Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2024 poz. 865
Wersja aktualna
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2024 poz. 865
Wersja aktualna
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI (UE) 2024/865

z dnia 18 marca 2024 r.

określająca wartości odnoszące się do wyników producentów i grup producentów nowych samochodów osobowych i nowych lekkich pojazdów użytkowych w roku kalendarzowym 2022 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/631

(notyfikowana jako dokument nr C(2024) 1653)

(Jedynie teksty w języku angielskim, chorwackim, duńskim, estońskim, francuskim, hiszpańskim, niderlandzkim, niemieckim, polskim, rumuńskim, szwedzkim, węgierskim i włoskim są autentyczne)

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/631 z dnia 17 kwietnia 2019 r. określające normy emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych i dla nowych lekkich pojazdów użytkowych oraz uchylające rozporządzenia (WE) nr 443/2009 i (UE) nr 510/2011 (1), w szczególności jego art. 7 ust. 5 akapit drugi i art. 9 ust. 1,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1)

Zgodnie z rozporządzeniem (UE) 2019/631 Komisja jest zobowiązana do określenia każdego roku średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 oraz docelowego indywidualnego poziomu emisji dla każdego producenta lub grupy producentów odpowiedzialnych za nowe samochody osobowe i nowe lekkie pojazdy użytkowe zarejestrowane w Unii.

(2)

Obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji za rok kalendarzowy 2022 mają być oparte na szczegółowych danych zebranych przez organy sprawozdawcze dotyczących rejestracji nowych samochodów osobowych i nowych lekkich pojazdów użytkowych w tym roku kalendarzowym.

(3)

Wszystkie organy sprawozdawcze przekazały Komisji swoje dane za rok kalendarzowy 2022. W niektórych przypadkach uczyniły to jednak z pewnymi opóźnieniami w stosunku do terminu składania sprawozdań, który przypadał na 28 lutego 2023 r. W przypadkach, w których weryfikacja przeprowadzona przez Komisję wyraźnie wykazała, iż pewnych danych brakuje lub są one rażąco błędne, Komisja kontaktowała się z organami sprawozdawczymi i, za zgodą tych organów, odpowiednio korygowała lub uzupełniała dane. Jeżeli osiągnięcie porozumienia z organem sprawozdawczym nie było możliwe, wstępne dane przekazane przez ten organ sprawozdawczy nie były korygowane.

(4)

20 czerwca 2023 r. Komisja opublikowała wstępne dane. W dniu 27 czerwca 2023 r. Komisja powiadomiła 92 producentów samochodów osobowych i 71 producentów lekkich pojazdów użytkowych oraz odpowiednie grupy producentów o wstępnych obliczeniach ich średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz ich docelowych indywidualnych poziomów emisji za rok kalendarzowy 2022 r.

(5)

W odpowiedzi 55 producentów samochodów osobowych i 37 producentów lekkich pojazdów użytkowych powiadomiło Komisję o błędach w danych, zgodnie z art. 7 ust. 5 akapit pierwszy rozporządzenia (UE) 2019/631. Komisja zweryfikowała zgłoszone przez producentów błędy oraz uzasadnienia konieczności ich skorygowania.

(6)

W przypadku trzech producentów lekkich pojazdów użytkowych wszystkie pojazdy zgłoszone we wstępnym zbiorze danych nie wchodziły w zakres rozporządzenia (UE) 2019/631 i w związku z tym nie uwzględniono ich w niemniejszej decyzji. W przypadku jednego producenta samochodów osobowych i jednego producenta lekkich pojazdów użytkowych żaden z pojazdów we wstępnym zbiorze danych nie miał wartości indywidualnych poziomów emisji CO2 zgłoszonej w ramach światowej zharmonizowanej procedury badania pojazdów lekkich („WLTP”). W przypadku czterech producentów lekkich pojazdów użytkowych żadnego z pojazdów we wstępnym zbiorze danych nie miał zgłoszonej wartości masy w stanie gotowym do jazdy. Ponieważ obie te wartości są wymagane do obliczenia wyników producenta w roku kalendarzowym 2022, tych sześciu producentów nie uwzględniono w niniejszej decyzji.

(7)

W wyniku błędów poddanych przez Komisję weryfikacji konieczne jest potwierdzenie lub zmiana wstępnych obliczeń dla łącznie 91 producentów samochodów osobowych i 63 producentów lekkich pojazdów użytkowych.

(8)

Zgodnie z art. 2 ust. 4 rozporządzenia (UE) 2019/631 producenci, którzy wraz ze wszystkimi powiązanymi z nimi przedsiębiorstwami odpowiadają za mniej niż 1 000 nowych samochodów osobowych lub mniej niż 1 000 nowych lekkich pojazdów użytkowych zarejestrowanych w Unii w poprzednim roku kalendarzowym, są zwolnieni z obowiązku osiągnięcia docelowego indywidualnego poziomu emisji. Należy jednak obliczyć i zgłosić ich średni indywidualny poziom emisji CO2 oraz liczbę zarejestrowanych nowych samochodów osobowych i nowych lekkich pojazdów użytkowych.

(9)

Zapisy zawierające kompletne dane dotyczące masy pojazdu w stanie gotowym do jazdy i emisji CO2, ale bez numerów identyfikacyjnych pojazdów lub z nieprawidłowymi numerami identyfikacyjnymi pojazdów i w związku z tym oznaczone kodem błędu B, powinny również być uwzględniane przy obliczaniu docelowych indywidualnych poziomów emisji oraz średnich indywidualnych poziomów emisji CO2. Ponieważ jednak producenci nie mogą zweryfikować ani poprawić tych zapisów, przy określaniu odległości do poziomu docelowego dla danego producenta należy zastosować margines błędu. Margines błędu jest obliczany jako różnica między odległościami pomiędzy średnimi indywidualnymi poziomami emisji CO2 a docelowym indywidualnym poziomem emisji z uwzględnieniem wszystkich rejestracji pojazdów, których producent nie może zweryfikować. Zastosowany margines błędu zawsze poprawia wynik producenta w stosunku do określonego dla niego docelowego indywidualnego poziomu emisji, niezależnie od tego, czy powyższa różnica jest wartością dodatnią, czy ujemną.

(10)

W przypadku gdy po uwzględnieniu marginesu błędu odległość do poziomu docelowego producenta lub grupy producentów jest większa od zera, nakłada się opłatę z tytułu przekroczenia poziomu emisji, zgodnie z art. 8 rozporządzenia (UE) 2019/631. Dotyczy to jednego producenta samochodów osobowych:

(11)

Wartości odnoszące się do wyników producenta potwierdzone lub zmienione niniejszą decyzją mogą zostać zmienione w przypadku, gdy odpowiednie organy krajowe potwierdzą istnienie nieprawidłowości dotyczących wartości emisji CO2 lub wartości masy przedłożonych w celu ustalenia, czy dany producent spełnia wymogi dotyczące docelowego indywidualnego poziomu emisji,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł 1

1. Wartości odnoszące się do wyników producentów i grup producentów nowych samochodów osobowych w odniesieniu do roku kalendarzowego 2022 r., o których mowa w art. 9 ust. 1 i 2 rozporządzenia (UE) 2019/631, określono w załączniku I do niniejszej decyzji.

2. Wartości odnoszące się do wyników producentów i grup producentów lekkich pojazdów użytkowych w odniesieniu do roku kalendarzowego 2022 r., o których mowa w art. 9 ust. 1 i 2 rozporządzenia (UE) 2019/631, określono w załączniku II do niniejszej decyzji.

