Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Zmiana interpretacji indywidualnej z dnia 22 listopada 2022 r., Szef Krajowej Administracji Skarbowej, sygn. DOP3.8220.238.2020.HTCE

Możliwość uznania za koszt uzyskania przychodów wydatków poniesionych na zakup reklamy w serwisie społecznościowym na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zmiana interpretacji indywidualnej

W związku ze stwierdzeniem nieprawidłowości interpretacji indywidualnej z 14 czerwca 2019 r. Nr 0113-KDIPT2-1.4011.226.2019.2.KU, wydanej przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej, zmieniam z urzędu[1] wymienioną interpretację stwierdzając, że Pani stanowisko przedstawione we wniosku z 29 kwietnia 2019 r. (data wpływu 6 maja 2019 r.), uzupełnionym pismem z 31 maja 2019 r. (data wpływu 3 czerwca 2019 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości uznania za koszty uzyskania przychodów wydatków na zakup reklam na portalu społecznościowym X. jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

6 maja 2019 r. wpłynął Pani wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości uznania za koszty uzyskania przychodów wydatków na zakup reklam na portalu społecznościowym X.

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Prowadzi Pani działalność gospodarczą polegającą na sprzedaży detalicznej artykułów oraz akcesoriów do (...). Aby dotrzeć do jak największej liczby klientów oraz rozszerzyć grono odbiorców rozpoczęła Pani reklamowanie swojego sklepu oraz artykułów w nim oferowanych w ogólnodostępnym serwisie społecznościowym X. Dzięki wykupieniu reklam na portalu Pani sklep stał się bardziej rozpoznawalny oraz chętniej odwiedzany przez klientów. Faktury dotyczące usługi reklamowej, które Pani otrzymuje, są wystawiane przez podmiot zagraniczny Y. X. wystawia faktury według swoich procedur. Jako polski przedsiębiorca, nie ma Pani możliwości uzyskania dokumentu odpowiadającego wymogom polskich przepisów. Na fakturach, które Pani otrzymuje, brak jest daty wystawienia, jest natomiast data płatności. Miesięczne koszty, jakie Pani ponosi na reklamę za pośrednictwem X., to kwoty około 500 zł.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00