny adres miejsca zamieszkania,
c) państwo lub państwa rezydencji podatkowej,
d) TIN dla każdego państwa rezydencji podatkowej, a w przypadku jego braku – informację o tej okoliczności i powodach jej wystąpienia,
e) numer i serię dowodu tożsamości;
2) w przypadku posiadacza rachunku będącego podmiotem:
a) nazwę,
b) aktualny adres siedziby,
c) informacje, o których mowa w pkt 1 lit. c i d,
d) status oraz rodzaj posiadacza rachunku jako NFE, aktywny NFE albo pasywny NFE,
e) nazwisko, imię lub imiona osób kontrolujących posiadacza rachunku będących osobami raportowanymi;
3) w przypadku osoby kontrolującej:
a) informacje, o których mowa w pkt 1,
b) nazwę podmiotu kontrolowanego lub podmiotów kontrolowanych.