Artykuł 2

Niniejsza decyzja skierowana jest do następujących producentów indywidualnych i grup producentów utworzonych zgodnie z art. 6 rozporządzenia (UE) 2019/631:

1)

ADDAX MOTOR NV

Kleine Tapuitstraat 18

8540 Deerlijk

Belgia

2)

ALFA ROMEO SPA

C.so G. Agnelli, 200

10135 Torino (TO)

Włochy

3)

ALKE SRL

via Vigonovese 123

35127 Padova (PD)

Włochy

4)

ALPINA BURKARD BOVENSIEPEN GMBH E CO KG

Alpenstraße 35-37

86807 Buchloe

Niemcy

5)

ANHUI JIANGHUAI AUTOMOBILE GROUP CORP LTD

Reprezentowany w Unii przez:

JAC-Italy Design Center S.R.L

Via Torino 21/b

10044 Pianezza (TO)

Włochy

6)

ASTON MARTIN LAGONDA LIMITED

Reprezentowany w Unii przez:

Aston Martin Lagonda of Europe GmbH,

Unterschweinstiege 2-14

60549 Frankfurt am Main

Niemcy

7)

AUDI AG

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

8)

AUDI HUNGARIA ZRT

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

9)

AUDI SPORT GMBH

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

10)

AUTOMOBILE DACIA SA

Str. Uzinei Nr. 1

115400 Mioveni (Arges)

Rumunia

11)

AUTOMOBILES CITROEN

2-10 boulevard de l'Europe

78300 Poissy

Francja

12)

AUTOMOBILES PEUGEOT

2-10 boulevard de l'Europe

78300 Poissy

Francja

13)

AUTOMOBILI LAMBORGHINI SPA

via Modena 12

40019 Sant'Agata Bolognese (BO)

Włochy

14)

BATTSWAP INC

Reprezentowany w Unii przez:

BattSwap DE GmbH

Äußere Sulzbacher Str. 118

90491 Nürnberg

Niemcy

15)

BAYERISCHE MOTOREN WERKE AG

P.O. box

DE-80788 München

Niemcy

16)

BENTLEY MOTORS LTD

Reprezentowany w Unii przez:

Bentley Motors Germany GmbH

Zeppelinstraẞe 1

85399 Hallbergmoos

Niemcy

17)

BMW M GMBH

P.O. box

DE-80809 München

Niemcy

18)

Grupa producentów BMW (M1)

Zarządzający grupą producentów:

Bayerische Motoren Werke AG

P.O. box

DE-80788 München

Niemcy

19)

Grupa producentów BMW (N1)

Zarządzający grupą producentów:

Bayerische Motoren Werke AG

P.O. box

DE-80788 München

Niemcy

20)

B-ON GMBH

Liebigstrasse 50

52070 Aachen

Niemcy

21)

BRILLIANCE SHINERAY CHONGQING AUTOMOBILE CO LTD

Reprezentowany w Unii przez:

SWM Motorcycles S.R.L.

Via Nino Bixio n. 8

21024 Biandronno (VA)

Włochy

22)

BUGATTI AUTOMOBILES SAS

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

23)

BUGATTI RIMAC DOO

Ljubljanska ulica 7

10431 Brezje (Sveta Nedelja)

Chorwacja

24)

BYD AUTO INDUSTRY COMPANY LIMITED

Reprezentowany w Unii przez:

BYD Europe B.V.

's-Gravelandseweg 256

3125 BK Schiedam

Niderlandy

25)

CATERHAM CARS LIMITED

Reprezentowany w Unii przez:

Caterham Competition France

Valat de Fontanes

30520 Saint-Martin-de-Valgalgues

Francja

26)

CENNTRO AUTOMOTIVE CORPORATION

Reprezentowany w Unii przez:

Cenntro Automotive Europe GmbH

Dettinger Straße 157-159

73230 Kirchheim unter Teck

Niemcy

27)

CHINA FAW GROUP CO LTD

Reprezentowany w Unii przez:

China FAW Group Import & Export Co., Ltd. Deutschland

Eschersheimer Landstraße 14

60322 Frankfurt am Main

Niemcy

28)

DFSK MOTOR CO LTD

Reprezentowany w Unii przez:

Giotti Victoria S.r.l.

Pisana Road, 11/a

50021 Barberino, Val D' Elsa (FI)

Włochy

29)

DONKERVOORT AUTOMOBIELEN BV

Pascallaan 96

8218 NJ Lelystad

Niderlandy

30)

DR AUTOMOBILES SRL

Zona Industriale, Snc

86070 Macchia d'Isernia (IS)

Włochy

31)

DR ING HCF PORSCHE AG

Porscheplatz 1,

70435 Stuttgart

Niemcy

32)

ESAGONO ENERGIA SRL

Via Puecher 9

20060 Pozzuolo Martesana (MI)

Włochy

33)

ETESIA SAS

13 Rue de l'Industrie

67160 Wissembourg

Francja

34)

EURASIA MOTOR COMPANY SRL

Via Perrucchetti 18

25036 Palazzolo sull' Oglio (BS)

Włochy

35)

EVUM MOTORS GMBH

Joseph-Dollinger-Bogen 26

80807 München

Niemcy

36)

FABBRICA DALLARA SRL

Via Guglielmo Marconi 18

43040 Varano de' Melegari (PR)

Włochy

37)

FCA US LLC

Reprezentowany w Unii przez:

Stellantis Europe SpA

C.so G. Agnelli 200

10135 Torino (TO)

Włochy

38)

FERRARI SPA

Via Emilia Est 1163

41122 Modena (MO)

Włochy

39)

FORD MOTOR COMPANY

Reprezentowany w Unii przez:

Ford-Werke GmbH

Henry Ford Strasse 1

50725 Köln

Niemcy

40)

FORD MOTOR COMPANY OF AUSTRALIA PTY LIMITED

Reprezentowany w Unii przez:

Ford-Werke GmbH

Henry Ford Strasse 1

50725 Köln

Niemcy

41)

Grupa producentów FORD (M1)

Zarządzający grupą producentów:

Ford-Werke GmbH

Henry Ford Strasse 1

50725 Köln

Niemcy

42)

Grupa producentów FORD (N1)

Zarządzający grupą producentów:

Ford-Werke GmbH

Henry Ford Strasse 1

50725 Köln

Niemcy

43)

FORD-WERKE GMBH

Henry Ford Strasse 1

50725 Köln

Niemcy

44)

GARIA AS

Lunikvej 44 B

DK-2670 Greve

Dania

45)

GENERAL MOTORS HOLDINGS LLC

Reprezentowany w Unii przez:

KnowMotive

Bouwhuispad 1

8121 PX Olst

Niderlandy

46)

GOUPIL INDUSTRIE SAS

2445 Avenue de la Vallée du Lot

47320 Bourran

Francja

47)

GREAT WALL MOTOR COMPANY LIMITED

Reprezentowany w Unii przez:

Great Wall Motor Deutschland GmbH

Max-Diamand-Straße 7

80937 München

Niemcy

48)

HAIMA CAR CO LTD

Reprezentowany w Unii przez:

XPeng European Holding B.V.

Delflandlaan 1,

1062EA Amsterdam

Niderlandy

49)

HENAN SUDA ELECTRIC VEHICLE TECHNOLOGY CO LTD

Reprezentowany w Unii przez:

DCKD GmbH

Am Falder 4

40589 Düsseldorf

Niemcy

50)

HONDA MOTOR CO LTD

Reprezentowany w Unii przez:

Honda Motor Europe Ltd

Wijngaardveld 1 (Noord V)

9300 Aalst

Belgia

51)

HYUNDAI ASSAN OTOMOTIV SANAYI VE TICARET AS

Reprezentowany w Unii przez:

Hyundai Motor Europe Technical Center GmbH

Hyundai Platz

65428 Rüsselsheim am Main

Niemcy

52)

Grupa producentów HYUNDAI MOTOR EUROPE (M1)

Zarządzający grupą producentów:

Hyundai Motor Company

Reprezentowany w Unii przez:

Hyundai Motor Europe Technical Center GmbH

Hyundai Platz

65428 Rüsselsheim am Main

Niemcy

53)

Grupa producentów HYUNDAI MOTOR EUROPE (N1)

Zarządzający grupą producentów:

Hyundai Motor Company

Reprezentowany w Unii przez:

Hyundai Motor Europe Technical Center GmbH

Hyundai Platz

65428 Rüsselsheim am Main

Niemcy

54)

HYUNDAI MOTOR COMPANY

Reprezentowany w Unii przez:

Hyundai Motor Europe Technical Center GmbH

Hyundai Platz

65428 Rüsselsheim am Main

Niemcy

55)

HYUNDAI MOTOR MANUFACTURING CZECH SRO

c/o. Hyundai Motor Europe Technical Center GmbH

Hyundai Platz

65428 Rüsselsheim am Main

Niemcy

56)

ISUZU MOTORS LIMITED

Reprezentowany w Unii przez:

Isuzu Motors Europe NV

Bist 12

2630 Aartselaar

Belgia

57)

IVECO SPA

Via Puglia 35

10156 Torino (TO)

Włochy

58)

JAGUAR LAND ROVER LIMITED

Reprezentowany w Unii przez:

JLR Ireland (Services) Ltd, Software Engineering Centre

Three Airport Avenue, Shannon Industrial Estate

V14 YH92 Shannon (Co. Clare)

Irlandia

59)

JIANGLING MOTOR HOLDING CO LTD

Reprezentowany w Unii przez:

Aiways Automobile Europe GmbH

Duerrstrasse 1

80992 München

Niemcy

60)

JIANGXI JIANGLING GROUP ELECTRIC VEHICLE CO LTD

Reprezentowany w Unii przez:

Renault SAS

122-122 bis avenue du Général Leclerc

92 100 Boulogne-Billancourt

Francja

61)

KG MOBILITY CORPORATION

Reprezentowany w Unii przez:

KG Mobility Europe Parts Center B.V.

IABC 5253 & 5254

4814RD Breda

Niderlandy

62)

KIA CORPORATION

Reprezentowany w Unii przez:

Hyundai Motor Europe Technical Center GmbH

Hyundai-Platz

65428 Rüsselsheim am Main

Niemcy

63)

Grupa producentów KIA (M1)

Zarządzający grupą producentów:

Kia Corporation

Reprezentowany w Unii przez:

Hyundai Motor Europe Technical Center GmbH

Hyundai Platz

65428 Rüsselsheim am Main

Niemcy

64)

Grupa producentów KIA (N1)

Zarządzający grupą producentów:

Kia Corporation

Reprezentowany w Unii przez:

Hyundai Motor Europe Technical Center GmbH

Hyundai-Platz

65428 Rüsselsheim am Main

Niemcy

65)

KIA SLOVAKIA SRO

c/o Hyundai Motor Europe Technical Center GmbH

Hyundai-Platz

65428 Rüsselsheim am Main

Niemcy

66)

LANZHOU ZHIDOU ELECTRIC VEHICLE CO LTD

Reprezentowany w Unii przez:

Nextem Italia Srl

Via Marradi 14

57126 Livorno (LI)

Włochy

67)

LEAPMOTOR AUTOMOBILE CO LTD

Reprezentowany w Unii przez:

Greenkar Automotive Srl

Via di Quarto Peperino 22

CAP 00188 Interno 18, Roma (RM)

Włochy

68)

LEEH GROUP KFT

Eötvös utca 48. 4. em.

1067 Budapest

Węgry

69)

LIGIER GROUP

Route d'Hauterive 105

3200 Abrest

Francja

70)

LLC AUTOMOBILE PLANT GAZ

Reprezentowany w Unii przez:

ITÜ Rebella

Poe 2

Lähte Tartumaa 60502

Estonia

71)

LONDON EV COMPANY LIMITED

Reprezentowany w Unii przez:

China-Euro Vehicle Technology (CEVT)

Pumpgatan 1

41755 Göteborg

Szwecja

72)

LOTUS CARS LIMITED

Reprezentowany w Unii przez:

China-Euro Vehicle Technology (CEVT)

Pumpgatan 1

41755 Göteborg

Szwecja

73)

LUCID USA INC

Reprezentowany w Unii przez:

Lucid Europe B.V.

Amsteldijk 166, 1079, LH Amsterdam

Niderlandy

74)

MAGYAR SUZUKI CORPORATION LTD

Schweidel József u. 52

2500 Esztergom

Węgry

75)

MAHINDRA & MAHINDRA LTD

Reprezentowany w Unii przez:

Mahindra Europe Srl

Via Cancelliera 35

00072 Ariccia (RM)

Włochy

76)

MANUFACTURE ALPINE DIEPPE JEAN REDELE

40 Avenue de Bréauté

76885 Dieppe Cédex

Francja

77)

MAN TRUCK & BUS SE

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

78)

MASERATI SPA

Viale Ciro Menotti 322

41122 Modena (MO)

Włochy

79)

MAZDA MOTOR CORPORATION

Reprezentowany w Unii przez:

Mazda Motor Europe GmbH

European R&D Centre

Hiroshimastr. 1

61440 Oberursel/Taunus

Niemcy

80)

MAZDA MOTOR LOGISTICS EUROPE N.V.

Blaasveldstraat 162

2830 Willebroek

Belgia

81)

Grupa producentów MAZDA-SUBARU-SUZUKI-TOYOTA (M1)

Zarządzający grupą producentów:

Toyota Motor Europe NV/SA

Avenue du Bourget 60

1140 Brussels

Belgia

82)

MCLAREN AUTOMOTIVE LIMITED

Reprezentowany w Unii przez:

McLaren Automotive Europe S.L.U.

Pol. Ind. L'Albornar S/N

43710 Santa Oliva, Tarragona

Hiszpania

83)

MELEX SP ZOO

ul Investorow 25

39-300 Mielec

Polska

84)

MERCEDES-AMG GMBH

Daimlerstrasse 1

71563 Affalterbach

Niemcy

85)

MERCEDES-BENZ AG

Mercedesstraße 120

70372 Stuttgart

Niemcy

86)

Grupa producentów MERCEDES-BENZ (M1)

Zarządzający grupą producentów:

Mercedes-Benz AG

Mercedesstraße 120

70372 Stuttgart

Niemcy

87)

MITSUBISHI MOTORS CORPORATION

Reprezentowany w Unii przez:

Mitsubishi Motor R&D Europe GmbH

Diamantstraße 1

65468 Trebur

Niemcy

88)

MITSUBISHI MOTORS THAILAND CO LTD

Reprezentowany w Unii przez:

Mitsubishi Motor R&D Europe GmbH

Diamantstraße 1

65468 Trebur

Niemcy

89)

MORGAN TECHNOLOGIES LTD

Reprezentowany w Unii przez:

Corbital Limited

8 Priory Office Park, Stillgorgan Road

A94 EE95 Blackrock, Co. Dublin

Irlandia

90)

NANJING GOLDEN DRAGON BUS CO LTD

Reprezentowany w Unii przez:

BIO AUTO SP. Z O.O.

Ul. Swiętokrzyska 12/323

30-015 Krakow

Polska

91)

NEXT E.GO MOBILE SE

Lilienthalstraße 1

52068 Aachen

Niemcy

92)

NEXTEM E-MOBILITY LIMITED

Reprezentowany w Unii przez:

NEXTEM Italia Srl

Via Giovanni Marradi 14

I-57126 Livorno (LI)

Włochy

93)

NIO CO LTD

Reprezentowany w Unii przez:

Nio Deutschland GmbH

Montgelastrasse 14

81679 München

Niemcy

94)

NISSAN AUTOMOTIVE EUROPE SAS

8 rue Jean-Pierre Timbaud

78180 Montigny-le-Bretonneux

Francja

95)

OPEL AUTOMOBILE GMBH

Bahnhofsplatz 1 IPC 39-13

65423 Rüsselsheim am Main

Niemcy

96)

OZ TRUCK SRL

Viale De Gasperi 132

38023 Cles (TN)

Włochy

97)

PAGANI AUTOMOBILI SPA

Via dell' Artigianato 5

41018 San Cesario sul Panaro (MO)

Włochy

98)

PIAGGIO & C SPA

Viale Rinaldo Piaggio, 25

56025 Pontedera (PI)

Włochy

99)

POLARIS SALES EUROPE SARL

Reprezentowany w Unii przez:

Goupil Industrie SAS

2445 Avenue de la Vallée du Lot

47320 Bourran

Francja

100)

POLESTAR PERFORMANCE AB

Assar Gabrielssons väg 9

40531 Göteborg

Szwecja

101)

Grupa producentów RENAULT-NISSAN-MITSUBISHI (M1)

Zarządzający grupą producentów:

Renault SAS

122-122 bis avenue du Général Leclerc

92 100 Boulogne-Billancourt

Francja

102)

Grupa producentów RENAULT-NISSAN-MITSUBISHI (N1)

Zarządzający grupą producentów:

Renault SAS

122-122 bis avenue du Général Leclerc

92 100 Boulogne-Billancourt

Francja

103)

RENAULT SAS

122-122 bis avenue du Général Leclerc

92 100 Boulogne-Billancourt

Francja

104)

RENAULT TRUCKS

99 Route de Lyon TER L10 0 01

69806 Saint Priest Cedex

Francja

105)

ROLLS-ROYCE MOTOR CARS LTD

Reprezentowany w Unii przez:

Bayerische Motoren Werke AG

P.O. box

DE-80788 München

Niemcy

106)

ROMANITAL SRL

Via delle Industrie, 107

90040 Isola delle Femmine (PA)

Włochy

107)

SAIC MAXUS AUTOMOTIVE CO LTD

Reprezentowany w Unii przez:

SAIC Europe Sarl

Professor W.H. Keesomlaan 12

1183 DJ Amstelveen,

Niderlandy

108)

SAIC MOTOR CORPORATION LTD

Reprezentowany w Unii przez:

SAIC Motor Europe BV

Professor W.H. Keesomlaan 12

1183 DJ Amstelveen,

Niderlandy

109)

SEAT SA

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

110)

SECMA SAS

Rue Denfert Rochereau

59580 Aniche

Francja

111)

SKODA AUTO AS

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

112)

SMART AUTOMOBILE CO LTD

Reprezentowany w Unii przez:

Smart Europe GmbH

Esslinger Str. 7

70771 Leinfelden-Echterdingen

Niemcy

113)

STELLANTIS AUTO SAS

2-10 boulevard de l'Europe

78300 Poissy

Francja

114)

STELLANTIS EUROPE SPA

C.so G. Agnelli 200

10135 Torino (TO)

Włochy

115)

Grupa producentów STELLANTIS (M1)

Zarządzający grupą producentów:

Stellantis Auto SAS

2-10 boulevard de l'Europe

78300 Poissy

Francja

116)

Grupa producentów STELLANTIS (N1)

Zarządzający grupą producentów:

Stellantis Auto SAS

2-10 boulevard de l'Europe

78300 Poissy

Francja

117)

STREETSCOOTER GMBH

Jülicher Straße 191

52070 Aachen

Niemcy

118)

SUBARU CORPORATION

Reprezentowany w Unii przez:

Subaru Europe NV/SA

Leuvensesteenweg 555 B/8

1930 Zaventem

Belgia

119)

SUZUKI MOTOR CORPORATION

Reprezentowany w Unii przez:

Magyar Suzuki Corporation Ltd.

Schweidel József u. 52

2500 Esztergom

Węgry

120)

TESLA INC

Reprezentowany w Unii przez:

Tesla Motors Netherlands B.V.

Burgemeester Stramanweg 122

1101 EN Amsterdam

Niderlandy

121)

Grupa producentów TESLA-HONDA-JLR (M1)

Zarządzający grupą producentów:

Tesla Inc

Reprezentowany w Unii przez:

Tesla Motors Netherlands B.V.

Burgemeester Stramanweg 122

1101 EN Amsterdam

Niderlandy

122)

TOYOTA MOTOR CORPORATION

Reprezentowany w Unii przez:

Toyota Motor Europe NV/SA

Avenue du Bourget 60

1140 Brussels

Belgia

123)

TOYOTA MOTOR EUROPE NV SA

Avenue du Bourget 60

1140 Brussels

Belgia

124)

VOLKSWAGEN AG

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

125)

Grupa producentów VOLKSWAGEN (M1)

Zarządzający grupą producentów:

Volkswagen AG

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

126)

Grupa producentów VOLKSWAGEN (N1)

Zarządzający grupą producentów:

Volkswagen AG

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

127)

VOLVO CAR CORPORATION

Regulatory Affairs Environment (Dep 58832)

PV3A1, PVE Reception, Assar Gabrielssons väg

40531 Göteborg

Szwecja

128)

ZHAOQING XIAOPENG INVESTMENT OF NEW ENERGY CO LTD

Reprezentowany w Unii przez:

XPeng European Holding B.V.

Hoogoorddreef 11, 1101BA, Amsterdam

Niderlandy

129)

ZHEJIANG GEELY AUTOMOBILE CO LTD

Reprezentowany w Unii przez:

Lynk & Co International AB

Planetgatan 6

41755 Göteborg

Szwecja

Sporządzono w Brukseli dnia 18 marca 2024 r.

W imieniu Komisji

Wopke HOEKSTRA

Członek Komisji


(1) Dz.U. L 111 z 25.4.2019, s. 13, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2019/631/oj.

ZAŁĄCZNIK I

WYNIKI PRODUCENTÓW NOWYCH SAMOCHODÓW OSOBOWYCH

Tabela 1

Wartości odnoszące się do wyników indywidualnych producentów nowych samochodów osobowych w roku kalendarzowym 2022 zgodnie z art. 9 rozporządzenia (UE) 2019/631

A

B

C

D

E

F

G

H

I

J

K

Nazwa producenta

Grupy producentów

Odstępstwa

Wyłączenia

Całkowita liczba rejestracji

Średnia masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy

Średni indywidualny poziom emisji CO2

Docelowy indywidualny poziom emisji

Odległość do poziomu docelowego

Superjednostki

Limit superjednostek na rok 2022

Ograniczenie emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinnowacji

Margines błędu

ALFA ROMEO SPA

P8

29 798

1 703,85

154,359

122,176

32,177

0

0

2,060

0,006

ALPINA BURKARD BOVENSIEPEN GMBH E CO KG

DMD

694

2 112,23

240,213

0

7,5

0

ANHUI JIANGHUAI AUTOMOBILE GROUP CORP LTD

DMD

82

1 602,32

0

0

7,5

0

ASTON MARTIN LAGONDA LIMITED

DMD

859

2 019,93

296,87

0

7,5

0

AUDI AG

P10

464 198

1 756,35

115,832

129,983

-14,151

0

0

1,311

0

AUDI HUNGARIA ZRT

P10

2 510

1 432,72

167,301

108,36

58,941

0

0

0

0

AUDI SPORT GMBH

P10

15 481

1 868,46

241,251

121,711

119,540

0

0

0

0

AUTOMOBILE DACIA SA

P7

308 127

1 179,73

99,874

103,374

-3,502

0

0

2,511

0,002

AUTOMOBILES CITROEN

P8

224 244

1 174,72

122,223

114,536

7,687

0

0

3,058

0

AUTOMOBILES PEUGEOT

P8

148 141

1 582,11

118,624

131,132

-12,508

0

0

2,186

0

AUTOMOBILI LAMBORGHINI SPA

P10

836

1 985,44

339,048

123,283

215,765

0

7,5

0,558

0

BAYERISCHE MOTOREN WERKE AG

P1

625 223

1 775,05

102,601

127,901

-25,300

0

0

1,958

0

BENTLEY MOTORS LTD

P10

1 869

2 457,13

259,682

143,256

116,426

0

0

1,494

0

BMW M GMBH

P1

10 043

1 980,66

242,27

119,564

122,706

0

0

2,492

0

BRILLIANCE SHINERAY CHONGQING AUTOMOBILE CO LTD

DMD

60

1 649,00

188,533

0

7,5

0

BUGATTI AUTOMOBILES SAS

8

2 070,00

561,375

112,629

448,746

0

0

0

0

BUGATTI RIMAC DOO

3

2 375,00

0

148,13

- 148,130

0

7,5

0

0

BYD AUTO INDUSTRY COMPANY LIMITED

5 777

2 078,45

0

138,255

- 138,255

0

7,5

0

0

CATERHAM CARS LIMITED

DMD

138

673,04

151,036

0

7,5

0

CHINA FAW GROUP CO LTD

DMD

2 102

2 708,29

0

0

7,5

0

DFSK MOTOR CO LTD

DMD

2 233

1 833,01

61,798

0

0

0

DONKERVOORT AUTOMOBIELEN BV

DMD

12

865,00

191

0

7,5

0

DR AUTOMOBILES SRL

ND

22 635

1 392,35

152,302

162,613

-10,311

0,191

7,487

0

0

DR ING HCF PORSCHE AG

P10

63 171

2 038,38

164,055

135,627

28,426

0

0

1,108

0,002

EURASIA MOTOR COMPANY SRL

DMD

107

1 417,84

149,131

0

7,5

0

FABBRICA DALLARA SRL

DMD

31

1 010,00

221,871

0

7,5

0

FCA US LLC

P8

53 804

1 662,49

109,902

124,426

-14,575

0

0

0,723

0,051

FERRARI SPA

D

3 356

1 736,17

261,033

295

-33,967

0

7,5

0

0

FORD MOTOR COMPANY

P2

3 075

1 848,3

265,608

112,146

153,460

0

0

1,511

0,002

FORD MOTOR COMPANY OF AUSTRALIA PTY LIMITED

P2

1

2 379,00

255

147,189

107,811

0

0

0

0

FORD-WERKE GMBH

P2

402 917

1 557,24

112,088

123,436

-11,348

0

0

2,637

0

GENERAL MOTORS HOLDINGS LLC

D

1 096

1 794,02

242,09

255

-12,910

0

7,5

0

0

GREAT WALL MOTOR COMPANY LIMITED

DMD

267

1 638,16

18,604

5,081

7,5

0

HAIMA CAR CO LTD

DMD

286

1 712,00

0

0

7,5

0

HENAN SUDA ELECTRIC VEHICLE TECHNOLOGY CO LTD

DMD

62

1 459,35

1,912

0,62

7,5

0

HONDA MOTOR CO LTD

P9

40 168

1 482,07

120,145

118,998

1,147

0

0

1,243

0

HYUNDAI ASSAN OTOMOTIV SANAYI VE TICARET AS

P3

122 436

1 091,48

118,677

96,204

22,473

0

0

1,822

0

HYUNDAI MOTOR COMPANY

P3

101 190

1 672,38

79,896

122,655

-42,764

0

0

0,916

0,005

HYUNDAI MOTOR MANUFACTURING CZECH SRO

P3

209 218

1 579,30

101,642

117,45

-15,814

0

0

1,61

0,006

IVECO SPA

DMD

1

2 205,00

243

0

7,5

0

JAGUAR LAND ROVER LIMITED

P9

53 065

2 204,71

156,855

146,319

10,533

0

0

1,545

0,003

JIANGLING MOTOR HOLDING CO LTD

1 299

1 843,98

0

109,834

- 109,834

0

0

0

0

JIANGXI JIANGLING GROUP ELECTRIC VEHICLE CO LTD

DMD

75

1 675,00

0

0

7,5

0

KG MOBILITY CORPORATION

D

14 235

1 546,84

173,771

174,397

-0,626

1,027

7,279

0

0

KIA CORPORATION

P4

213 231

1 399,99

83,703

110,301

-26,598

0

0

1,148

0

KIA SLOVAKIA SRO

P4

221 023

1 534,69

115,425

114,512

0,907

0

0

1,431

0,006

LANZHOU ZHIDOU ELECTRIC VEHICLE CO LTD

DMD

238

866,89

0

0

7,5

0

LEAPMOTOR AUTOMOBILE CO LTD

DMD

2

1 278,00

0

0

7,5

0

LEEH GROUP KFT

DMD

1

975,00

0

0

7,5

0

LONDON EV COMPANY LIMITED

DMD

1

2 233,00

19

0

0

0

LOTUS CARS LIMITED

DMD

233

1 211,14

215,858

0

7,5

0

LUCID USA INC

DMD

9

2 435,00

0

0

7,5

0

MAGYAR SUZUKI CORPORATION LTD

P5

66 025

1 317,81

122,983

113,214

9,765

0

4,956

3,177

0,004

MAHINDRA & MAHINDRA LTD

D

770

1 191,01

156,623

164

-7,377

0

7,5

0

0

MANUFACTURE ALPINE DIEPPE JEAN REDELE

P7

2 874

1 181,76

153,124

96,887

56,237

0

0

1,409

0

MASERATI SPA

D

5 253

2 027,45

223,464

262

-38,536

0

7,5

2,511

0

MAZDA MOTOR CORPORATION

P5

98 579

1 513,88

114,084

117,73

-3,646

4,956

4,956

0,908

0

MAZDA MOTOR LOGISTICS EUROPE NV

P5

12 702

1 429,55

128,61

115,967

12,643

0

4,956

1,144

0

MCLAREN AUTOMOTIVE LIMITED

DMD

206

1 496,54

262,544

0

7,5

0

MERCEDES-AMG GMBH

P6

713

1 643,04

291,067

111,555

179,512

0

0

0

0

MERCEDES-BENZ AG

P6

553 175

1 873,88

111,697

126,687

-14,996

0

0

0,797

0,006

MITSUBISHI MOTORS CORPORATION

P7

27 632

1 974,91

46,011

126,811

-80,815

0

0

0

0,015

MITSUBISHI MOTORS THAILAND CO LTD

P7

27 205

953,84

114,892

91,588

23,304

0

0

1,362

0

MORGAN TECHNOLOGIES LTD

DMD

171

1 136,00

167,275

0

7,5

0

NANJING GOLDEN DRAGON BUS CO LTD

DMD

130

1 955,00

0

0

7,5

0

NEXT E.GO MOBILE SE

DMD

345

1 255,69

0

0

0

0

NIO CO LTD

DMD

1 689

2 473,51

0

0

7,5

0

NISSAN AUTOMOTIVE EUROPE SAS

P7

161 320

1 414,77

116,625

118,553

-1,931

0

0

2,259

0,003

OPEL AUTOMOBILE GMBH

P8

116 685

1 407,46

123,526

120,49

3,036

0

0

2,825

0

PAGANI AUTOMOBILI SPA

DMD

3

1 453,00

359

0

7,5

0

POLESTAR PERFORMANCE AB

21 423

2 106,62

0

139,193

- 139,193

0

7,5

0

0

RENAULT SAS

P7

702 652

1 391,91

105,865

110,94

-5,081

0

0

2,312

0,006

RENAULT TRUCKS

DMD

58

2 259,12

240,686

0

7,5

1,073

ROLLS-ROYCE MOTOR CARS LTD

P1

320

2 704,33

366,741

145,028

221,713

0

0

0

0

SAIC MAXUS AUTOMOTIVE CO LTD

1 565

1 947,35

0

120,787

- 120,787

0

7,5

0

0

SAIC MOTOR CORPORATION LTD

65 151

1 670,72

45,386

114,687

-69,301

0

0

0

0

SEAT SA

P10

298 588

1 469,25

115,920

116,440

-0,520

0

0

1,556

0

SECMA SAS

DMD

79

686,35

139,342

0

7,5

0

SKODA AUTO AS

P10

470 727

1 490,19

116,460

118,692

-2,233

0

0

1,899

0,001

SMART AUTOMOBILE CO LTD

DMD

249

1 919,27

0

0

7,5

0

STELLANTIS AUTO SAS

P8

837 222

1 358,72

94,251

120,986

-26,735

0

0

2,246

0

STELLANTIS EUROPE SPA

P8

428 996

1 232,48

95,348

109,504

-14,156

0

0

1,448

0

SUBARU CORPORATION

P5

11 187

1 695,57

166,67

123,521

43,145

4,077

4,956

0,85

0,004

SUZUKI MOTOR CORPORATION

P5

45 609

1 039,95

105,348

100,915

4,433

1,460

4,956

2,941

0

TESLA INC

P9

170 218

1 985,74

0

114,555

- 114,555

0

0

0

0

TOYOTA MOTOR CORPORATION

198 181

1 263,89

103,737

111,13

-7,393

1,294

5,755

0,802

0

TOYOTA MOTOR EUROPE NV SA

P5

487 789

1 451,33

112,412

121,673

-9,264

1,188

4,956

1,008

0,003

VOLKSWAGEN AG

P10

1 024 464

1 522,43

116,184

119,907

-3,727

0

0

1,593

0,004

VOLVO CAR CORPORATION

203 526

1 972,99

79,703

133,278

-53,575

0

0

0,547

0

ZHAOQING XIAOPENG INVESTMENT OF NEW ENERGY CO LTD

DMD

356

2 110,19

0

0

7,5

0

ZHEJIANG GEELY AUTOMOBILE CO LTD

26 356

1 951,74

28,051

134,035

- 105,984

0

0

0

0


Tabela 2

Wartości odnoszące się do wyników grup producentów nowych samochodów osobowych w roku kalendarzowym 2022 zgodnie z art. 9 rozporządzenia (UE) 2019/631

A

B

C

D

E

F

G

H

I

J

K

L

Nazwa grupy producentów

Grupy producentów

Całkowita liczba rejestracji

Średnia masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy

Średni indywidualny poziom emisji CO2

Docelowy indywidualny poziom emisji

Odległość do poziomu docelowego

Superjednostki

Limit superjednostek na rok 2022

Ograniczenie emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinnowacji

Margines błędu

Referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji WLTP

BMW

P1

635 586

1 778,76

104,942

127,461

-22,519

0

0

1,965

0

FORD

P2

405 993

1 559,44

113,252

122,866

-9,616

0

0

2,628

0,002

HYUNDAI MOTOR EUROPE

P3

432 844

1 463,07

101,377

112,585

-11,211

0

0

1,508

0,003

KIA

P4

434 254

1 468,54

99,848

112,449

-12,604

0

0

1,292

0,003

MAZDA-SUBARU-SUZUKI-TOYOTA

P5

721 891

1 425,07

114,248

118,620

-4,378

1,677

4,956

1,311

0,006

MERCEDES-BENZ

P6

553 888

1 873,59

111,928

126,607

-14,686

0

0

0,796

0,007

RENAULT-NISSAN-MITSUBISHI

P7

1 229 810

1 344,67

104,741

110,277

-5,539

0

0

2,280

0,003

STELLANTIS

P8

1 838 890

1 342,40

103,170

118,285

-15,116

0

0

2,144

0,001

TESLA-HONDA-JLR

P9

263 451

1 953,05

49,913

136,938

-87,026

0

0

0,500

0,001

VOLKSWAGEN

P10

2 341 844

1 572,56

118,502

121,575

-3,075

0

0

1,569

0,002

119,440

Objaśnienia do tabel 1 i 2:

We wszystkich obliczeniach leżących u podstaw wartości wymienionych w tych tabelach uwzględniono tylko te pojazdy, dla których zgłoszone zostały zarówno indywidualne poziomy emisji CO2, jak i wartość masy w stanie gotowym do jazdy.

W przypadku indywidualnego producenta, który jest członkiem grupy producentów w roku kalendarzowym 2022, wartości wymienione w tabeli 1 to wartości, które miałyby zastosowanie, gdyby producent nie był członkiem grupy producentów.

Kolumna A:

Tabela 1: „Nazwa producenta” oznacza nazwę producenta zgłoszoną Komisji przez zainteresowanego producenta lub, w przypadku braku takiego zgłoszenia, nazwę podaną przez organ sprawozdawczy.

Tabela 2: „Nazwa grupy producentów” oznacza nazwę grupy producentów zadeklarowaną przez zarządzającego grupą producentów.

Kolumna B:

„D” oznacza, że dla roku kalendarzowego 2022 przyznano odstępstwo zgodnie z art. 10 ust. 3 rozporządzenia (UE) 2019/631 (drobny producent).

„ND” oznacza, że dla roku kalendarzowego 2022 przyznano odstępstwo (dla producentów niszowych) zgodnie z art. 10 ust. 4 rozporządzenia (UE) 2019/631.

„DMD” oznacza, że stosuje się wyłączenie de-minimis zgodnie z art. 2 ust. 4 rozporządzenia (UE) 2019/631, w związku z czym producent nie musi osiągnąć docelowego indywidualnego poziomu emisji w roku kalendarzowym 2022 r.

„P” oznacza, że producent jest członkiem grupy producentów utworzonej na podstawie art. 6 rozporządzenia (UE) 2019/631, a umowa powołująca tę grupę jest ważna na rok kalendarzowy 2022.

Kolumna C:

„Całkowita liczba rejestracji” oznacza całkowitą liczbę nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w Unii, Islandii i Norwegii w roku kalendarzowym 2022, za które odpowiada producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2).

Kolumna D:

„Średnia masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy” (kg) oznacza średnią masy w stanie gotowym do jazdy nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w Unii, Islandii i Norwegii w roku kalendarzowym 2022, za które odpowiada producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2).

Kolumna E:

„Średni indywidualny poziom emisji CO2 ” (g CO2/km) oznacza średni indywidualny poziom emisji CO2 określony zgodnie z rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) 2017/1151 (1) dla nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w Unii, Islandii i Norwegii w roku 2022, za które odpowiada producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2).

Przy obliczaniu średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 Komisja uwzględniła, w stosownych przypadkach:

-

stosowanie superjednostek (kolumna H);

-

ograniczenie emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinnowacji (kolumna J)

Kolumna F:

„Docelowy indywidualny poziom emisji” (g CO2/km) oznacza docelowy indywidualny poziom emisji producenta (tabela 1) lub grupy producentów (tabela 2) obliczony zgodnie z częścią A pkt 4 załącznika I do rozporządzenia (UE) 2019/631 lub, w stosownych przypadkach („D” lub „ND” w kolumnie B w tabeli 1), poziom docelowy w ramach odstępstwa przyznany na podstawie art. 10 rozporządzenia (UE) 2019/631.

Referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji światowej zharmonizowanej procedury badania pojazdów lekkich (WLTP) stosowany do obliczania docelowego indywidualnego poziomu emisji jest określony w części A załącznika II do decyzji wykonawczej Komisji (UE) 2022/2087 (2) lub w części A załącznika I do decyzji wykonawczej Komisji (UE) 2023/1623 (3). W przypadku grup producentów wymienionych w tabeli 2, których skład się zmienił w roku kalendarzowym 2022, referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji WLTP jest wymieniony w kolumnie L w tabeli 2.

W przypadku gdy producent korzysta z wyłączenia na podstawie art. 2 ust. 4 rozporządzenia (UE) 2019/631 („DMD” w kolumnie B w tabeli 1), docelowy indywidualny poziom emisji nie ma zastosowania, w związku z czym nie wskazuje się również „odległości do poziomu docelowego” (kolumna G) ani „marginesu błędu” (kolumna K).

Kolumna G:

„Odległość do poziomu docelowego” (g CO2/km) oznacza różnicę między średnim indywidualnym poziomem emisji CO2 (kolumna E) a docelowym indywidualnym poziomem emisji (kolumna F), od której odejmuje się margines błędu (kolumna K).

Jeżeli wartość odległości do poziomu docelowego jest większa od zera, oznacza to, że docelowy indywidualny poziom emisji został przekroczony.

W przypadku producenta, który jest członkiem grupy producentów („P” w kolumnie B w tabeli 1), zgodność z docelowym indywidualnym poziomem emisji ocenia się wyłącznie na poziomie grupy producentów.

Kolumna H:

„Superjednostki” (g CO2/km) oznaczają jednostki emisji, o których mowa w art. 5 rozporządzenia (UE) 2019/631, określone zgodnie z pkt 4.1 lit. g) zawiadomienia Komisji 2017/C 218/01 (4) i które mają być uwzględniane przy obliczaniu średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 (kolumna E). Na potrzeby określenia liczby superjednostek przypisywanych danemu producentowi lub grupie producentów każdy z ich nowych samochodów osobowych o indywidualnym poziomie emisji CO2 poniżej 50 g CO2/km (NEDC) zarejestrowanych w Unii, Islandii i Norwegii w 2022 r. jest liczony jako 1,33 samochodu osobowego.

Kolumna I:

„Limit superjednostek na rok 2022” (g CO2/km) oznacza maksymalną liczbę superjednostek, którą można wykorzystać w roku kalendarzowym 2022, obliczoną zgodnie z art. 5 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2017/1153 (5) i pkt 6.3 zawiadomienia Komisji 2017/C 218/01. Jeżeli obliczona liczba superjednostek w roku kalendarzowym 2022 jest wyższa niż „limit superjednostek na rok 2022”, wartość uwzględniana w obliczeniach (kolumna H) jest ograniczona do tego limitu.

W przypadku grup producentów wymienionych w tabeli 2, których skład zmienił się w porównaniu z rokiem kalendarzowym 2021, „limit superjednostek na rok 2022” oblicza się jako średnią wartości „limitu superjednostek na rok 2022” wskazanego dla każdego członka grupy w kolumnie I tabeli 1, ważonego zgodnie z całkowitą liczbą samochodów osobowych o indywidualnym poziomie emisji w cyklu NEDC nieprzekraczającym 50 g CO2/km, które zostały zarejestrowane przez członków grupy w roku kalendarzowym 2022.

Kolumna J:

„Ograniczenie emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinnowacji” (g CO2/km) oznacza ograniczenie emisji uwzględniane do celów obliczania średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 (kolumna F), które wynika z zastosowania technologii innowacyjnych mających zweryfikowany udział w redukcji emisji CO2 i zatwierdzonych przez Komisję zgodnie z art. 11 rozporządzenia (UE) 2019/631. Uwzględniono jedynie ekoinnowacje zatwierdzone w odniesieniu do procedury badania emisji w cyklu WLTP. Ograniczenie emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinnowacji oblicza się zgodnie z art. 6 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/1153 i pkt 4.1 lit. f) zawiadomienia Komisji 2017/C 218/01.

Kolumna K:

„Margines błędu” (g CO2/km) oznacza wartość, o którą skorygowano różnicę między średnim indywidualnym poziomem emisji CO2 (kolumna E) a docelowym indywidualnym poziomem emisji (kolumna F) przy obliczaniu odległości do poziomu docelowego (kolumna G) w celu uwzględnienia zapisów zgłoszonych Komisji przez producenta (tabela 1) lub grupę producentów (tabela 2) z kodem błędu B, jak określono w art. 6 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2021/392 (6).

Taki margines błędu oblicza się zgodnie z następującym wzorem:

Margines błędu

=

wartość bezwzględna [(AC1 - TG1) - (AC2 - TG2)]

AC1

=

średni indywidualny poziom emisji CO2, z uwzględnieniem zapisów z kodem błędu B (jak określono w kolumnie E);

TG1

=

docelowy indywidualny poziom emisji, z uwzględnieniem zapisów z kodem błędu B (jak określono w kolumnie F);

AC2

=

średni indywidualny poziom emisji CO2, obliczony po wyłączeniu zapisów z kodem błędu B;

TG2

=

docelowy indywidualny poziom emisji, obliczony po wyłączeniu zapisów z kodem błędu B.

Kolumna L (tabela 2):

„Referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji WLTP” oznacza referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji WLTP określony zgodnie z częścią A pkt 3 załącznika I do rozporządzenia (UE) 2019/631. Wartość podaje się wyłącznie w odniesieniu do nowych grup i grup producentów, których skład zmienił się w roku kalendarzowym 2022. W przypadku pozostałych grup producentów referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji WLTP jest wymieniony w części A załącznika II do decyzji wykonawczej (UE) 2022/2087 lub w części A załącznika I do decyzji wykonawczej (UE) 2023/1623.


(1) Rozporządzenie Komisji (UE) 2017/1151 z dnia 1 czerwca 2017 r. uzupełniające rozporządzenie (WE) nr 715/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie homologacji typu pojazdów silnikowych w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń pochodzących z lekkich pojazdów pasażerskich i użytkowych (Euro 5 i Euro 6) oraz w sprawie dostępu do informacji dotyczących naprawy i utrzymania pojazdów, zmieniające dyrektywę 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady, rozporządzenie Komisji (WE) nr 692/2008 i rozporządzenie Komisji (UE) nr 1230/2012 oraz uchylające rozporządzenie Komisji (WE) nr 692/2008 (Dz.U. L 175 z 7.7.2017, s. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2017/1151/oj).

(2) Decyzja wykonawcza Komisji (UE) 2022/2087 z dnia 26 września 2022 r. potwierdzająca lub zmieniająca wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji dla producentów samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych w roku kalendarzowym 2020 oraz informująca producentów o wartościach, które należy stosować do obliczania docelowych indywidualnych poziomów emisji i poziomów docelowych w ramach odstępstw w latach kalendarzowych 2021-2024 na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/631 (Dz.U. L 280 z 28.10.2022, s. 49, ELI: http://data.europa.eu/eli/dec_impl/2022/2087/oj).

(3) Decyzja wykonawcza Komisji (UE) 2023/1623 z dnia 3 sierpnia 2023 r. w sprawie określenia wartości odnoszących się do wyników producentów i grup producentów nowych samochodów osobowych i nowych lekkich pojazdów użytkowych na rok kalendarzowy 2021 oraz wartości, które należy stosować do obliczania docelowych indywidualnych poziomów emisji począwszy od 2025 r., na podstawie rozporządzenia (UE) 2019/631 Parlamentu Europejskiego i Rady oraz sprostowania decyzji wykonawczej (UE) 2022/2087 (Dz.U. L 200 z 10.8.2023, s. 5, ELI: http://data.europa.eu/eli/dec_impl/2023/1623/oj).

(4) Zawiadomienie Komisji 2017/C 218/01 - Wytyczne w sprawie monitorowania i sprawozdawczości danych dotyczących rejestracji nowych lekkich samochodów dostawczych (Dz.U. C 218 z 7.7.2017, s. 1).

(5) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2017/1153 z dnia 2 czerwca 2017 r. ustanawiające metodę określania parametrów korelacji niezbędnych do odzwierciedlenia zmian w regulacyjnej procedurze badań oraz zmieniające rozporządzenie (UE) nr 1014/2010 (Dz.U. L 175 z 7.7.2017, s. 679, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2017/1153/oj).

(6) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2021/392 z dnia 4 marca 2021 r. w sprawie monitorowania i raportowania danych dotyczących emisji CO2 z samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/631 oraz uchylające rozporządzenia wykonawcze Komisji (UE) nr 1014/2010, (UE) nr 293/2012, (UE) 2017/1152 i (UE) 2017/1153 (Dz.U. L 77 z 5.3.2021, s. 8, ELI:. http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2021/392/oj).

ZAŁĄCZNIK II

WYNIKI PRODUCENTÓW NOWYCH LEKKICH POJAZDÓW UŻYTKOWYCH

Tabela 1

Wartości odnoszące się do wyników indywidualnych producentów nowych lekkich pojazdów użytkowych w roku kalendarzowym 2022 zgodnie z art. 9 rozporządzenia (UE) 2019/631

A

B

C

D

E

F

G

H

I

Nazwa producenta

Grupy producentów

Odstępstwa

Wyłączenia

Całkowita liczba rejestracji

Średnia masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy

Średni indywidualny poziom emisji CO2

Docelowy indywidualny poziom emisji

Odległość do poziomu docelowego

Ograniczenie emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinnowacji

Margines błędu

ADDAX MOTOR NV

DMD

85

1 163,34

0

0

ALFA ROMEO SPA

P6

446

1 755,00

146,012

162,000

-15,988

1,241

0

ALKE SRL

DMD

147

1 147,34

0

0

AUDI AG

P7

54

1 833,30

158,750

184,858

-26,108

2,769

0

AUTOMOBILE DACIA SA

P5

751

1 251,01

121,432

111,915

9,517

2,135

0

AUTOMOBILES CITROEN

P6

48 601

1 851,17

185,838

218,192

-32,355

0,583

0,001

AUTOMOBILES PEUGEOT

P6

110 954

1 892,23

184,649

217,999

-33,350

0,607

0

BATTSWAP INC

DMD

16

1 320,00

0

0

BAYERISCHE MOTOREN WERKE AG

P1/DMD

46

1 797,50

141,180

2,972

B-ON GMBH

DMD

2 511

1 847,11

0

0

BYD AUTO INDUSTRY COMPANY LIMITED

DMD

377

1 772,93

0

0

CENNTRO AUTOMOTIVE CORPORATION

DMD

136

1 435,55

0

0

DFSK MOTOR CO LTD

DMD

1 280

1 186,82

136,859

0

DR AUTOMOBILES SRL

DMD

476

2 040,00

288,000

0

DR ING HCF PORSCHE AG

P7

3

2 285,00

219,193

230,218

-11,025

1,474

0

ESAGONO ENERGIA SRL

DMD

22

1 236,82

0

0

ETESIA SAS

DMD

5

1 171,00

0

0

EVUM MOTORS GMBH

DMD

155

1 601,38

0

0

FCA US LLC

P6

2 357

2 072,38

204,939

198,593

6,346

0,388

0

FORD MOTOR COMPANY OF AUSTRALIA PTY LIMITED

P2

29 795

2 337,67

250,468

233,677

16,791

0

0

FORD-WERKE GMBH

P2

122 289

1 982,81

187,308

200,635

-13,328

0,060

0,001

GARIA AS

DMD

6

942,33

0

0

GOUPIL INDUSTRIE SAS

654

1 265,29

0

93,245

-93,245

0

0

GREAT WALL MOTOR COMPANY LIMITED

DMD

558

1 857,07

224,000

0

HYUNDAI ASSAN OTOMOTIV SANAYI VE TICARET AS

P3/DMD

35

1 116,97

119,929

2,128

HYUNDAI MOTOR COMPANY

P3/DMD

198

2 026,43

200,660

0,148

HYUNDAI MOTOR MANUFACTURING CZECH SRO

P3/DMD

36

1 525,50

104,233

1,656

ISUZU MOTORS LIMITED

D

8 613

2 157,26

240,324

249

-8,676

0

0

IVECO SPA

11 458

2 401,72

274,612

292,670

-18,080

0

0,022

JAGUAR LAND ROVER LIMITED

3 526

2 164,50

196,256

222,285

-26,029

2,530

0

KG MOBILITY CORPORATION

DMD

637

2 193,18

235,063

0

KIA CORPORATION

P4/DMD

302

1 169,19

111,691

1,557

KIA SLOVAKIA SRO

P4/DMD

196

1 588,82

133,508

1,625

LIGIER GROUP

DMD

133

712,71

0

0

LLC AUTOMOBILE PLANT GAZ

DMD

76

2 506,08

344,868

0

LONDON EV COMPANY LIMITED

DMD

59

2 278,53

20,610

0

MAGYAR SUZUKI CORPORATION LTD

8

1 357,38

128,377

148,449

-20,072

3,623

0

MAN TRUCK & BUS SE

P7

10 112

2 228,95

242,563

240,813

1,750

1,297

0

MAZDA MOTOR CORPORATION

DMD

6

1 694,33

147,000

0

MELEX SP ZOO

DMD

2

1 230,00

0

0

MERCEDES-BENZ AG

111 283

2 191,48

204,725

225,594

-20,872

0,808

0,003

MITSUBISHI MOTORS CORPORATION

P5

9

1 975,00

46,000

158,619

- 112,619

0

0

MITSUBISHI MOTORS THAILAND CO LTD

P5

6 231

2 076,22

236,963

205,339

31,624

1,285

0

NEXTEM E-MOBILITY LIMITED

DMD

40

1 320,00

0

0

NISSAN AUTOMOTIVE EUROPE SAS

P5

16 013

1 848,27

179,315

180,4

-1,093

1,649

0,008

OPEL AUTOMOBILE GMBH

P6

20 445

1 564,91

141,763

170,86

-29,097

0,223

0

OZ TRUCK SRL

DMD

1

1 600,00

0

0

PIAGGIO & C SPA

D

4 339

1 387,39

189,461

194

-4,583

0

0,044

POLARIS SALES EUROPE SARL

DMD

520

963,40

0

0

RENAULT SAS

P5

163 568

1 790,55

181,783

196,187

-14,409

1,654

0,005

RENAULT TRUCKS

8 339

2 220,93

270,658

277,862

-7,217

1,020

0,013

ROMANITAL SRL

DMD

47

1 625,74

246,021

0

SAIC MAXUS AUTOMOTIVE CO LTD

D

3 841

2 027,65

56,509

174

- 117,491

0

0

SAIC MOTOR CORPORATION LTD

2

1 753,50

21,500

140,114

- 118,614

0

0

SEAT SA

P7

79

1 423,95

129,004

132,666

-3,662

0,085

0

SKODA AUTO AS

P7

111

1 565,50

132,764

147,777

-15,013

1,975

0

STELLANTIS AUTO SAS

P6

80 558

1 490,15

131,592

154,580

-22,991

0,134

0,003

STELLANTIS EUROPE SPA

P6

73 342

1 618,64

160,964

175,359

-14,396

1,513

0,001

STREETSCOOTER GMBH

499

1 785,75

0

143,209

- 143,209

0

0

SUZUKI MOTOR CORPORATION

D

9 469

1 164,93

172,976

174

-1,024

0,002

0

TOYOTA MOTOR EUROPE NV SA

57 217

1 872,01

179,669

204,655

-24,989

0,510

0,003

VOLKSWAGEN AG

P7

102 843

1 926,45

184,203

192,942

-8,739

1,408

0

VOLVO CAR CORPORATION

DMD

1 465

1 851,29

136,642

1,168


Tabela 2

Wartości odnoszące się do wyników grup producentów nowych lekkich pojazdów użytkowych w roku kalendarzowym 2022 zgodnie z art. 9 rozporządzenia (UE) 2019/631

A

B

C

D

E

F

G

H

I

J

Nazwa grupy producentów

Grupy producentów

Wyłączenia

Całkowita liczba rejestracji

Średnia masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy

Średni indywidualny poziom emisji CO2

Docelowy indywidualny poziom emisji

Odległość do poziomu docelowego

Ograniczenie emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinnowacji

Margines błędu

Referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji WLTP

BMW

P1/DMD

46

1 797,50

141,180

2,972

184,352

FORD

P2

152 084

2 052,33

199,682

207,047

-7,365

0,048

0

210,991

HYUNDAI MOTOR EUROPE

P3/DMD

269

1 841,06

177,252

0,607

KIA

P4/DMD

498

1 334,34

120,278

1,583

RENAULT-NISSAN-MITSUBISHI

P5

186 572

1 802,88

183,164

191,362

-8,203

1,644

0,005

STELLANTIS

P6

336 703

1 711,71

164,453

188,903

-24,451

0,665

0,001

VOLKSWAGEN

P7

113 202

1 952,73

189,317

196,705

-7,388

1,397

0

204,217

Objaśnienia do tabel 1 i 2:

We wszystkich obliczeniach leżących u podstaw wartości wymienionych w tych tabelach uwzględniono tylko te pojazdy, dla których zgłoszone zostały zarówno indywidualne poziomy emisji CO2, jak i wartość masy w stanie gotowym do jazdy.

W przypadku indywidualnego producenta, który jest członkiem grupy producentów w roku kalendarzowym 2022, wartości wymienione w tabeli 1 to wartości, które miałyby zastosowanie, gdyby producent nie był członkiem grupy producentów.

Kolumna A:

Tabela 1: „Nazwa producenta” oznacza nazwę producenta zgłoszoną Komisji przez zainteresowanego producenta lub, w przypadku braku takiego zgłoszenia, nazwę podaną przez organ sprawozdawczy.

Tabela 2: „Nazwa grupy producentów” oznacza nazwę grupy producentów zadeklarowaną przez zarządzającego grupą producentów.

Kolumna B:

„D” oznacza, że dla roku kalendarzowego 2022 przyznano odstępstwo zgodnie z art. 10 ust. 3 rozporządzenia (UE) 2019/631 (drobny producent).

„DMD” oznacza, że stosuje się wyłączenie de-minimis zgodnie z art. 2 ust. 4 rozporządzenia (UE) 2019/631, w związku z czym producent nie musi osiągnąć docelowego indywidualnego poziomu emisji w roku kalendarzowym 2022 r.

„P” oznacza, że producent jest członkiem grupy producentów utworzonej na podstawie art. 6 rozporządzenia (UE) 2019/631, a umowa powołująca tę grupę jest ważna na rok kalendarzowy 2022.

Kolumna C:

„Całkowita liczba rejestracji” oznacza całkowitą liczbę nowych lekkich pojazdów użytkowych zarejestrowanych w Unii, Islandii i Norwegii w roku kalendarzowym 2022, za które odpowiada producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2).

Kolumna D:

„Średnia masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy” (kg) oznacza średnią masy w stanie gotowym do jazdy nowych lekkich pojazdów użytkowych zarejestrowanych w Unii, Islandii i Norwegii w roku kalendarzowym 2022, za które odpowiada producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2).

Kolumna E:

„Średni indywidualny poziom emisji CO2 ” (g CO2/km) oznacza średni indywidualny poziom emisji CO2 określony zgodnie z rozporządzeniem (UE) 2017/1151 dla wszystkich nowych lekkich pojazdów użytkowych zarejestrowanych w Unii, Islandii i Norwegii w roku kalendarzowym 2022, za które odpowiada producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2).

Przy obliczaniu średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 Komisja uwzględniła, w stosownych przypadkach, ograniczenie emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinnowacji (kolumna H).

Kolumna F:

„Docelowy indywidualny poziom emisji” (g CO2/km) oznacza docelowy indywidualny poziom emisji producenta (tabela 1) lub grupy producentów (tabela 2) obliczony zgodnie z częścią B pkt 4 załącznika I do rozporządzenia (UE) 2019/631 lub, w stosownych przypadkach („D” w kolumnie B w tabeli 1), poziom docelowy w ramach odstępstwa przyznany na podstawie art. 10 rozporządzenia (UE) 2019/631.

Referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji WLTP stosowany do obliczania docelowego indywidualnego poziomu emisji jest określony w części B załącznika II do decyzji wykonawczej (UE) 2022/2087 lub w części B załącznika I do decyzji wykonawczej (UE) 2023/1623. W przypadku grup producentów wymienionych w tabeli 2, których skład się zmienił w roku kalendarzowym 2022, referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji WLTP jest wymieniony w kolumnie J w tabeli 2.

W przypadku gdy producent korzysta z wyłączenia na podstawie art. 2 ust. 4 rozporządzenia (UE) 2019/631 („DMD” w kolumnie B w tabeli 1), docelowy indywidualny poziom emisji nie ma zastosowania, w związku z czym nie wskazuje się również „odległości do poziomu docelowego” (kolumna G) ani „marginesu błędu” (kolumna I).

Kolumna G:

„Odległość do poziomu docelowego” (g CO2/km) oznacza różnicę między średnim indywidualnym poziomem emisji CO2 (kolumna E) a docelowym indywidualnym poziomem emisji (kolumna F), od której odejmuje się margines błędu (kolumna I).

Jeżeli wartość odległości do poziomu docelowego jest większa od zera, oznacza to, że docelowy indywidualny poziom emisji został przekroczony.

W przypadku producenta, który jest członkiem grupy producentów („P” w kolumnie B w tabeli 1), zgodność z docelowym indywidualnym poziomem emisji ocenia się wyłącznie na poziomie grupy producentów.

Kolumna H:

„Ograniczenie emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinnowacji” (g CO2/km) oznacza ograniczenie emisji uwzględniane do celów obliczania średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 (kolumna E), które wynika z zastosowania technologii innowacyjnych mających zweryfikowany udział w redukcji emisji CO2 i zatwierdzonych przez Komisję zgodnie z art. 11 rozporządzenia (UE) 2019/631. Uwzględniono jedynie ekoinnowacje zatwierdzone w odniesieniu do procedury badania emisji w cyklu WLTP. Ograniczenie emisji CO2 dzięki zastosowaniu ekoinnowacji oblicza się zgodnie z art. 5 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/1152 i pkt 4.1 lit. f) zawiadomienia Komisji 2017/C 218/01.

Kolumna I:

„Margines błędu” (g CO2/km) oznacza wartość, o którą skorygowano różnicę między średnim indywidualnym poziomem emisji CO2 (kolumna E) a docelowym indywidualnym poziomem emisji (kolumna F) przy obliczaniu odległości do poziomu docelowego (kolumna G) w celu uwzględnienia zapisów zgłoszonych Komisji przez producenta (tabela 1) lub grupę producentów (tabela 2) z kodem błędu B, jak określono w art. 6 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2021/392.

Taki margines błędu oblicza się zgodnie z następującym wzorem:

Margines błędu

=

wartość bezwzględna [(AC1 - TG1) - (AC2 - TG2)]

AC1

=

średni indywidualny poziom emisji CO2, z uwzględnieniem zapisów z kodem błędu B (jak określono w kolumnie E);

TG1

=

docelowy indywidualny poziom emisji, z uwzględnieniem zapisów z kodem błędu B (jak określono w kolumnie F);

AC2

=

średni indywidualny poziom emisji CO2, obliczony po wyłączeniu zapisów z kodem błędu B;

TG2

=

docelowy indywidualny poziom emisji, obliczony po wyłączeniu zapisów z kodem błędu B.

Kolumna J (tabela 2):

„Referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji WLTP” oznacza referencyjny docelowy indywidualny poziom emisji WLTP określony zgodnie z częścią B pkt 3 załącznika I do rozporządzenia (UE) 2019/631. Wartość podaje się wyłącznie w odniesieniu do nowych grup i grup producentów, których skład zmienił się w roku kalendarzowym 2022. W przypadku pozostałych grup producentów referencyjny docelowe indywidualne poziomy emisji WLTP są wymienione w części B załącznika II do decyzji wykonawczej (UE) 2022/2087 lub w części B załącznika I do decyzji wykonawczej (UE) 2023/1623.

* Autentyczne są wyłącznie dokumenty UE opublikowane w formacie PDF w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00